Ads by Google X

رواية بصير قلبي الفصل الحادي عشر 11 - اماني محمد

الصفحة الرئيسية

رواية بصير قلبي البارت الحادي عشر 11 بقلم أماني محمد

رواية بصير قلبي كاملة

رواية بصير قلبي الفصل الحادي عشر 11

دخل أحد المتقدمين وكانت بنوته حلوة أوي... 
شفاء بتمتمه=صلاة النبي أحسن،اي ده،اي القمر ده دا انا ذات نفسي بعاكسها،وبصت لادم وكملت.... بس ثانك جاد يعني أدم مش شايفها...
االبنت=أنا جميله،وانا أحد المتقدمين للوظيفه عمري 24و....بدأت تعرف عن.نفسها وشفاء مركزة معاها اوي وتغفل وتبص لأدم وهي بتعض على صوابعها...
أدم كان عمال يسأل جميلة بكل احترام ورسمية طبعاً...
أدم لشفاء...
=مش هتسأليها حاجه يأستاذه شفاء...
شفاء بصت لأدم،بصت الل هو اي الاحترام ده يجدع...أستاذه وبتاع....
شفاء=لا مخلاص انا اخدت قرار خلاص..سيبي يشابه الورق بتاعك واحنا هنبقا نكلموكي بعدين...جميلة ابتسمت ومشيت 
أدم بص نحية صوت شفاء...
أدم=نكلموكي،وشابه!!!!!
اي يشفاء يحببتي انتي بتعملي فينا كده ليه...
شفاء=عملت فيك اي ياااستاذ ادم،بصلي بقا واسمعني كويس،البنوته الل كانت هنا دي مش هتشتغل واترفضت من قبل ما تتقبل خلاص....ليك شوق فحاجه!!!
أدم خبط على دماغه 
=يارب جايبنلي بلطجي يقيم معايا المتقدمين....يعني يوسف ملقاش غيرك..
شفاء ربعت ايديها =ايوه ملقيش غيري،والبت المزة دي مش هتتعين...
أدم =اااااه قولي انها حلوة بقا،عشااان كده...
شفاء =عشان كده اي،ما توضح كلامك يخويا....
ولا هوضح ولا هتنيل اترزعي وخلينا نستقبل المتقدم التاني،جاتك القرف..
شفاء=اهووو انت،....
ادم =اقسم بالله بكلم مجنونه..
شفاء=ااه انا مجنونه وجايبيني من مستشفى المجانين و...
ادم=باااااااسسس،انا هلم هدومي وهاخد شنطتي وهاروح عند أمي وهسيبلك المكتب يشيكمارا.....اشبعي بيه
شفاء بصتله وضحكت....
=لا خلاص يخويا انا اسفه اقعد خلاص...
ادم بضحك=ناس مبتجيش غير بالعين الحمرة....
بعدها دخل المتقدم التاني...
كان شاب چنتل كده وصوته رجولي وباين من كلامه انه حد شيك فنفسه ...
الشاب قعد وقال..
=أستاذ ادم وأستاذه شفاء انا عمر عمري 26 سنة....وبدأ يقدم ال cv...شفاء المرة دي هي الل كانت بتسأل وأدم قاعد عاقد حواجبه ومربع أيديه ومركز ناحية صوت عمر...
عمر كان خلص خلاص المقابله...بس قبل ما يمشي بص لشفاء وقال.....
عمر بص لشفاء=على فكرة يا أستاذه شفاء شعرك جميل خالص...وكمان انتي ربطاه بطريقه حلوة بصراحه كده أشيك من انه يبقا مفرود...شكله برفكت اوي......
شفاء بخبث  =بجد،انا قولت كده برضو،انا مبحبوش مفرود...
بقولك اي حلو لونه ولا اغيره...
عمر =حلو أوي...
أدم قام وراح خابط على المكتب...
شفاء بفزع =يلاهوتااااي...
أدم بزعاق =انت يا استاذ يمحترم بتاعكسها قدامي...انت جاي تقدم على شغل ولا تشقط...اي مفيش احترام لل قاعد قدامك...انا قاعد ساكت من بدري.....مش مالي عينك يعني ولا اي.....!!!!
عمر =استاذ ادم انا مغلطش انا بس  كنت...
ادم اتحرك ناحية صوته ومسكه من البدله بعنف...
ادم =انا هعرفك غلطت ولا لا...
وخبطه بالبوكس فوشه...
شفاء =يلااهههوي،ادم خلاص والنبي،خلاااااص....وجريت تشد ادم،راح زقها لورا....اتخبطت فالمكتب...
أدم مسك عمر من البدله تاني..
ادم=لما الحاجه تبقا ملكك ابقا اعجب بيها براحتك،طول ما هي ملك غيرك تبقا تخرس خالص...
عمر بخوف=انا اسف مكنتش اعرف انكم مرتبطين انا أسف....وشال ايد ادم ومشي بسرعه وهو بيمسح الدم الل طالع من بوقه نتيجه خبطة ادم...
شفاء بغباء=حلو الل عملته دا،اديه فهم اننا مرتبطين،هو مغلطش اصلا ياااادم...
أدم بصلها وكان وشه كله بينم عن غضب كبير....عنيه أول مرة شفاء تشوفهم كده...كانو بلون اغمق...وفي شرايين حمرا حوالين زرقة العدسه....كانت مخيفه اوي......
مشي ناحية صوتها...ومسكها من كتفها وزقها للحيطه..
شفاء=اوعاااا تتهور...انا بقول مكنش مستاهل بس الل انت عملته...
ادم بعصبيه وهو بيخبط الحيطه وراها..
ادم=لا كان مستاهل يشفاء،انتي اييييييه،معندكيش دم....واحد بيمدح فحاجه فيكي وهو غريب عنك،ليييه متصديهوش...ليه متقوليش خلينا فشغلنا احسن...
قال اي،حلو لونه....حلا لما ينزلك يشيخه....انتي يبت انتي صنعتك اي...
شفاء بسرعه=صنعه رباني والله...
ادم =يمصبر العقل والدين يارب....اقسم بالله يشفاء هعمل حاجه مش هتعجبك...
شفاء بتحدي =ولا هتقدر تعمل حاجه...اشمعنا انت الل تضحك مع سلمي وجميله وتكلمهم يعني...
ادم =يعني بترديهالي يعني...
شفاء بتحدي=اااه يااادم كنت بردها......عشان انت دايما بتغيظني بالبنات الل بتكلمك...ونينيني...بقالك ساعة بتكلم ست جميله وفنص الكلام كنت عمال تهزر معاها...علت صوتها جامد... انا مش عارفه انا مضايقه لييييه دلوقتي اصلااااا انت مين عشان اتضايق عليه...وبعدين ملكش دعوة ب......
فجأة أدم قرب جمب خدها وباسها....
شفاء فتحت عنيها جامد.....
قرب أدم ناحيتها جامد وفجأة فك شعرها الل كانت ربطاه....
ادم جمب ودنها وابتسم=كنت متأكد ان دي الل هتسكتك...ومتأكد ان شعرك وهو مفرود أحلا وأجمل...يشيفو...
شفاء لسه فاتحه عنيها وبوقها...
ادم بعد عنها...
مفيش صوت من شفاء،هي بس حاطه ايدها على خدها..
ادم بضحك=شفاء انتي روحتي فين،اوعا تكوني اتصدمتي وموتي...
شفاء فاقت...وبصتله بغضب وقربت منه...
شفاء =أدم!!!!
ادم بضحك=عيونه...
شفاء بغضب =خد.....
أدم صرخ =اااه يبنت الهبلة....اااه يارجلي اااه...
شفاء داست على رجله بالجامد ومشيت...
ادم بضحك=اااه رجلي والله وجعتني،يبنت المجنونه...مجنونه بس شكلي حبيتها ولا اي...يغلبك يااادم...دي هتوريك ايام بيضه.....
طلعت شفاء بغضب من المكتب...وهي بتشتم على أدم عشان محدش قبل كده استجرا يقرب منها...
شفاء=بقا كده يااادم،وديني لاوريك..وحطت ايدها على خدها...وبعدين سرحت كده وابتسمت...ورجعت بسرعه لشرودها...
شفاء شفاء انتي هتفرحي بالل عمله السافل المنحط ده....دا يومه اسود والله ما هتعدي كده...انا لازم اوريه ازاي يقرب مني...
صوت تاني فدماغها...
انتي مجنونه يبت مش ده الل بتقولي عليه قرة عيني من ساعة ما شوفتيه...
الصوت الاول...اااااه قولت كده،بس مش معناة كده انه يعمل الل عايزه انا محدش كان يستجرأ يجي جمبي...
صرخت شفاء...اوووووف خلاص بقا بطلو خناق...انتو اي...
صوت من وراها..
شفاء انتي كويسه...
بصت لقته يوسف...
شفاء=اااه اااه كويسه متشغلش بالك...
يوسف =انا خلصت الاجتماع وقولت اجي اشوف عملتو اي...
شفاء =عملنا كل خير إن شاء الله...بص نصيحه لوجه الله،انا واخوك مننفعش مع بعض فشغل....
يوسف بضحك=هببتو الدنيا خالص ولا اي؟!
شفاء بضحك=خالص!!!دا خالص مالص قالص....ولو في حاجه اهببب من الهباب فاحنا عملناها...
يوسف بضحك =الله يبشركم بالخير انا غلطان فعلاً....طيب لما اروح اشوف هببتو اي...
شفاء بضحك=طريق السلامة انت...ورجعت نادت علي يوسف..
شفاء =أيوسففففف...
يوسف بصلها وضحك =نعم يشفاء...
شفاء بغيظ=في بنت اسمها جميلة،هي مكنة اوي فنفسها كده...بص دي ترفض الورق بتاعها،مهنعينش ناس جميلة احنا...
يوسف بهزار=ليييه،طالما مكنة فنفسها كده ليه نمشيها،سيبيها والنبي...
شفاء=ولد عيييييب انا قولت اي...
يوسف بضحك=الله يكون بعون ادم اخويا...ماشي ياااشفاء حاضر...
شفاء بفرحه =روح يشيخ يحضرلك الخير ويكرمك ويسترك و...
يوسف=خلاص انتي هتشحتي...
شفاء بضحك =ماشي يچوووو....روح يااااشيخ يارب تعطر فبنت الحلال...
يوسف =لااااااااااا،مش عايز اعطر فحد دلوقتي...ومشي..
شفاء بضحك وبصوت عالي =هتعطر وهتقع على وشك اااامعلممممم...
يوسف ضحك ومشي...
شفاء لمت الورق بتاعها وحاجتها ومشيت وهي بتكلم نفسها..
احسن احسن خليه يدور عليا كل شوية وميلاقنيش بقا....هه...انا ماشياله خالص من الشركة....يبقا يلاقيني بقا....
طلعت شفاء وراحت على الصيدلية لان في أسئله محتاجه تسألها عن الدواء.......
فالوقت ده يوسف جاتله مكالمة 
....
يوسف=محتاجيني دلوقتي،طيب هركب العربيه وهاجي حالا اهو....
نزل يوسف وساق العربيه بسرعه...
وهو ماشي العربيه عدت على ماية فالشارع وكان في بنت ماشيه تظبط فورق وحاجات فالشارع ومش واخده بالها ان في عربيه جايه...وهوووووب...
العربيه عدت والمياة كلها جات على البنت...
البت بعلو صوتها=اعااااااااععع...
يحيوان ياااااااابن الجزمة....
يوسف وقف بالعربيه فجأة ورجع للبنت...
أول ما شافته جريت على العربيه..
البنت=دا انت يومك مدهون بوياااا...والبوياااا سوده عشان حظك ونصيبك الأسود رماك عليا...
كان ازاز العربيه مفتوح....
يوسف  لسه هيعتزر ومش متوقع هي هتعمل اي.... 
وبيدور عليها بيشوف هي مشيت ولا اي  
وفجأة لقي الل مغراه ماية... 
فالوقت الل يوصف كان بيتلفت عليها ومفكرها مشيت...
البنت لاحظ علبه فالارض... اخدتها وملتها ماية وجابتها رشتها عليه... وهو مكنش  ملاحظ هي بتعمل اي......
يوسف بغضب=يحيوااااااانه يغبية... دا انتي يومك اسود... 
فتح باب العربيه ونزل بغضب...  
يوسف كان طويل وصحبتنا دي كان طولها 158 سم...فكانت عامله زي بنته وهي واقفه قدامه...
يوسف =انتي اي الل هببتيه ده يمتخلفه...
البنت=المتخلفه دي ليها أسم يمحترم....وأحسن تستاهل عشان تاخد بالك وانت ماشي....ولا هو ده النظام عندكم فمصر،تعدو بهمجيه وتبهدلو الناس بالشكل ده؟؟!!!...
يوسف =لا النظام عندنا فمصر بيقول ان الطريق هو الل مبهدل ومليان ماية ومش زنبي انك ماشيه عميه ومش واخده بالك..
البنت=عمية فعينك واحد طور...
يوسف =انتي قليلة أدب و....
بص لقي الناس ملمومه حواليهم وهم الاتنين واقفين ينقطو فمياة وسخه...
يوسف للناس =اي يجماعه واحد وواحده بيتخانقو بتتفرجو على اي...
البنت بحمقه =اااه بتتفرجو على اي،بتموتو على الفرجه انتو...
الناس لبعض=انتو شكلكم مجانين،احنا مالنا احنا يعم يلا نمشي...الناس مشيت...
بعدها....
يوسف بص للبنت بحقد وراح شايلها ودخلها العربيه...
البنت=يلاهووووووووي خطفنااااااي،الحقوني....
محدش راحله ولا قاله هو عمل اي....وساق عربيته ومشي...
شفاء وصلت الصيدليه وسألت الدكتور عن الدوا وعن  انه لو شخص سليم اخد العلاج اي الل هيحصله...
الصيدلي=بصي لو الشخص ده كان سليم واخد العلاج بنسبته المحدده ومزادش عنها،فمش هيكون ليه اضرار يعني..لانه متعداش النسبه...
لكن لو اخد العلاج بنسبة أكبر،فالبطريقه دي هيبقا في اضرار كتير...
شفاء =زي اي مثلا...
الدكتور=زي هشاشه ووجع فالعظم...او ممن يرفع السكر او ممكن لو العين حساسه يصيبها وهنا ممكن تبقا مشكله كبيرة لانه ممكن يسبب عمي...
شفاء بلمت وبصت للدكتور=نعممم يعني الدواء ده ممكن يسبب العمى....
الدكتور=اااه للأسف...
شفاء حست انها داخت وسندت نفسها بسرعه...
الدكتور =انتي كويسه يااانسه...
شفاء بدموع=لا لا مش كويسه،مش كويسه ابدا....دي مصيبه..
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent