Ads by Google X

رواية حكاية زينه الفصل الثاني عشر 12 - بقلم سلمى تامر

الصفحة الرئيسية

رواية حكاية زينه البارت الثاني عشر 12 بقلم سلمى تامر

رواية حكاية زينه كاملة

رواية حكاية زينه الفصل الثاني عشر 12

الباب خبط جامد
تايجر طلع من الحمام بضيق وهو لابس شورت وعاري الصدر وبيجفف شعره بالفوطه وقال بضيق
:محد يفتح ياحمير 
وراح فتح الباب ولقى سوسو ف وشه
تايجر بصدمه:سوسو؟؟!
سوسو حضنته:وحشتني اوي اوي اوي ياتايجورتي
زينه فتحت الباب تطلع الزباله وشافت الموقف ده
سوسو فحضن تايجر
بصتلهم بصدمه 
تايجر بصلها وسوسو فحضنه :طبعا لو حلفتلك دلوقت اني مظلوم مش هتصدقي
زينه كانت لابسه عبايه وحاطه طرحه على شعرها  ربطاه بيها وبشكلها الحقيقي
بصتله وابتسمت:انا مصدقاك ياحبيبي وبثق فيك..حتى لو لقيتها على سريرك برضه هثق فيك يابودي علشان بموت فيك
وراحتلهم وشدت سوسو  وبصتلها بإبتسامه صفرا:هو انتي يابت امك معلمتكيش ان كده عيب والمفروض تتلمي
سوسو بدلع:لأ مش هتلم..هتبعتر
زينه بإبتسامه مجنونه:وانا بقا هبعترك ونطت عليها جابتها من شعرها وقعتها عالأرض وفضلت تضرب فيها
تايجر وهو بيحاول يشيل زينه:يخربييييتك..يابت اهدي..يازينه
تايجر شالها بالعافيه من على سوسو اللي وشها بيجيب دم وطلعت تجري
زينه بصراخ وتايجر شايلها:وحياة امك مهسيبك يابنت ال**** بتجري ليه يابت تعالي هنا..لو شفتك هنا تاني هدبحك ياخطافة الرجاله اتفووو على اشكالكم
تايجر دخلها شقتها بسرعه وقفل عليهم الباب
زينه بصتله بغضب وصراخ:سايبها تحضنك وتتلزق فيك ليييي
تايجر:فتحت الباب لقيتها فوشي ورمت نفسها عليا
زينه بصتله بغيظ وغضب ومسكت فازه وحدفتها عليه بس تايجر وطى بسرعه
تايجر بصدمه:يابت المجنونه
زينه بصراخ وهي بتجري وراه:وانت لسه شفت جناااان ده انا هقتلك النهاردة ياخااااين
تايجر وهو بيجري بضحك:يابت اهدى والله ماليا ذنب
زينه بغضب وصراخ:سيبتها تحضنك ليه هه لو مكنتش طلعت كنت هتدخلها ياخاااين ياواطي يازباله
تايجر بهدوء:ياحبيبتي اهدي انتي عارفه اني بحبك ومستحيل أخونك
زينه بصراخ :متقوليييش اهداااااي
وجريت عليه عضته من كتفه
تايجر بصراخ:اااااه يابنت المجنونه
زينه بصراخ:براااه اطلع بره
تايجر بغضب:متهدي بقا واسمعيني
زينه بصراخ وغضب:قولت بره
تايجر بصلها بإحباط وفتح الباب وطلع وهي قفلته فوشه وقعدت عالأرض وانفجرت فالعياط وتايجر سمعها من بره
تايجر وهو بيخبط عالباب وبيتكلم بهدوء وحنان:طب افتحي..طب اهدي طيب ومتعيطيش..ياستي لو يرضيكي انا خاين وزباله متعمليش فنفسك كده علشاني..يازينه
زينه ببكاء:امشي
تايجر:مش همشي واسيبك كده
زينه ببكاء:خليك فحالك وملكش دعوة بيا
تايجر بحب:انتي حالي يازينه..افتحي بقا وعاتبيني براحتك...بس خليكي واثقه لني مستحيل اخونك 
زينه ببكاء:انا عارفه انك مخونتنيش...بس انا زعلانه منك لأنك سبتها تجري وحوشتها عني
تايجر بإبتسامه:انتي كنتي هتموتيها يازينه..وانا خايف عليكي مش عليها
زينه قامت وفتحتله الباب وهي عيونها وأنفها محمرين من البكا
تايجر بصلها ودخل وقفل الباب وراه ومسحلها دموعها وباسها من دماغها:حقك عليا بقا...انا اسف
زينه حضنته وانهارت فالبكا
تايجر بإستغراب:طب بتعيطي ليه يابنتي طيب؟!
زينه ببكاء وهي بتضمه:علشان انت ليا انا بس ومش من حق اي واحده انها تلمسك..مجرد متخيل ان واحده تقرب منك بتجنن
تايجر ضمها بعشق:للدرجادي بتحبيني يازينه..عمري متخيلت ان ممكن حد يحبني بالطريقه دي..او يغير عليا بجنون كده
زينه ببكاء: انا مش بحبك انا بعشقك..ومش عايزة حد يشاركني فيك..اللي هتقرب منك بعد كده ياعبد الرحمن والله لهدبحها بقا هه
تايجر بضحك وهو بيمسح دموعها:اااه ياقلبي يابنتي ارحميني وانتي عايزة تتاكلي كده
زينه وهي بتشهق:اللي تقرب منك بعد كده قولي
تايجر بضحك: حاضر ياوحش الكون اهدي بقا وكفاية عياط..مش عارف بتحبيني على اي
زينه بصتله بعشق وسكتت
تايجر بإبتسامه ولهانه:تعرفي ان انتي الوحيده اللي ببقى معاكي عبد الرحمن مش تايجر..انتي الوحيده اللي ببقى معاكي بشخصيتي الطبيعيه 
زينه :طب انت ليه مش مع الكل كده؟
تايجر بجديه:لازم ابقى قاسي وجدي يازينه..انا اللي شيلت مسئولية كنان وخالد لما سافرنا للمدرسه الداخليه علشان اشغال اهالينا..واتعرفت هناك على ادهم وانس ومؤمن والمسئولية ذادت تلاته..بقيت مسؤل من خمسه لإني من صغري وانا اكبر من سني بكتير وكان لازم اخلي بالي منهم..بقيت بالنسبالهم زي الأب..لازم ابقى ناشف معاهم علشان يسمعوا كلامي وأوجهم للصح علشان ميضعوش..خصوصا خالد ومؤمن
زينه بإبتسامه:انا برضه حسيت انهم معتبرينك كبيرهم رغم ان انت ممكن تكون اصغر منهم
تايجر:كنان اكبر مني بتلت شهور وادهم خمسه..انا اكبر من انس ومؤمن وخالد..المهم انا هطلع دلوقتي واروح شقتي البس حاجه استر بيها نفسي
زينه بصتله بعدم فهم وبعدين شافت انه مش لابس حاجه من فوق
زينه بصراخ وهي بتغمي عيونها:عاااااا اطلع بره ياحيواان
تايجر بسخريه:لسه واخده بالك دلوقتي؟!
زينه بصراخ:براااااااهههه
تايجر طلع من شقتها بضحك وخبط على باب بيتهم
**
عند الشباب
ادهم:بقولكم اي يرجاله هو صوت الرزع والصويت ده اي نظامه
خالد:تلاقي طنط سهير بتضرب جوزها زي كل يوم عادي
مؤمن:لا ياخالد انا عارف صويت عم علي  بسمعه كل يوم دي نبرة جديده
كنان ابتسم بمكر وفهم اي اللي بيحصل ومنع حد يطلع بطريقته
بعد شويه سمعوا الباب بيخبط 
خالد بص من العين السحرية ولقى تايجر واقف
فتحله وبعدين شهق بصدمه:يلهوي سوسو اغتصبتك؟؟؟؟؟!
تايجر بصله بغضب وبعدين مسكه من تيشرته وشاله بإيد واحده:عارف يا*** لو ممشيتش من قدامي انا ممكن اعمل اي؟
خالد برعب وهو بيبلع ريقه:إ إي
تايجر بغضب:هاكلك..هبلعك..هعمل فيك زي مالنمر بيعمل مع فريسته...انت حر..انت اي؟!
خالد:ح حر..نزلني بقا..نزلني بقا انا اسف انا عيل صغير
تايجر نزله ودخل أوضته بغضب وقفل الباب ف وشه
خالد:احم ماله ده
**
اليوم التاني
عند اميرة
كانت قاعده ومستنيه تليفون من الراجل اللي بعتته يجيب معلومات عن زينه بلهفه
وجيه جيه وقعد جنبها ولاحظها
وجيه بإستغراب:مالك يا اميرة فيه اي؟!ماسكه التليفون كأنه ابنك
اميرة:سبني ياوجيه بالله عليك
تليفونها رن وردت عليه بلهفه:هااا طمني
الراجل:اسمعي يامدام..اللي عرفته ان البت دي من ملجأ والناس اللي كانوا عايشين معاها اتبنوها من عشرين سنه
التليفون التليفون وقع من ايديها والدموع نزلت من عنيها وبصت قدامها بصدمه
وجيه بقلق:مالك يا اميرة فيه ؟!
اميرة بصدمه ودموع:ب بنتي ياوجيه..بنتنا..لقيت بنتنا
وجيه قام بغضب:تاااني نفس ام الموضوع ده؟انتي اي ياشيخه؟!مبتزهقيش
اميرة بصتله بدموع وغضب:بقولك لقيت بنتنا..زين بنتنا
وجيه بصلها بصدمه:اميرة انتي اتجنيتي..اقسم بالله اتجنيتي انتي فاهمه بتقولي اي؟
اميرة بصراخ:بقولك زين بنتنا...ده مش شاب ده بنت بس متنكره
وجيه بصدمه:طب وعرفتي منين انها بنتنا
اميرة ببكاء:احساسي..نفس شكل امي بالظبط لدرجه لون العين..فنفس عمر مؤمن..كانت فملجأ وناس اتبنوها من عشرين سنه..يعني وهي عمرها أيام..معنى كده ايه؟ان دي مش بنتي وكل دول صدف مش أكتر؟؟!
وجيه كانت الصدمع والزهول متمكنه منه..مش مصدق ان ممكن بعد كل السنين دي يلاقي بنته المفقودة 
وجيه بلهفه:هعمل معاها تحليل dnaعلشان اتأكد
اميرة بتأكيد:وانا معاك فكده..بس دي بنتي ياوجيه..قلبي بيقولي كده
وجيه بحسم :يلا ننزل مصر فورا
***
عند الشباب
زينه دخلت ولقت
خالد  واقف بيعلق بلالين وكنان فالمطبخ بيطبخ ومؤمن بيعلق الزينه وادهم بينفخ البلالين وتايجر بيحجز تورته عالتليفون
زينه بإستغراب:اي ده فيه اي؟
خالد:اصل وعقبال عندك يخويا عندنا عيد ميلاد
زينه:طب انت لابس عباية وطرحه ليه؟
ادهم:هو لما بينضف بيلبس كده
زينه:هو ده عيد ميلاد مين بقا
تايجر:عيد ميلاد انس 
ادهم:هو فين صح
مؤمن:بعتناه يجيب طلبات ومش هيوصل غير المغرب نكون خلصنا كل حاجه
زينه دخلت ساعدتهم وفضلوا يزينوا البيت وبعدين خلصوا وجهزوا نفسهم
مؤمن كان واقف فالبلكونه شاف انس جاي وشايل حاجات جرى على جوه
مؤمن للشباب:يلا بسرعه طفوا النور الواد جيه
كلهم طفوا النور واستخبوا
انس طلع وفتح الباب ولقى الدنيا ضلمه شغل النور ولقى طماطم بتتحدف عليه
خالد بصراخ وهو بيحدف عليه طماطم:هاااااابيييي بييييررررززززز دااااااااي يااااااا انااااعععععس
انس بصله بصدمه :اه يابن ال*** ورحمه امي مهسيبك
وجرى وراه 
ادهم بضحك:يابني اهدى وغير هدومك وتعالى نحتفل بعيد ميلادك
انس بصلهم بفرحه:انتو فارينه؟انا افتكرت انكم نسيتوه
تايجر بحب اخوي:عمرنا مهنقدر ننساه يا انس
ادهم:ده احلى يوم فحياتنا 
مؤمن:ده فاليوم ده اتولد صاحبنا الغالي
كنان:انا بستناه كل سنه علشان افاجئك فيه
خالد:انا برضه بستناه علشان احضرلك مقالب
انس بصلهم بفرحه ودموع وجرى عليهم حضنهم
انس:ربنا يخليكم ليا..عوضتوني عن اهلي المتوفيين
زينه بصتله بصدمه ودموع..هي مكنتش تعرف ان انس يتيم ولوحده..حست بيه لانها جربت الاحساس ده
انس بعد عنهم وبصلها:مالك ياعم مدمع ليه تعالى انت كمان وضمها لحضنهم الجماعي
بس تايجر شدها بعيد:روح بقا ياعم غير الطماطم اللي عليك دي..رامز جلال نجم اليوتيوب كان بيهزر معاك بطماطم!
انس ضحك ودخل غير هدومه
ادهم بتذكر:ينهار اسود التورته مجتش
تايجر بص للساعه وقال:انا هركب العربية وهروح اجيبها بسرعه
زينه مشت معاه وتايجر بصلها
قالتله:انا كمان هاجي معاك
تايجر بإبتسامه وحب:ياقلبي مفيش داعي انا هجيبها بسرعه ومش هغيب استنيني هنا
زينه بإبتسامه:طيب هستناك...بس متغيبش عليا
تايجر بإبتسامه وحب:مش هتأخر..هاجي بسرعة لو ربنا كتب ليا عمر وباس دماغها بسرعه ومشى
زينه بصتله بحب وابتسامه..بس حست بنغزة فقلبها وعنيها دمعت فجأة
**
:نزل يابيه انفذ؟
:نفذ فالمكان اللي هبعتهولك
***
تايجر كان سايق بعربيته ورايح يجيب تورته العيد ميلاد لأنس شاف عربية وراه وحس انها بتطاردة
غير اتجاهه ولقاها وراه فهم ان ده حد عايز يأذيه وابتدى يحاول يتغلب عليه
**
(مشتاقه ليك حبيبي..يا اغلى من حبيبي)
عند زينه
كانت قاعده مع الشباب ومستنيه تايجر
كنان جاله تليفون منه وفتح عليه:اي ياعم انت فين
تايجر وهو بيحاول يهرب من اللي عايز يأذيه:خلي بالك من زينه ياكنان..اعتبرها امانه فرقبتك
كنان بعد عنهم واتكلم بقلق:فيه اي ياعبدالرحمن وبتقول كده ليه؟!
تايجر بحزن:خلي بالك من زي اااااااااه
كنان سمع صوت اصتدام قوي 
كنان بصراخ:عبد الرحمااااااااااااان
يتبع الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent