Ads by Google X

رواية نبض قلبي الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

رواية نبض قلبي البارت الثاني عشر 12 بقلم نور زيزو

رواية نبض قلبي بقلم نور

رواية نبض قلبي الفصل الثاني عشر 12

يدخل عمر والكل بلهغه وخضه ويجدها على الارض مغمى عليها
يركض عمر اليها بسرعه ويحملها ويخرج
ويتصل الجد بالدكتور وياتى لها

الجد : خير يادكتور

الدكتور : متقلقوش ياجماعه ده امر لازم يحصل عادى يعنى

عمر: انا مش فاهم حاجه هى عندها ايه وايه اللى لازم يحصل

الدكتور: الدوخه وكل اثر الحمل مبروك المدام حامل

يقف عمر فى دهشه

عادل : تعبناك يادكتور

الدكتور: ده واجبى

الجد : وصل الدكتور يا عادل .... انت هتفضل واقف صانم كده

عمر : هو قال انها حامل

الجد: اه

عمر: يعنى انا هبقى اب

الجد :يارب تعقل بقا

يطلع عمر يجرى للغرفه
يدخل يجدها نائمه على السرير تتحدث مع امه
يقترب من السرير ويجلس على الارض ويقبل راسها وخدها وشفتيها كالمجنون

ساميه : طب انا هخرج

وتخرج ساميه

اريج : ياعمر براحه مالك

عمر : بحبك

اريج : وانا كمان والله بس براحه عليا

عمر : ماشى هتجبلى بيبى رخم زيك كده

اريج: انا رخمه

عمر: اه رخمه

تكشر اريج له وتقوم من السرير

عمر: مالك

اريج: انت وحش

وتنظر لبطنها وتضع يديها عليها

اريج: ابوك وحش ورخم وقاسى اوى عليا اوعى تلعب معه

عمر: ايه ده لازم يلعب معايا

اريج تطلع لسانها له :لالالالا مش هلعبه معاك

عمر يقترب لها برومانسيه

عمر بحب : ليه ده انا بحبك وهحبه

اريج : هتحبه اكتر منى

عمر : مقدرش احب اى حاجه اكتر منك

اريج : بس ده لحمك ودمك انا مش لحمك ودمك

عمر: انتى قلبى اللى ينبض لو وقف اموت انتى روحى للعايشه فالجسم ده

اريج : عمر انت عارف انا بحبك اوى

عمر : وانا كمان

اريج: لا انت مش فاهمه انا بحبك من اول يوم اتخنقت معاك فيه
عمر يبتسم : فاكرة عملتى ايه

اريج تضحك بصوت : ههههه اه

عمر يجلس على ركبته ليكون بمستوى بطنها

عمر : امك ده زعقت وشتمت ابوك قدام الناس كتير يرضيك كده

ينزل اريج على ركبتها لتكون فمستواه

اريج : لا مش يرضينى

وبدن انذار ولا رمانسيه ولا حب ولا دلع يقبل شفتيها بقوه وهى تبادله ذلك ويبعتد عنها طلب للهواء

عمر : بحبك ياقلبى

اريج : وانا بموت فيك ياعمرى

يحملها عمر من خصرها وهى تلف ذراعيها حول رقبته ويلف بها فالغرفه بقوة وهى يصرخ

عمر: بحححححححححححببببببببببببك

لتسمع صوته ساميه من تحت

ساميه: ههههه ابنى اتجنن

عادل: بالعكس ده بقا عاقل

ساميه : عاقل ايه

عادل ينظر لناديه: ماهو من الطبيعى كل واحد يحب مراته

تبتسم ناديه له

ناديه : وكل واحده تحب جوزها

ساميه : اه

وتمسك مخده صغيرة وتضرب بها عادل

عادل: ايه

ساميه: انت جاى تفقع مرارتى

عادل :واحد بيحب مراته فيها ايه

ساميه : هو هيبقى انت وابنى ده كتير عليا

الجد : هههههه ماخلاص

وتاتى الخادمه

الخادمه : اهل مادام اريج وصلوا

ساميه : خليها يتفضلوا يابنتى وحد يطلع لاريج يبلغها

الخادمه :حاضر

تخرج الخادمه وتدخلها وتطلع لتخبر اريج

عند اريج
تنام اريج على السرير وهى يتمدد جانبها ويقبل عنقها وخديها و.....

يقطعهم صوت الباب

عمر بعصبيه: ده مين الغبى اللى جاى فاللحظات دى

تبتسم اريج

عمر : خليكى زى مانت كده اوعى تتحركى هشوف مين واجى

اريج: حاضر

يقوم عمر يفتح
عمر ينعم

الخادمه: اهل مدام اريج وصلوا

عمر بعصبيه : اعملك فيكى ايه ارحمونى مش كافيه الامتحانات عليا

ويدخل ويغلق الباب

اريج :مالك

عمر يجلس على الكرسى

عمر بحزن: اهلك جم

اريج : ماما

عمر: متنطيش يخربيتك هتموتى الواد

اريج تبتسم وتشير بنعم

ترتدى عبايه وردى وحجابها

اريج: يلا

عمر بحزن : مش نازل

اريج: امممم

تحضر تيشرت وردى له وتقف امامه وتلبسه التيشرت بهدوء كالطفل الصغير وهو يلف يديه حول خصرها

اريج ترفع راسه بيديها لتتقابل نظراتهم

اريج: اضحك بقا

عمر .....

اريج: طب اضحك وانا هعوضك بليل والله بليله جميله

عمر : بجد

اريج : بجد

تسرح له شعره وتسحبه وتنزل

تسلم على الجميع وتقبلها امها وتجلس يرن تلفون عمر ويخرج للجنينه

الجد: مبروك يااريج

اريج : الله يبارك فيك ياجدو

ساميه : ابقى قوليله يوطى صوته شويه

تخجل اريج وتنظر للارض

ساميه : احنا اتفقنا انك تربيه مش تلعبوا بصوت عالى

الجد: ماهى ربته اهو وبقى يتحمل المسئوليه

ساميه : اه والله

الجد : انا كنت عارف من الاول ان انا اخترت البنت الصح للمهمه الصح

ترفع اريج نظرها لهم لتخبرهم انها لم تفعل شئ وانها عاشت حياتها معه بالحب بينهما وليس غير ذلك
ولكن دائما السعادة لم تكتمل فهذا هو قانون الحياة لا فرحه مكتمله ولا حزن مستمر
ولكن اليوم سيعرف الحزن والفراق طريق اريج وطريق قلبها

ترفع نظرها وتجد عمر واقف خلف الجد وساميه وهو فى حاله صدمه ويظهر غضبه من قطرات المياة التى بدات تظهر على جبينته وعروقه بدات تظهر من رقبته

تصدم اريج وتبتلع ريقها بصعوبه وبدا جسدها يرتعش...........

بدا تفكير عمر اهو لها مجرد لعبه مجرد مهمه حقيرة لتغيره اهى لن تحبه بل كانت تقول مثله اهى كانت تلعب بمشاعره اهى جعلت منه صفقه اهو لها لا شئ غير مهمه

..........

ماذا سيفعل عمر باريج ؟؟
وهل ستستمر علاقتهم ام سينفصلوا ؟؟؟
وما هو رد فعله على جدو وامه ؟؟
وماذا ينظر هذا الطفل فالمستقبل؟؟
يتبع الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent