رواية منقذي البارت الثاني عشر 12 بقلم ندى ياسر
رواية منقذي الفصل الثاني عشر 12
"في بيت تميم "
هانم : الو يبه بيقولو أن المدام ندي عملت حادثه .
ادهم : ومتعرفيش بقت عامله اي دلوقتي ...
هانم : كويسه وشويه وهيرجعو ...
ادم : تمام من اول ما يرجعو تعملي اللي قولتلك عليه ..
هانم : امرك يبه ...
قفلت هانم مع ادهم وكانت منتظره رجوع ندي وتميم
___________
"في المستشفى "
تميم : يلا ي بابا يلا ي ماما نقدر ناخد دلوقتي ندي معانا....
مهاب : طيب ي ابني هنزل انا وامك ونركب في عربيتي وتعالي انت ومراتك واختك في العربيه التانيه ...
نزل مهاب وفاطمه وفضل يارا وادم وتميم وندي ...
ادم : هاخد انا يارا اوصلها ي تميم وانت خد ندي بعربيتك وتعالي ...
تميم : تمام ماشي .....
نزل ادم ويارا عشان يرجعو وتميم سند ندي لحد لما خرجت من المستشفى وركبت العربيه ...
تميم : حمد لله على سلامتك ي حبيبتي ...
ندي : الله يسلمك ي حبيبي ......
ركبوا العربيه ووصلو البيت واول ما وصلو تميم طلع ندي الي لاوضه عشان ترتاح ....
تميم : نورتي بيتك ي نودي ...
ندي : نورك ي تيمو ..
تميم : كدا كنتي عايزه تسيبني اومال مين هيحكيلي كل يوم عن نفسو ...
ندي : ازاي مكنتش بتبين انك بتسمعني وعشان كدا كنت بتتغير معايا؟
تميم : هكدب عليكي لو قولتلك متغيرتش من كلامك كنت بسمعك وبسمع كل كلمه كنتي بتقوليها عارفه لما قولتيلي بحبك امبارح كنت عايز اقولك وانا كمان ومنيمكيش زعلانه كنت عايز احدد مشاعري لاول اتجاهك ومكنتش اعرف ان طلعتي غاليه اوي اوي كدا عندي حسيت ب أن قلبي اتخلع لما عملتي حادثه كنت زاي المجنون لما شوفتك مبترديش عليا انا بحبك بحبك ي ندي ومش هسيبك ...
ندي : وانا معرفتش يعني اي حب وامان غير وانا معاك ...
تميم : حبيبتي يخليكي ليا .... يلا بقي عشان تتعشي وتاخدي الدواء وتنامي ....
ندي : لسه بدري هنام بدري اوي كدا لي ...
تميم : ما هوا هتتعشي عشان تاخدي الدواء وبعد كدا هتيجي تنامي في حضني حضنك وحشني اوي ...
ندي : احم طيب انا هقوم اغير لبسي وكدا وبعد كدا هاجي ...
تميم : تمام وانا كنت جبت لأكل من تحت ...
دخلت ندي تغير لبسها ولبست بيجامه بلون الوردي وكانت زاي شكل لأطفال بيها اوي ... خرجت لقيت تميم جاب العشاء ...
تميم : لا بس حلوه البيجامه دي متجوز طفله انا ...
ندي : اي دي مش عاجباك دا لونها وردي مسخسخ حلو ....
تميم : هوا في لون اسمو وردي مسخسخ...
ندي : ايوا انا بقول عليه كدا....
تميم بضحك : طب تعالي ي ندي ي مسخسخه عشان تتعشي وتاخدي الدواء....
ندي : هات ي ابني وريني عندكو اكل اي ...
تميم : انا هأكلك ..
ندي : ومالو كدا كدا كنت عايزاك تأكلني ...
تميم : طيب مش هأكلك ...
ندي بزعل : يرضيك ابقي طالعه من المستشفى وأكل لوحدي لو كان يرضيك ي بني هاكل عادي ومالو ...
تميم : خلاص خلاص ميرضنيش هأكلك انا ...
تميم اكل ندي وبعد كدا خدتت الدواء ونامو وفعلا نامت في حضنو برضو بس المره دي مستنتش انو ينام عشان تحكي لا دا تميم هوا اللي طلب منها ...
تميم : اي مش هتحكيلي النهارده زاي كل يوم وإلا اييي ..
ندي : ما انا حكتلك كل اللي عندي بس مش عارفه لي قلبي مقبوض ...
تميم : ودا من اي بقي وبعدين مالو قلبك وانا موجود ..
ندي : لا مفيش يلا نام تعبت النهارده اووي ...
تميم : تصبحي علي ورد شبهك ...
ندي : تصبح على يوم جميل شبهك ...
ندي نامت لأنها كانت تعبانه و تميم هوا اللي فضل صاحي كانت قاعد وبيفكر ازاي هيسعد ندي بعد كدا وكان سعيد انو اعترفلها بحبو ليها نام هوا كمان واليوم عدي بكل حلاوته وبكل أحزانه وتفكيره ....
"تاني يوم الصبح"
تميم صحي قبل ندي كا العاده م اعنو المفروض العكس بس بطلتنا مرهقه شويه :joy_cat:.....
تميم : يلا ي حبيبتي قومي عشان تصلي وتفطري وبعدين تاخدي علاجك ....
ندي : عيوني ...
قامت ندي واتوضتت وصلت وبعدين لبست فستان لونه لافندر زاي لبس العيد بتاع السنه دي اللي الكل جايبه الا العبده الله :joy_cat: .... لبست علي الفستان طرحه لونها ابيض وكانت قمر بمعني كلمه قمررررر.....
تميم : اي رايك مننزلش ي نودي ونفضل مع بعض ...
ندي : اتلم ويلا عشان هتلاقي دلوقتي ماما مستنيانا ...
نزلو علي الفطار ....
فاطمه : حمد لله على السلامه ي بنتي عامله اي دلوقتي ..
ندي : الحمد لله ي ماما ..
تميم : متخافيش ي ماما علي ندي طول ما هيا معايا ...
فاطمه : احنا واقعنا وإلا اي .
تميم : واقعنا بس دا انا غرقت كمان في حبها ...
يارا بغمزه : الله الله ودا من أمتي نسيت روز اللي كنت ماشي معاها ...
تميم : انا.....
ندي : انت كنت بتحب قبلي ي تيمو ....
تميم : يالهوي جايه تدلعيني هنا والله ي بنتي م حصل دا انت اول واخر حب في حياتي ...
ندي : حبيبي شاطر اوي ....
تميم : طب قولي كدا اسمي تاني ..
ندي : تميم ....
تميم : لا التانيه ...
ندي : احم ... تيمو ...
تميم : يالهوي احلي تيمو في الدنيا ..
يارا : احنا هنا علي فكرا ....
ندي بكسوف : احم اسفين ..
تميم : بتتأسفي علي اي دول منا وعلينا برضو وإلا اي ي ماما ..
فاطمه : خدو راحتكم ي ابني اهم حاجه عندي سعادتكم ..
تميم : حبيبتي ي ماما ربنا يخليكي ليا
فاطمه : ويخليكو ليا ي حبايبي ...يلا افطرو بقي ..
تميم فطر وبعدين قالهم انو وراه شغل ...
تميم : ندي ورايا شغل ي نور عيني بس مش هتأخر عليكي ....
ندي : ربنا معاك ويعينك ي تيمو
تميم : تيمو تاني طب انا ماشي قبل ما اتهور ...
و خرج تميم للشغل وفضلت يارا وفاطمه ومهاب مكنش موجود لان كان وراه شغل من الصبح وطلع ....
______
هانم: الو ي ادهم بيه حطيتلها منو في لأكل بتاع العشاء امبارح وخدتتت منو والخطه ماشيه تمام ...
ادهم : حد شك في حاجه ...؟
هانم : لا ابدااا انا حطتهولها في العصير ودلوقتي دخلت جبت العصير لقيت الكوبايه فاضيه يبقي شربتها ...
ادهم : اها تمام خلي بالك وحطيلها في كل حاجه تشربها أو تاكلها ...
هانم : تمام ماشي
ادهم : اه بقولك لو ندي طلعت من البيت شوفتها هتروح فين وترني عليا تقوليلي بسرعه ....
هانم : حاضر يبيه
قفلت هانم مع ادهم وبعدين دخلت المطبخ ..... ي تري بيخططو الي اي وهيا حطتت اي ل ندي في لأكل وي تري ادهم عايز ندي تخرج من البيت لي ...؟
_______
يارا : ماما انا هروح الجامعه ي ماما ورايا محاضره واحده ومش هتأخر ...
فاطمه : تمام متتاخريش ..
يارا : بقولك ايي ي ندي متيجي معايا واهو نتسالي تعالي معايا هندخل المحاضره مع بعض ولو مش عايزه تحضري استني في الكافتيريا بتاعت الكليه وبعد ما اخلص نبقي نروح مشوار مع بعض اي رايك ...
ندي : طب والله فكرا هطلع اغير هدومي وارجع ..
يارا : اشطا وانا مستنياكي ...
طلعت ندي عشان تغير هدومها وفضلت يارا مستنياها لحد لما نزلت في الوقت دا هانم عرفت أن ندا خارجه من البيت واتصلت علي ادهم عشان تخبرو ...
هانم : الو يبيه مدام ندي خارجه دلوقتي رايحه الجامعه مع لانسه يارا ....
ادهم : تمام شكرا ي هانم ..
هانم : العفو يبيه ....
ادهم خلص المكالمه مع هانم وبعدين رن علي شخص تاني .....
ادهم : بقولك اي هيتنفذ دلوقتي هيا دلوقتي هتخرج وتروح الجامعه مع بنت مهاب الميناوي يتعمل اللي اتفقنا عليه ...
الشخص :.............
ادهم : تمام ماشي سلام ولما يحصل اللي قولنا عليه الفلوس هتبقي عندك ...
الشخص :...........
قفل ادهم مع الشخص وهوا بيتوعد انو ينتقم من ندي اشد انتقام ي تري هيعرف ينتقم وإلا هيبقي في حكايه تانيه ؟
يتبع الفصل الثالث عشر 13 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية منقذي بقلم ندى ياسر)