Ads by Google X

رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الفصل الرابع عشر 14 - اياد ورانسي

الصفحة الرئيسية

رواية تدمرت حياتي يوم زفافي "اياد ورانسي" البارت الرابع عشر 14 بقلم فاطمة الالفي

رواية اياد ورانسي كاملة

رواية اياد ورانسي الفصل الرابع عشر 14

حاول ايفاقتها بشتى الطرق ولكن لا تستجيب.
حاول الاتصال بماجد
رد علية بلهفة 
ماجد: ايوة يااياد فى اية 
اياد بقلق: مش وقتة قولى مين الدكتور إللى هنا فى المشروع 
ماجد بقلق: دكتور لية خير 
اياد: يوة اخلص مين هنا 
ماجد: دكتور ايمن حصل اية طيب 
ماجد بقلق: حاضر حاضر: حاضر حاضر 
اغلق الهاتف وحاول أن يساعدها فى ارتداء ملابسها وبدل لها ملابسها 
وانتظر قدوم الطبيب ليتفحصها. 
مرة من الوقت نصف ساعة إلى أن دق باب الشالية.
توجة اياد بسرعة وفتح له الباب: 
اياد: اتفضل يادكتور 
ايمن: فين المريضة الف سلامة 
اياد: تعالى بسرعة فوق شوفها بقالها فترة فاقدةالوعى ومافيش استجابة 
دلف ايمن إلى غرفة رانسى وبدأ فى فحصها . 
ايمن: هى ضغطها واطى جدا محتاجة محلول وهتسترد وعيها ان شاء الله ماتقلقش 
اياد: طيب يعنى انقلها مستشفى افضل 
ايمن: هو الضغط بس لو مش هتعرف تخلى بالك منها ممكن تنقلها المستشفى افضل هتاخد العناية اللازمة وانا ممكن اكلملك المستشفى تبعت عربية إسعاف 
اياد بقلق: ايوة ياريت انا عاوز تكون تحت الملاحظة افضل لانها اعصابها كمان تعبانة 
ايمن: تمام هتصل دلوقتى 
اتصل ايمن بالمشفى وجاءت عربة الإسعاف وتوجهو إلى المشفى 
وتم عمل اللازم حتى تسترد صحتها. 
ظل اياد جانبها يتابع تحركاتها فهى الان مغيبة عن الواقع لكنها تصارع وتنتفض وتصارع كوابيس الاعتداء عليها وتتغير ملامح وجهها الى الشحوب ويتسارع تنفسها: 
وجاء الطبيب المعالج واعطاها مهدا لكى تهدأ 
دكتور احمد: حضرتك تقربلها 
اياد: انا جوزها 
احمد: واضح انها نفسيتها تعبانة شويا وخدت مهدا عشان تنام بس ممكن اعرف اية سبب تعبها عشان اقدر اساعدها 
اياد بتوتر: هى شافت حادثة حصلت قدام عنيها وهى خايفة ومتوترة من وقتها بس 
احمد بشك: متاكد هى متغيرة عشان حادثة شافتها بس 
اياد: ايوة بس 
احمد: تمام هى هتفضل معانا لم حالتها تتحسن عن اذنك. . 
تحدث الطبيب مع طبيبة نساء وتوليد تفحص حالة رانسى لانة شك فى الأمر: 
*************
تحدث خالد مع زوجتة واطمن عليها وعلى ابنة وابلغها بحضوره فقد انهى مهمته ولا يستطيع المكوث اكتر من ذلك واخذ اجازة ليقضيها مع زوجتة وابنة الحبيب . 
فى القاهرة 
*********
ملك: خلاص روحى دلوقتى واستنى جوزك واعملى عشا رومانسى وانهى أى صفحة قديمة وخليكى مع جوزك وهخلى ماجد يجى وصلك ونروح بقى ماشى واوعى تسيبى نفسك الشيطان عايز يدمر حياتك ماشى صلى واستغفرى وانتى هتتغلبى علية يا علا اوعى تضعفى 
علا: حاضر انا هجهز والبس مراون 
ملك: بقولك اية خلى مروان يجى معايا ماتشغليش بالك بية وانتى بقى قضى الليلة مع خالد فى رومانسية بقى ماشى 
علا: لا ماجد كدة يدايق 
ملك: يابت ملكيش دعوة هو هيلعب مع جنا وينامو وخلاص كبرى انتى مالكيش دعوة . 
***********
تحدث ماجد للاطمئنان على اياد.
اياد بتوتر: ايوة ياماجد 
ماجد: طمنى فى اية رانسى كويسة ولية نقلتها المستشفى انا كلمت ايمن لم انت ماردتش خير طمنى 
 اياد: هى تعبانة شويا ايمن مش قالك ضغطها واطى بس دى كل الحكاية وانا عايز اطمن عليها 
ماجد: بس كدة ولا مخبى عليا حاجة 
اياد بعصبية: وهخبى اية يعنى يا ماجد انا اعصابى تعبانة ماشى سلام . 
*******
بعد فحص طبيبة النساء تاكدت من شكوك الدكتور المعالج لحالتها. 
توجهت الى غرفة دكتور احمد.
دقت الباب واذن لها بالدخول. 
احمد: خير يادكتورة منة فحصتى حالة مدام رانسى 
احمد: خير يادكتورة منة فحصتى حالة مدام رانسى 
منة: ايوة لسة جايا من عندها حالا 
احمد: طمنينى 
منة: بصراحة يادكتور شكك فى محلة 
احمد بصدمة: محاولة اغتصاب صح 
منة: هو اعتداء كامل مش مجرد محاولة وباين الاثر على جسمها كمان ومن وقت بسيط يعنى من حاولى 3 او 4 ساعات 
احمد بشك: يعنى جوزها عارف ورفض يقول انا شاكك فية من الاول بس ازى حد يغتصب مراتة 
منة: هى اول مرة يادكتور يعنى فى أثر فض غشاء البكارة 
احمد: معقول دة اكيد انسان مريض إللى يعامل مراتة بالوحشية دى
منة: مش يمكن يا دكتور تكون فعلا اتعرضت لحادثة وهو رافض يقول عشان الشوشرة مثلا 
احمد: ممكن بس انا هعرف رد فعلة دلوقتى تعالى معايا. 
********
كان يجلس جانبها يمسك يدها وفجاة سمع طرق الباب . 
فى غرفة رانسى بالمشفى 
اياد: اتفضل 
احمد: ممكن دقايق من فضلك يا بشمهندس 
اياد: خير رانسى فيها حاجة 
احمد: تعالى نتكلم برة وانت هتعرف فى اية 
اياد بقلق خرج معهم. 
احمد: بشمهندس حالة المدام دكتورة منة كشفت عليها وتبين معاها اغتصاب انا مطر ابلغ دى حادثة وكمان دكتورة منة هتعملها عملية تنضيف للرحم عشان الاغتصاب إللى تعرضت لية ومحتاجين موافقتك لأنك جوزها 
اياد بقلق: مافيش عملية هتتعمل ومش عاوز ابلغ انا حر ودى مراتى وجايبها تتعالج وبس غير كدة ماحدش لية يتصرف 
احمد: يبق حضرتك إللى عامل كدة فيها بقى 
اياد بعصبية: هى مراتى وانت المطلوب منك تعالجها وبس او اخدها وامشى من هنا 
منة: خلاص هى محتاجة عناية هنا وتفضل تحت الملاحظة الكدمات هتحتاج وقت وتخف لكن الألم النفسى لازم نطمن عليها اكيد هتحتاج علاج نفسى ومتابعة مع دكتور متخصص. 
Go ad-free
احمد: واضح مش هى بس إللى محتاجة تتعالج نفسى حضرتك كمان محتاج دكتور نفسى إللى يعمل فى مراتة كدة يبق اكيد مريض 
اياد بعصبية: بقولك اية يا دكتور شوف شغلك احسن فاهم 
منة: خلاص يادكتور احمد هى لازم تفضل هنا 
احمد: انا فى مكتبى لو محتاجة منى حاجة عن اذنكم 
*************
فى القاهرة 
حضر ماجد واخذ زوجتة وابنتة وعلا وابنها وتم توصيل علا إلى منزلها وتركت لهم ابنة . 
ماجد: ملك هى علا نسيت ابنها ولا اية هههه 
ملك: لا ياحبيبى مروان هيبت عندنا 
ملك: لا ياحبيبى مروان هيبت عندنا 
ماجد: نعم لية بقى ان شاء الله بقى انا مش بعرف اتلم عليكى من جنا ناقص مروان كمان يا مفترية 
Just a sec…
we've got a video ad loading up.
ملك: ههههه معلش يا حبيبى دة يوم واحد وبعدين علا وخالد يعنى كان مسافر وكدة 
ماجد: طب وانا وكدة اية هههههه 
ماجد: ياعينى على حظك ياماجد 
ملك: يوة بقى ياماجد 
ملك: مالو حظك بقى 
ماجد: ههههه فل ياختى ههههه. 
******
فى شقة خالد 
دخلت علا بيتها وبدأت فى تحضير سفرة وشموع واغلقت الاضاءة 
وبدلت ملابسها بفستان احمر ستان ضيق وعملت شعرها كرلى وانتظرت قدوم زوجها الحبيب . 
حضر خالد ولم يتوقع وجودها وجد الاضاءة مغلقة فتوجه إلى مفتاح الانارة واضاءت المكان تفاجأ بالجو الرومانسى ابتسم وتوجة إلى غرفتهم وكانت الصدمة .
يتبع الفصل الخامس عشر 15 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent