Ads by Google X

رواية حكايتي مع الفهد الفصل السادس عشر 16 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت السادس عشر 16 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل السادس عشر 16

ف الاوتيل كان قد نزلت حياه ونور للاسفل وتوجهأ معأ الي المطعم للبحث عن مالك و فهد
نور: امال فهد بيه مالك فين

حياه: مش عارفه استني كده هرن ع مالك

ثم طلبت الرقم وانتظرت قليل حتي اجاب مالك

مالك: الو

حياه: ايوة يا مالك انتم فين
مالك: فهد ف مشوار وانا بعمل حاجه وجاي انتم اللي فين

حياه: احنا ف المطعم

مالك: طيب انا عشر دقايق وجاي

حياه: ماشي سلام
مالك: سلام
ثم اغلق الخط لم بفت كثيرأ من الوقت حتي اتي مالك
مالك وهو يسحب كرسي ليجلس: صباح الخير
نور وحياه معأ: صباح النور
حياه: كنت فين يا مالك

مالك: كنت بشرف ع تجهيزات الحفل علشان فهد قال مش عايز غلطه
حياه: امال دي حفله اي يا مالك

مالك بخبث: اي ده انتي لسه متعرفيش

حياه بقلق: لا في اي

مالك: اصل دي حفله اعلان خطوبه فهد وحبيبته

حياه بصدمه: اي خطوبه مين
مالك بخبث:فهد قالي اشرف ع التحضيرات وهو هيروح يجيب خاتم للعروسه
حياه بدموع:ط.ط.طيب هي مين
مالك:معرفش هي مين

حياه:طيب هو كده هيطلقني صح.

مالك:ممكن
نور:مالك خلاص كفايه

ثم نظرت لحياه وظلت تربت ع ظهرها وقالت

نور:حياه اهدي
حياه بدموع:اهدي ازاي هو خلاص هيخطب واحده غيري واكيد هي نسرين

مالك:بس انتي ممكن تندمي انه سابك واختار نسرين

حياه:ازاي

مالك:دلوقتي انتي تمسحي دموعك وتروحي تاخدي شاور وتلبسي فستان حلو وتحطي ميكب وتروحي الحفله وتنبسطي وتفكك منه خالص وندمي

حياه وهي تمسح دموعها:فعلا عندك حق مالك ممكن اطلب منك طلب

مالك:عيوني اطلبي اللي انتي عايزه

حياه:ممكن تيجي معايا انا ونور علشان نجيب فساتين للحفله

مالك:اطلعي انتي فوق وانا هجيبلك الفستان بتاعك ونور بعتلها الصبح فستانها

حياه:ماشي
ثم صعدت اللأعلي
نور لمالك بعدما صعدت حياه

نور: مالك هو بجد مستر فهد هيخطب انهارده

مالك:اممم

نور: طيب وحياه؟!
مالك: حياه هي العروسه اصلا
نور بستغراب: ازاي حياه العروسه
مالك: طبعا انتي عارفه ان حياه وفهد متجوزين وعارفه كمان ظروف جوازهم بحكم انك صاحبت حياه بس باقي الناس متعرفش انهم متجوزين وفاكرين انهم ولاد عم وبس وانهارده  فهد عمل الحفله دي وهيعلن فيها خطوبته من حياه

نور: طيب ليه ما قولتش لحياه ان دي حفله اعلان خطوبتهم
مالك: لا فهد عايز يعملها مفاجأة فهمتي

نور: اهااا فهمت

مالك: نور حياه متعرفش حاجه عن كل الكلام ده
نور: حاضر في حاجه اقدر اعملها
مالك: امممم لحد دلوقتي لا بس ساعدي حياه ف تجهيز نفسها

نور: اشطا اوي

ثم صعدت اللأعلي و ذهب مالك لإكمال ماطلبه منه فهد
بعد قليل من الوقت كان قد وصل فهد الي الاوتيل و ذهب بأتجاه مالك

فهد: هااا يا مالك كل حاجه جهزت

مالك: كل حاجه بقيت تمام جبت فستان والخاتم

فهد: اممم جبتهم

مالك: هم فين
فهد: ف العربيه اكيد مش همشي بيهم

مالك: ياربي طيب هات الفستان هطلعه لحياه

فهد: طيب
ثم اتجه فهد ومالك الي السياره واخد مالك الفستان و صعدت الأعلي حيث غرفت حياه و نور و طرق الباب وانتظر قليل الي ان فتحت نور الباب له

مالك بهمس: هاا حياه بتعمل اي

نور: قاعدة بتفكر هعمل اي ف الحفله
مالك:نور اوعي تكوني قولتلها حاجه

نور:عيب عليك يسطا

مالك:طيب وسعي كده ثم دخل الغرفه و اتجه الي حياه التي كانت تجلس ع الاريكه و تأكل ف اظافرها
مالك:حياه

حياه:اممممم

مالك:بتفكري ف اي

حياه بدون وعي:بفكر ازاي هبوظ الحفله
مالك:اممممم ازاي بقي

حياه:مش عارفه بس بفكر اصعب فهد و اقول ف نص القاعه اني مراته

مالك:اممم كملي

حياه وقد استعات وعيها:اعااااا انا قولت اي.

مالك بضحك:انك هتبوظي الحفله وتقولي انك مرات فهد


حياه بصدمه:احيه انا قولت كده

نور بضحك:ايوه

كادت ان ترد حياه ولكن قاطعها مالك
مالك:مش وقته دلوقتي انتوا ابدأه تجهيز نفسكم علشان خلاص مافيش وقت ثم اتجه الي السرير واحضر كيس فيه شئ ما واتجه لحياه مره اخري

مالك:حياه ده فستانك وفيه كل مستلزماته شوفيهم كده

خذت منه حياه الكيس وفتحته و صدمة من جمال الفستان الذي رأته
حياه:اعاااااااااااااا الفستان ده بتاعي انا
مالك:ايوة بتاعك انتي
حياه:بجد حلو اوي يا مالك ذوقك حلو اوي اوي
مالك:بس مش انا اللي مختاره
حياه بستغراب:امال مين
مالك:مش مهم مين جابه المهم انه عجبك يلا اسيبكم تلبسه بقي سلام
نور وحياه:سلام
ثم خرج مالك من الغرفه واغلقت نور الباب خلفه وبدأت الفتيات الاستعداد للحفل
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°

بينما ع الجانب الاخر ف غرفه فهد طرق مالك الباب وانتظر الي ان فتح له فهد ثم دخل مالك واغلق الباب خلفه
مالك:كل حاجه بقيت تمام وبعت الفستان لحياه وعجبها جدا
فهد:بجد
مالك:امممم سبتها بتجهز نفسها هي ونور
فهد:طيب يلا روح انت كمان جهز نفسك علشان ماعتش وقت ده يدوب نلحق نلبس و نتأكد من الترتيبات
مالك:اشطا اوي هروح انا البس
ثم خرج مالك من الغرفه واكمل فهد ما كان يفعله قبل قدوم مالك
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°

بعد وقت كان قد استعد الجميع للحفل و ذهب مالك مع فهد لتأكد من التجهيزات الحفل ثم صعد لغرفه الفتيات ليري اذا استعده للحفل ام لا
طرق مالك الباب وانتظر حتي فتحت له نور
مالك بتصفير:اوعااااا مين القمر دي
نور بكسف:ميرسي
مالك:لا دي الحقيقه مش بجامل ثم قال امال حياه فين
نور جوه اتفضل
دخل مالك وصدم ما ان راي حياه
مالك بصدمه:لا انا بقول انهارده اعلن خطوبتي من حياه
نور: وماله
حياه: مالك يلا ننزل
مالك: يلا

ثم نزلأ الي الأسفل وقامأ بالأتجاه الي القاعه المقام بها الحفل بينما كان قد سبقهما فهد الي هناك

عند مالك وحياه ونور
حياه:مالك انا متوترة اوي
مالك:اهدي متخفيش مافيش حاجه
ثم دخلوا الي القاعه المقام بها الحفل واتجهأ الي الطاوله الخاصه بهم
بعد قليل من الوقت صعد فهد ع التسيدچ وامسك المايك
فهد ف المايك و..
يتبع الفصل السابع عشر 17 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent