رواية مالك القدر البارت السابع عشر 17 بقلم علياء عبدالله
رواية مالك القدر الفصل السابع عشر 17
الرئيس: انا مسافر بكرة
قدر: اية فين
الرئيس: برطانيا
مالك: بس انت قولت بعد اسبوعين
الرئيس: الاسبوعين خلصوا
محمد: يعني انت كنت معرف مالك بس
الرئيس: ايوا
محمود: اشمعنا هو
مالك بابتسامه باردة: عشان انا الكبير
محمود: بلا كبير بلا بتاع... وسابهم ومشي
محمد: انا مش فاهمك بجد لي بتعمل كدة
قدر: محمد اتكلم عدل مع جدك وبعدين مش كدة احسن م انه مش يقوول خالص
مالك: عندها حق
عصام: انا هسافر معاك؟
الرئيس: لا انا هطول هناك فانت هتفضل هنا
قدر: هتفضل قد اي
الرئيس: تلات شهور
قدر بصدمه:اية كتير اوي
الرئيس: لا كتير ولا حاجه هيعدوا هوا
مالك: تروح وترجع بالسلامة
الرئيس: اللة يسلمك حبيبي... سعاد اطلعي جهزيلي الشنط
سعاد: حاضر
.......................
....: ها عرفت حاجه جديدة ي مسعد
مسعد: ايوا يا كريم بية الرئيس هيسافر برطانيا تلات شهور
كريم:ذود الفلوس الي بتديها لهناء....صحيح مفيش اخبار عند البنت الي قاعده معاهم
(هناء الشغالة الي عند مالك🤭)
مسعد:قدر....لا مفيش اخبار
كريم:طيب روح انت
مسعد:حاضر...وسابهة وخرج
كريم: مش هسيب حق سمر يروح كدا يولاد الملك
نرجع لقدر....
في الجنينه قاعدة بتذاكر جة مالك من وراها
مالك: امتحانك امتي
قدر: بعد اسبوعين
مالك: تحبي ارجعلك.
قدر: تؤتؤ انا تمام
مالك: بصي انا هتصل بشهد وامل يجوا يرجعولك
قدر: لالا مش هيبقوا فاضيين وبعدين نا فاضلي حاجات بسيطه
مالك: براحتك وسابها ومشي
عند محمود**
محمود: انتي فين
شهد: في البيت
محمود: طيب انا جايلك
شهد: طيب فاضلك قد اي
محمود: عشر دقايق واوصلك
عند محمد*
امل: انا جعانه
محمد: انتي مش بتشبعي
امل:هتاكلني ولا اسيبك وامشي
محمد: هاكلك يلا قدامي
كل واحد شاف وراة ايه
بليل*قدر قاعدة في الجنينه مع ضوء خفيف
محمد: بتعملي اية
قدر: خضتني
محمد: الف سلامة
قدر: بااارد
محمد: عارف... المهم شو تسوي
قدر: بفكر ازاي اصلح العلاقة بين مالك ومحمود
محمد: انا متاكد ان محمود مقتلش سمر محمود مستحيل يقتل اصلا
قدر: وانا متاكدة من دة بس ازاي نخلي مالك يعرف الحقيقه
محمد: مش عارف كل مرة بتكلم ف الموضوع دة بيجلي صداع... نا فقدت الامل ف انهم يتصالحوا تاني
قدر: انا عاوزة قهوة
محمد: تعالي اجملك كوباية... نا بعملها حلو اوي
دخلوا القصر وعملوا القهوة وخرجوا تاني
قدر: تفتكر ف حد عمل كدا عشان يوقع بينهم مثلا
محمد: معتقدش
قدر: اسمع... كان في شخص بيكرة مالك او محمود
محمد بتفكير: مش فاكر اوي بس كان ف واحد اسمه كريم
قدر: حصل اي لكريم دة
محمد: اسمعي كنا شلة كبيرة انا ومالك وامل وشهد ومحمود وسمر وكريم... سمر كانت بتحب مالك وكريم كان بيحب سمر مالك مكانش في دماغه بس سمر بدأت تقرب منه وهي عارفه ان كريم بيحبها بس مالك مكنش يعرف كدا كان كريم بيحبها في السر يعني
قدر: وانت عرفت ازاي
محمد:ليا معارفي... المهم مالك بدأ يحب سمر... حبها اوووي جة يوم وكريم فقد السيطرة علي نفسة فتخانق مع سمر فقالتلة انها بتحب مالك وانه احسن منه بكتير وغني وجميل والحاجات دي... ف كريم بدأ يكرة مالك وفعلا كرةة وطلع من الشلة وبقي يحاول يوقع بنا دايما... بس كدا
قدر: حاسة ان كريم نو السبب
محمد: لا يشيخه لا مستحيل
قدر: طيب اطلع نام وانا كمان هطلع وانشاء الله الاقي حل للمشكلة دي
قعد قدر في اوضتها تفكر ومش نامت لحد ما وصلت لحل
النهار طلع وهي صاحية نزلت تحت لقت الرئيس وسعاد والكل موجودين
سعاد؛ صاحية بدري يعني
قدر: منمتش اصلا
سعاد:لي كدا يبنتي
قدر: كنت بذاكر يا دادة عندي امتحانات بعد اسبوعين
سعاد: ربنا معاكي يابنتي
قدر: يارب... انت هتمشي دلوقتي ي جدي
الرئيس: ايوا
قدر: مين هيوديك
الرئيس: عصام ومالك
قدر: ممكن اجي اوصلك... نفسي اخرج بقالي كتير
الرئيس: ماشي مفيش مانع
راحوا كلهم يوصلوا الرئيس
قدر نزلت من العربية تسلم علية
قدر؛ خلي بالك من نفسك... ومش تلبس خفيف...ومش تفوت وجبة واحدة... ومش تاخر علاجك... ومش تتاخر علينا
مالك: حاسس ان ثانية واحدة وهتقوليلة متروحش مع حد مش تعرفه
قدر: م هو دة الي مفروض يحصل
عصام: الرئيس مش اول مرة يروحها... هو مشهور هناك
قدر: بجد يعني مش اقلق
الرئيس: مش تقلقي يا حبيبتي انا هكون كويس
قدر: ابقي كلمني كل يوم فيديو ماشي
الرئيس بضحك: حاضر يا ماما...سلام
قدر حضنته: سلام
رجعوا القصر تاني بعد ساعات
قدر كانت داخلة مع عصام ومالك لقت محمد وامل في وشها
امل: كنت عاوزة اسلم. علي جدو قبل ما يمشي
قدر: هنكلمة فيديو مش تقلقي وبصت لمحمد تعال عوزاك
ومشيوا بعيد شوية في الجنينه
محمد: ها... ارغي
قدر: لقيت الحل
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية مالك القدر كاملة" اضغط على أسم الرواية