رواية جرحتني اختي البارت الأول 1 بقلم دودا حوده
رواية جرحتني اختي الفصل الأول 1
انا نجوي عندي ٢٨سنه لسه مطلقه من ساعتين بس ايوه أطلقت كان انسان بخيل جدا ونمطي اوي ولا ليه في خروج ولا ليه في اي حاجه كنت بحس معاه اني عندي ٥٠سنه شغال الصبح في شركه وبليل اوبر علي عربيته وكان كل ده عمر ما عرف يخليني مبسوطه انا وحده بحب اللبس وبحب الخروج مليش في المطبخ قد كده كان معظم اكلنا من برا هحكي ليكم من يوم الخناقه وكان سببها اي رجع من شغله كالعاده
صبري :مساء الخير ازيك يا نجوي
نجوي :مساء الخير فين الاكل
صبري :نجوي انا جعان ومكنتش قادر اقف خالص اسلقي بيض وهاتي حته جبنه
نجوي :بيض وجبنه اي مانا فطرنا كده الصبح عامل كده بليل
صبري :يعني انا اللي المفروض اتخانق معاكي يا نجوي علشان مش زي باقي الستات بتعملي اكل في بيتك انتي اللي بتتخانقي معايا
نجوي :اه علشان انا قولتك هطلب دلفري انت قولت لا
صبري :بتتكلمي ازاي واحد يجي البيت وانا مش موجود ازاي
نجوي :ده بتاع اكل
صبري :والله لو مين عايزه تطلبي اكل اطلبي انا اعملي ليا زي ما قولت ليكي انا جعان
نجوي :ادخل اعمل لنفسك
صبري :ده اسمي اي انشاله ونجوي مسكت الفون
نجوي :الو بيتزاهت لو سمحت كنت عايزه اعمل اوردر
صبري :والله ماشي يا نجوي وعلشان هو بيحبها ومشكله الخلفه من عندو مش عايز يعمل معاها مشاكل دخل يعمل لنفسه الاكل ودخل نام وهي قعدت تاكل تلفونها رن
نجوي :الو ايوه يا ياسمين
ياسمين :عامله اي كنتي نايمه
نجوي :لا باكل تعالي كلي
ياسمين :لا علشان جوزك خلصي وكلمني
نجوي :جوزي مين جوزي نام قولي فيه اي
ياسمين:نام وانتي بتكلي لوحدك
نجوي :بصراحه مش بقيت بحبه وبقي هم تقيل علي قلبي
صبري :ده مين ده اللي كده يا نجوي
نجوي :ينهارك اسود انت واقف تسمعني وانا بتكلم في التلفون
صبري :انا بحبك اوي وبجد كنت مقدرش اعيش من غيرك بس بعد اللي سمعته ده كرامتي اغلي من اي شي انتي طالق
نجوي :انت قولت اي
صبري :اللي سمعتي ويلا اطلعي برا مشيت نجوي وراحت بيت ياسمين فتح ليها احمد جوز ياسمين
احمد : نجوي تعالي
نجوي :انا اسفه اني جيت علي هنا بس بصراحه مش قادره لأي كلام مع بابا وماما
احمد :بتقولي اي ادخلي تعالي ودخلت
ياسمين :انا كنت قلقانه لما قفلتي السكه فيه اي واي الشنطه دي
نجوي :صبري طلقني
احمد :اي لا اله الا الله وحكت ليهم علي المشكله ودخل احمد وياسمين الاوضه
احمد:بصراحه جوزها ده مش راجل مهما أن كان اللي حصل كان لازم يروحها عند ابوكي بنفسه
ياسمين :اختي وانا عارفها سيبك من اللي قالتو ده هي غلطانه
احمد :طيب هتكلم معاكي من غير زعل انتي بتروحي شغلك الساعه ٧وانا بنزل ١٠ازاي يعني
ياسمين:انت بتقول اي عايز اقول لاختي امشي
احمد :ياسمين متفهميش غلط
ياسمين :ياسيدي انا عارفه اختي بتصحي الظهر يعني مس هتشوفها خالص
احمد :ماشي
ياسمين :بس انا زعلت منك
احمد :طيب تعالي أصلحك
ياسمين :احمد عيب نجوي تسمع
احمد :هقولك براحه
ياسمين : هههههههههههه احمد عيب مينفعش كده وكانت نحوي واقفه عالباب برا
نجوي :يابنت المحظوظه ليه يا ربي انا اتجوز واحد زي صبري ده وهي تشوف الدلع كله مع احمد وتاني يوم صحيت ياسمين لبست ونزلت وصحي احمد وداخل الحمام لقاه نجوي وافقه في المطبخ بتحضر الفطار
احمد :صباح الخير يا نجوي
نجوي :صباح الخير يلا اغسل وشك وتعالي افطر
احمد :افطر اي لا انا متاخر
نجوي :مافيش نزول من غير فطار يلا وقعد احمد وكانت نجوي لبساه جلابيه بيتي ضيقه جدا والزارير مفتوحه وأحمد بص عليها
نجوي :الله انا نسيت اقفل الزارير
احمد :لا لا ولا يهمك تعرفي انك حلوه اوي
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية جرحتني اختي كاملة)