رواية جواز حب وجواز مصلحة البارت الأول 1 بقلم دودا حوده
رواية جواز حب وجواز مصلحة الفصل الأول 1
ميار :اميره يلا شويه لان لازم اروح لماما اكلها
اميره :دي لو مامتك مش هتعملي كده
ميار :انتي عارفه أن ماما ميته وحماتي بحبها جدا والله
اميره ،:انتي بنت اصول يا ميار
ميار :اي الدراما دي يلا بينا
اميره :استني هنا هو انا هاجي معاكي
ميار :اعمليهم عليا يا بنت ده انتي هتموتي وتشوفي محمد
اميره :انا خالص
ميار :يابت طيب يلا
اميره :انا عمري ما شوفت جوزك بس حاسه ان نفس شخصيه محمد صح اخو صح
ميار :خلاص والله انا بحس أن محمد حنيه الدنيا فيه
اميره :ليه هو عماد مش حنين
ميار :مش عارفه ساعت بحس أنه متجوزني بس علشان خاطر انا يتيمه مليش أهل وساعت احس انه بيحبني
اميره :هو انتي ليه يا ميار مش بتسافري معاه
ميار :هو مش عايز بيقولي المصاريف هناك غاليه
اميره :حبيبتي ربنا يجيبه بالسلامه ويسعدك
ميار :وبجد يخليكي ليا انا بحس انك طيبه اوي وبتحبني من قلبك
اميره :لا خالص انا عرفاكي بس علشان اعرف ادخل بيتكم وأشوف محمد
ميار :اه يا واطيه
اميره : هههههههههههه بهزر والله يابنتي يلا بينا
ميار :يلا يا حبيبتي هنعمل غدا اي انهارده
اميره :مش عارفه تعالي ونشوف حماتي عايزه اي
ميار :الله حماتي طيب يا ستي والله ده انا افرح لما تكوني سلفتي
اميره :حبيبتي والله
وفي بيت ام عماد كانت بتكلمه في التلفون
عماد :والله وانتي وحشاني اوي يا ماما
الام :وانت كمان اخس عليك يا عماد بقالك ٣سنين منزلتش مره
عماد :اعمل اي يا امي غصب عني والله
الام :يابني مراتك ليها حق عليك برضه
عماد :مهو انا مش بحب انزل علشانها
الام :برضه يا عماد مانت اتجوزت اللي بتحبها ميار ليها حق برضه أنها تقعد معاك
عماد :انا نازل الاسبوع الجاي يا ماما
الام :بتتكلم بجد
عماد :ايوه يا حبيبتي خدي جيجي عايزه تسلم عليكي
الام :اي يا محمد عايز اخوك خد اخوك اهو
عماد :ماما يا ماما ينفع كده بصوت واطي
محمد:بدبسني ماشي الو ايوه يا عماد وحشني
عماد :وانت كمان اخبارك اي يا حبيبي
محمد :نقصنا نشوفك
عماد :خلاص الاسبوع الجاي فين ماما
محمد: محمد اصل ميار جت وبتفتح ليها
عماد :اه طيب سلام بقي
محمد:مش هتكلم مراتك
عماد :لا بعدين بقي وقفل السكه
الام :قالك لا صح
محمد:والله العظيم حرام عليكي انتي ظالمه البت دي اوي
الام :عايزني اعمل اي يعني
محمد:مكنش ينفع انه يتجوز وحده مش بيحبها
الام :كانت صعبانه عليا ان ملهاش حد وقولت يمكن يحبها بعد الجواز
محمد:ابنك اتجوزها مصلحه علشان تبيع بيت ابوها ويسافر ويتجوز اللي بيحبها
الام :طيب وطي صوتك ميار طالعه
ودخلت ميار
ميار :مساء الخير يا ماما
الام :,حبيبتي مساء الخير تعالي
اميره :مساء الخير
الام :تعالي يا اميره اي ده كله
ميار :اميره قالت لازم نعمل محشي علشان محمد بيحبه
اميره :لا طبعا انا قولت كلنا بنحبه
الام : هههههههههههه ماشي عندي ليكي خبر حلو
ميار :متقوليش عماد هيكلمني
الام :لا جاي الاسبوع الجاي
ميار :جاي فين هنا مصر بتتكلمي بجد 😍❤️
الام:اه والله واتصل وكان زعلان كان نفسه يكلمك بس تلفونك كان مقفول
ميار :لا اكيد شبكه بس ياخساره ده صوته وحشني اوي
محمد :انا قائم انام
اميره :والأكل
محمد: بطلت اكل محشي ني لما الاكل يخلص صحني يا ماما
الام :حاضر
وفي شقه عماد
جيجي : برده امك ما كانتش عايزه تكلمني صح
عماد : لا يا روحي والله ميار كانت طالعه وهي قفلت عشان انا مش عايزه اكلمها
جيجي : انا عارفه ان امك مش بتحبني من ايام الجامعه
عماد : ليه بتقولي كده بس
جيجي : مراتك رسم عليها دور الحنيه ودور البنت الوفيه وهي مش بتحبني
عماد : حبيبتي اوعدك اني هاتصل بالليل واكيد هتكلمك بس ميار تروح الشقه
جيجي : لا هو انا ما قلتش لك انا نازله مصر معاك
عماد : نازله فين يا جيجي انا شهر بالكثير وهرجع
جيجي : انا هانزل معك ومراتك لازم تعرف ان انت متجوز
عماد : جي جي انتي اتجننتي صح
جيجي: لا والله باتكلم بجد و لو ما عملتش كده هطلقك اختار مراتك تعرف ولا انا أطلق
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية جواز حب وجواز مصلحة كاملة)