Ads by Google X

رواية عوض المعتصم الفصل الثالث والعشرون 23 - رحمة أيمن

الصفحة الرئيسية

رواية عوض المعتصم البارت الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة أيمن

رواية عوض المعتصم كاملة

رواية عوض المعتصم الفصل الثالث والعشرون 23

في المساء ..
رحمه : معتصمم 
"بتركيز في الاب وعدم النظر " 
معتصم : امم 
رحمه : ركز معايا دقيقه 
معتصم : مشغول اتكلمي سمعك
رحمه بعصبيه : معتصم بجد ركز معايا عايزك في موضوع مهم 
معتصم برفع عينيه وتركيز : امم اتكلمي 
رحمه بتوتر : لاء خلاص غيرت راي ركز في الشغل تاني
معتصم : ههه نعم يا رحمه
رحمه : كمان !
معتصم : هتقولي ول...
رحمه : هقول هقول ، احم بكره عايزه اخرج
معتصم : ممنوع 
رحمه : عشان خاطري ، بكره فرح صحبتي في المستشفي ومينفعش عزمتني
معتصم : صحبتك مين 
رحمه : جيهان دكتوره هناك متعرفهاش ، ممكن اروح بالله 
معتصم : اامم "يشير الي وجهه " وحده هنا ووافق 
رحمه : دي رخامه كده
معتصم ببرود : خلاص مفيش روحه 
"تقترب له وتقبله ثم تجري فيقفها صوته " 
معتصم : ابقي جيبي بنت عمك معاكي 
رحمه بستغراب : فاطمه ؟ لي 
معتصم : تصبحي علي خير 
غامض غامض وزي القمر ...هيييح طلعت فوق وبدات اعزف .. وبفكر انه انا كنت فين وبقيت فين ! 
احيانا العوض بجيلك في الوقت والمكان المناسب وصح ، عمري ما توقعت اني ممكن القي حد يكون سند يكون عوض ليا كده ووقتها بصيت علي صورته وقولت هو انا استاهل حد زيه كده فعلا 
"يقوم بدخول ومعانقتها من الخلف بهدوء .."
معتصم : حلو 
رحمه : جشطه
معتصم : كنت صغير شويه 
رحمه : انت صح مبتصورش خالص ، قولي الحقيقه مسجل خطر 
معتصم : طبعا انا اتسجنت 3 مرات قبل كده 
رحمه : ههه لاء طمنتيني 
معتصم :"يحملها " يلا نام بقي يلا 
رحمه : لاء متش....عااا يبني بقي ههه 
____________________
في الصباح ....
رحمه : ارتاح يوم كمان 
معتصم : انا لو سبت فهد شويه كمان هناك هندمر 
رحمه : ههه بجد انت كويس 
معتصم : اممم ، هتروحي الشغل 
رحمه : امم ، واجيب هديه ليها انا وغزل 
معتصم : تمام ، خدي بالك كويس المرادي 
رحمه : متقلقش انا جامد جدااا
معتصم ببتسامه : طيب يلا اوصلك يا جاامد جدا 
"تنظر له بغيظ ويغادرن "
"في الشركه "
فهد : عصوومي ، حبيبي ، وحشنيي
معتصم بقلق :  فهد انت كويس 
فهد : اوماال،  بس بقالي 3 تيام منمتش بس 
معتصم : احنا هنستهبل ، ده انا ماسك الشغل كلو من البيت انت بتيجي توقع الاوراق وتشرف كده وتمشي 
فهد : يعني ده سهل بنسبالك ، ده انا كنت باجي كل يوم انت متخيل 
معتصم : لاء كتر خيرك والله 
فهد : يلا خليها عليا ، عايز حاجه هروح انام بقي 
معتصم : ........
فهد : اه صح فرح عمر انهارده وجيه عزمني تاني هتروح 
معتصم : هشوف كده 
فهد : انت بتهزر صح ! ، هتفكر يعني متاكد من الكلام ده !
معتصم : انت هتروح 
فهد : طبعا ، اما اروح أشقط كده كام بنت 
معتصم :.....
فهد : انا هروح بقي س...
معتصم : علي مكتبك يفهد 
فهد بصوت منخفض: يعني اشيل الشركه تلات أيام ول كلمه حلوه اصلا ما انتو صحاب فالصو وناس معندهاش ضمير اقسم بالله
معتصم : فهد بطل تخربط في الكلام واطلع بره 
"ينظر له بغضب ويغادر " 
____________________
ترن ترن ترن 
فاطمه : الو 
رحمه : فطوم ابقي تعالي هنروح فرح انهرده 
فاطمه : فرح مين 
رحمه : فرح جيهان صحبتي ، معتصم تقريبا مش عايزني اروح لوحدي وكده 
فاطمه : انا عايزه اخرج اصلا هشوف كده وقلك 
رحمه : تمام هستناكي .... فاطمه
فاطمه: امم
رحمه : عملتي اي في موضوع امك ، لسه شكه
فاطمه : اه ، مش عرفه اي الي هيحصل ، ربنا يستر ... اتكلمي معاه يا رحمه عشان خاطري 
رحمه : حاضر والله هقله 
في المستشفي ....
غزل : احوووم ، فرحت برجوعك 
رحمه : انا اكتر والله 
غزل : هحاول اخلص بدري انهارده ونخرج نتغدى ونشوف كده اللبس 
رحمه : تمام وانا كمان ، علي تواصل 
غزل : اوووك 
بعد العمليات ....
دكتور مروان : يعني بجد اعمل كده ، هتكون حلوه 
غزل : طبعااا ورومنسيه جدااا 
دكتور مروان : بس مش حلوه يعني اني امسك المايك واطلب اديها قدام الكل هيكون محرج ليا وليها
غزل : لاء يا دكتور دي بتحبككك جدا ، انت بس حاول تلطف الجو كده و تقلها انك حبيتها من اول يوم شوفتها في وابدع كده هتفرح جدا 
دكتور مروان : انا فعلا بحبها من اول يوم شوفتها فيه وهفرح جدا لو وفقت  
غزل : متقلقش كلو في التمام 
دكتور مروان : شكرا يا غزل علي ال فكره الجميله دي،  هروح استعد انا بقي 
غزل : تمام يا دكتور ، باي 
في شركه السوفتي....
امير ببتسامه : عرفت انه هيلقيها بس يخساره معرفش يعمل حاجه الغبي 
مصطفي : بس كده اسمك ممكن يجي 
امير : متقلقش ، صحبه الي قله يعمل كده يعني احنا في السليم 
مصطفي : طيب صحبه ممكن يقول اسمك ويعترف 
امير : ميعرفش يعمل كده انا مخلي يختفي يومين ، محدش هيعرف يلقي ارتاح انت بس كده وتعالي نشوفهم وهما بيلغو الشراكه العظيمه دي 
مصطفي : ههه مبسوط منك ، ابني العبقري الي رافع راسي 
امير : لسه في كتير جي ، انا هعرفه ازاي يعمل كده معايا وهرجع شركتك رقم واحد تاني 
مصطفي : لو اقدرنا نعمل كده،  ساعتها اقدر اعمل في زي ما عملت  زمان هو ورشيد ههه ، ومراته هرجعها ليك ركعه وده وعد مني 
امير بسرحان : كلو جي ، كلو جي متخفش
________________
في فله النواري ...
فاطمه : ماما انا رايحه لرحمه زي ما قلتلك 
شرين بقلق : فاطمه انتي متاكده انه هشام قلك انه مع صحابه في شرم وقفل تلفونه
فاطمه : اه يا  ماما  هكدب عليكي لي ، هو جيه لم شنطه وملقاش حد غيري فقلي ومشي وقلي متخلهاش تقلق عليه 
شرين : اكيد هيكون كويس ابني بطل ، المهم هتعملي اي في موضوع العريس
فاطمه: يوووه عريس تاني مش قفلنا الحوار ده
شرين : لاء متقفلش وبقلك اهو قبطان وهيعيشك مرتاحه وهتسافري و تبعدي عني بقي وارتاح
فاطمه : لما ارجع نبقي نشوف الموضوع ده تمام 
شرين بغضب : متتاخريش عشان مضربكيش فهمه
فاطمه : حاضر 
في شركه معتصم ....
معتصم ببتسامه: انت ورا الموضوع ده صح 
فهد ببرائه : انا يبني ، شكرا علي ثقتك الغاليه 
معتصم : فهد انجز 
فهد بغمزه : والله الي يجي عليا لازم اعرف مقامه ول اي ههه 
Flashback 
"فهد بجلوس علي المنضده امام فتاه "
فهد : انتي وعد بنت اللوء حسن 
وعد : حضرتك عرفني 
فهدز: لاء بس صحبي بيحكيلي عنك كتير وبقولي انه معجب بيكي جداا 
وعد بضحكه : صحبك مين بقي 
فهد : شهاب الجدواني اكيد تعرفي ، ده مشهور جدا في الاعمال وكل ليله يحكي عنك ويقولي انه شافك في عيد ميلاد صحبتك الاسبوع الي فات اووه بيني كترت كلام 
وعد : هو ازاي عارف اني كنت في عيد ميلاد 
فهد : بقلك معجب بيكي جدا ، المهم رقمه اهو وبروح الكافيه ده ، بس ممكن متقوليش ليه اني قلتلك حاجه عشان هو محروج منك 
وعد : لاء مش هقله 
فهد : تمام عن اذنك 
Back 
معتصم : ههه وبعدين تتفق مع النادل يجيب اخره في الشرب ويروح بيتها وتصورهم وتبعت الصور لبوها يا فهد
فهد : بس اي رئيك ، فكره حلوه صح 
معتصم : محبوس بقاله 3 تيام وبعذبه و ابوها حالف مهو خارج قبل شهر حتي عمي مش عارف يخرجه 
فهد : هو الي عينه زيغه ، لقها كده يبعد ، يكون عنده نظر انما ديل الكلب مبيتعدلش فخلي ياخد جزائه بقي 
معتصم : يلهوي عليك لما تحط حد في دماغك 
فهد : ده انا لسه هروحله بعد ما يطلع ورنه علقه محترمه 
معتصم ببتسامه : ابقي قولي اهو نتسلي شويه 
فهد : ههه ومالو ، المهم هتعمل اي في موضوع الود ده 
معتصم : ود اي 
فهد : هشام النواري ، تفتكر هيحصل مشاكل 
معتصم : لو فعلا حصل مشاكل يبقي وصلو للي هما عايزنه 
فهد : قصدك اي قصدك انه في حد ورا ده !
معتصم : اممم ، كان في عربيه بترقبنا ورجاله الي كانه معاه مستحيل يكونوا صحابه لانهم مدربين فعلا مش شويه عيال وخلاص 
فهد : شاكك في عائله السوفتي 
معتصم : مفيش حد هيتمني انه العلاقه بينا وبين النواري تنتهي ويحصل مشاكل غيرهم ، وهو عارف هشام من زمان اكيد عشان كان متجوز رحمه فجبها من عنده عشان يطلع بره الحوار كله 
فهد : امم واذا حصل ده فعلا 
معتصم : اسماعيل النواري مبيهموش الكلام ده ، بنسبه لي شركته اهم من اي حاجه في الدنيا حتي حفيده ، بس معرفش اي الي هيحصل 
فهد : هتعمل اي مع زفت امير 
معتصم : بقي بيغلط ، بيغلط كتير وشويه وقت وهيعرف قيمته ... قريب ، قريب هيجي تحت رجلي 
في المنزل ... في المساء 
رحمه : تفتكري الفستان حلو 
فاطمه : تحفففه ، يبنتي هينبهر 
رحمه : خايفه ميعجبوش وكمان الميكب اول مره احط ميكب من 3 سنين
فاطمه : والله ي بنتي جامد اهدي وترتيني 
"يدخل معتصم فيجد الباب مغلق "
معتصم : رحممه 
رحمه : احم قومي افتحي بسرعه 
"تذهب فاطمه للفتح ثم تنزل وتتركهم بمفردهم "
معتصم : قفله البا.... "ينظر لها  بدهشه"
رحمه بتوتر : ها حلو ، بص لو مش حلو قولي ممكن اغيره وجبته احمر عشان بحبه متعيبش تمام هو ..
معتصم : ششش  ههه افصلي خليني اتكلم 
رحمه : مش حلو صح 
معتصم : خلصتي .. ارد بقي 
رحمه :......
معتصم : انتي اجمل بنت انا شوفتها في حياتي ، الاحمر حلو بيكي عشان انتي لبساه مش عشان بتحبي تعرفي انا بغير منه لانك بتحبيه اكتر مني ، انا  خايف عليكي مني ، من نظرتي الي مش بقدر اسيطر بيها علي نفسي ، انتي عملتي فيا اي ها ، انتي حلوه كده لي يخربيت عقلك 
رحمه بتغميض عينيها :.... انا غلطانه اني قلتلك تتكلم ، انت عايز تموتني صح 
"يقوم بتقريب لها ومسك يدها الاثنين وتقبيلها وتقوم بعناقه " 
رحمه : انا كده مش همشي علفكره 
معتصم : امم فكره حلوه ، خلينا هنا 
رحمه : دقيقه انت جي 
معتصم : واسيبك لوحدك كده ، هتتخطفي تاني وهنعمل جو اكشن تاني ومش قادر 
رحمه : ههه مش قلقانه علفكره معتصم هيلقيني 
معتصم : اكيد هيلقيكي لانه من غيرك ول حاجه 
رحمه : لاء انا لازم امشي من هنا ضروري لقع ومش هروح الفرح وانا عايزه اكل جاتو
"تقوم برفع الفستان وتغادر بمرح ويقوم بضحك " 
في السياره ...
بعدها نزل بحتت بدله دوبت اعصابي كلها ، يعني احمر اي ونيله اي بالي انت لبسه ده ، وبرفان ورافع شعره ولابس ساعه لاء كتير كده كتييير ...
رحمه : خير 
معتصم : نعم 
رحمه : انت هتروح الفرح وانت قمر كده ازاي ، يعني أراضي زمتك ساعتين ونص فوق بلبس بس غير الميكب والطرحه وانت تقعد نص ساعه تنزلي كده ، مش مهم دي انا اروح مع واحد احلي مني لي 
معتصم : يا بت بطلي قمر بقي ، هبسوك دلوقتي وانا مش مسؤل عن افعالي
رحمه بتوتر : معتصم في ناس هنا انت بتهزر "تضع يدها علي جبهتها بحراج " 
 فاطمه : ههه كملو كملو ، مهو طلع المحن لذيذ اهو 
رحمه : فطوم هتزعلي 
معتصم ببتسامه: اهلا يا فاطمه منوره
فاطمه بضحكه : نورك معتصم بيه 
محادثه واتس ...
فهد : انا وصلت الفرح ، لو جيت هستناك 
معتصم : تمام جي في الطريق 
وقفت العربيات هناك والحراس وقفه كلهم ونزله وهو وراح لافف ومطلعني وماسك ايدي ودخلنا وكانه وزير الدخليه داخل .. الناس سابت الفرح بالعريس والعروسه بالجاتووو  ومصدومين انه معتصم الي مبخرجش ول بروح حفلات موجود هنا ... 
دخلنا طبعا وسلمت علي جيهان  وقعت تاني عشان مضربش وغزل عوضتها ورقصت هيا والحمد لله جيه وقت البوفيه هيهي 
فهد : هه اخر حته 
فاطمه : الله اخر حته 
"يمسكوها معا وينظرون لبعض بصدمه " 
فاطمه : لاء بقي في حاجه غلط 
فهد : انتي اكيد جسوسه وبترقبيني اعترفي 
فاطمه : يعني يوم ما رقبك ارقبك انت يخويا 
فهد : انتي أطولي يا بت ، اهدي يا فهد دي وحده هبله .. سيبي الفرخه
فاطمه : مسستحيل ، انا مسكتها الاول 
فهد : والله لو مسبتيها لفضحك في المكان 
فاطمه: مش ههمني دي ورك يعني هخده هخده متحلمش 
فهد : فااطمه حمات العروسه وراااكي 
فاطمه بخضه ولف : ازي حضرتك ي.... اي 
فهد : ههه احسنن 
"يقوم بأخذها وجري "
 فاطمه بعصبيه : فههههد خد هنا 
___________________
رحمه : اللله الطبق جيه لحد عندي ومتغلف ومرحتش تحت الرجلان زي كل مره 
معتصم بضحكه : عشان تعرفي ان جوزك مش اي حد 
رحمه : بقي يطلع بشتغل عندك وانت مديره ومتقوليش ، ما انا بقول جي ازاي كده من غير عزومه 
معتصم : ده انا معزوم قبلك اساسا ، وبعدين جيبلك الاكل لحد عندك ومدلعك فحمدي ربك 
رحمه : ده انت قمر اقسم بالله هو باقي الجاتو واقوم احضنك دلوقتي 
معتصم : يخربيت الجاتوو 
رحمه : ده بقي كان الواحد ياخد طبق ويعينه تحت وبعدها يدخل المطبخ ودخل ورا وابدا ازعق وانا مختش وازاي تنسوني ويدوني طبق تاني واكل لتنين بفرحه كده ... واي الي  انا بقولو ده معلش احم
معتصم بضحك علي طريقه حديثها  : ههههه 
رحمه : معتصم هروح اسلم علي  الدكتور شهين واجي مش هتاخر 
معتصم : دقيقه عايزه اسلم عليه هقوم معاكي 
رحمه : ما بلاش انت ، ده بموت فيك 
معتصم : سبحانه الله شعور متبادل 
رحمه : ههه 
"يذهبون لمنضده الاطباء ويسلمون عليهم "
معتصم بثقه : دكتور شهين ، فرحت اني شوفتك هنا 
شهين : معتصم بيه بنفسه هنا غريبه 
معتصم : ول غريبه ول حاجه ده موظف عندي جيت افرحه وهرقي كده زي ما عملت مع حضرتك 
شهين : ولزومه اي حضرتك بعد الي قلته 
"ينظرون لبعضهم ويتوتر الجو "
دكتور مروان : ازيك يا رحمه ، اي الحلاوه دي 
رحمه بتوتر ونظر لمعتصم : شكرا كلك زوق 
معتصم بغضب : طيب عن اذنكو 
"يقوموا بالمغادره " 
غزل بتحدث في اذن جيهان : انا مكنتش اتوقع انه معتصم بيه بنفسه يجي شكلها هتحلو اوي هه
جيهان : قصدك  اي
غزل :.....، بس كده تفتكري هيضربه 
جيهان: نهااارك اسوود فرحي باظ فرحي بااظ! 
.............
معتصم بهمس : مين الي واقف جمب الدكتور شهين ده 
رحمه : دكتور مروان 
معتصم : امم ، وببصلك كده لي 
رحمه : ببصلي انا ! محصلش 
معتصم : رحمه هنستهبل ده مشلش عينه من عليكي طول ما احنا كنا بنتكلم 
رحمه : لاء هتلقي بس كان بلطف الجو عشان الي عملتوا هناك 
معتصم : طيب يلا نمشي 
رحمه: نمشي اي احنا لسه جاين بالله مكلتش جاتو 
"يبدا الرقص ويجلسون بستمتاع وهدوء ثم ياخذ دكتور مروان المايك وتحدث " 
دكتور مروان : احم انا متوتر اوي بس حد شجعني علي ده وانا فكرت كتير بس اتشجعت وقولت اقلها ، انا عايز اتقدم لوحده قدامكو كلكو دلوقتي واعرفها اني بحبها من اول يوم شوفتها في واني بجد مش هلقي زي برائتها وادبها كفائتها في شغلها اكيد 
جيهان بتوتر : غزل وقفي هنروح في داهيه 
غزل : مش عرفه بشوار لي مبجيش ، احييه 
والبنت دي هي اجمل وارق بنت في الكون الدكتوره رحمه،  تقبلي تتحوزيني ؟
فهد باكل  : هيهي ربنا يرحمه كان دكتور شاطر اوي اوي
فاطمه خضه : احييه
رحمه بنظر لمعتصم : !
يتبع الفصل الرابع والعشرون 24 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent