رواية عذراء ولكن فجر ومالك البارت السادس والعشرون 26 بقلم الكاتبة فاطمة الجبالي.
رواية عذراء ولكن الفصل السادس والعشرون 26
مالك وقف فوق الجبل وهو بيرقب مش شايف حاجه اتوتر وبص ل منصور:انت متاكد انو هنا
منصور بص في اللاب توب:الاشاره هنا انا متاكد
مالك:انت عارف لو عدتت الشحنه دي هيحصل اي
منصور بثقه:مش هتعدي مكملش جملتو لقي عربيه جيب سواده جي وقفت في نص المكان
مالك رجع يرقب تاني وهو مستعد
جت تلت عربيات واحده جيب واتنين عربيات عاديه نزل فهد الجد وجنبي ادم
الشاب ابتسم ونزل من عربيتو وقف في وش فهد الجد بثقه
فهد الجد بغضب:بتلعب من وراه ضهري انا مبيتلويش ايدي فاهم
قلع نضارتو وبانت عينيه الفيروزي وهو بصصلو بغرور:انا مبلويش وبصلو بستفزاز بكسر
فهد الجد بغضب:اسمع ياعدي انا عامل حساب اني مربيك
ادم بشك:نظراتك غريبه شيل الشال ده
ضحك بسخريه:خايف مني
فهدالجد بغضب:الشحنه فين دي لو متسلمتش كلنا هنموت
بصلو بعدم فهم:الشحنه المفروض معاك
فهدالجد شدو بغضب:الشحنه بتاعة الاعضاء انت عارف انهم ممكن يصفونها
حاول يعرف منو:اعضاء اي اصلي مش فاكر وتاخر ايدو ببرود
فهدالجد بعصبيه:ادم
ادم طلع من العربيه مع الرجاله تلات صنديق فيهم مخدرات وفتحهم قدامو
بصلو ببرود:اي ده
فهدالجد:دي نص البضاعه حلال عليك وهعتبر دي نهايه الخدمه بتاعتك وديني شحنة الاعضاء
خانتو دمعه مسحه وهو بيبصلو بشر:احنا خدنا حقنا وانت هتاخد حقك وفك الشال
ادم بصدمه:منصور
منصور رفع المسدس في وش فهد:انت مقبوض عليك وميل راسو ببتسامه بتهمة الاتجار في المخدرات والاعضاء
فهد الجد بصدمه:عدي!!
منصور قرب منو بغل:منصور اسمي منصور
مالك ادي اشاره ل فهد وكانو شبه محسرين ادم و فهد الجد
مالك:نزل اسلاح تحت يا ادم
فهدالجد ضحك:اه ده انتو مطبخنها بقا ما اخو الحرامي
منصور كان هيهجم عليه فهد مسكو
فهد الجد بسخريه:لا سيبو اي مش دي الحقيقه اخوك كان قاتل مأجور حرامي
وشغال مع المافيا وكلو بفضلي متشكرنيش
منصور بغضب وهو بيحاول يفلت من فهد:سبني يا فهد اوعي بقولك يا عم
مالك لف لي بغضب:بيستفزك يا غبي وبص ل فهدالجد انت ممسوك متلبس يلا
ادم بصلهم بخوف:انا مليش دعوه هو هو الي عامل كل حاجه
فهد الجد:يعني هتقبضو عليا انا اصلن مليش دعوه انا شغال عند اخوه ويشاور علي منصور
منصور صوب عليه بنفعال:انت كداب ملكش دعوه بي أخويه
مالك شد منو المسدس بغضب:فهد خدو علي العربيه
فهد شد منصور بالعافيه وبغضب:امشي بقا
منصور لمح ادم بيوطي ياخد المسدس بصراخ:مالك حاسب وخد المسدس من فهد وضرب نار
مالك لف فجاه وقف في وش ادم وتصدم وحس قلبو بيدق
فجر كنت قاعده في اوضتها مسكه صورت مالك الي حطتها في برواز فجاه قلبها نغزها بصت ل الصوره وكانها بكلم مالك:انت كويس صح وحضنت الصور انا اسفه اني زعلتك
مالك حط ايدو علي صدرو وهو بصص ل منصور بصدمه
منصور بيبصلو بذهول وبيبص ل ادم
ادم وقف بخوف وهو شايف جسم مالك بيقع علي الارض
فهد بصراخ:امسكهم وجري علي مالك بشوفو
منصور وقف يبص بصدمه ومش مستوعب الي حصل
فهد بخوف:ده مش بيتحرك لازم ننقلو المستشفي
منصور رجع ل ارض الواقع بصلو بخوف:بسرعه علي العربيه انا هسوق وانت كمل باقي المهم مستناش يسمع ردو خد مالك العربيه وهو بيسوق بسرعه حس بوجع في جنبو بس اتغاضي عنو
فهد حس بصداع ضغط علي نفسو وهو بيركب العربيه عشان يسلم فهد الجد وادم بنفسو
عمر:نور
نور:لا يا عمر يعني لا
عمر:لا لي وحشني ونجيبو يقعد معايه
نور بضيق:لا ممكن حد ياذي هو هناك يس
عمر:مين هياذي بس فارس ده عيل
نور بعيط:جدك مش حببني وممكن يعمل فيه حاجه
عمر:طب نروح نشوفه ماكن مانتي سايبه
نور مسحت دموعها:طيب بس مش هنجيبو
عمر قرب منها:ايو مش هنجيبو لي
نور زقتو:الدكتوره قالتلك اي اتهد
عمر بضيق:لعلمك بقا الدكتوره دي حماره ركزي انتي معايه انا
نور بعدت وهي بتضحك:عمر اهمد بنتك زعلانه
عمر يحط ايدو علي بطنها:نونة بابي زعلانه لي
نور بغيره:مش شايف انك بتحبها
عمر يحضنها بحب:الاه انتي بتغيري من بنوتي
نور بصت في الارض وسكتت
عمر بهمس وهو ساند جبهتو علي جبهتها: اكتفيت بيكي واختصرت كل الحب ليكي انتي مني يا نور وانا منك وليكي للأبد محدش يقدر ياخد مكانك في قلبي
نور تحوطه بحب:ينفع ابوسك
عمر بخبث:الدكتور قالت اي
نور بضحك:سيبك من الدكتور دي حماره ركز معايه انا
عمر اتنهد:خفي عليا اقولك متكلمنيش التلت شهور دول
نور:عمر يا حبيبي
عمر يشيلها:اقولك فكك من الدكتوره وتعالي ادرسلك انا طب
نور تضحك بصوت عالي:الله بقا
(منكم لله تسكت فاطمه عن الكلام الغير مباح)
مازن بغيظ:منه انزلي هنا
منه وقفه علي السرير:مازن انت قليل الادب طلقني
مازن ضغطو علي:يا حلوفها انتي مراتي
منه بغضب:مراتك عايز تلبسني ميوه ميوه يا مازن اسفخس عليك
مازن بصدمه:اسفخس عليا ونط علي السرير
منه جريت استخبت بين الدوﻷب وبصراخ:ابعد عني انت قليل الادب لي
مازن بغيظ:يا حلوفه انتي مراتي
منه طلعت وهي متعصبيه:يعني اي مراتك عشان مراتك تطلب مني قلت ادب اسفخس عليك اسفخس
مازن بقرف:يبنتي انتي مراتي هما المجوزين بيعملو اي
منه:بيغسلو هدومهم سواء ويكلو سواء ويعيشو سواء
مازن:حلو اوي وبعدين
منه ببراءه:ويبقو محترمين واخوات وهو ينام علي الارض وهي السرير وبعدين يجيبو نونو
مازن بفرحه:عسل اوي الكلام ده انا عايز نونو
منه ببتسامه:متقول كده من الصبح استني وسبتو وراحة المطبخ
مازن ابتسم:اكيد عامله ليا مفجاه
منه جابت بطرمان السكر ومسكت شويه وحطتهم تحت السجاده وقاعدت جنبهم وكل شويه ترفع السجاده تبص علي حاجه وتنزلها تاني
مازن عقد حاجبو:انتي بتعملي اي
منه بصتلو:مش انت عايز نونو
مازن حط ايدو علي خدو بسخريه:واي علاقة ده بي النونو
منه ببراءه:يارا قالتلي النونو بيجي كده اجيب سكر احطو تحت السجاده يجي النونو سهله وتبص تحت السجاده هو مجاش لي
مازن بسخريه:اصل السجاده دي مبتخلفش
منه:اجرب سجاده تانيه
(هششش محدش يتريق علي منه انا زمان كنت فكره كده حبيت اشركم افكاري العبقريه😂😌 )
مازن قومها:هو اي حد يقولك حاجه تصدقي انتي عبيطه
منه بحزن:انا عبيطه يا مازن
مازن يقرب وهي بتبعد لحد محوطها في الحيطه وبهمس:فكك من يارا انا اقولك النونو بيجي ازاي
منه عينيها لمعت بدموع من الاحراج:مش عايزه ابعد كده
مازن رفع وشها لي بحنان:انتي عارفه اني بحبك صح
منه حركة راسها بخوف انو ايو
مازن بهمس:خايفه مني
منه بسرعه:اه ها اقصد لا
مازن ميل وباسهه برقه وابتسم:وكده
منه بتبربش بصدمه:ها
مازن ميل عليه اكتر وبهمس:بقولك وكده وباسها تاني بس المره دي بعمق وهو بيرفعها لي
منه لقت نفسها وقف علي ترطيف صوابع وهي متعلقه بمازن فجاه الباب التزق جامد
يارا بغضب:اختي بتعمل اي عندك ياض
مازن بغضب:مراتي والله مراتي ومسكه من قفاها بقا النونو بيجي من السكر
يارا بغضب:انت كمان عايز تضحك علي البنت وتخليها تجيب نونو وتخلي بيها
مازن بعصبيه:انتي عبيطه بقولك مراتي
يارا بغضب وهي بتبعد ايدو:معلش ده لما كنت انا مش هنا وشد منه يلا يا بيبي ومشيت
مازن بصدمه:دي مشيت بجت وطلع بصراخ يا عمممممممممي
فجر انتفضت علي صوت مازن وطلعت وهي شايله صورت مالك فيه اي
مازن بص ل سليم:يرضيك بنتك تخد مراتي وانا مش عارف اه اقعد معاها
يارا بغضب:تقعد معاها بردو يا كداب انا ليمكن اسيب اختي معاك
سليم بضحك:ياحببتي دي مراتو
يارا بغيره وهي بتحضن منه:لا لا مليش دعوه
مازن يشدها بضيق:دي مراتي
يارا تشدها بغيظ:ععععععع بيسرق اختي
منصور دخل وهو بيجر رجلي
فجر بتضحك وبتبص نحيت الباب انتفضت بخوف:منصور مالك
منصور حاسس انو تايه مش عارف يبداء منين او يقول اي وعمال ينقل عينيه بينهم لحد موقعت علي يارا
يارا قربت منو بخوف:انت كويس
منصور هز راسو انو لا وبصص ف الارض وبصوت مهزوز:مالك
فجر قلبها وقع في رجليها:مالك مالو حصلو حاجه وبصراخ مترد
منصور بص في الارض وسكت
فجر بصت ل هدومه الي مليانه دم ورجعت ل وراه بخوف:هو
منصور غمضت عينيه بالم وندم:مات
وقعت الصورت من ايد فجر اتكسرت وقبلها وقع قلبها الي صوت انكسارو كان اكبر من البرواز:انت كداب وبصراخ ايو كداب صح
منصور بصلها بحزن
فجر بصراخ:متبصليش البصه دي هو عايش انا عارفه وبصت ل الصوره الي وقعت وشالتها بسرعه والازاز جرحها
يارا بخوف:فجر حسبي
فجر بعصبيه وصراخ:بس مفيش حاجه وبتمسح الدم الي نقط علي الصورها بايديها
يارا شدتهت بدموع:ايدك يا متخلفه
فجر بصت ل منصظر ببتسامه:انت وهو بتهزرو صح هو زعلان مني عشان عشان زعلتو قول صح وتمسك لياقت قميصو وهي بتعيط مش هزعلو وعد والله بس انا مش زعلانه بس بلاش الهزار ده
منصور:لازم نروح المستشفي عشان تستلمو الجثه و
فجر زقتو بعصبيه:جثث مش هنستلم انت حمار بقول عايش انت مبتفهمش لي اه فهد هو طلع مع فهد هو فين
دخل فهد الي كان بيكلم في الموبيل وزفر بضيق:رد بقا وبص ل منصور انت هنا امال مالك فين الرصاصه مدخلتش في حته خطر صح
فجر:رصاصه ومالك و حطت ايديها علي راسها و وقعت في الارض
يارا ومنه جريو عليها بخوف وفهد شالها وطلعها فوق وحاوله يفوقوها
فجر فتحت عينيه وابتسمت:مالك جت تحط ايديها علي وشه لقتو فهد بصتلو بدموع مالك هو مش كان معاك
فهد:كان معايه كنا بنقبض علي جدي وادم وهما وسكت
فجر بصراخ ودموعها نزله:وهما اي انت هتنقطني بالكلام
فهد بص ل منصور:وهما كانو بيحولو يهربو وادم ضرب مالك
منصور جي يكلم فهد برق ليه بس يارا شفتهم
فجر بصراخ:انت كداب اطلع برا يلا برا مش عايزه اشوف حد
يارا سحبت منصور بعصبيه ودخلت اوضتها وقفلت الباب
يارا بغضب:انت كنت هتقول اي وفهد سكتك
منصور عينيه دمعة مسحها بسرعه:انا لقيت اخويا
يارا بصدمه:بجد فين وامته
منصور بحزن مخلوط بحنين:مات ويبصلها مات قبل ما اشوفه او اخدو في حضني او اقولو اسف اني مدورتش عليك وبدمع مات قبل حته مقولو اني بحبو
يارا بصتلو بحزن:مات ازاي
منصور بصلها وعينيه دمعة:الي بحبها وخده قلبي اختها قتلت اخويا الي اخويا اصلن كان هيقتل حببتي
يارا بدموع:قصدك انو
منصور مسح دموعه وهو بيبص بعينيه الفيروز:وبشور علي عينيه نفس العين وقلع العديات ورماها بعنف وبانت عينيه الحقيقي اختك مدتنيش فرصه اني اصلح اخويه لييي
يارا بعصبيه ودموعها نزله:عشان اخوك مدهش فرصه تديلو هي الفرصه دي لقتو فجاه بيدبح بدم بارد بنت عمتها وضرب اختها ولو مكنتش قتلو كان اتمادي في الغلط وقتلنا كلنا
منصور عينيه احمرت من دموعه الي نزله:ومين قالك الفكره الغلط بتموت لما صحبها يموت الفكره الغلط بتموت لما صحبها بيسعي ل تصححها
يارا بعيط:تصحيح اي ده كان هيموتنا وكان عايز ياخد اختي وبعدين مين ضمنك انو اخواك
منصور هز راسو بعنف:مكنش هياذيها لو مشيت معاه
يارا بصتلو بستنكر:انت بتبرار لي كانو الي عملو عادي
منصور بنفعال:مش عادي وانا عارف انو غلط بس انتو كلكم رواحتو الا هو لي انا اتحرم منو
يارا بصتلو بحزن وسكتت
منصور قاعد علي الارض وهو بيعيط:يارتني مالقيتو ولا عرفت حاجه عنو كنت عايز اعيش علي الوهم
يارا قاعدت:لقيتو ازاي
منصور بالم:مش انا الي لقيت عمار
ياراوبعدين
منصور غمض عينيه بوجع:قال
فلاش باااك
منصور كان نايم ومغمض عينيه لقي الباب بيتفتح وحد بيدخل
فتح عينيه بستغرب:عمار
عمار قعد جانبو:انا مش جي عشانك انا جي ليك بأمانه خد وطلع دفتر وظرف ودهولو
منصور قاعد نص قاعده:اي ده
عمار:ده من اخوك مش ليك اخ تايهه
منصور بلهفه:انت لقيتو
عمار بجمود:اخوك عدي الي كان خاطف البنات
منصور بصدمه:انت كداب
عمار قام:انا مش كداب واه خلي ليك يارا اصلها مبقتش تلزمني
باااك
يارا بحزن:وطلع فيهم اي
منصور بص في الارض:كان عارف اني ضبط بس مقربش مني ولا قال انو عايش عشان مياذنيش وانا زاي مانتي قولتي محولتش ادور عليه حته
يارا بدموع:ومالك
منصور:اصل
يارا سمعت صراخ فجر طلعت بسرعه
ومنصور بص ل الاوضه بحزن كنت مليانه صور عمار ويارا قام يبص ل الصور والاقتباسات الي مكتوبها عليها وقف يبص بحزن وطلع
فهد:لازم نروح نطلعو
فجر بعصبيه:نطلع اي انت صدقت انو ميت متقولش عليه كده
فهد شدها بغضب:تعالي انا هوريكي
فجر شد ايديها بغضب:ابعد عني بقولك عايش
فهد سكت وبص في الارض
يارا قربت منها زقتها بعصبيه ومسكت فهد:لو كلامك صح وريني
سليم:فجر اهد
فجر قطعتو بعصبيه:متقوليش اهداء وشدت فهد يلا تعال وريني
فهد مشي معاه وراحو المستشفي فجر كنت راحه نحيت العمليات
فهد:مش من هنا تعالي
فجر بصتلو:امال فين
فهد مسك ايديها وراح بيها نحية المشرحه فجر انتفضت ورجعت ل وراه:مستحيل
فهد قرب منها ومسك كتفه:انتي مش ضعيفه انتي
فجر بعيط:انا حفيد فهد وبصتلو ونبي قول انو هزار
فهد:يلا
فجر مردتش عليه ومشيت نحية الباب فهد مسك ايديها
فجر تخرتها ببرود:انا متاكده انو مش جوه ودخلت لقت سرير في نص الاوضه وحد متغطي عليه اول مدخلت قفلت الباب حسة قلبها بيدق
فجر بعيط وهي مسكه قلبها:ونبي مدقش
برا الاوضه كان عمار وقف بعيد وبيبص ل يارا الي بتعيط في حضن منصور بحزن
فهد جي حط ايدو علي كتفو:لي بتعذب نفسك وانت بتحبها
عمار غمض عينيه بالم وهو بيفتكر الكلام الي دار بينو وبين عدي
فلاش باك
عمار:انتو متاكدين انو مات
زهره بعيط وهي بتحضن منه:اضرب رصاصات و انهارت مقدرتش تكمل
عمار:هخش اشوف وسابهم ورجع المخزن لقي شاب مرمي وشه متغطش بالشال قرب ورفع الشال وبصلو بصدمه كان فيه شبه من منصور
عمار وهو بيقومه:انت لازم تروح المستشفي
عدي وهو بيحاول يتنفس:لا سبني انا هموت هنا
عمار بيقومه:هنقدر نلحقك قوم بس
عدي بتعب وهو مسك ايدو:مفيش وقت هقولك حرجه واعتباره وصيه ميت
عمار بصلو بهتمام:اي هي
عدي بتعب:روح......وقول ل الي هناك هات الامان هيديلك حاجه اديها ل منصور
عمار بعدم فهم:مفهمتش اعمل اي
عدي بوجع:اعمل الي بقولك عليه هو هيفهم لما يخدو منك وبداء ينزع
عمار بصلو بخوف وهو بيعدلو:انت هتموت
عدي بصلو بسخريه وهو حطط ايدو علي جانو:انا ميت من زمان منصور
عمار استغرب بس مش فاهم حاجه
عدي شد علي ايدو الي مطلتخه بدمو ودموعه نزله:وصيتك وهو بيتنفس ووصية الميت امانه اخويه بيحب البنت الي ضربتها لو مات انا مش هسامح نفسي ولو عاشت جو جوزها لي وايدو اترخت
عمار بصراخ وهو بيهز عدي:لييي تحملني كده لييي اجوزه حببتي اسلمو روحي بايدي
عمار قعد جنب عدي وهو ضامم رجله وساكت ودموع نزله:يارب انت عارف انا بحبها ويشهق ومش قد وصيه ميت يارب متخيرنيش بين قلبي وضمير انا بحبها ويبص ل عدي ويفتكر الي قالو يقوم بسرعه ويروح العنوان الي عدي الدهوله وخبط
الشاب:انت مين
عمار:انا من طرف عدي وعايز الامانه الي عندك
الشاب:انت منصور
عمار:ل اه اه انا
الشاب:لحظه ودخل جاب ظرف ودفتر ودهوله ده ليك
عمار خدو ونزل سلمتين قاعد علي السلم وفتح الدفتر كانت محطوطه في صوره ل اسره وباين عليها قديمه بص في الدفتر"اول متشوف الصوره هتعرفني ولما تعرف هكون اكيد ميت لاني مش هاذيك انت ابني كنت مش اخويا عارف ان فراقتنا الظروف عارف انك محتار وانت بتقراء دلوقتي يا حاضرت الضابط بس الدفتر ده هيضيع حيرتك"
بااااك
انتشل عمار من افكرو صوت فهد
فهد بحزن:عمار بكلمك
عمار بصص ل يارا بالم:انا اختارت الي يراضي ضميري
فجر بعيط وهي مسكه ايدو:لي تسبني كده عملت اي عشان تجرحني كده عارفه اني زعلتك الصبح انا اسفه والله اسفه بس متسبنيش وعد مش هزعلك
:وعد
فجر غمضت عينيها فكره بيتهيقلها:والله مهزعلك تاني وهحبك كتير وعملك الي انتو عايزو ارجع واعمل اي حاجه عشانك
:اي حاجه اي حاجه
فجر انتفضت وقامت تبص حوليها بخوف ملقتش غير الي علي السرير ومغطي وشه قربت منو بشك وهي بتشيل الغطي
غمز ليها:مش قولتلك مش هسيبك
فجر رجعت ل وراه:انت
نزل من السرير وهو لابس بدله سوده وقرب منها ونزل علي ركبتو:مش المكان ولا الوقت المناسب بس انا عايز اتجوزك وعارف انك مش هتقولي لا
فهد بغضب وستنكار وهي بترجع وراه:لا وملييييون لا انت..
يتبع الفصل السابع والعشرون 27 اضغط هنا
- الفهرس (رواية عذراء ولكن كاملة)