Ads by Google X

رواية احببت متزوج ولكن الفصل الثاني 2 - دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية احببت متزوج ولكن البارت الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية احببت متزوج ولكن كاملة

رواية احببت متزوج ولكن الفصل الثاني 2

ورجعت تبوص الدموع زادت في عنيها اكتر وبقت شلال وقالت... اها انا كويسه يا ادهم 
ادهم.... مالك بتعيطي كده ليه ياسلمي 
سلمي. مبروك ياساره وسبتوه ومشيت 
ساره... انتا تعرفها 
ادهم..  اها كنت هخبطها مره يوم مامنت تعبانه وربنا ستاره 
ساره..  اها 
ادهم... في نفسوه يارتا مالك يا سلمي انتي اكيد فيكي حاجه معقول تكون كل ده علشان لسه بتحبني ولا اي وفاق علي صوت ساره.. روحت فين...
ادهم..  موجود اهوو بفكر فيكي 
ساره.. ابتسمت ابتسامها مليانه خبث 
وفضلوا مكملين مشي وجبوا ايس كريم وحمص الشام....  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ عند سلمي ــــــ 
سلمي..ياها شكلكم مبسوطين اوووي وقررت انها تروح لدكتور نفسي....
وبعد شويه وصلت لعياده وطلعت وهي كان في دماغها تكون دكتور علشان تقدر تتكلم معها براحه....
وصلعت... 
وفضلت قاعدها شويه لحد ما دخلت... 
سلمي... احمم 
الدكتوره بإبتسامه...  طب اعدي الاول 
سلمي... قعدت وبكل هدوء حست براحه غريبه اول ما شافت الدكتوره..  
الدكتوره.. الاول انا اسمي رغد 
سلمي بإبتسامه ... وانا اسمي سلمي 
رغد... بصي نتفق اتفاق الاول انا تقوليلي رغوده واعتبرني صحبتك مش الدكتوره 
سلمي.. تمام بس محدش يعرف اني بجي هنا حتي لو حد سالك يارغوده 
رغد.. تمام 
سلمي.. قامت وراحت قعدت علي كرسي تاني 
رغد... جمت مرسي واعدت جمبها وقالت اعتبرني مش موجوده واتكلمي وانا هرد عليكي لما تخلصي كلام.. 
سلمي بدموع... انا حبيت ادهم شوفتوه صظفه بس للاسف هو هيتجوز وهما الاتنين بيحبوه بعض بس انا تعبت كل لما اقول لحد بيتريق عليا ويقولي اني موجنونه ولما تعبت قولت اني هروح لدكتوره نفسني قلولي انتي اتجنتي ولا اي اصلهم بيقولوا اني الطب النفسي ده للمجانين علشان كده انا مش عايزه حد يعرف اما ادهم انا شوفتوه قبل ما اجيلك كان مبسوط اوووي وسألني انتي كويسه كان نفسي اقول اني محتاجلهوه اووي واترمي لي حضنوه هو تلشخص الوحيد اللي هيخرجني من اللي فيا ده بس انا مش لقيه حل ومش قادره ابطل تفكير في خلاص بجد مش قادره وصرخت بصوت عالي جداا يوجع اوووي مش قاااااااادره 
وفضلت تعيط وسكت
رغد.. دموعها خنتها ونزلت دمعه وحولت تبان انها قويه بس قد اي صوت سلمي وطريقه كلمها توجع وكلمت مش قادره وهي بتقولها اد اي تخلي اي حد يعيط 
سلمي... انا مش عايزه اتكلم تاني كفايه كده ونبي 
رغد... اهدي خالص وانا معاكي 
سلمي... انا همشي معلش 
رغد..  ادتلها كارت في ارقام العياده وادتلها رقمها وقالت ده رقم الشخص واتكلمي معايا في اي وقت... 
سلمي... خدت الكارت وباستها في خدها وقالت شكراا جداا اول مره ارتح كده ونزلت.. 
رغد... ابتسمت وقالت ربنا معاكي يارب وانا عارف انك هتكلمني تاني وكملت شغل.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــ
ــ عند ادهم وساره ـــــــــ 
ساره.. ممكن اقولك حاجه 
ادهم... اها ممكن طبعاا 
ساره..  هو انتا ممكن تسيني علشان انا اقل منك في المستوه 
ادهم..لاطبعا انا قولتلك اني بحبك وانتي ياروحي وبلاش الكلام ده تاني 
ساره... حاضر 
وفضلوا قاعدين شويه يضحكوا ويهزروا مع بعض.
 وبعد شويه مشيوا... وكل واحد رجع بيتوه.. 
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ـــ عند سلمي ـــــــ 
كانت في طريقه للبيت وافتكرت اليوم اللي اعترفت في لادهم بحبها وهي كانت متأكده ان ده الرد بس قالت طب ما انا اسمع منوا انوه مش بيحبني يمكن ابطل افكر في وانسا.... 
فلاش بااااااااااك.... 
سلمي ... انا ابعتلوه بوكي ورد وفي الجواب وانا عارف اوصلهوله 
وقامت كتبت في جواب.. ادهم انا سلمي بتاعت العربيه اتمني تكون فاكرني انا عايزه اقولك اعتراف انا حبيتك اوووي معرفش حبتك ازاي بالسرعه دي بس انا بجد حبيتك من كل قلبي وعارفه انك مخطوب لساره بس انا بجد مش قادره ابطل افكر فيك يا ادهم انا عارفه اني غلط اللي بقولوه بس سامحني لو ديقتك بس ده كلام جوايا وكان لازم يطلع واقولهولك وده رقم ••••••ابعتي عليه ردك اللي انا عارفه انو هو هيكون اي الهبل اللي مكتوب ده.. 
ونزلت سلمي وراحت اشتريت بوكي ورد جميل جداا وحطت في الجواب وادتوه للسواق ووصتوه انا يدي لادهم بي في ايدوه وفعلا حصل كل اللي مرتباله 
ادهم.. بعتلها مسدج وقال انا بحبك ساره والجمله دي كفيله تفواقك من اللي انتي في 
سلمي... قرات المسدج وفضلت تضحك وتعيط في نفس الوقت وتقول لي حبت واحد يكون مصيري كده في الاخر..  
باااك... 
سلمي... في نفسه مش هتنسي بقااا 
في الوقت ده وصلت البيت وطلعت ومكلمتش اي حد ولا مامتها ولا بابها ودخلت اوضتها نامت.. 
الام...  سلمي مش مريحاني خلاص في حاجه 
الاب...  مش عارف مالها انا ملاحظ كده 
الام...  طب والعمل 
الاب....  حولي تتكلمي معاه وتشوفي مالها..  
الام..   من عيني 
وبعد مرور اسبوع
مفيش حاجه اتغيرت كتير غير ان سلمي لسه علي الحاله دي وقربت من رغد اوووي  وملك بقت حزينه علي حال سلمي بس مفيش بإيديها حاجه تعملها..
وادهم وساره. حبهم بيزيد لبعض اكتر من الاول  ــــــــــــــــــــــــــــــ
يوم جواز ادهم وساره....  
الكل كان مستعد وخصوصا ان ادهم مش اي حد برضوا كانت القاعقه متجهزه علي مستوي عالي وكان الكل مبسوط جداا...  
وبعد شويه ادهم وصل وهو وساره 
ـــــــــــــــــــــــــــ 
اما عند سلمي... من كتر  انها مش قادره تصدق لحد دلوقتي انوا خلاص ادهم مبقاش ليه لبست ونزلت هي مش عارفه هتروح فين بس فضلت ماشيه بحزن علي حالتها دي...  
ــــــــــــــــ 
في القاعه...  
ادهم...  وسلمي 
رقصوا سلوه علي اغنيه اوعديني وفي اخر الاغنيه ادهم..  حضن ساره جامد اووي ولف بيها والكل بدأ يسقف وكان حاجه في غايه الجمال وراحوا قاعدوا....  
ولكن ادهم..  اتفاجئ بسلمي بتقرب منهم واستغرب جداا اي اللي جايبه هنا وكذا سؤال بيدور في دماغه في اللحظه دي سلمي قربت منهم وقربن من ادهم وبقت بتكلنوا في ودنوه وقالت انا بحبك وهفضل احب طول عمري حتي بعد ما اتجوزت يا ادهم 
ادهم...  بصلها وقال الله يبارك فيكي ومبسوط انك رضيتي تجي 
سلمي وهي مسكه نفسها من الدموع...  الله يبارك فيك وربنا يتمملك علي خير 
وسلمي...  قربت من ساره وتعمددت انها تعالي صوت وتسمع ادهم وقالت سلمي... انتي واخد اغالي شخص في حياتي 
ادهم...  ممكن تمشي من هنا 
سلمي....  حاضر همشي بس هقدملك هديه جوازك..  
ووقفت علي الاستيدج والكل بصلها بصدمه...  
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent