رواية جواز صدفة البارت الثالث 3 بقلم دهب مبروك
رواية جواز صدفة الفصل الثالث 3
ايه.. وهي كمان و احشتني اوووي
حمزه بصلها وسط دموعه وقال.... انتي اي جابك هنا
ايه... انا ماما واحشتني اووي مشفتش حنيه بعديها حتي انتا ضربتني ووجعتني اووي كل ده علشان اديقت وافتكرت ماما كنت مفكراك هتستحملني بسس خالص بعد ما ماما ماتت انا مت معها انا متتت معها وبتمني اموت علشان اروحلها وحشتنيييييي اووووي
حمزه... بصلها وحزن ا وووي علي شكلها لما ضربها كده وبالقسوه والجبروت ده... وكل بدموع .. انا بقاا بابا وماما ماتوا الاتنين ماتوا في يوم واحد وكانوا قدام عيني ماتواا قدام عيني تخيلي كده وانا ضربك. لما افتكرت اللي ابوكي عملوه وسكت
ايه...أي بقااا اللي بابا عملوه هو بجد انا محدوده في رد عليا لا
حمزه... بصلها وساب الصوره من ايديها وقال لما تعرفي اللي عملوه هتكرهيه
ايه بدموع.. طب اي اللي عملوه ونبي قولي أرجوك قولي انا مبقتش قادره أفكر بابا قتل مين وقتلك مين بتعب اووي لما بفكر
حمزه... انا آسف
ايه... مش فاهمه
حمزه. آسف اني ضربتك كده بس بلاش تتكلمي معايا بعصبيه انا مش عايز امد ايدي عليكي تاني فبلاش تستفزيني وتسمع الكلام بسرعه
ايه.. حست انوا مش يجاوب علي اي حاجه في دماغها وقالت.. حاضر مش هعصبك تاني ونسمع الكلام بس متظربنيش كده تاني علشان وجعتني
اووي
حمزه... قرب منها وباس دماغها وقالها آسف
ايه.. بك سوف احمم خلاص بقاا
حمزه.. مش يلا نعمل الاكل ولا
ايه.. أمم انا مش بعرف اعمل اوووي يعني بس كنت بحاول وانتي جت
حمزه... مسك ايديها وقفل الاوضه بالمفتاح ونزل علي المطبخ وسلب ايديها وقال يلا بقاء نعمل أكل
ايه..يلا هحاول بس لو طلع وحش متزعقليش ياشيخ ماشي
حمزه.. بابتسامه ماشي
ايه.. هو انتا بتبتسم برضوا
حمزه... ا ييبيه
ايه.. لا وعلي اي اناواسفه كنت بهزر بس
حمزه.. منا كنت بهزر
وبصوا لبعض وضحكوا...
حمزه.. بصي ياستي نتفق اتفاق انا هعمل الاكل وانتي تقفي اتفرجي عليه وابقي اتعلمي ها
ايه.. اممم ماشي
حمزه... بدأ يعمل الاكل وايه فضلت بصلوه
بانبهار وبعد شويه خلص الاكل
حمزه... أي رأيك ياستي
ايه.. رأي اي يا عم ده انتا احسن شيف
حمزه... ياريت نتعلم
ايه.. هو انا نفضل هنا كتير
حمزه... ايه بلاش تعجبني قولت محنا كنا حلوين اهوو
ايه... خلاص مقصتش
حمزه... يلا انا هطلع اغير وانتي حطي الاكل علي السفره بعقاب ما انزل
ايه.. اشطاتت يا معلم
حمزه..طلع يغير
وايه.. حضرت الاكل علي السفر وندهت علي حمزه من وهي تحت أنها خلصت
حمزه... نازل اهوو
ايه.. لقت نازل وقالت احمم يلا نأكل
حمزه.. يلا
وقعدوا كلوو...
ايه... تسلم إيدك يا بت يا ايه اكلك تحفه
حمزه... ايه برضوا
ايه... أمال دنا عليا حبه أكل تأكل صورتك وراهم بس مش احلي منك طبعا
حمزه... طب كلي يا اختي كلي وسرحت هو ليه كده اي اللي وصوله لكده مهو اهوو بيهزر وقلب ابيض وطيب بس نفسي اعرف ايه اللي وصلوه لكده وقالت ارحيم.. رحيم
رحيم.. نعم يا ايه
ايه... احمم عايزه ابقا أروح لبابا
رحيم... حاضر بس انتي بتدرسي اي
ايه... انا تانيه كليه تجاره
رحيم.. ماشي علشان تبقي تنزلي الجامعه من الاسبوع الجي بس تذاكري
ايه... ضحكت وقالت بجد انتي هزتني الجامعه شكررررررررررا
رحيم... أخيرا يا اختي شفت لك ضحكه لا وأي عندك غمازه كمان
ايه... اتكسفت وقالت.. أصل لا كنت مفكرا مش هروح جامعه تاني
حمزه... سرح وقال انتي ملكيش دعوه والحمد لله اني فوقت قبل ما اعمل اللي كنت هعملوا فيكي ده
ايه... روحت فين
حمزه.. لا موجود ا هووو
كلوو وخلصوا أكل....
ايه.. احمم انا هنام بقاا
حمزه.. متخليكي قاعده شويه ندردش مع بعض او نتفرج علي التلفزيون
ايه.. أمم ماشي تعالي نتفرج
وقعدوا وشغلوو فيلم كوميدي وفضلوا يضحكوا اووي لأول مره كل واحد فيهم يضحك الضحك ده بعد فارق اغلي أشخاص ليهم ونامو مكانهم...
ايه. صحيت لقت نفسه نايمه علي كتف حمزه وهو محطوطه بايده وفضلت تتأمل مملوحه البريئة وقالت ازاي هو كده
حمزه... ماكنت اعرف اني قمر كده
ايه... اتكسفت وقعدت عنوه وقالت انتا ازاي تخليني أنام كده
حمزه. قولي لنفسك انتي اللي نمتي فجأه ونا لقيتني نام
ايه.. وشها أحمر من الكسوف وقالت اه لا
ومشيت من قداموه...
حمزه.. طلع لبس ونزل لقه ايه محاضره الفطار وقال اي الشطاره دي
ايه.. انا اصلا شاطره ننننننننن
حمزه.. ضحك وقال تعالي نفطر يا ست الشاطره
وقعدوا كلوو وحمزه قبل ما يمشي قال لأ به متعمليش أكل ولا عروقي حاجه بس ماهر جيش برااا لوحدي ولوا عزتي حاجه قولي للرجال اللي براء وهما هيجبولك اللي عايزه
ايه... غريبه يعني
حمزه.. بتقول اي
ايه... بقول ماشي وشكراا
حمزه.. ماشي ولبس جاكيت البدله ومشي
ايه... ياخريبيتك جمالك ده يا شيخ ومسكت التلفون بتاعها وقعدت تقرا روايه....
-----------------------------------------------------------------------------
في الشركه عند حمزه.
حمزه دخل الشركه بهيبتوه...
وندها علي..... أميره
أميره... أمرني يااافندم
رحيم... فنجان قهوه بسرعه واندهيلي علي رحيم يجي...
أميره... حاضر يا فندم وخرج
-----------------------------------
وبعد شويه...
أميره... جت بالقهوة لحمزه ..
وادهم... جي
أدهم... اهلاا باللي ناسيني
حمزه... لو واللهي أصلي اتجوزت مش أكتر
أدهم... ونبي تتجوز علياا اخص ياخاين طلقني
حمزه... انتا مش هتبقاا راجل لمره
أدهم... بهزر يا عم اي مهزرش
حمزه... ماشي يااخوياا
أدهم... بس اوعا تكون هي الليى بالي
حمزه... ا حممم أيوه هي
أدهم... ده ازاي
حمزه... زي الناس
أدهم.... او ها تكون نفذت اللي في دماغك
حمزه... انا ظربتها مره بس حسيت بالذب اووي
أدهم... هي ملهاش ذب هي مخترتش بابها يكون عامل ازاي
حمزه... عندك حق انا قولت كده يلا بقاا من هنا
أدهم... مصلحنجي اووي
حمزه.. لها ما هووو كده يلا غور
حمزه فضل يشتغل لحد الساعه ٥المغرب ورجع البيت....
رحيم.... ايه يا ايه
ايه..... مردتش
وراح يدور عليها انصدم لما شافها كده و..
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
- الفهرس (رواية جواز صدفة كاملة)