Ads by Google X

رواية اسير ظلامي الفصل الثالث 3 بقلم زينب محمد

الصفحة الرئيسية

رواية اسير ظلامي البارت الثالث 3 بقلم زينب محمد

رواية اسير ظلامي كاملة

رواية اسير ظلامي الفصل الثالث 3

زينة: انا السبب انا السبب 
زين:زينة باللة عليكى فوقى بقااا"كان بيهزها وهى فى عالم تانى"
زينة:انا جيالك يا محمد
زين:زينااة فوقى محمد مااات خلاص مااات يا زينة
زينة:مماتش اسكت محمد معايااا ومش هيسبنى
زين:زينة زينة زينااااة ردى عليا.......يااا نووررررر
نور:زينة هى مالها 
زين:هات الشنطة بتاعتى بسرعة
نور:خد اهى
زين:"بصدمة"النبض ضعيف جداا هيقف......
نور :اطلب الاسعاف بسرعه "بدموع"
زين: مفيش وقت هاخدها انا بالعربيه
شالها وركبها العربيه ونور ركبت معهم
نور: بسرعه يا زين ما فيش نفس 
زين: حاولي تعملي لها تنفس صناعي
نور" بعياط": هتموت زينه هتسيبني
زين "بصراخ" :نور فوقي هتموت مننا ركزى انتى دكتوره
نور: حاضر
وصلوا المستشفى،شال زينة ودخل بسرعة 
زين:نقاااالة هنااا بسرعة
......:حطها هنااا
زينة دخلت العمليات
زين ونور واقفين برة اوضة العمليات
نور" بعياط":زينة مش هتسيبى صح
زين"بدموع وتوهان":لا زينة هتفضل معايا ومش هتسبنى تانى 
بعد2ساعتين
الدكتور خرج
زين:طمنى يا دكتور هى كويسة صح
الدكتور"بعمليه": للاسف انهيار عصبي والمريضه دخلت في غيبوبه هي رافضه الواقع تماما الموضوع نفسي للاسف مش جسدى
زين"بصدمة":انتاا بتقول اى، زينة كويسة صح
الدكتور:للاسف يا فندم هى دخلت فى غيبوبة  منعرفش هى هتفوق امتاا لانو الموضوع يعتمد على نفسيتها 
زين"بدموع":ينفع ادخلها
الدكتور:اتفضل بس يا ريت بهدوء
زين دخلها ومسك ايدهاا ودموعة نزلت 
زين:لى لى يا زينة تعذبيى معاكى، اى ذنبى،كل ذنبى انى حبيتك"وانهار فى العياط"حبيتك وكنت هموت م الفرحة  وانا جاى عشان اتقدملك،يومها اتصدمت لما عرفت انو فى حد اتقدملك وانتى وافقتى، كنت مدمر بس كنت مبسوط لانك مبسوطة،وفى نفس الوقت كنت خايف عليكي عشان عارف انك حساسة زيادة عن اللزوم ،كنت خايف تنجرحى،اتوجعت كتير وانا عارف انك موجوعة ،كنت شايفك وانتى اتقلبتى 180درجة مبقتيش زينة إلى نعرفها،بقيت باردة زيادة عن اللزوم،محدش عارفك يكلمك،اتغيرتى وانا بتعذب وانا شايفك بتتعذبى،كنت فرحان ومبسوط اوووى لما باباكى،قالى انى هتجوزك وانى الوحيد الى هقدر ارجعك تانى،كنت بتوجع وانا شايف حبك لية وهو حتى ميت،فكرت انو ممكن تقبلى تعيشى معايا بس طلعتى لسة فكرااة ومحملة نفسك ذنب موتة،انا اتوجعت اضعاف وجعك.
نور كانت واقفة وسامعة كل حاجة،هى مش عارفه بتعيط على وجع اخوها ولا على اعز اصحبها
نور "حطت ايدها على كتف زين":متقلقش يا زين هتكون كويسة،هتفوق،وهتكمل حياتك معاها،ادعيلها يا زين مش فى ايدينا غير اننا ندعى وربنا كريم اووى وان شاء اللة هتفوق بسرعة.
زين:يا رب 
نور:قوم روح شوية عشان تستريح وانا هفضل معاها
زين:لا انا مش هسيبها روحى انتى استريحى وابقى تعالى بكرة،وابقى عرفى اهلها 
نور:بس زين...
زين:متجادليش ويلا 
نور:حاضر
زين قام اتوضا وصلى"يارب انتا اعلم بحال قلبى يا رب،اشفيها وريح قلبها،يا رب ارزع حبى فى قلبها يا رب"
بعد شهر
زين كان عالطول مع زينة مبيفارقهاش،كان بينام معاها،الاكل يعتبر بيدخل بطنة من الاسبوع لاسبوع بالعافية،نور بتجبلة هدومة،مسابش المستشفى من ساعتها
كان نايم جمب زينة وبيعيط
زين:هتفضلى كدا كتير،طب قومى اتخانقى معايا طيب،هسيبك تشدى فى شعرى،طب نور موحشتكيش،فوقى يا زينة مش هستحمل بعدك عنى تانى،انا بحبك يا زينة فوقى.
زينة:اااة...محمد
زين "فرح لما سمع صوتها بس قلبة وجعة اكتر وهو سمعها بتنادية هو":فوقى يا زينة محمد مات حرام عليكي قلبى قلبى خلاص مش مستحمل وجع اكتر من كداا
 زينة:ززيين
 ‏زين"قلبة دق جامد من الفرحة لاول مرة فى حياتة يسمع اسمة منها":زينة حبيبتى انتى فوقتى اخيراا"وبعدها حضنها وقعد يعيط بس المرة دى من الفرحة"مش هتسبينى صح انتى فوقتى
 ‏زينة:اااة الى حصل ااااة 
 ‏زين"بخضة"اى الى بيوجعك يااا دكتور يا دكتوررر
 ‏دكتور:اخرج برة لو سمحت عشان اكشف عليها
 ‏زين:هفضل معاها
 ‏دكتور:مينفعش كداا
 ‏زين:بس يا...
 ‏زينة:اسمع كلامة ياا زين
خرج بس عشان خطرها واتصل بالكل وجم كلهم
الام"بدموع فرحة":زينة فاقت بجد يبنى 
زين"بفرحة":اااة فاقت
محمد:اخيرااا وحشتنى اووى  
الاب:الحمد للة يبنى الحمد للة 
نور"بدموع":عايزاة اشوفها 
زين:الدكتور لسة جوة عما يخرج يطمناا
خرج الدكتور 
زين"بلهفة":هى كويسة يا دكتور،هتخف صح 
الدكتور:الحمد للة الموشرات كلها كويسة وهى الحمد للة دلوقتي وكمان تقدر تخرج من بكرة،بس يريت نراعى حالتها النفسية وبلاش ضغط نهائى عليها،وياريت تستريح تماما،لان جسمها مجهد.
زين:حاضر يا دكتور...
نور"بدموع":نقدر ندخلها يا دكتور
محمد:ايوة يدكتور عايز اشوفها
الدكتور:تقدروا تدخلوا بس يريت منتعبهاش نهائى،وبلاش تتكلم كتير عشان هى لسة فايقة وجهازها العصبى مجهد.
الام:حاضر يا دكتور
الاب:هى هتكون كويسة
الدكتور:ان شاء اللة،بس بلاش نتعبها،اهم حاجة الراحة
زين:تمام شكرا يا دكتور
الدكتور:استاذ زين عايز حضرتك معايا فى المكتب
زين:حاضر
فى المكتب
زين:خير يا دكتور فى اى قلقتنى
دكتور:حضرتك جوزها
زين:ايوة
دكتور:نفسيتها مش كويسة يا ريت تتابع مع دكتور نفسى،واضح انها حساسة جدا،فايريت نتهتم بيها اكتر ونتعامل معاها بحذر
زين:حاضر يا دكتور
كلوا دخل لزينة معادا زين لانة راح مع الدكتور
الام"دخلت خضنت زينة":حمدللة على سلامتك يا حبيبتى،وحشتينى اوووى يا زينة 
الاب:طب وسعيلى كدا عشان وحشتنى اووى
"حضنها وعينة مدمعة":وحشتنينى اوووى يا حبيبة بابا كدا تغيبى دا كلوا 
محمد:وحشتينى اووى يا زينااة كل دى غيبة
نور"بعيااط":وحشتينى اووووى يا زيناااة"وحضنتها"قومى بقاا بسرعة 
زينة"بتعب":تسلمولى يا جماعة،وانتوا كلكوا وحشتنونى 
زين دخل عليهم
زين:ايداا وانا موحشتكيش دا حتا بينا بوكسات وشلليت وشد شعر
زينة"ضحكت بتعب":انا مكنتش مسافرة شرم انا كنت فى غيبوبة 
الكل استغرب انها بتضحك وبتهزر بس كانوا مبسوطين اوى انها بدات ترجع تانى وخصوصا انهم بقالهم كتير جداا مشافوش ضحكتها
نور:طب يلا يا وحش شدى حيلك بقااا،انا اتمرنت جامد قوى وبقيت جاامدة ومش هتغلبينى
زينة"برفعة حاجب وبسمة":هنفخك وتروحى تعيطى لامى وتقوليها"وبدات تقلد نور بتريقة"(اعاااا حوشى بنتك عنى عااا اهى اهى بصى وشى عااا كداا مش هلاقى حد يتجوزناااى،جوزينى ابنك وخلية يصلح غلطتة بنتك عااا)
الكل فطسوا ضحك هههههه
محمد:هههههههه ههههههههههه مش قااادراااا،زينة انا عايزك تفرميها عشان اصلح غلطتك هههههه واتجوزها
زين:هههه المهم انى هلاعب الكسبان وهغلبة
محمد:باللة لعبونى معاكوا،اخوكوا الصغير
الاب:احنا نعمل ماتش جماعى،وانا عن نفسى هشجع زينة
الام:وانا عن نفسى هشجع زينة بردو
زين:وانا بردو هشجع زينة
نور:فى اى اجدعاان هو انا محدش هيشجعنى
محمد:انا هشجعك،زين معلش عايز اكتب كتابى زى الناس الى هناك دى مش عارف استفرد بالبت يجدع
زينة:باللة جوزهم....
محمد:اخوايااا  الى منى 
زينة:وابليهم ببعض
محمد:ولا اعرفها
الام:بس بقا يولاد و يلا نسيب زينة ترتاح شوية 
الكل خرج معدا زين
زينة"برفعة حاجة":اى
زين:اى
زينة:عايزاة اناام
زين:هو انا حوشتك متنامى
زينة:اطلع برة عشان عايزاة انام
زين:وانا كمان عايزاة انام
زينة:متروح تنام فى بتكوا بتقرفنى انا لى 
زين:ايداا هو انتى متعرفيش
زينة:لا معرفش
زين:مانا مبعرفش انام فى بيتنا 
زينة:امال بتنام فين يا روحى
زين:انا روحك 
زينة:مش موضوعنا انا عايزاة انام
زين:نامى،انا مش متحرك من هناا
زينة"وحاولت تقوم عشان تضربة":ااااى اااااة
زين"بلهفة وهو يسندها":براحة،انتى كويسة،الدكتور قال مفيش حركة م السرير سامعة،ملمحش رجلك برة 
زينة"بصتلة بحزن"
"غطاها وراح ينام عالسرير الى جمبها"
زينة:تصبح على جنة
زين"بفرحة":وانتى من اهلها
ولاول مرة زين بعد مدة كبيرة ينام فرحان ومستريح
"باللة زين دا غلبان اوى الولا بيفرح من اقل حاجة🌝"
تانى يوم الصبح
زينة:زين يا زين انتاا يعم يا زيين
زين"بنوم":مش هفطر يا حبيبتى،روحى نامى
زينة"باستغرب":حبيبتى...فطار
انتاااا يلاااااااا قوووووووم يا زييييييين
زين:اى اى مين فين سافر مات عاش 
زينة"فتخت بوقها على اخرة":اية
"وبعدين فطست على نفسها من الضحك وهى شايفة بالمنظر دا"
زينة:ههههههههه مش قادرة هههه مات عاااش هههههههههه
زين"بيبصلها بغباء ":لو سمحتى هى فين زينة،طب ممكن تقرصينى بس يعنى عشان اتكد انو حلم
زينة"بضحك":بس كدا تعالى يا روحى وانا اقرصك
زين مدلها ايدة قامت عضاة
زين"بوجع":اااااة يبنت العضاضة خلاص خلاص عرفت انك مصاصة الدماء خلااااص ايديييي
زينة"ببسمة غبية":بعملك ساعة يا روحى"ومسكت ايدة وحطتها قدام عينة"
زين"فتح بوقة على اخرة"
زينة"بضحك على منظرة":الدبان دخل يعم افقل بوقك 
زين "بصدمة اكبر":عااا انتى مين.....
فى خبط على الباب 
زينة"بضحك":يع الدكتور بقالة ساعة بيخبط وانتا قولتيلى ملمحش رجلة برة السرير افتحلة يع دا زهق مننا
زين"بصدمة":اااا......
زينة:يعم انتا لسة هتنصدم روح افتح للدكتور 
زين فاق كدا وراح فتح للدكتور 
الدكتور:اى ساعة عما حضرتك تفتح هو اوتيل 
زينة:معلشى يا دكتور هو كان نايم ولسة صاحى
زين وواقف زي الغبى مش مستوعب حاجة
الدكتور:ممكن تخرج برة يااستاذ 
زين خرج وهو لسة فاتح بقة 
زين:هى مين دى لا ثوانى"وقرص نفسة"عااا يعنى دا مش حلم ودى زينة 
كان بيتنط من الفرحة
.......:لو سمحت دى مستشفى مينفعش الدوشة الى حضرتك عاملها دى
زين"بفرحة":زينة رجعت لولولولوى زينة رجعت
كل الى حوالية فطسوا من الضحك على منظرة
راح مسجد وصلى ركعتين شكر للة ودعاء انو ربنا يزرع حبة فى قلبها
زين رجع لقاا الكل عندهااا
زين:انهاااا الخياانة بتاكلوا من غيرى 
زينة:انا جعااانة اية
زين:لا يا حبيبتى اننى تاكلى براحتك
زينة"بهدوء وحزن":طب تعال كل عشان شكلك خاسس خالص ونور قالتلى انك مش بتاكل
زين"بفرحة":طب هتاكلينى معاكى ولا اروح اجبلى اكل
زينة:تعالى خد حتة جبنة اهى كفاية عليك،عشان ميطلعلكش كرش
زين"بصدمة":كرش مين دا انا معدش فيااا بطن اساساا
محمد"بضحك":سيبك منها يا زين اكلك هناك اهو 
زين"بعند":لا انا هاكل من اكلها وهاخد حتتين جبنة
زينة:اضافة لمعلوماتك فانا باكل شربة خضار انتاا فطارك هناك اهو
زين:ل..........
الاب:بس بقا يا اى اطفال وانتى يا زينة يلا خلصى اكل عشان هتخرجى انهاردة
الام:بنتى هتروح معايا 
زين:معلشى يا حماتى بس زينة مش هتروح غير على بيت جوزها
الام:لا زينة هتروح معااياا،انتاا مش هتعرف تهتم بيها كويس
زين:واللة ههتم بيها كويس انا بعرف اعمل اكل وكمان انا قافل العيادة وهفضل معاها لحد متخف
الام:ب.....
الاب:خلاص بقاا زينة هتروح مع جوزها،زين قد المسولية وهيعرف يهتم ببها كويس،وكمان نور معاه وهتساعدة
زينة:بابا معاة حق
زين"بفرحة":طب يلاا خلصى اكلك بسرعة 
خلصوا حاجتهم،وخادوا اذن من الدكتور،وزين شال زينة وراحوا البيت 
زين"بفرحة":البيت منور بصى هتعمى مالنور
قام النور قطع
زينة"بضحك":صح واضح فعلا انك هتعمى 
زين"بتوهان":ضحكتك حلوة اوى لى مخبيها
زينة"ووشها احمر لانو لسة شايلها":عايزاة انام ودينى الاوضة
زين"بغمزة":عيونى 
نور:ياا عم انتااا اى فى
محمد:نحن هناا راعى مشاعرى يجدع هخطف البت واتجوزها 
زينة"باستفزاز":معلش معلش 
محمد:بة بة واللة اخطفها
زينة وزينة فى نفس واحد:هتتفرم
محمد:طب عن اذنكوا معلش يبنتى انا مش حمل حد فيهم لو خدت بوكس مش هعرف اتجوز 
ومشى
نور:حرام عليكوا الواد
زينة "بخبث":شوفت يا محمد طلعت بتخاف عليك ازاى،ياااحرام صعبوا علياا الماذون يشباب
نور"بغيظ":ماشى يا زينة تخفى بس وانا اوريكى،وانتا يعم النحنوح سيب البت 
زين"ببسمة استفزاز":حد لة عند حاجة مراتى 
نور:يعم اشبع بيها 
وطلعت على اوضتها
زينة:اخلص يعم ينى الاوضة عايزاة اناام
زين:عيونى
زينة:ودانى اى يستاا متخلص 
زين"بصلها بارف":عيلة فصيلة
ووداها اوضتها وادها العلاج
زينة:روح نام انتاا شوية عشان تستريح 
زين:انا مستريح كدا
زينة:قوم يا زين عايزاة اقعد لوحدى شوية لو سمحت
زين"بحزن":حاضر
وخرج
زينة مسكت موبايلها ورنت على رقم
زينة"بشر وقد تحولت عينها للون الاحمر":قسما بربى لو لمست شعرة منة لتشوف الجحيم سااااامع
.......:اى لحقتى حبيتة دانتى يدوبك مكملتيش معاة يومين على بعض
زينة"بغضب":انا غلطت انى سبتك لحد دلوقتي بس جرب تقرب منة وانتاا تشوف انا هعمل فيك اى
......:ههههههه ضحكتينى وهتقدرى تعمليلى حاجة وانتى راقدة فى السرير من غير حول ولا قوة
زينة"بشر":لو فاكر انى معرفتش فتبقا غلطاان انا عارفة كل حاجة وعارفة انك انتاا الى دخلتنى فى غيبوبة بس الى متعرفوش انى كنت فايقة دا كلواا وانو قفشت الدكتور بتاعك والى هو واحد من رجالتك وهو عايز يدينى حقنة عشان ادخل فى غيبوبة بس فاتت عليك دى اى مش عارف انى دكتورة هو معنى انى سبت المهنة شوية انى نستها ولا اى،لعبت مع الشخص الغلط.
........:ابقى سلميلى بقا على حبيب القلب،والى وبالمناسبة هيطلقك ويرميكى برة بيتة هههههه 
قفلت السكة فى وشة ورنت على رقم تانى
زينة"بشر ":خلص
وقفلت السكة
زين دخل
زين"بغضب":انتى.........
زينة"بصدمة":لا يا زين لاااا
يتبع الفصل الرابع والاخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent