رواية احببت متزوج ولكن البارت الثالث 3 بقلم دهب مبروك
رواية احببت متزوج ولكن الفصل الثالث 3
وطلعت علي الاستدج والكل بصلها بصدمه من جمال صوتها وهي بتغني...بيروحوا الناس ويجوا ومكانك جواا وبشوف بعنيا ياما بس انتا في قلبي جواا..بيرحوا الناس ويجوا ومكانك جواا وبشوف بعنيا ياما بس انتا في قلبي جواا وتغيب عن عيني لكن جوايا حبيبي ساكن بتفرقنا الاماكن والحب يزيد ماينقص وكملت الاغنيه للاخر
وكل... اللي موجود في القاعه صقفلها حتي ادهم وساره من كتر روعه صوتها واحساسها
اما ادهم... كان قاعد محتار وسرحان وحس انوا متلغبط اووي مش فاهم ولا عارف ايه اللي بيحصل وبقا بيبص لسلمي وشايف دموعها اللي مسكها بالعافيه صعبت عليه اووي كان مستغرب اي اللي بتعملوه ده بس مكنش قادر يشوفها وحشها في نظروه قال بتحب واللي بيحب حد مبيكونش هو عارف بيعمل اي او اللي بيعملوه ده صح ولا غلط وفاق من تفكيره وكملوا الفرح...
اما سلمي.. خرجت واول ما خرجت دموعها نزلت غصب عنها وملقوش اجابه للي عملتوه ده وفاقت من سرحنها علي صوت شخص بيقولها للدرجاديه بتحبي
لفت وشها وقالت هو مين وانتا مين اصلا...
الشخص.. انا خالد واللي بتحبي ده يبقاا العريس
سلمي.. استغربت وقالت اول مره حد يفهمني بسرعه اووي كده
خالد... طب اي
سلمي.. ممكن امشي انا مش فاضيه
خالد... هتروحي تعيطي وتتحسري علي حالتك دي صح
سلمي.. مش عارفه وانتا ازاي اصلا تتكلمي معايا كده
خالد.. اسألي نفسك
سلمي.. في نفسها حست براحه غريبه وحد فاهمني اووي
خالد.. اها وبعدين
سلمي.. متقوليش هتنسيه علشان مش هعرف
خالد.. طب نعد علي كافيه
سلمي.. وانا موافقه
سلمي... في نفسها انا مش عارفه اي اللي بعملوه ده بس حاسه ان في حاجه
وبعد شويه قعدوا علي كافيه
خالد.. اناي ليه وافقي انك تتكلمي معايا
سلمي... الصراحه حسيت انك فاهمني
خالد... انا بجد عايزه اسعدك الحزن بين عليك اووي
سلمي... مس ببطل عياط
خالد.. بس كل حاجه وليها حل
سلمي.. واي الحل
فضلوه يتكلموه مع بعض شويه واتعرفوا علي بعض اكتر واتفقوا انهم هيكون اصحاب وسلمي وافقت وكذا سؤال بيدور جواها من اللي بقا بيحصل ده بس بردوا مش هتشيل حب ادهم من قلبها وقررت انها مش هتابع اخبره تاني..
اما ادهم وساره الفرح خلص وروحوا البيت بتاعهم اللي يشب الفيلا كده..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ بعد مرور شهر ونص ــــــــــ
مفيش حاجه اتغيرت بس سلمي بقت هاديه جداا ورجعت لحايتها الطبيعه...
اما ساره في وراها حاجه كبيره جداا
وادهم.. فرحان جداا انا خلاص ساره بقت مرتوا
وملك ورغد وسلمي وخالد بقوا شله مع بعض اووي وملك ورغد وخالد اتفقوا انهم يخرجوا سلمي من اللي في وبالفعل غيروها شوايه..
ـــــــــــــــــــ
يوم جديد...
ـــــــ
سلمي.. مش يلا بقاا علشان نخرج
ملك.. حاضر يا حب انا هكون تحت بيت انزلي يلا سلمي...ماشي يا اختي لما نشوف الخروجه المره دي هتكون عامله ازاي
ملك.. هتكون عظمه يابت
وقفلوا..
وبعد شويه اتقبلوا...
رغد.. صحبي يا صحبي
سلمي.. هو انتي دكتوره بجد
رغد.. اها دكتوره
سلمي.. اصلك بره الشغل تافهه اووي
وضحكوا كلهم علي كلام سلمي
خالد.. سرح في ضحكه رغد وقد اي هي جميله اووي وقال مش يلا نتحرك بقاا
ملك.. ايوه يلا
واتحركوا هما الاربعه....
خالد.. ها عايزين تقضواا اليوم ازاي
سلمي.. نأكل
رغد.. هو ده الكلام ولا بلاش
ملك.. ايوا ده المفيد نأكل وبعدين نشوف هنقضي بي اليوم ده ازاي
خالد.. تمام وانا معاكم وسرح في نفسه انا مش عارف اللي بعملوه ده صح ولا غلط بس انا شايفك يا سلمي مبسوطه وده اللي مخليني محسش بالزنب بس انتوا التلاته بجد تتحبوا اووي ربنا يخليكم لياا وابتسم
وبعد شويه وصلوا مطعم ودخلوه وطلبوا اكل وكلواا وكانوا مبسوطين جداا بس سلمي كانت بسرح في ادهم وفي اي حاجه جمعتهم وافتكرت لما قبلتوه علي البحر وافتكرت لما سلمت عليه يوم الفرح افتكرت كل حاجه وكان جواه بركان حزن بس حولت تداري وتخبي كل ده مكنتش عايزه تبوط اليوم...
ـــــــــــــ
عند ساره وادهم...
ادهم... حبيبتي انا نازل بقاا
ساره... تروح وترجع بألف سلامه
ادهم.. باسها من خدها ونزل
ساره.. حطت ايديها علي خدها وابتسمت
وكلمت في الفون..
مروان... اي نسيتني يعني
ساره... انا اقدر برضوا
مروان... ها طمنيني كلوو تمام
ساره... تمام التمام وكل حاجه ماشيه صح
مروان... قلبي يا ناس
ساره.. كل شويه ونخلص بقاا
مروان... يارب
ساره.. تمام اقفل بقااا يا موري ولما اعوزك هبقاا اكلمك
مروان... بااي يا قلب موري
وقفلت وابتسمت بخبث اووي وافتكرت كلمه سلمي وهي بتقولها انتي واخده اغلي ما في حياتي وابتسمت بخبث اكبر...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ اما عند الشله ـــــــــــــ
يرن.. فون خالد برقم ويقوم يبعد ويرد
خالد.. في اي
الشخص.. كلو بقاا تمام ولا
خالد.. كل حاجه زي ما هي بس هي مش بتحاول تبين ده
الشخص.. ارجوك حاولي
خالد.. مستحيل تحبني اصلا
الشخص.. ليه بقاا
خالد.. بتحب واحد متجوز ومش هتقدر تنسا فهمت
الشخص... والعمل
خالد... شوف وتبقاا قولي
الشخص.. بس
وفجأه خالد خبط في ادهم وادهم بص ناحيه سلمي بصدمه وبص لخالد تاني وقال..
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
- الفهرس (رواية احببت متزوج ولكن كاملة)