رواية صغيرة احيتني البارت الخامس 5 بقلم منه العدوي
رواية صغيرة احيتني الفصل الخامس 5
سيف بصوت عالي:اتفضلي اطلعي برا
نور ببكاء:يا دكتور..انا..
سيف:اتفضلي علي برا ومتحضرليش اي محاضرة تاني
خرجت نور وكانت تتساقط منها الدموع فضلت تتمشي شويه..وبعد كدا راحت حضرت المحاضرة اللي عليها وخرجت وهي ذاهبة في طريقها إلى المنزل
....:تو تو تو يا حرام الدكتور خلي كل المحاضرة تضحك عليكي
اكملت نور طريقها ولم تعره اي اهتمام
....:انتي ازاي تمشي من غير ما اكمل كلامي
نور:لو سمحت عديني
.....: شكلك متعرفيش انا مين..ولسة جاي يمد ايدة عليها راي من يمسك يدة ويلكمة
....:ما انت لو راجل مكنتش مديت ايدك علي بنت
......:لو سمحت يا دكتور سيب ايدي وبعدين دي خطيبتي ولا اي يا نور...نفت نور ببكاء..لكنه لسة جاي يسحب نور لكمة في وشه ووقع علي الارض
وسحبها ومشي
نور بدموع:شكرا يا دكتور
سيف:ولا يهمك..تعالي هوصلك في طريقي
نور بسرعة:لا لا شكرا يا دكتور..ومشيت بسرعة
سيف:مالها دي..بس شكلها طيبة..وانا مالي..بس انا شكلي ظلمتها لما احرجتها قدام زمايلها...لا لا..وبعدين انا مالي..طرد كل الافكار من راسه وانطلق الي وجهته...
----------------------------------------
عبير بقرف وغرور:انتي يا زفته قومي اخلصي جدك عايزنا كلنا ننزل تحت
لمياء وهي تفرك عيناها من اثر النوم:حاضر يا ماما قايمة اهو
عبير بقرف:اخلصي يختي عشان تروقي اوضتي انا وابوكي وتروقي اوضة اخوكي واوضتك
لمياء:بس يا ماما دي مش اوضتة لوحدة في معاه ادم ومينفعش ادخل الاوضه افرضي ادم موجود
عبير بتهكم:ميخصنيش اوضته تتنضف قبل ما تنزلي وبعدين من جمالك يعني عشان تخافي ولا ادم يبصلك...ويلا والبسي لبس حلو كدا بدل القرف اللي بتلبسية
لمياء:يا ماما مش حكايه خوف علي نفسي بس الموضوع في حد ذاته مينفعش وبعدين انا لبسي حلو ومالوا لبسي
عبير بقرف:لبسك مالة بتلبسي واسع وطرحة وخانقة نفسك..بصي لنفسك و لليليان بتلبس لبس شيك ومش خانقة نفسها زيك وبتطلع بشعرها
لمياء بحزن:بس انا حابة لبسي ده اما ليليان ان شاء الله هتلبسه
عبير:ي..
....:اعتقد ان بنتي كدا قمر وتلبس اللي يريحها دا بدل ما تشجعيها علي الطرحة اللي هي لبساها...وبعدين بنتي مش هتوضب اوض حد الشباب يقدروا يروقوها
عبير بضيق:يا عم اتنيل وسابتهم وخرجت
لمياء بحزن:انا بجد تعبت...وليليان وحشتني اوي
وليد بحنان:سيبك منها يا حبيبتي انتي قمر في كل حلاتك وليليان ان شاء الله هترجع..قبل جبينها...ربنا يخليكي ليا انتي وادم ويهدي امك
لمياء:يارب ويخليك لينا يا احلي بابا وقبلته علي خدة ويده
وليد بابتسامة:يلا طيب البسي بسرعة عشان جدك مستنينا تحت
اوماءت له لمياء ودخلت الحمام غسلت وجهها وابدلت ملابسها وخرجت له
لمياء بابتسامة:يلا يا بابي
وليد:يلا يا حبيبة بابا
....:انا قررت ان فرح الشباب علي البنات الخميس الجاى
لمياء:بس يا جدي ليليان مختفية خلينا نستني
ادم بنفي:ايوة يا جدي مش هنعمل الفرح الا لما ليليان ترجعلنا بالسلامة
مجدي بصرامة:هي كلمة قولتها الفرح يوم الخميس الجاى
وليد:يا بابا بس
مجدي:مبسش..بالنسبة لليليان هترجع ان شاء الله بخير لسه بندور عليها...بس مينفعش حالة العيلة اللي وصلتلها دي خلينا نعمله عشان نفرح شويه...ولا انت اي رايك يا احمد
احمد بتنهيدة:اللي تشوفه يا بابا انا موافق عليه
مجدي:يبقي علي بركة الله الفرح يوم الخميس الجاى
----------------------------------------------------
جاك:Oh Mr Murad how are you man
(اوه سيد مراد كيف حالك يا رجل)
مراد ببروده المعتاد:I'm fine Mr jack please sit down
(بخير سيد جاك تفضل بالجلوس)
جاك:okay
(حسنا)
اماندا بدلع:How are you Mr Murad I haven't seen you for a long time
(كيف حالك سيد مراد لم اراك منذ مدة كبيرة)
مراد ببروده المعتاد:I'm fine Mrs Amanda
(بخير سيدة اماندا)
اماندا بدلع:Oh you can call me Pamanda like this without nicknames...And we can exchange names without titles what do you think
(اوه يمكنك مناداتي باماندا هكذا بدون القاب...ويمكننا تبادل الاسماء بدون القاب ما رايك)
مراد:I do not mind
(لا مانع لدي)...ظلوا يتحدثوا في امور الصفقة
جاك وهو يهم بالوقوف ويمد يده ليسلم علي مراد جاك:Bye Mr Murad we will meet next week in order to sign the contracts
(الي اللقاء سيد مراد نلتقي اذا الاسبوع القادم لنمضي العقود)
اماندا وهي تقبلة علي خده:bye murad
(الي القاء مراد)
مراد بضيق: okay...bye
(حسنا..الي القاء)
وخرجوا متجهين الي وجهتهم وظل مراد ينظر امامة وهو يفكر بشرود
لقي من يضع يده على عينه:عوو انا مين
مراد بابتسامة وهو يسحبها ويجلسها علي قدمة ويقبلها من خدها:انتي اميرتي
ليليان بخجل وهي بتحاول تقوم:عرفت ازاي
مراد وهو يحكم يده من حولها:لمسة ايدك عارفها وصوتك...وبعدين محدش يقدر يعمل كدا غيرك
ليليان:طيب اوعي خليني اقوم
مراد بخبث:لا انا مرتاح كدا
ليليان بخجل:لا اوعي
مراد:هسيبك بس بشرط
ليليان باستغراب:اي هو
مراد وهو يشاور باصبعة علي خده:عايز بوسة
ليليان بفزع:لا مستحيل
مراد:خلاص خلينا كدا
ليليان بخجل شديد:لا يعني لا واوعي كدا انا عايزة اكل
مراد:عايز بوسة الاول
ليليان بخجل شديد فقد اصبح وجهها كحبة الطماطم من كثرة خجلها:يوه..طيب لف وشك وغمض عينك
مراد:اهو
ليليان مسكت وشه ولفته وباسته علي خدة بسرعة وبعدت
ضحك عليها مراد:اهدي يا مجنونة
ليليان بضيق:انا مش مجنونة...وبعدين انت مخليهم ليه يخلوني منزلش الجنينة
مراد باستفزاز:مزاجي كدا
ليليان بغيظ:وانا اتشل من مزاجك دا
مراد بسرعة:بعد الشر عليكي
ابتسمت ليليان:المهم عايزة شوكولاته ومارشيملوا وشبسي وتوفي وكيك وعايزة اطلع الجنية وعايزة اتفسح وعايزة..
مراد بصداع:بس بس اي بلاعة اتفتحت...وبعدين عايزة دا كله يا مفترية
ليليان:استني بس لسه مكملتش..وبعدين اي مستكترة حبه الحاجات الصغيرة دي عليا
مراد:لا بالله عليكي كفاية كل دا رغي..اطلعي يلا البسي
ليليان باستفهام وغباء:ليه
مراد بغيظ:هيكون ليه يعني بذكاوتك كدا..اكيد عشان اخدك اخرجك ولا مش عايزة...بس بشرط متسبيش ايدي خالص
ليليان بفرحة مثل الاطفال:ياهووووو..خمس دقائق وتلاقيني قدامك
وفرت الي غرفتها بعد مرور ساعة
مراد:اوف هي بتعمل اي كل دا انا هطلع اشوفها ولسة جاي يطلع لقاها نازله بمرحها وكانت مثل الاطفال في ملابسها فكانت ترتدي سولبت من اللون الوردي الغامق وبها رسمة ميكي ماوس
ابتسم مراد ليها
ليليان:يلا انا جهزت متاخرتش اهو
مراد ضحك بسخرية:امال لو قولتيلي هتاخدي ساعة كنتي قعدتي اد اي اليوم كله مثلا
ليليان:الله هو كدا مش عاجبك
مراد:اه
ليليان وهي تخرج له لسانها لاغاظته:اتفلق
مراد بضحك:طيب يلا يا هبلة
ليليان بغرور لا يليق عليها:اتحايل عليا شوية اصلي مش اي حد
مراد بابتسامة:اميرتي تسمحلي اني اخدها مشوار
ليليان بفرحة:الله حلو اوي...اقبل طبعا ووضعت يدها في يده الممدودة لها
اخدها وخرجوا وكان هيركبها العربية بس ليليان اعترضت
.....:لا تعالي نتمشي وسحبته من يده وهو مشي معاها برضا وهو علي وجهه ابتسامة
راحوا الملاهي بعد ما ليليان زنت عليه عشان تروح وركبت مراجيح كتير ومراد ركب معاها بعد زن كتير عليه واشترالها لبس شوكولاته وكل حاجه هي عيزاها
....:اميرتي..انا..انا..
ليليان بمرح:انت هنجت ولا اي
مراد:اميرتي انا بحبك
ليليان بغباء:ايوه اللي هو ازاي
مراد وهو يضربها علي قفاها:ازاي يعني ايه يا هبلة بقولك بحبك
ليليان بخجل:احم...اقول انا اي انا بقي
مراد وهو يحتضنها بين زراعيه:اميرتي قولي الحقيقة انتي بتحبيني ولا لا
ليليان بتهرب وخجل شديد:احم انا ..انا عايزة شوكولاته تاني
مراد:لياني متتهربيش من الإجابة وردي عليا والا هعتبر انك مش بتحبيني وهرجعك لعيلتك ومش هتشوفيني تاني
ليليان:...
مراد بخبث وحزن مصتنع:تمام انا عرفت خلاص هرجعك لاهلك وورقة طلاق...
ليليان بسرعة:لا والله بحبك
اخفضت ليليان راسها من خجلها الشديد
مراد بفرح:وانا بعشقك يا اميرتي واكملوا يومهم في سعادة واخدها وانطلقوا الي القصر
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
- الفهرس (رواية صغيرة احيتني كاملة)