Ads by Google X

رواية وجعلکِ سبباً في توبة الفصل الخامس 5 - آلاء فايز

الصفحة الرئيسية

رواية وجعلکِ سبباً في توبة البارت الخامس 5 بقلم آلاء فايز

رواية وجعلکِ سبباً في توبة كاملة

رواية وجعلکِ سبباً في توبة الفصل الخامس 5

يوسف : انتي ازاي تخرجي لوحدك وفين السواق ؟! 
هيام : كنت عند الدكتور والسواق انا اللي منعته ييجي معايا وبعدين من امتاا وانت بتخاف عليا دانت علطول سايبني لوحدي 
يوسف وقف العربية ..يوسف : حلوة الوحدة صح ؟! تحتاجي حد يطمنك ويبقى سند ليكي متلقيش حتى وانتي تعبانة مفيش حد جمبك  
هيام ببكاء:أستحملت كتير اوي ضرب وإهانة وخيانته قدام عيني عشانك  ..بس لما بعدك عني طلبت الطلاق مقدرتش استحمل ولما رجعت ضيعت عمري عليك يمكن تعوضني بس للأسف قلبك حجر زيه 
يوسف بتريقة : واضح اوي انك ضحيتي عشاني ...ثم أكمل بهجوم : عيشت نص عمري في مدرسة داخلية وتقولي ضحيتي عشاني!! ..ضحيتي ب اية سيادتك ؟! دانتي حتى مش منعتيه ....اتحرمت من طفولتي بسببكوا ... مبقتش عايز احب حد ولا اتعلق بحد عشان ميسبنيش زي مانتوا سبتوني
هيام  ببكاء : حاولت كتير اوي امنعه بس جدتك اللي كانت بترفض لأنها بتكرهك عشان انت ابني.. سامحني يايوسف 
يوسف ضمها ول اول مرة يعيط قدامها 
يوسف  ببكاء : متبعديش عني تاني ...متسبنيش لوحدي انا محتاجلك اوي ياامي
_________ 
سارة : غريبة الدنيا دي والله واحد زي والدته الست الطيبة دي وكمان شكلهم ناس غنية اوي ..يصاحب واحد زي محمود دا لية !!
ملك : هاا !!
سارة : ساعة بكلمك مبترديش ..اي واخد عقلك ياكوكي 
ملك : مفيش بس بفكر شوفت الشخص دا فين قبل كدا 
سارة : الجامعة اكيد انتي نسيتي ؟! 
ملك : دي مكنتش اول مرة اشوفه ... هي الست دي  اسمها اي ؟!
سارة : طنط هيام  ..انا حبيتها اوي والله زي حبي للمكرونة بالبشاميل 
ملك بغيظ : بت قومي روحي
-------------- 
في منزل سارة 
سارة بصوت عالي : ياماماااا انا جعاانة انتي فين 
اتفجأت ب محسن ...سارة بخوف : انت جيت ؟! قصدي جيت امتاا حمدلله بالسلامة ياأبية
محسن : كنتي فين ....سارة : كنت...كنت عند ملك تعبت في الجامعة وأضطريت اروح معاها "وبدأت في البكاء " والله ياأبية مااقصد اتأخر ونبي ماتضربني ونبي كفاية جسمي وجعني من الضرب 
محسن بحزن ضمها : متخفيش ياسارة متخفيش 
سارة ببكاء : ونبي ماتضربني 
محسن : انتي بنتي ياسارة مش بس اختي وانا خايف عليكي ..'باس راسها ' متزعليش مني واوعدك هعوض عن كل اللي فات 
سارة استغربت بس فرحانة ان أخوها رجع من تاني ورجعت تحس بالأمان
_______
في منزل يوسف : 
هيام (والدته): استنى يا يوسف متمشيش عايزة اتكلم معاك 
يوسف بطاعة : أتفضلي 
هيام : حلمت كتير اوي باليوم اللي تمسك فيه الشركة وتكبرها ويبقى ليها فروع في جميع الدول بلاش يابني تبقى زي والدك وتمشي في السكة الغلط سكة الشرب والحريم بتجيب لورا ودي كانت السبب في ان ابوك يبيع نص شركاته والباقي يبقى في الصفر 
يوسف : انا مش زيه ياأمي ودي حياتي متقلقيش مش هضرك وأبقى السبب في انك تخسري بقيت فلوسك 
هيام : فلوس اي يايوسف ؟! انا خوفي عليك انت انت ابني الوحيد ونفسي افرح بيك 
يوسف قاطع كلامها ووقف : شوفي اوعدك هفكر في موضوع الشركة لكن حياتي متدخليش فيها ومتقوليش احنا مش في أمريكا انا اتعودت على كدا ومش هتغير ..بعد إذنك محتاج انام 
هيام : ربنا يهديك يابني 
---------------- 
بعد ساعات : 
ملك في دار الأيتام بتلعب مع الاطفال 
يوسف من بعيد بيراقبها وفرحان بضحكتها وانه شايفها مبسوطة بس عايز ينتقم منها عشان الاسلوب اللي كلمته بيه وغيران  حد غيره يشوفها وهي بتلعب وتجري مع الاطفال وكمان كارة طريقة لبسها وبنسباله إنسانة متعقدة مش قادر يحدد مشاعره 

 ياترا دا هيبقى مجرد إعجاب وقلبه هيبقى ملك حد تاني ؟! 
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent