رواية احببت متزوج ولكن البارت السادس 6 بقلم دهب مبروك
رواية احببت متزوج ولكن الفصل السادس 6
سلمي... روح لساره حبي ومخلهاش تكمل وقرب منها وحط ايدوه علي بقها... وقال طلقتها
ساره... جمعت قوتها وخرجت من حضنوه وقالتلوا اي اللي عملتوه ده
ادهم.. اني طلقتها ولا حضنتك وغمزلها
سلمي... وشها احمر وقالت انك حضنتيني
ادهم... ابتسمها وقالها الطماطم حلوه اووي
سلمي... هو اي اللي حصل
ادهم... انا خبطت كنت مطلق ساره وخرجت بالعربيه وخبطك اسف
سلمي... انتا ناووي تموتني
ادهم وقلب بدأ يدق... لا تموتي اي بعد الشر عليكي
سلمي.. احمم امال في خالد خطيبي
ادهم... قرب منها وقالها خطيبك
سلمي.. اها مش انا خطبت
في اللحظه دي دخل خالد ورغد
ادهم... وهو بيحاول يمسك ضحكتوه خطيبتك بتسأل عليك
خالد.. هي فين دي
سلمي... انتا شارب حاجه يا حبيبي مش انا خطيبك
ادهم... اتعصب اووي لما قالت حبيبي ده وقال في نفسوه مالك مدايق ليه وفاق علي صوت
خالد..اها انا خطيبك
ادهم... كداببببب خالد ده صاحب عمري وانا اللي قولتلوه يفضل جمبك علشان تنسيني والظاهر انك نستيني
سلمي... ها نسيتك اها اها نسيتك
الكل.. ضحك علي طريقتها
ادهم... طب امشي انا بقاا
سلمي.. لا
ادهم.. نعم
سلمي.. قصدي لا متمشيش هلشان ابلغ عنك
ادهم... تردي تسجني نضبك وروحك
سلمي.. راحت عندوه وزقتوه باره الاوضه وقالت امشي يلا
ادهم.. من باره هقبلك تاني وخليكي دايما فاكرني ها...
سلمي.. ابتسمت وقالت انا فرحانه اووي واتخولت فجأه وقالت خالد انتا ازاي تعمل كده وتكدب
خالد... التحول ده بيوتني ضحك
سلمي... مسمحاك يا عم الحج اصلي لازم اسمحك خالد... صحبي يا صحبي
وابتسموا وجت مامت سلمي وفضلت حضنه سلمي وفضلت تقولها الف سلامه عليكي وملك هي كمان حضنتها وقالتلها واحشتني...
وبعد شويه شويه اتحركوا كل واحد علي بيتوه بعد ما الدكتور كتب لسلملي علي خروج بس اكد علعليها انها ترتاح....
اما خالد راح لادهم الشركه....
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــ في شركه الدسوقي ــــــــ
ادهم... انتا لقيه بقت كده انا حساك متغير بقت مبسوط اوووي كده ليه وليه كنت بتروحلها في الاسبوعين دول متقولش علشان بتطمن عليه بس انا مش عارفه بجد اي ده ولا حضنتها اووي كده لما فاقت هاا ليه اوعا يكون اللي في بالي وفاق علي صوت خالد.. وهو بيقول عم السرحان
ادهم... هو انا متغير صح
خالد... غمزلوه وقال جداا
ادهم... مش فاهم
خالد.. طلقني يا خاين عايز تحب تاني
ادهم... ومالوه
خالد... حساس كده حاجه بس لسه هتأكد منها
ادهم... انتا موقعتش
خالد.. بلا فخر انا طول عمري واقف
ادهم... بصل رزله امال رغد ديه تبقاا اي
خالد.. رغد دي تبقاا الحته الشمال
ادهم... يا خاينه وانا فين
خالد.. ههه انتا اليمن يا ولا
ادهم.. اتكلم جد يا ولا
خالد.. احمم انا هخطب ان شاء الله وهتكون رغد
ادهم.. ايو بقاا هو ده الكلام ولا بلاش
وضحكوا....
ونزلوا هما الاتنين مع بعض...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ عند سلمي ـــــــ
كانت قاعده هي والبنات..
رغد... مال القمر مبسوط كده ليه
ملك... احكي اي اللي حصل في غيابنا يا خاينه
سلمي... ده حصل وحصل وحصل
رغد... احكي يا بت اول مره اشوفك كده
ملك... اخلصي
سلمي... تدفعوا كامم
رغد.. بيخاه وربنا
سلمي... انا مش قادره اقتنع انك دكتور وعندك ٢٤ سنه حد يقنعني
وضحكوا...
سلمي... انا هحكلكم
الاتنين بصلوه وبصوت واحد... احكي
سلمي.. احمم احممم
ملك... يا حولي الله يا ربي اخلصي
سلمي.. طلق ساره
الاتنين... نعم
سلمي... طلق ساره
الاتنين ضحكوا اووي
ملك... وبعدين
سلمي... كنت واقفه الشباك لقيتوه حضني من ضهري بس اي حست بالامان اووي وحضني اكني واحشه كده يعني وهو خبطني علشان كان متخانق مع ساره وطلقها
رغد.... للللللوي هتبقي عروسه
سلمي بحزن. ممكن يرجها
ملك.. طب اي السبب
سلمي... مش عارفه
رغد.. المهم هنعمل اي
ملك... كل حاجه هتبان بس استهدوا عليا بس
وقاطعوا كلامهم صوت السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
البنات... بصت بصدمه وقالوه في صوت واحد.. انتوا...
ادهم... مفاجأه مش كده
خالد... اكيد احلي مفاجاه بس كنتوا بتجيبوا سيره مين
سلمي..احنا مش بنعرف نجيب سيره حد
ادهم... امال
وضحكوا...
ادهم..جالوه فون بأسم ساره
ورت
ادهم... نعم كل اللي بنا انتها
ساره... اسمعني عند حاجه مهمه لان تعرفها
ادهم... اي هي بقاا
ساره بخبث... انا حامل
ادهم... وبعدين بقاا
ساره... نرجع لبعض
ادهم... بص لسلمي وقال
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
- الفهرس (رواية احببت متزوج ولكن كاملة)