رواية أحببتها مقاتله البارت السادس 6 بقلم اماني محمد
رواية أحببتها مقاتله الفصل السادس 6
قاطعه صوت من وراه،..
ياااه كل الحب ده... اومال انا فين من كل ده؟!
بص حمزة=يارا!! انتي هنا؟؟!!!!! بصي انتي عارفه انك صديقتي الوحيدة، وبعتبرك اختي...
يارا بدموع=يعني بعد الحب الل عطتهولك ده طلعت مجرد صحبتك... وانا الل كنت مفكراك بتحبني.... دا انا عطيتك قلبي ومشاعري... انت اي ياااخي، انا بكرهك...
وسابته ومشيت...
حمزة بحزن=انا فعلا الغلطان، انا اسف ...
كان واقف فارس صاحب حمزة وكان بيبص على يارا بحزن كبير... بس مش قادر يتكلم...
كانت عالية فالوقت ده خلصت تدريب... وبتلم حاجاتها....
حمزة=انا اسف على الل عملته بجد، انا والله ما كان قصدي...
عالية حست انها كانت شديدة معاه
عاليه بابتسامة=خلاص مفيش مشكله وانا مش زعلانه احنا فنفس الفريق يعني مينفعش نزعل من بعض..
حمزة فرح اوي وشكرها... ومشي...
عالية جات تمشي لقت دكتور أسر واقف...
أسر=كنتي ممتازة يعالية.... حقيقي برافو عليكي...
عالية =شكرا يدكتور ده من زوقك والله...
بعد ازنك لازم امشي...
مشيت عاليه... وابتسم أسر فسره...(قمر وقوية ورقيقه، مش عارف هكتشف فيكي اي تاني يعاليه)
وابتسم ومشي...
عند تيم وغفران... كانو اتفقو ان خطة غفران هي الل هتتنفذ....
وبدأو يوزعو مرشدين متخفين فلبس ناس عادية وزرعوهم فالمنطقة الل هيقتحموها....
غفران =احنا لازم نسرع فتحركنا ونأخد خطوة قبل ما يأخدو بالهم...
تيم=اكيد، احنا بس مستنين المرشدين الل زرعناهم يجيبولنا اخر المعلومات ونقتحم على طول...
غفران =وهو كذلك.... كانو مستنين المرشدين وكانو محددين ان الاقتحام هيكون بالليل....
نسيب غفران ونروح لفلك...
فلك بالطيارة...
فلك=اتأكدو كده أن المسافر بتاعنا بخير ومش محتاج اي حاجه...
المضيفه=كل حاجه تمام وهو مرتاح وكويس اوي...
معاذ بابتسامة خبيثة=كويس ومرتاح اخر راحه وبص لفلك وابتسم..
فلك اخدت بالها...
فلك بضيق=متبص قدامك يكابتن معاذ، رقبتك هتوجعك كده...
معاذ بحب=لا انا عاجبني القعدة كده...
فلك فسرها=يفتاح يعليم يرزاق يكريم،مكنش ناقصني غير محنو الل جمبي ده يارب؟!!
معاذ قاعد وعارف انها متضايقه بس مبسوط اوي انه قاعد جمبها...
بعد شوية...وصلو لبنان...
ونزلت فلك أستقبلت المسافر بنفسها واطمنت عليه...وشكرها ومشي مع الحراس....
فلك=يلا يكابتن معاذ لازم نرجع مصر....
معاذ=لا لا لا،لازم يعملو صيانه تانيه هنا للطيارة قبل ما نرجع تاني...دي قوانين المطار هنا....وبعدين نبقا نرجع...
فلك باستغراب=قوانين المطار اي،مااانا كنت باجي قبل كده ومفيش الكلام ده...
معاذ=لا دي قوانين جديدة وبعدين عشان الطيارة خاصه بس فلازم يحصل كده...
فلك بضيق =ماشي والصيانه دي هتاخد قد اي...
معاذ=تلات ساعات..
فلك=نعم!!وهنقعد فين بقا...
معاذ=هننزل فأوتيل...نستريح من السفر الكام ساعة دول وبعدين نرجع...
فلك وافقت وراحت هي ومعاذ للاوتيل قريب من المكان....
كل واحد حجز غرفه....
فلك دخلت ورمت نفسها على السرير ونامت لانها كانت تعبانه...
وبعد تلات ساعات المنبه رن وصحيت...
راحت خبطت على معاذ عشان ييمشو بقا...
معاذ طلع =اي في اي يفلك..
فلك =اي ال في اي؟!!المفروض نمشي دلوقتي ونرجع مصر...
معاذ=لا مفيش الكلام ده،اصل الطيارة طلع فيها مشكله ولازم تتعدل...
فلك=نعمممممم،وهتاخد قد اي بقا الطيارة دي...
معاذ=يومين اتنين...
فلك=نعممممممم؟!!!.لا طبعا انا مش هقدر اقعد كل ده هنا..
انا هحجز تذكرة وهرجع بقا كمسافرة مش ككابتن...
معاذ ببرود =مفيش الكلام ده برضو لأنك ملزمة ترجعي بالطيارة لانها ملزومة منك وانتي القائد بتاعها....
فلك بضيق =يوووووه ايوه صح...طيب هعمل اي دلوقتي...
معاذ بفرح=هنقضي اليومين سوا...
فلك بزعاق =متحترم نفسك يعم انت اي هنقضيهم سوا دي...
معاذ بسرعه=لا مش قصدي،قصدي اننا هنبقا مع بعض يعني...
فلك=مع بعض تاني!!!!!
اسمها هنقعد هنا وكل واحد هيبقا فحاله...وبصتله ومشيت..
معاذ=فحاله اااه،مااانا عملت كل ده عشان تبقي فحالك،وربنا ما يحصل لان حالك هو حالي...هيبقا يومين جامدين انا متأكد...وحرك ايده بانتصار....
فلك رجعت اوضتها=اقول اي لبابا دلوقتي،انا مش عارفه هيصدق العك ده ولا لا،لا بس بابا حبيبي اكيد هيفهمني....
رنت عليه وحكتله...
ادهم=تمام يحببتي انا واثق فيكي وفشغلك،ربنا معاكي وترجعي بالسلامة يفلك....
فلك=شكرا يبابا...وقعدت تتكلم شوية معاه وقفلت...عشان تقابل مواقف اكتر واكتر فالمكان ده...
عند غفران،الليل جه والساعه قارب على الواحدة صباحا..
جالهم مكالمة ببدأ الخطه..
غفران=استعانا على الشقا بالله...
تيم =خلي بالك من نفسك،مستنين منك اشارة البدأ...
غفران حست انه خايف عليها شوية فحست بفرح كده وهي مش عارفه السبب...
راحت غفران عشان تنفذ الخطه وتقوم بدور عظيم،وهي قدها اكيد...
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
- الفهرس (رواية احببتها مقاتله كاملة)