رواية جرحتني اختي البارت السابع 7 بقلم دودا حوده
رواية جرحتني اختي الفصل السابع 7
ياسمين :اخس عليك يا احمد انت تصدق عني كده
احمد :امال اي الكلام ده اختك هتكدب عليكي
ياسمين :لا مش ممكن اكيد حد عامل ملعوب
نجوي :,ليه هو انا مش عارفه خط جوزي يا واطيه اتاري مكنتيش عايزه اني ارجع لجوزي
ياسمين :انا معقول والله ما حصل بابا انت باصص ليه كده اوعي تقول انك انت مصدق الكلام ده
الاب :اخرسي ياللي منك لله فضحتني
احمد :بنتك طالق يا عمي سمعه يا ياسمين طالق طالق
ياسمين :اقسم بالله يا احمد ما حصل مش عايز تكمل معايا برحتك المهم انك تبقي عارف مين يا سمين
الاب :اخرجي برا انا بنتي ماتت
ياسمين : والنبي يا بابا متعملش كده فيا ارجوك وفضل يضرب فيها لحد ما نزل عليها دم
ياسمين :الحقني يا ماما انا بسقط ووقعت من طولها شالها احمد عالمستشفي
الدكتور :للاسف الجنين نزل
احمد :كان هاين عليه يعيط بس بعد اي اللي حصل حصل
ياسمين :والنبي يا احمد اسمعني ارجوك
احمد :انا جبتك عالمستشفي بس انسي اي شي كان بينا ومشي ومحدش راح معاها غيرو فضلت تعيط اتصلت بيها دعاء
ياسمين : الو ازيك يا دعاء عامله اي
دعاء :تمام انتي عند ماما علشان كنا عايزين نيجي نعزي نجوي
ياسمين :لا انا في المستشفي
دعاء : ليه كده الحمل حصل ليه حاجه
ياسمين :عيطت اخوكي طلقني
دعاء :انتي في مستشفي اي
ياسمين قالت ليها عالمستشفي وراحت دعاء ليها
دعاء :الف سلامه اي اللي حصل
ياسمين :جوز اختي اللي منه لله كاتب ورقه أن حصل بينا شي وأقسم بالله والكلام ده محصلش واحمد شاف الكلام وطلقني
دعاء :شافو فين
ياسمين :نجوي لقت الورقه
دعاء :لا نجوي اللي كتبت الورقه
ياسمين :بتقولي اي
دعاء :انا كده فهمت وحكت ليها علي المكالمه
ياسمين :لا لا انتي متعملش كده وأحمد كمان
دعاء 'بطلي هبل بقي
ياسمين :عايزكي تيجي وتقولي الكلام ده قدام بابا وماما
دعاء :وانتي فاكره لما اقول الكلام ده هيصدقوني انتي عبيطه اوي اختك دي حيه كبيره
ياسمين :هعمل اي يعني
دعاء :سيبي الموضوع ده عليا المهم خدي مفتاح شقتي اقعدي فيها ومحدش يعرف خالص
ياسمين : قلبي وجعني اوي والله ليه اخوكي يعمل فيا كده
دعاء :العيب مش علي اخويا بس اختك عايزه الحرق
ياسمين :جوزك مش جاي دلوقتي من السفر
دعاء:لا قدامه ٦شهور لسه وانتي عارفه اني قاعده مع ماما كول ما هو مسافر
ياسمين :والله انتي اجدع حد عرفته وعدا ٦شهور
نجوي : بقولك اي يا احمد انا ساكته لحد دلوقتي اي ناوي تيجي تقول لبابا امتي
احمد :نجوي انتي عبيطه اصبري انتي جوزك لسه ميت
نجوي : امال عملت لعبه ياسمين دي ليه مش علشان ابقي الاخت المكسوره
احمد :ياسمين اكتر وحده ظلمتها
نجوي :احمد بقولك اي الموضوع كان هيبقي يا انا يا هي بقولك اي قدامك يومين وتيجي تتقدم لبابا
احمد :قفل السكه وخرج من الاوضه لقاه امه في الصاله
امه :مالك يا حبيبي في اي
احمد :مافيش انا عايز اتجوز
امه :ومالو يا حبيبي حقك
دعاء :ومين العروسه انشاله
احمد ؛نجوي
امه :نجوي مين اخت يا سمين ازاي تناسب العيله دي تاني
دعاء :الف الف مبروك شبه بعض والله
احمد :تقصدي اي
دعاء :اقصد أنها رمه وزباله ولازم تتجوزها مش انتو قتلتوا جوزها وطلقت مراتك علشان كده
احمد :بتقولي اي انتي اتجننتي
دعاء :انا سمعتك يا احمد اليوم اللي طلقت فيه مراتك وانت بتقول لنجوي انك مش عايز تنفذ الخطه
احمد :انتي كدابه محصلش
دعاء :لا حصل وانت مش عارف تنام انك ظالم مراتك اقصد طلقيتك منك لله يا احمد
احمد :والله انتي فاهمه غلط والكلام ده ما حصلش
دعاء :حط عينك في عيني وأقول إن ياسمين خاينه
احمد :انا ماشي يا ماما ومشي احمد وراح لابو نجوي
احمد :عمي بصراحه انا مش هلاقي احسن منكم وان كانت ياسمين غلطت انتو ملكوش ذنب
ابو :بس يابني
احمد :والله انا عارف ان حضرتك كويس وامي كمان وغلطه ياسمين انتو ملكوش ذنب فيها
ودعاء راحت عرفت ياسمين واتفقوا علي لعبه تتعمل وكان لازم سميحه اخت صبري تكون معاهم واتجوزت نجوي احمد في شقه اختها😭
وفي يوم الباب خبط فتحت نجوي
نجوي :ليكي عين يا ياسمين تيجي هنا
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية جرحتني اختي كاملة)