رواية احببت متزوج ولكن البارت السابع 7 بقلم دهب مبروك
رواية احببت متزوج ولكن الفصل السابع 7
ادهم... بص لسلمي وقال مفتكرش اننا نرجع يا ساره
سلمي.. كانت مركزه مع كلمه اووي وكانت فرحانه جداا من جواه حست انهاا ممكن تكمل حياتها معها
ادهم... اقفلي مش فاضلك وانا هعرف اشوف الموضوع ده في وقت تاني
ملك.. احممم
ادهم.. نعم
ملك.. انتا سيبت ساره ليه
اده.. متجوزني علشان فلوسي وكنت مفكر انها بتحبني بس خلاص نزلت من نظري وكرهتها جداا واستحالها ارجعلها...
الكل.. كان مستغرب كلمه وازاي هو كان بيحبها الحب ده كلو ويكرها بالسرعه دي برضوا...
سلمي... احمم اي جابكوا
ادهم... جين نطمن عليكي ولا منجيش يعني
سلمي.. لا تنوره طبعا
ادهم... سلمي فكره المستشفي وغمزلها
سلمي.. اتكسفت جددا ووشها.. احمر وقالت.. لا انا نسيت
ادهم... عليا الكلام ده برضوا
ملك ورغد... كانوا بيضحكوا اووي
اما خالد.. كان قاعد مستغرب ايه اللي بيحصل
وفضلوا قاعدين شويه مع بعض يهزروا ويضحكوا ويتريقوا علي بعض ومشيوا كلهم...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ تحت بيت سلمي ـــــــــ
خالد.. احمم بقولك يا رغد
رغد.. قولي
خالد.. متخديلي معاد من بابكي علشان سايب عندوه امانه
رغد.. امانه اي فلوس ادهالك انا وانتا تعرف بابا منين
خالد.. احمم ندخل في الموضوع علطول
رغد.. ادخل يلا
خالد.. قرب من ودنها وقال بحبك يا رغدي
رغد.. سبتوها ورحت لملك وهي مبتسمه وقالتها مش يلا بينا يا لوكا
خالد... قولتي اي
ادهم.. مالك ياض
خالد.. هششش دلوقتي
رغد.. ممكن تأخد صحابك ده وتمشي من هنا
سلمي.. من البلكونه امشوا يا ازعاج من هناا
الكل.. بصلها وضحكوا..
ادهم... هتوحشيني
سلمي.. نعم بتقول اي
ادهم.. ما خلاص
واتحركوا...
سلمي.. دخلت اوضتها وفضلت تدندن علي وتقول عارف حبيبي وان شايفاك وسمعاك بنسا كل الدنيا معاك حابه نفسي علشان حباك حاسه اني بدات اعيش كل اللي ياما حلمت بيه لقيتوه فيك ضحكتك صوتك عينيك..
وقالت يخريبتك يا شيخ انتا وعيونك العسلي دي ولا شعرك الناعم ولا عضلتك يا شيخ بس انا بردوا قمر شعري اسود وعيوني بني وقصيره شويه بس قمر وفاقت من تفكرها علي صوت مامتها وهي بتقول.. يا مغير الاحوال بقا دي سلمي
سلمي.. حضنت مامتها وقالتها ادعيلي افضل زي دلوقتي
الام.. دعيالك يا نن عيني
وضحكوا..
اما عند ادهم.. وصلوا ملك ورغد زي ما كل واحد قال فيهم...
ـــــــــــــــــــــــــ
ــــ
خالد.. قولت للبنت اني بحبها وهي بتحبني يا ولاد يا ادهم
ادهم.. كان سرحان في سلمي وليه هو بقاا كده وليه نسي ساره بالسرعه دي وحاسس ان في حاجه شدتوه ناحيه سلمي بس هو بيتجاهل ده
خالد.. قرب من ادهم وقالوه حبتها ولا اي يا ادهممممممم
ادهم.. صوتك يا حمار
خالد.. المهم
ادهم. انا بجد مش عارف اي ده الاسبوعين اللي في المستشفي دول غير وني اووي اتعودت عليها في حياتي واني اخلص شغل وروحلها وحاس اني مبسوط اووي وكل اللي عايزه اني اشوفها بتضحك ومتدمعش تاني ضحكتها حلوهه اووي وعيونها تسحر هي زي الملاك اللي نازل من السما انا مش عارفه انا حبتها ولا لا
خالد... بقيت بتقول شعر
ادهم.. بايخ وربنا
خالد.. هي اول مره تكون كده هي مش بتحبك بس هي بتدمنك وبتعشق كمان بجد هي المفروض تكون ليك وانتا كمان بحسك مبسوط اووي وانتا بتشاكسها
ادهم... بجد
خالد.. اها وربنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ عند البنات ــــــــ
كانوا بيكلموا بعض فيديو كول
ملك.. بت يا سلمي عارفه ادهم كان بيجيلك كل يوم ويحكيلك يوموه عامل ازاي بس كان بيخرجنا كلنا بره
سلمي... بت انا فرحنه اووي بس حاسه فرحتي مش هتكمل
رغد.. بت بطلي التفاؤل ده
ملك.. اعا يا بت يا رغد الواد خالد قالك اي يا شقيه انتي
رغد... هههه بيقول سايب عند ابوك امانه بعدين رزلت عليها قام قالي بحبك
ملك وسلمي في صوت... واحد وانتي
رغد.. بتكسف يا بت
ملك.. الواد مز اصلا شعره بني وعينوه بني وعندوا عضلات كده وحاجه اخر قمر
رغد.. بغير علفكره
وضحوا في صوت واحد...
رغد... انا بحبكم اووي
ملك.. واللهي وانا اكتر
سلمي.. احنا ماي شله يا ولاد
ملك.. احنا بنات
وضحكوا...
رغد.. بس الواد ادهم شكلوه هيحبك يا بت يا سلموكه
سلمي.. تفتكروا
ملك.. اتغير خالص علفكره واضح عليه انو بيحبك مشفتوش لما كلم ساره عمل اي
رغد... انا عندي فكره جامده اووي
ملك... قولي
رغد...........
سلمي.... يابت الاي يا رغد
رغد.. انا عظيمه اوووي
وفضلوا يتكلموا..
وبعد شويه ناموا...
ـــــــــــــــــــــــــــ
ــ يوم جديد ـــــ
سلمي... بت ارغد
رغد.. الخصه بتتنفذ واخويا وافق علي كل حاجه
وملك عملت دورها وكده كلوو هيبقا تمام
سلمي... وربنا انتي عظيمه
رغد.. خايفه
سلمي.. بت بطلي بقاا اما اقوم البس واجهز نفسي بقاا
رغد.. ايوه بقاا يلا وانا هكون عندك بعد شويه
سلمي... يلا باي
رغد.. بااي
وقفلوا....
اما سلمي... قامت دورت في الدولا بتاعها وطلعت فستان من الدولا ب لونوه احمر ولبست وفردت شعرها وحطط ميكب حفيف حاجه قمر كده...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ في شركه الدسوقي ــــــــ
في مكتب ادهم...
ادهم.. كان قاعد مستغرب نفسوه لحد دلوقتي سلمي مبقتش مفرقه خيالوه وابتسمتها وصورتها وكل تفاصيلها وقد اي حس بكميه امان لما كان حضنها وقاطع سرحانوه.
خالد... انا ماشي
ادهم... ليه انتا لحقت اعد ازفت كمل شغلك
خالد.. مينفعش اسيب سلمي في اليوم ده
ادهم اول ما سمع اسمهها... قلبوه فضل يدق جامد.. وقال مش فهم
خالد.. اصل جايلها عريس وهي موافقه
ادهم.. طب وانا
خالد.. اممم مش عارف معطلكش بقاا وخرج من الشركه كلها...
اما ادهم.. قاعد مكنوه واديق جداا حس انوا غصب الدنيا اتجمع في وقام بغضب شديد جداا ونزل واتحرك علي بيت سلمي وبعد شويه وصل..
ـــــ في بيت سلمي ــــــــــ
رغد وملك كانوا مع سلمي... وقاعدين يدردشوا سوا وفجأه سمعوه صوت زعيق واتفجأوه بادهم برااا واللي فجأه اكتر اللي بيحصل واللي بيسمعوه..
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
- الفهرس (رواية احببت متزوج ولكن كاملة)