رواية مجهول دخل حياتي البارت السابع 7 بقلم فاطمة الدمرداش
رواية مجهول دخل حياتي الفصل السابع 7
إسلام دخل عليها بعد كل القلته ليك عشان تفهمى تعملى كدا
حسبى الله ونعم الوكيل ربنا مش هيضيع حق حد ابدا
وحقى انا واختى وابويا هيرجع
حفص اعمل اى حاجه ف نفسى عشان منك انت بالذات
دخل الدكتور
انا جبت ضابط عشان ياخد اقولك
حفص الحقنى ي حضرت الضابط
كنت هموت
الضابط ممكن تتكلم بالتفصيل
حفص بتعب وارهاق تمام ي حضرت الضابط
كانت عايزة تقوم
الضابط لالااا ارتاحى اتكلمى
حفص تسلملى ي رب
حضرتك انا صاحبت سها من زمان اوى
جا اتصال منها من يومين وقالتلى عزماكى
سهااا كدابه كدابه حضرتك انا معزمتش حد
الضابط بزعيق لسهااا
محدش قالك اتكلمى تمام لمااطلب منك تبقى تتكلمى
ولو اتكلمت كلمة من غير اذن هحبسك
اسلام لسها متخافيش
سها ببكى هيحبسونا بكدبها دا
اسلام اطمنى أن الله معانا
احنا اتعودنا لما يكون عندنا مصيبه بنقول اىة
سها أنا لله وأنا إليه راجعون
اسلام متخافيش ثقى بربك ربك كبير وقادر ع كل شئ
سها بدموع ونعم بالله
الضابط استغفر الله العظيم
كملى ي بنتى
حفص بدموع روحت وانا قلب ابيض مفكرتش انهم جايبنى يستغلونى كدا
بعد مااكلت عندهم سها اصرت انى ابيت عندهم
انا رفضت عشان مينفعش حضرتك ابات وف شاب ف البيت .
لكن من اصرارهاا انا مردتش اكسر خاطرها
باليل بقى لقيتها داخله عليا هى واخوها وهددونى حضرتك
لو مااسرقتش ملف مدير شركة اسلام لان المدير ابتاعه عايز يرفضه واسلام عايز يقعد فلما انا اسرق الملف ابتاع المدير واحط ف الدرج حشيش كدا سمعته هيقبط عليها وهيبقى اسلام
التوب
واول ماقلت لا وفضلت اقاوم بقى واقلهم هتستفاد اى من كل دا
رح اسلام غمز لسها دخلت المطبخ حطت طاسة الزيت لحد مااتغلى كويس وقالولى هااا هنكب عليك لو موافقتيش
الضابط كلامك مش منطقى ابدا
هتسرقى ازى ملف المدير وف نفس وهتحط حشيش زى مابتقولى
اسلام لو زى مانت بتقولى عايز يتخلص من المدير كان حط الحشيش بس وبكدا كان هيترفد اما حكاية الملف دى ملهاش دعوة
حفص بتوتر ودموع هما القالولى كدا
الضابط معاك دليل بالكلام البتقوليه دا
حفص لا لو اعرف نيتهم كنت سجلت ليهم او اى حاجه
الضابط خد الانسه والاستاذ للسجن اليله دى لحد مانعرف اى الحصل بالضبط
وفجأة صوت يجى من ورا بس انا معايا دليل يثبت ان حفص كدابه وبتتهم اسلام وسهاا
سهااسلام الصوت دا مش غريب عليا خالص
انا حاسه ان سمعت
ولما بص اسلام وسها لقيوا شاب طويل عنده عضلات بشرته خمريه شعره اسود
الضابط وانت مين بقى
انا اسمى محمد عبدلله صاحب سلسلة كافيهات سيتى
الضابط اه تشرفنا
الضابط اى دليلك ع ان اسلام وسها انهم مظلومين
محمد حضرتك استاذة حفص وزميلتها كانوا عندىمن يومين
وكانوا بيتكلموا وانا ومعدى بالصدفه سمعتهم بيتكلموا
حفص ويسلام دا مش دليل
محمد عارف والله
حضرتك كنت راجع من الشغل لماسمعت صوت الصويت والناس الملمومه ولما سالت السبب قالوا ان استاذة حفص دى اسلام كب عليها الزيت
اسلام هو واخته عمرهم محد قال عليهم كلمة وحش اسلام مربى اخته تربيه اسلاميه وهو كمان مؤدب وكل الصفات الحميدة فيه
حفص فين دليلك بردوا
الضابط اخرسى انتى
كمل ي محمد
بس حضرتك لما شوفتها نزلين بيها من العمارة وافتكرت اسم اسلام وسها
طبعا ف كل مكان ف كاميرات
جبت المقطع الكانوا بيتكلموا فيه
حضرتك انا حطيت المقطع ف سى دى
حفص دا كدب حضرتك
اكيد مركبه
الضابط هنشوف اذا كان الفيديومتركب ولا كل دا هيبان
اسلام مش قلتلك ان الله معانا
سها ان الله معانا
الضابط شغل الفيديو
وظهرت كل حاجه
محصلش محصلش
الضابط كل حاجه بقيت واضحه
حفص بستسلام تمام .
بس انا عبد مأمور يعنى رحمه بردوا هى السبب وطلعت نار الحقد الجويا اتجاة اسلام وسها من زمان
هى بردوا تتحبس معايا انا مش هشيل اليله وحدى
الضابط عندك حق انتى وصحبتك اقل حاجه ٥ سنين
حفص ممكن تجيب رحمه
الضابط ف اسرع وقت هتكون هنا
اسلام شوفت ي حضرت الضابط الناس الحقد والغل وصل معها لفين وصل ان الانسان يعرض حياته للخطر عشان يتهم شخص بريئ ملوش ذنب
الضابط عندك حق والله .
دلوقتى تقدروا تمشوا
والشكر للاستاذ محمد
محمد الشكر لله انا عايزك ي اسلام انت وسها
واسلام واحنا عايزينك بردوا
الضابط طيب اطلعوا تتكلموا برا
طلعوا اسلام اى ي جدع مدوخنا عليك
محمد انا اسف والله
ع كل حاجه ياريت تتقبل اعتذارى
سها انا مكنتش انام اليل بسببك
محمد بضحك اسف
لانك عانيتى بسببى
اسلام وبسببك بردوا كان زمانا محبوسين
محمد الحمد لله ع كل حال
اسلام بس انا عمرى ماشوفتك
قبل كدا
محمد كان قاعد عند جدتى كبيرة ساكنه ف الدور الفوقيكم بس ف العمار القصادكم
اسلام اهلا وسهلا
محمد بيك وكمان انا علطول من الكافيه لكافيه بشرف عليهم
يعنى فمش برجع غير باليل
اسلام الله المستعان احنا هنمشى عشان ناخد بابا من المستشفى
محمد الف سلامه انا اجى معاكم
اسلام لا بارك الله فيك
محمد ع راحتك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سها و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
نرجع لحفص ورحمه
رحمه قدام المرايا بتسرح شعرها وبتغنى
فجأة الطب طق طق طق
رحمه ف اى التخلف دا
فتحت انا جايه اهو
شرطه يالهوى قصدى اتفضل حضرتك ف حاجه
الضابط ايوا
رحمه اى
الضابط خليها مفاجاة احسن
رحمه انا مش هطلع غير لما اعرف
الضابط بزعيق هتعرفى كل حاجه
لما تروحى معانا
رحمه بخوف وقلق انا جايه معاكم تمام
دخلت لقيت حفص قاعده
بس رجليها ملفوف عليها شاش
رحمه بصدمه انتى بتعملى اى هنا
الضابط مفاجاة مش كدا
حفص ازت نفسها عشان تدخل اسلام وسها السجن
وتعرض علينا فيديو انتوا وف كافيه سيتى
وانت مشاركه ف الجريمه .
رحمه يانهار اسود
ربنا ينتقم منك ي حفص
حفص ببرود هينتقم مننا احنا الاتنين ونا ندمانه ومن كل قلبى عشان سمعت وحده زيك
رحمه انا هربيكى
الضابط ادخلو الزنانه وربوا بعض عادى جدا اتحركوا يالاا
عند محمد واولاده الحمد لله ي اولاد ربنا مش بيظلم حد ابدا
اسلام ونعم بالله يالا نمشى بقى
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية مجهول دخل حياتي كاملة)