Ads by Google X

رواية بصير قلبي الفصل الثامن 8 - اماني محمد

الصفحة الرئيسية

رواية بصير قلبي البارت الثامن 8 بقلم أماني محمد

رواية بصير قلبي كاملة

رواية بصير قلبي الفصل الثامن 8

شفاء =ثانية بس انتي تعرفي بابا من أين...؟!!! 
كريمة بسخرية=اعرف نور الدين من زمااان من زمااان أوي، أبقي أسألي أبوكي يشاطرة... وبصتلها بسخرية ومشيت... 
شفاء بأستغراب=بابا!! يعرف كريمة من زمان!! لا دا انا لازم اسأله فعلا واعرف هو عارف ام 44 دي من اين... 
قاطع تفكيرها ادم الل كان بيستعجلها عشان اخرو على  الشغل... 
ادم=كل ده تأخير... 
شفاء =للمرة التانيه يكون السبب فتاخيري هي كريمة... 
ادم=اااه، طيب.. 
فالوقت ده كانت اسيل جهزت وراحت الجامعه... 
قابلت أسيل عدي... 
عدي=أخيرا جيتي، ما تيجي يبنتي نخرج وبلاها محاضرات انتي متبته فالمحاضرات ليه كده.. 
اسيل=يعدي انت عارف اني بحب احضر محاضراتي وعارف ان حلمي هو اني اطلع الاولي على  الدفعه... لازم تحترم ده.. 
عدي =خلاص  متزعليش  ، هستناكي لحد ما تخلصي بس متنسيش انك هتقضي باقي اليوم معايا.. 
بصتله اسيل بتعجب =معاك!! 
عدي=اا، ااقصدي انك هتكوني فالحفلة يعني فهنكون سوا،... 
اسيل =ااه تمام، سلام انا عشان اتأخرت... 
بعد ما اسيل مشيت عدي ابتسم بخبث ورن على  حد.. 
عدي=هااا كل حاجه تمام
الحد=ااه كل حاجه  تمام التمام.. 
عدي=اشطا تسلم يباشا... وقفل معاه وضحك بانتصار أخيرا الل كنت عايزه من سنتين هيحصل دلوقتي.... 
عند ادم وشفاء... وصلو الشركه وكان مكتب شفاء جمب مكتب أدم.. 
ادم دخل ولقي السكرتيرة جايه.. 
السكرتيرة =بشمهندس ادم عامل اي وحشتنا اوي والله، الشركة كانت وحشه اوي من غيرك.. 
ادم=ااه. مين ال بتكلمني... 
السكرتيرة =انا سلمى السكرتيرة... 
كنت شغالة هنا فالفترة الل كنت بتيجي فيها وبعدين اترقيت بقا لحد ما وصلت لكده.. 
ادم=ااه يسلمي افتكرتك، شكرا على  كلامك... 
سلمى =شكرا ليك انت انك قررت تيجي الشركة من جديد.. 
قاطع كلامها شفاء  الل جات من وراها... 
شفاء =مش هنخلص النهاردة ولا ايه ياااستاذة سلمى هنفضل نعيد ونزيد فالشكر ووحشتنا ومعرفش اي... 
سلمى =اي انتي مالك انتي انا برحب باادم... 
شفاء =أسمه أستاذ أدم، واستاذ يوسف عايزك اتفضلي روحيله... 
بصتلها سلمى بضيق ومشيت... 
شفاء خبطت على المكتب بغضب... 
شفاء =دي ناقصه تقولك يدومي، اقسم بالله يااادم إن ماا حطيت حد بينك وبين محنو دي لأزععلك.. 
ادم بضحك=اهدي يشبح دي كانت بترحب بيا بس... 
شفاء =رحبت بيها العفاريت يشيخ... بقولك اي انا همشي عشان انت بتجنني بضحكتك دي... مشت وهي بتمتم، جاتك القرف فحلاوتك... 
عدي الوقت بملل كبير على أدم الل كان قاعد فاضي لانه رايح الشركة عشان يبقا جمب شفاء مش أكتر... شفاء  خلصت.. 
شفاء =هااا يااادم مش هنمشي ولا اي.. 
ادم=اخيرا خلصتي، يلا يستي دا انا خللت هنا.. 
شفاء بضحك =احسن يلا... 
ادم بضحك=دااانتي كيااادة والله.. 
شفاء =اااه عاجبك ولا مش عاجبك... 
ادم=عاجبني يكبيرة، يلااا... 
جات سلمى بسرعه عليهم... 
سلمى =أستاذ ادم، اساعدك توصل للعربية... ومدت ايدها عشان تمسك ايده... 
شفاء قبل ما ادم يرد=حيلك حيلك يقطه... ايدك جمبك بس.. 
واحنا مطلبناش منك تساعديه.. وبعدين مش عاجبك المخلوقه الل ماشيه جمبه يعني.. 
انا هواء يعني  ولا اي مش فاهمة... 
سلمى بضيق=انا بس كنت عايزة اساعده.. 
شفاء بقرف=متشكرين يست الممحونه، قصدي يسلمي... متشكرين يحببتي انا هوصله.. 
سلمى بصتلها بضيق ومشيت وهي بتمتم.... مكنش ناقصني غير الزفته دي واقفالي زي اللقمه فالزور... 
شفاء بصت لأدم لقته بيضحك بس بيحاول ميظهرش ده... 
شفاء =ادم انت عاجبك الل حصل ولا اي، اوعا تكون كنت عايزها توصلك.. 
ادم بغيظ=ياريت والله 😂.. 
شفاء بصتله بقرف=ياريت، تصدق انا استاهل ضربي بالجزمه، انا ماشية وابقا تعالا لوحدك بقا ولا خلي ست سلمى توصلك... جاتك القرف 😒
ادم فضل يضحك وكان مبسوط اوي بغيرتها... وصل للعربيه ودخل والسواق ساق... 
ادم كان عارف ان شفاء زعلانه... 
ادم=شفاء؟!! 
شفاء =بقولك اي لسانك ده ميخاطبش لساني، ولا تقولي كاني ولا ماني... 
ادم بابتسامة بريئة=طيب انا أسف يشيفو، انا غلطان والله ومش هزعلك تاني... 
شفاء ملامحها اتغيرت وابتسمت.. 
شفاء =ياااااه لو مكنتش تثبتني كل مرة كده بس بالكلمتين دول... يااااخي اي الحلاوة والطعامة دي أقسم بالله... 
ادم ضحك جامد...=يعني خلاص سماح.... شاي يالبن...؟!! 
شفاء بضحك =حليب بقشطه يدومي يقشطه انتي.. 
ادم=لا إله إلا الله، مش هتتغيري ابدا والله... 
بعدها بشوية وصلو البيت، طلعت شفاء غيرت... وبعدها لقيت فونها بيرن.. 
شفاء =الو أيوه يا اسيل في حاجه... 
اسيل=محتاجاكي فحاجه يشفاء وبجد بتمني انك تنفذيها... 
شفاء =اطلب يولااا ميهمكش... 
اسيل=عايزاكي تقولي لأدم اخويا اني رايحه عيد ميلاد زميلتي النهاردة واني مش هتاخر بس لازم اروح، حاولي معاه يشفاء بالله عشان مش بيوافق اروح ابدا عند حد.. هتعرفي ولا لا... 
شفاء بثقة=اشطا هقوله، وعيب عليكي يبنتي دااانتي بتكلمي شفاء على سن ورمح، مش بتكلمي سوسن.. بس قوليلي الاول عنوان بيت صحبتك..
اسيل قالتلها العنوان...
شفاء=اشطا دا قريب اهو...قعدو يتكلمو شوية ويضحكو...
وبعدها شفاء قفلت مع اسيل وراحت خبطت على أوضه ادم ودخلت.... 
ادم=خير يارب... اتفضلي يااانسه عايزة اي؟!! 
شفاء بدلع=عامل اي يدومي يقمر يقشطه يا عسل، عينيك أحلي النهاردة على فكرة وانت سكر خالص ياااتي قمر يولاد... 
ادم بضحك=انتي بتعاكسي ابن اختك.... شفاء انا حاسس انك عايزة حاجة  فانجزي عشان عايز أريح شوية.... 
شفاء =طيب ولع النور شوية انت قاعد ليه كده... 
ادم=بحب الهدوء وبحث بالنور لما بيبقا شغال وببقا متضايق... كده حاسس براحه... 
شفاء =اشطا، بص بقا يسيدي.. 
البت اسيل صاحبتشي الل هي اختك يعني... قالتلي انها عايزة تروح عيد ميلاد صحبتها واني أقولك واخد الأذن منك... بس انا قولتلها انك موافق وانا كمان موافقه وسمحتلها تروح بقا وكده.. 
ادم بضيق=وجايه تقوليلي بقا ليه دلوقتي، مااانتي قومتي بكل حاجه؟!! 
شفاء بدلع=خلاص بقا يدومي دي كلها ساعتين وهتيجي مش هتاخر،.... 
ادم=شفاء شفاء، مش لايق عليكي المحن ده والله... 
شفاء =بقولك اي يااباشا، البت هتروح تحضر عيد الميلاد، عاجبك عاجبك مش عاجبك فانا وافقت وخلاص... ليك شوق فحاجه بقا ولا ايييييه.... 
ادم بفزع=يخربيت تحولك، يخربيتك.... برميل نتانه بيطلع من بوقك... مبتعرفيش تبقي شخصيه واحده ابدا... 
شفاء =اذا كان عاجبك بقا.... وبعدين انت الل بتعصبني ما انا ببقا كيوته وقمر....... وتخنت صوتها وقالت.... وبعدين بتخليني أقلب على جعفر الل مش بحبه يطلع غير فالاوقات الخطشرة... 
ادم=انتي طول الوقت جعفر اصلا... 
شفاء بصتله بضيق=بقا كده، ماشي يااادم اطلع بره بقا وجات تطلعه... 
ادم=ايدك يااابا لتوحشك... انتي فاوضتي، يلااااا على زنزانتك يكلب.... 
شفاء بضحك=وووووه انا فاوضتك فعلاً... 
ادم جه يزقها بس شفاء جريت... 
وهي طالعه راحت ولعت النور عشان تغيظ ادم.. 
اول ما النور ولع... 
ادم بصوت عالي وبخوف شفاااااااء 
شفاء رجعت بتضحك=انا اسفه والله انا كنت بهزر انت اتضايقت ولا اي،... 
ادم بملامح جامدة=لأ شوفت خيال بيجري... 
شفاء =نعممممم يعني اي... 
ادم=لما ولعتي النور فجاة كاني شوفت خيال بيجري طالع من الباب... وبعدين الرؤية بقت سودة تاني.. 
شفاء بتتنيح=انا الل طلعت جري من الباب بعد ما نورت النور... 
ادم بلهفه=شفاء انا اول مرة يحصل معايا كده... انا كده اتخيلت بيكي..
شفاء بدموع =يعني في امل انك ترجع تشوف يااادم... 
أدم=مش عارف بس حاسس ان في امل... 
شفاء حضنته بفرح.... وبعدين بعدت بكسوف لما افتكرت الل عملته... 
شفاء =انا اسفه بس والله انا الحضن ده بيطلع مني فالاوقات الصعبه بس... 
ادم بضحك=زي جعفر كده ما بيطلع... 
شفاء بضحك =بالظبط... دي هرمونات غريبه ياااخي... 
بس انا مبسوطه اوي... 
ادم =وانا مبسوط اوي... 
بعدها شفاء ودعت أدم ومشيت... فالوقت ده كان في حد متابعهم من جمب الباب بيتصنت عليهم،(هنعرفه بعدين) 
عند اسيل... 
كانت اسيل مع عدي بالعربيه رايحين الحفلة... 
عدي=اخيرا قبلتي تخرجي معايا... 
اسيل=لا اسكوزمي، انا قبلت اروح حفلة اختك سلوي معاك بس مش اكتر... 
عدي=مش مهم المهم اننا هنبقا مع بعض.. 
اسيل ببراة=يترا هيعجبها الهدية... 
عدي بخبث=هيعجبها الهدية وصاحبة الهدية كمان.. 
ابتسمت اسيل بكسوف... 
وصل عدي للبيت... ودخلو... 
اسيل =عدي هو مفيش حد ليييه... 
عدي بخبث =تلاقيهم فوق تعالي نشوفهم... 
طلعت اسيل معاه وهي مدياه الأمان.... 
اسيل=مفيش حد هنا كمان يعدي... 
عدي بتظاهر=مش عارف استني اما ارن عليهم..  
رن... 
عدي=اي بابا تعبان واخدتوه المستشفى... طيب مقولتوليش ليه... عشان متقلقونيش... تمام تمام... وقفل.. 
اسيل =في اي يعدي... 
عدي=بابا تعبان اوي... 
اسيل =طيب يلا نروحله ونشوفه.. 
عدي عمل نفسه دايخ وهيقع... 
اسيل=عدي حااااسب... سندته وقعدته... 
اسيل=اهدي اهدي، هجيبلك حاجه تشربها... 
راحت المطبخ جابت عصير وجات... كان عدي فايق.. 
اسيل =انت بقيت كويس...؟؟! 
عدي =اااه احسن.. 
اسيل=طيب أشرب ده...
عدي=لا مش بحب العصير ده.... وفجاة حضن اسيل... اسيل كانت متضايقه بس مش عارفه هتعمل اي... قعدت تطبطب عليه.... 
بعدها.. 
عدي=اسيل انتي اول مرة تيجي هنا اشربي العصير.... 
اسيل=مش وقته ابدا لازم نروح لباباك... 
عدي=هنروح بس اشربي العصير عشان خاطري يلا بقا علشان نمشي، مينفعش تقولي علينا بخلااا يعني... 
أسيل كانت مستغربه، ابوه تعبان وعايز يقعد يشربها عصير... 
عدي=اسيل انتي شاكه فحاجه؟! دا انتي الل جايباه بايدك حتى... 
أسيل بسرعه=لا لا مش قلقانه عيب يعدي انت عارف اني بحبك واكيد واثقه فيك.. 
عدي=وانا كمان بحبك... هتشربي ولا أدخله.. 
اسيل =لا هاته هشربه... 
شرب العصير وعدي قاعد يتابعها بفرحه... 
بعد ماشربته حست ان دماغها تقلت... 
عدي =هسيبك وهعمل مكالمة بس... 
اسيل=مماشي... 
فالوقت الل خرج فيه عدي... جه تلفون لأسيل... 
اسيل=ألو، ايوه يششفااااء، 
شفاء =مالك ياااسيل صوتك تعبان ليه.. 
اسيل =مششس عارفه دماغي تقلانه اوي وعيوني مغبشه ليه.. 
شفاء بخوف =انتي فين ياااسيل ومع مين... 
اسيل=فالمكان الل قولتلك عليه ومع عدي، بس مش عارفه مفيش حد ليه.. 
بعدها الخط اتقطع كان الفون فصل شحن... 
شفاء =الو الو، اسيل.. 
ينهار اسود اكيد في حاجه غلط.... انا لازم اروحلها بسرعه... 
عند اسيل.. 
عدي جه=سووو حبيبة قلبي عامله اي... وقرب نحيتها... 
اسيل=دماغي مش قادرة يعدي... 
عدي بخبث =هتخف متخافيش.. 
وقام شالها.. 
اسيل بتعب كانت خلاص هتنام
=انت واخدني على فين يعدي.. 
عدي=متخافيش يقلبي، انتي معايا،وبتاعتي بتاعتي انا وبس..
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent