Ads by Google X

رواية نبض قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم نور

الصفحة الرئيسية

رواية نبض قلبي البارت الثامن 8 بقلم نور زيزو

رواية نبض قلبي بقلم نور

رواية نبض قلبي الفصل الثامن 8

عمر: خير
ناديه : فريدة مش فالبيت
عمر بلا مبالاة: عارف
ويسحب اريج معه ويجلس على السفرة
عمر: كلكوا
الجد ينظر لعمر فهو يعرف من البدايه انها لا تهمه وانها ليست زوجته منذ ان جاءت

الجد بابتسامه: عامله ايه يا اريج

اريج بهدوء: الحمد لله ياجدو

الجد :دايما ياحبيبتى افطرى بقا وخلى بالك من جوزك

اريج بصوت واطي كعادتها : اخلى بالى من مين ده هو اللى يخلى باله عليا الا اخلى بالى الا ده ممكن ياكلنى اه ياماما

ويسمعها عمر ويبتسم بخفه

ساميه: مالك ياعمر

عمر: مفيش

ناديه مش هتدور على مراتك

الجد بحادة: مراته قاعده جنبه

ناديه بخوف: ااااه مانا قصدى كده

اريج فسرها : كمان مراته ياوكستى

يفطر الجميع

وتطلع اريج غرفتها تخلع حجابها وتجلس امام التلفزيون وهى تمسك كوب نسكافيه

يدخل عمر عليها

ويجدها ويجلس بجانبها

اريج: خير

عمر : ايوة كده احنا عدنا اول يوم حلو ارجعى بقا البتاعه اللى اعرفها

اريج بعصبيه: بتاعه بردو

عمر : اه بتاعه

اريج : هو اسمى مش عاجب معاليك

عمر: اه وحش وثقيل

اريج تضغط على شفتيها بقوة وتتركه وتدخل لغرفه النوم وتغلق الباب بوشه

عمر: وربنا لاربيكى

تجلس اريج على السرير وتمر ساعه عليها وهى جالسه وتمل من القاعده تحضر كتابها وتضع على السرير وتبدا تذاكر وكعادتها تجعل الاوضه فوضى من الورق والكتب
يفتح عمر الباب ويلتقى بكتب فى راسه منها وهى جالسه على الارض والكتب على السرير وتضع راسها على السرير
تلقى بكشكول اخرى يقترب عمر منها بعصبية
ويجدها تذاكر بجديه واندماج يقف يتأملها وهى تذاكر
ويقطع تأمله وهى تهم بالوقوف ولكنها تخبط برجل عمر وتقع على الارض ويقع هو الاخر فوقها
تنظر هى بصدمه من جاء هذا فهى تجلس بمفردها بالغرفه ويحمر وجهها وينظر هو لها ببعض من الغضب
تبعده اريج عنها بيديها ويقع على ظهره فالارض وهى تقف

اريج: ايه اللى جابك هنا

عمر : انا حر اوضتى وبراحتى

اريج : ده رخامه

عمر ينظر بغضب ويعقد حاجبيه

اريج تنظر للارض فى خوف

يدق الباب معلن عن انقذ اريج منه
تقتح اريج وتخبرها الخادمه ان والدتها ووالدها ينتظروها

تدخل اريج الغرفه بسرعه وتلف حجابها البسيطه جدا وتمسك عمر من يديه من دون وعى وتسحب معاها وتنزل لها
تحتضن امها وتقبل والدها يبتسم عمر من دلعها مع امها وابيها
والدها اوعى تكون شاقيه مع جوزك

اريج : انت تعرف عنى كده يابابتى

والدها: ااااه يبقى جننتيه

اريج: لسه ده انا غلبانه

والدها : معلش يابنى هى طبعها كده

عمر: لا عادى براحتها

والدها : خلى بالك منها

عمر يتذكر كلام اريج على السفرة ويبتسم : حاضر

ويمر الاسبوع عليها مشاكسات لبعضهم وعناد بينهم

تستقيظ اريج وتجد نفسها بحضنه كعادتها فاصبحت عادة لها حتى ان تخاصموا يضمها لحضنه اثناء نومهم وتنظر لملامحه وتبتسم بشر
وتقوم من جانبه
يستقيظ عمر ويبحث عنها ويسمع صوت المياة يعلم انها بالحمام يقف امام المرأة ويرفع شعره الطويل الى حد ما بيديه ويجد ......

عمر بصوت عالى: انتى يا بتاعه انتى اخرجيلى

اريج من خلف الباب الحمام

اريج : لا

عمر : ايه اللى انتى عملتي ده

اريج :عادى بهزر معاك

عمر بعصبيه: اكتر اخرجى

اريج: لا

عمر: هكسر الباب

اريج : مجنون وتعملها

عمر وزادت عصبيته من كلمه مجنون

فتح الباب بقوة وقد كسره بالفعل
يجدها تختبى منه خلف الحوض وهى تلف جسدها بمنشفه
يمسكها من يديها ويسحب للخارج

عمر بعصبيه : ايه ده

اريج بطفوليه: الله لاقيت الالوان قولت العب

عمر بزعيق : فوشى

اريج :سورى

عمر: بت بطل دلع واتعدلى معايا بدل معدلك انا

اريج بصوتها العالى: الله مقولنا سورى خلاص خلصنا بقا

عمر يكتم عصبيته ويجلس على الكرسى
تراه اريج وتحزن لانها عصبيته على الصبح كانت تعتقد انه سيمزح معاها هو الاخر
تدخل اريج الحمام وتخرج تجلس على الارض امام كرسيه الذى يجلس عليه وهو ينظر للجهه الاخرى ليتجنبها حتى لا يغضب عليها تضع اريج يديها على وجه وهى تمسك بمنشفه صغيرة بيديها وتمسح الالوان له وتلف وجهه لها لتمسح باقى الالوان
ينظر لها بهدوء وهى تتجنب النظر لعيونه

اريج برقه :سورى مش هعمل كده تانى

عمر ينظر لها فقط وشعرها المبلل ويتسقط منه قطرات المياة على بنطلونه فهو لم يراها اثناء غضبه فقط راى غضبه فقط
مسك يديها التى تمسح بها الالوان وبدون انظر وضع قبله على شفتيها وهى بادلته ذلك وابتعدت عنه ....

اريج: يلا عشان متتاخرش على الجامعه وانا كمان

عمر: لسه اجازتى هتخلص بكرة

اريج: طيب هروح انا

عمر وهو مازال ماسكها ويديه الاخرى حول خصرها

عمر :متقعد النهارده ونروح بكرة سوا

اريج بمرح لتقطع رومانسيته فهى تعلم انه الان يريدها وبشده
اريج بمرح ومشاكسه لا ياعم انا كده هسقط مش كافيه ساقطه فالمحاسبه

تقف اريج وترتدى بنطلون جينز كحلى وقميص بطيخى طويل فوق الركبه وجاكيت كحلى تلف شعرها لترتدى الحجاب وتشعر بيديه حول خصرها
وراسه على كتفيها

عمر :مين قال انك هتسقطى فالمحاسبه

اريج :الدكتور بتاعها وحش حاطتنى فدماغه

عمر بصدمه :وحش

اريج :مش اوى يعنى بس واخده بطاقتى وهيسقطنى

عمر :خليه يعمل كده وشوفى انا هعمل ايه

اريج :ياسيدى ياسيدى

عمر :متقعدى بجد النهاردة

اريج تلف له وقد انتهت من لف حجابها وتضع قبله على خده

اريج: مش هتاخر

عمر بضيق :طيب

وتخرج اريج

عمر :تقعد ليه عشان نتخانق ونتعصب على بعض احسن انها راحت

ياخذ عمر دوش ويرتدى بنطلون بيتى اسود قطن وتيشرت ابيض
وينزل يقعد تحت مع امه ومرات عمه

ناديه: هى مراتك هترجع امتى

عمر:3 ساعه كده عندها محاضرة واحده

ساميه بخباثة: طب متروح تجبها بدل ماتيجى فالمواصلات لوحدها

عمر :متيجى هى هيحصلها ايه دى تخوف بلد

ساميه :بتقول ايه

عمر: طيب

يقوم عمر يغير هدومه ويرتدى قميص اسود وبنطلون جينز ويذهب للجامعه
وهو يعلم انها بالمحاضرة دلوقتى

فالمحاضرة

ندى :جوزك عامل ايه

اريج ترفع حاجبها: بتسالى ليه

ندى :عادى

اريج :طيب ركزى فالمحاضرة ياختى

وتنتهى المحاضرة
وتخرج اريج وندى ومصطفى من المحاضرة ويذهبوا لكافتريا

تسمع اريج حديث البنات عن زوجه عمر ومنهم من يريد رويتها
ومنهم من يحقد عليها لوسامته

تقف اريج وندى

اريج ترى عمر يقف مع ..

ماذا سيحدث
ومن يقف مع عمر
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent