رواية جواز صدفة البارت الثامن 8 بقلم دهب مبروك
رواية جواز صدفة الفصل الثامن 8
حمزه.. لو عايزه تطلقتي هطلق
ايه... مردتش عليه وطلعت اوضتها
حمزه... ياربي هو كل ما اقول خاجه تسبني ونمشي وطلع هو كمان وناموا
______________________
يوم جديد.....
ايه... نزله من فوق وقالت اي الصوت العالي ده يا داده فاطمه
داده فاطمه... البنت جاي تقول انها مرات حمزه التانيه
ايه.... نعممم انتي اتجننتي ولا اي
البنت... لا انا متجننتش يا ايه واهي صوره العقد بتاع الاجواز والاصل مع جوزك اللي هو جوزي في الاصل وبيحبني انا
ايه.. مسكت الورقه والدموع في عنيها وقالت اها الكلام مظبوط بس انتي عايزه اي مني هنا
البنت.. انا كنت حابه اتعرف علي ضرتي وكده
ايه... سكت هي مش عارفه تقول اي مره يقولها هطلق وتتفاجأ اصلا انوا متجوز وفي نفسها ازاي بيحبني ده واحد كداببببب وانا اللي حبتوه انا غلطانه اصلا اني حبيتوه انا استهال ضرب الجزمه
البنت... سرحتي في اي
ايه.. ها ولا حاجه دخليها يا داده
الداده دخلتها وهي مستغربه ازاي حمزه يعمل كده وهو بيحبها
ايه.. طلعت اوضتها وحضنت نفسها بإيديها وفضلت تعياط جامد اووي علي حباها لحمزه وانها حبيتوه الحب ده كلووه
ايه.. ليه بس يارلي خلتني احبوه طب هو ليه عمل كده لييييييييه ياربي وجمعت قوتها وغسلت وشها ونزلت تحت وهي مقرارها انها تبان انها قويه ومش فارق معها وتبين انها محبتش حمزه اصلا
ونزلت واتفجأت بي حمزه قاعد معها وليضحك
ايه.. احمم مضحكني ما مراتك يا حمزه
حمزه... امم كنت بحكلها مواقف كده وانا ضغير
ايه.. اها ربنا يخليكم لبعض يا حمزه بس مبروك يعني نسيت تعزمي مراتك الاولي لا اصدي صحبتك
حمزه... ما احنا بنحب بعض بقاا واستعجلنا في الفرح وعلفكره هي هتنام معايا في اوضتي
ايه بغيظ وغيره... افرشهالكم ورد وعملكم شمعوه ولا بلاش
البنت... لا بلاش الحجات دي مش مهم خليه مره تانيه
ايه.. طب اسبكم بقاا انا علشان تخدوه راحتكم البيت بيتك بقاا وانتا يا حمزه قولها انها بقيت مراتك يعني خالص البيت بيتتها ولا اي
حمزه.. في نفسه ده اللي هو ازاي ده عندها برود اعصاب رهيب اووي وقال اها طبعا يا ايه
ايه.. انا طلع الجنيه براا بقاا عن اذنكم
البنت... كانت شايفها في عنيها الحزن والدموع وقالت في نفسها دول اتنين بيعشقوا بعض مش بيحبوا بعض وقررت حاجه كده في دماغها
حمزه خدها وطلعوا ناموا بس هي مانمتش وقررت انها تقول الحقيقه لايه
ونزلت...
البنت... يعني منميش
ايه.. هو ليه يعمل كده ليه يتجوز عليا انا حبيتوه اووي حبيتوه اووووي ليه يكسرني كده ليه وانتي فيكي ايه زياده عني علشان يحبك
البنت.. انا اميره سكرتيره حمزه جوزك
ايه.. مش فاهمه
اميره... اسمعيني بس متقطعنيش
ايه... بتركيز ماشي
اميره.... حمزه بيحبك اوووي عمروه ما هيحب غيرك اصلاا هو عاشق ليكي انتي انتي اللي قدرتي تخطفي قلبوه انا شغاله معاه من ٣ سنين بالقسوه اللي هو فيها دي مكنتش اتخيل انوه يحب اووي كده انا مش مرتوه هو عمل كده واقفنعني اني اعمل كده علشان يعرف انك بتحبي ولا لا عشان كل ما يقولك بحبك لتبعدي وكل ما يقولك اطلق مش مبتردي ففكر في كده وكلمني وانا واقفت علشان اجمع مابنكم وفرحت اوووي لما لقيت بتحلي اووي لدرجه انك كنت قويه اووي كده بصي هو ميعرفش اني عرفتك الحقيقه انا هفضل ممثل لحد ما انتي تلمحيوه انك بتحبي اووي ممكن تقوليلوه مش حابه اطلق لما يسألك السبب فدقولي انك بتحبي بلاش تضيعي حمزه منك وانا هطلع دلوقتي ومتقلقيش انا عارفه حدودي كويس وبابا وماما ميتين ومليش حد علشان كده محدش هيسأل عليا فا انا عرفتك الخطه عايزكي بقاا تجنني ببرودك ده،والعقد اللي معايا متفبرك
ايه.. ابتسمت وحظنت اميره اووي وبدموع قالت شكراا
اميره.. ابتسمت وقالت انتوا الاتنين بتحبوا بعض اووي اتمني انكم تفضلوا مع بعض سعداء كده واسيبك بقاا قبل ما اتقفش
ايه.. ابتسمت وطلعوا ناموا
______________________
يوم جديد...
ايه صحيت ومقرره هي هتعمل اي بالضبط
اما اميره... كانت فرحانه اووي انا هتجمع مابنهم وحمزه... صحي
واتجمعوا علي الفطار....
حمزه... ممكن توكلني يا اميره اصلي مش بعرف اكل الا من ايدك
ايه.. قامت وقالت من عيوني
حمزه.. انا قولت اميره
ايه... اعتبرني اميره يا عم وفضلت تأكل في وهو مبتسم وفرحان انها بتغير عليه كده
اميره... ابتسمت
ايه... بقولك يا حبيبي لااقصد يا حمزه ممكن نتكلم لوحدنا وبصت لاميره
حمزه... خدي راي اميره الاول
اميره... اممم ماشي بس متتأخر عليا اصلك هتوحشني
ايه... لاونبي
اميره.. عوجت في شفيفها وايه فهمت
ايه.. مسكت ايد حمزه ودخلوا اوضه
حمزه... خير اصلي مش عايزه اخر علي اميره
ايه... ايوه اميره دي بقاا اي
حمزه... حبيبتي
ايه.. قربت منوه وقالت حبيبتي مين
حمزه بضحكه مداريها... اميره حبيبه حمزه
ايه... ونبي بس اي انتا ممثل بارع ولا اي
حمزه.... في اي مش فاهم
ايه.... ههههه
حمزه... في ايايه.. اقولك اميره حكتلي علي كل حاجه
حمزه.. كل حاجه كل حاجه
ايه..ايووه كل حاجه
حمزه... طب اي
ايه.. انا مش حبها اطلق بس لو انتا حابب معنديش مانع اها
حمزه.. لا انا واللهي مش حابب اطلق
ايه... يبقاا علي خيره الله
حمزه... طب بحبك
ايه... مش كده طب
حمزه..مالك
ايه... اهده بس كده وابعد متبصليش،علشان هقولك كلام مهم
حمزه.. بعد عنها ومبصلهاش وقال قولي
ايه.. بصي انا اتغظت اوووي من عملتك دي بس مش مهم المهم بقاا اني بحبك ومقدرش اعيش من غيرك بس لو انتا عايزين اموت ابعد عني وتبقاا عيش طول عمرك شيال ذنبي وعرفيتي تطلعك
حمزه...قرب منها وحضنها وقال بعد الشر عليكي ياروحي ان شا الله انا وانتي لا
ايه.. ابعد بس انتا دايما سافل كده
حمزه... حضنها اكتروقال ده مكان علطول حتي لو متخصمين ده مكانك
ايه... بقت هتموت من الكسوف وقالت ابعد عني بقاا
حمزه... بعد وباسه في خدها
ايه.. اتكسفت وخرجت من الاوضه وقالت لاميره كل خير حصل وقاطعم صوت بنت بتقول..
يتبع الفصل التاسع والأخير اضغط هنا
- الفهرس (رواية جواز صدفة كاملة)