Ads by Google X

رواية وجعلکِ سبباً في توبة الفصل الثامن 8 - آلاء فايز

الصفحة الرئيسية

رواية وجعلکِ سبباً في توبة البارت الثامن 8 بقلم آلاء فايز

رواية وجعلکِ سبباً في توبة كاملة

رواية وجعلکِ سبباً في توبة الفصل الثامن 8

منار  : يوسف المنشاوي ؟! انتي متأكدة !! 
 سها:ودي حاجة فيها هزار ..لو مش مصدقة شوفي الإعلان بتاع الكلية ..عرفت ان الشركة كانت بتعت والده وفي فروع تانية
منار : غريبة !! 
سها بفرحة طمع: يعني مش بس هيورث مامته ..يس 
قطع كلامهم محمود 
محمود : هاي
منار مردتش واستأذنت تمشي بس محمود وقفها 
محمود: استني عايزة اتكلم معاكي شوية ..سها اتحرجت ومشيت 
محمود : عارف انك بتهربي مني ومبقتيش تسهري عشان متشوفنيش ..متتصوريش نظرة الحزن اللي في عيونك قد اية بتقطع قلبي 
منار : مش محتاجة لشفقتك عليا ..انت بس خايف تشيل ذنبي
محمود : ذنب !! وتفتكري واحد زيي فارق معاة ذنب؟؟ 
منار : انت عايز مني اي ؟! 
محمود :  تعبتي من انك تظهريلي مشاعرك ؟؟ عندك حق تتعبي لأنك حبيتي واحد معندوش قلب مش قادر يحس بيكي ... اقولك بحبك واعيشك امل ونحلم واخرتها مقدرش احقق ؟! مفيش حاجة واحدة تطمنك وتأمنلك مستقبلك معايا دا بعيدا عن الفرق الاجتماعي اللي بينا ..هتعيشي مع واحد فاشل مش قادر يتخرج بيشرب وكل يوم مع بنت ؟! 
منار بدموع : قصدك !! 
محمود : ايوة بحبك ..وعشان بحبك مقدرتش اضحك عليكي
منار بفرحة وسط دموع : وعشان بتحبني هتقدر تتغير ..انا كنت بشرب واسهر عشانك عشان ابقى قريبة منك دمرت حياتي واهملت دراستي عشانك ... قادرين نتغير للأحسن ونحلم ونحقق طول ماايدينا في ايد بعض ..انا عمري ماهسيبك 
مسح دموعها وضم ايديها بأيده 
منار : وعد ؟ 
محمود : اوعدك هتغير عشانك بس مشوفش الدموع دي تاني 
منار بأبتسامة : طب يلا معاد المحاضرة 
محمود : لازم ؟؟ 
منار : محمود .....محمود : يلا ياقلب محمود 
____________ 
سارة : ملك ساكتة لية ؟! 
ملك : مش عارفه ياسارة مش قادرة افكر  
سارة : دي فرصة كويسة بلاش نضيعها..وكمان انتي مفيش عداوة ولا اي حاجه بينك وبينه لخوفك وترددك دا ..هو مجرد جمعكوا الصدف 
ملك : سبيني افكر وبكرة ارد عليكي ..بس الاول يلا عشان المحاضرة 
________ ___  
بعد المحاضرة : 
دكتور وليد : بشمهندسة سارة 
سارة : نعم يادكتور 
وليد :  ممكن نتكلم شوية دا بعد أذنك 
ملك : طب هستناكي برة ياسارة  
سارة : اتفضل حضرتك 
وليد : شوفي انا هدخل في التفاصيل وبدون اي مقدمات انا معجب بيكي ..استني بس متفهميش غلط ..انا قولت اعرف رأيك قبل مااتقدم لوالدك 
سارة ظهر على ملامحها الحزن ووليد فهم أنها رافضة 
وليد : انا اسف جدا واكيد هبقى سعيد وانا شايفك سعيدة حتى لو مع حد غيري 
سارة بعد فهم : بس انا مقولتش رأيي !!! انا كنت حزينة أن بابا الله يرحمه مش هيبقى معايا في يوم زي دا 
وليد بفرحة : يعني موافقة ؟؟؟ 
سارة بخجل : هتسمعها من اخويا هو عندي في مكانة بابا بالظبط بعد أذنك 
_____ 
سارة طالعة فرحانة اوي 
سارة : بيحبني ياملك بيحبني 
ملك : مين دا اللي بيحبك ؟! 
سارة : دكتور وليد قالي أنه معجب بيا وعايز يتقدملي انا فرحانة اوي 
ملك حضنتها : مبروك ياقلبي 
_ __ ____  
في منزل يوسف : 
يوسف : عملتي كل اللي طلبتيه مني ياست الكل ومن بكرة الموظفين هيبدأوا يقدموا للشغل 
هيام : كدا فاضل طلبين كمان هما صغيرين 🤏🏻
يوسف : هاا ؟؟ 
هيام : تبطل شرب واشوف احفادي قبل مااموت 
يوسف : بلاش تفكري في حاجة زي دي عشان مستحيل ...ودلوقتي معاد الدوا بتاعك اتفضلي 
________ 
تاني يوم ملك صاحية من النوم حاسة براحة بعد ماصلت إستخارة للشغل وبلغت سارة بأنها موافقة 
في الشركة : 
ملك بأنفعال : لا طبعا لبس اية اللي البسه انت مبتشوفش يابني ادم  
سارة : يلا ياملك نمشي مستحيل نشتغل هنا 
يوسف واقف وراهم 
يوسف :  دا زي موحد لكل الموظفين 
ملك بتتخض لما تسمع صوته 
ملك : والشغل خلاك نسيت دينك وتجبر اللي تشتغل تلبس لبس عريان زي دا ..اها نسيت اللي زيك حاجة زي دي بالنسباله عادي 
يوسف اتنرفز ورفع أيده يضربها بس مقدرش ونزلها 
يوسف : لولا أنك في شركتي كنت دفنتك مكانك ...ومتنسيش ياحلوة انك مضيتي خلاص ولو هتسيبي الشغل يبقى ٢ مليون مقابل ..هسيبك ترتاحي النهاردة لأن شكلك مرهقة اوي  "وبيحط أيده على خدها " 
ملك بتشيل أيده : أنت إنسان حقير 
__________ 
يوسف في مكتبة في قمة العصبية 
يوسف لنفسه : غبي انا ازاي اكلمها كدا ... انا عملت كدا عشان تبقى قريبة مني بتغير عشانها بس بكدا هضيع كل اللي عملته .. 
ياترا ملك هترجع الشغل ولا هتتنازل وتدفع المقابل ؟؟؟! 
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent