رواية أحببتها فأمتلكت قلبي البارت التاسع 9 بقلم رحمة عصام
رواية أحببتها فأمتلكت قلبي الفصل التاسع 9
دخل من الباب وجسمه كله غرقان دم، جريت عليه وفضلت اصوت واهز فيه وبعيط جامد ومش عارفه اتصرف ببص اشوف فين الجرح لقيت طلقه في كتفه قلبي ضرباته زادت ومش عارفه اتصرف ازاي، حاولت اسنده وحطيته على السرير وجريت جبت شنطه الإسعافات كانت موجوده في الحمام وسخنت سكينه وطلعت الطلقه، كان بيصرخ من الألم بطريقه تقطع قلب الواحد، فضلت ادور على منوم واديتهوله، بعد شويه حرارته زادت فضلت جمبه اعمله جمدات لحد مانزلت ونمت على راسه منغير ماحس"
صحيت لقيت نفسي على سرير وحاجه تقيله على كتفي ببص لقيتها، استغربت ازاي مهربتش! ازاي بعد اللي عملته فيها فضلت جمبي!، كانت نايمه شبه الملايكه ملامحها صغيره وبريئه مش واخده عالبهدله، شعرها بني ناعم وشها ابيض زي القمر، رموشها طويله وجميله مناخيره صغيره شفايفها مرسومه، كلها على بعضها جميله وتسحر اي حد بجمالها، فضلت باصصلها وسرحت فيها، صحيت فجأه واتخضت....
_ ااه مش قادره، اي ده انا نمت هنا ازاي، بأرتباك: اا نت صااحي اننت كويس؟
حطيت ايدي على راسه اشوفه سخن ولا لا
_انا تمام متقلقيش
قومت عملت الفطار وعصير وجبت خافض للحراره ورحتله
_ يلا عشان تاخد الدوا
=دوا اي
_قوم بس معايا ونتكلم بعدين
سندته واتوجع جامد
_معلش معلش حقك عليا اسفه
بصلي والدهشه كانت باينه عليه، حطيت الاكل على رجله ولسه هقوم مسك ايدي..
_فريده
=بأرتباك: ااا ااي في ااي
_مهربتيش لي
=قلبي دق جامد وسكت'
_ردي ساكته لي
=عشان متعودتش اشوف حد تعبان واسيبه
_رغم كل اللي عملته فيكي؟
=…
_..
=مش هتاكل
_بأحراج: مش هعرف
= لي
_ الطلقه في كتفي اليمين ومش عارف احرك دراعي ومبعرفش اكل بالشمال
=بأبتسامه: خلاص هأكلك انا
_بأستغراب: ايه
= في اي بقولك هأكلك انا
_ مش عايز اتعبك معايا
=قعدت، لا تعب ولا حاجه
بدأت أكله وكان قلبي بيرقص من الفرحه، وشه بشوش مش لايق عليه القسوه والحزن، ضحكته لطيفه تخلي الواحد يسرح فيها، احم احم اي ده فووقي يافريده ده خاااطفك خاااطفك"
_شكرا جدا
=بأبتسامه: الشكر لله، شبعت؟
_اه جدا تسلميلي
=طب يلا عشان تاخد الدوا
اديته الدوا لسه همشي مسك ايدي، لااا دي شغلانه بقا"
_ انتي رايحه فين
=بأرتباك: اا ا اي رايحه فين في اي
_انتي هتفضلي معايا هنا
=بأرتباك: اانت بتقول اي
_ انا لسه تعبان هتسبيني؟
دورت وشي ومش عارفه اقول اي
_هو شكرا انك انقذتيني وكل حاجه بس برضوا مش هسيبك في حالك انتي وابوكي
=بغضب: انت اي يا أخي اتقي الله مش كفايه اللي فيك
_اللي فيا ده ابوكي السبب فيه وانا مش هعديه بسهوله
=بذهول: انت بتخرف بتقول اي ابويا ميعملش كده
_زي ماقتل اخويا يقتلني
=بدموع: بس انا ساعدتك
_ مش هيغفر ذنب ابوكي اللي عمله
طلع الفون واتصل على حد وقاله انه اتصاب وبلغه يجيب رجاله ويأمنوا المكان، انسان غريب عامل زي القطط ياكل وينكر، لالا القطط احسن منه جته القرف"
في مكان تاني..
_كلاااب كلاااب ازاي هررب منكوا فهموني
=والله ياباشا لفينا عليه لحد ما دوخنا اكنه فص ملح وداب
_بعصبيه وزعيق: مانا لو جايب رجاله كانوا خلصولي المهمه دي
=..
_تلفولي عليه، متسيبوش حته غير لما تدورا فيها عايزه حي أو ميت
=اوامرك يباشا
_اي الملل ده
=عشان تعرف بس انت كنت سايبني فين، انا ليا الجنه والله
_بس يامو لسان عشان مجيش اعلمك الأدب وتعالى غيرلي عالجرح
قومت جبت الشاش والقطن وروحت عشان اغيرله الجرح للمجنون ده، فضل باصصلي ونظراته بتوترني"
=بتبصلي كده لي
_بهيام: معجب
=نعم
_انتي هترغي معايا كتير انجزي
=خلاص متزقش بس
باب المخزن اتفتح ودخل ٤ رجاله، لقيته مسك ايدي وشدني وبيهمس في ودني وبيقولي...
_اتداري في حته كده ولا كده
=بنفس الهمس: انت شايفني في شقه ده مخزن وكمان فاضي فووق
زقني وبيقولي اسمعي الكلام
&بلهفه: عماار عمااار مالك ياحبيبي فيك ايه
_انا كويس متقلقش
&الف سلامه ياعمار بيه
@نعرف بس مين اللي عمل كده ونجيبلك حقك
_لا ياخويا عرفت وهجيبه بنفسي، اطلعوا آمنوا المكان وهاتوا رجاله معاكوا كمان وانت لو جيت هنا تبقى تاخد بالك حد بيراقبك ولا لا
&اوامرك يابني، هنستأذن احنا يلا يارجاله
_انتي يا هانم
=عايز اي
_بعد كده لما اقول كلمه تتسمع ومش عايز عناد ورد
=انت اللي بتقول كلام مش منطقي
_برضوا بترردي برضوا
وحدف عليا المخده
=بقا انا بتضربني بالمخده طب خد
حدفتها عليه فضل يتوجع جامد
=بلهفه: عمار عمار مالك انا اسفه مقصدش
والخبيث ابن الخبيثه يشقلبني ويشيلني بأيده السلميه وبيرميني الناحيه التانيه على السرير ومكتف ايدي الاتنين وبنبره انتصار"
_مش قولتلك تسمعي الكلام؟
=بأرتباك: اا اا انت مكتفني كده لي اوعي سيبني
_ولو مسبتكيش
=بدموع: سيبني بقا
قرب جمب ودني وبهمس
_متعانديش معايا عشان انتي مش قدي
ساب ايدي وسندني وقومني روحت قعدت جمبه عالارض وفضلت ساكته، لقيته قام فجأه وبيقولي.."
_اطلعي نامي هنا عشان متتعبيش
=لا انت تعبان انا هنام على الارض
_اسمعي كلامي انا متعود على كده عادي
=متعود على اي
_بأرتباك: قولتلك اطلعي وبطلي عناد
طلعت وبعد فتره نمت ساعتين كده وصحيت و و...، ايي ده عمااااااار
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية أحببتها فأمتلكت قلبي كاملة)