رواية العاشقة المجروحة البارت الخامس عشر والأخير بقلم سلمى تامر
رواية العاشقة المجروحة الفصل الخامس عشر والأخير
تيتو جابت حاجه من جيبها بسرعه ووقفت وراه سيف
:استنى بس هفهمك..اللي حصل انه انا كنت ماشيه شفت تعلب جريت على هنا ولقيت المكان ده ودخلت بسرعه و اه رجلي وقدت عالأرض
الرجل بإستغراب:مالك
تيتو ببكاء:اصل وانا صغيرة عملت حادثه ولما بقف دقيقتين على بعض رجلي بتوجعني ماما سفرتني بلاد كتيرة لوي علشان اتعالج بس
الرجل بصراخ:بااااس اي اخرصي شويه وراح جاب حبل علشان يربطها وهو ماسك سلاحه
الراجل قعد تيتو على كرسي وبدأ يربطها بس اتفاجأ بضربه على دماغه وأغم عليه
سيف:يلا بسرعه كويس انك فكتيني
وراح فك هدير وجهزهم ومسك السلاح وطلع بره بحذر ورجعلهم بعد شويه شال هدير اللي ميعرفش مالها ومشوا هما التلاته لمكان عربية تيتو
تيتو:انت عملت فيهم اي؟
سيف :متشغليش بالك يلاا بسرعه
وصلوا لمكان عربية تيتو وسيف حط هدير فيها وصلح العربية
تيتو:هنروح فين دلوقتي
سيف عطاها عنوان فارس علشان يطمن عليه
سيف بإستغراب:بس انتي كان معاكي مطوه لي؟
تيتو بإبتسامه:بحمي نفسي
سيف:بمطوه؟؟؟!
تيتو:لولا المطوه دي كان زماني مربوطه معاكم ومكنتش هعرف افكك
***
عند فارس ومنه
فارس شاف سيف وهدير مربوطين وفيه واحد ماسك سلاح وبيوجه نحيتهم..بس حس ان ده تصوير قديم وفيه حاجه غلط
فارس بغضب:برضه مش هدخلك يامروة ومش هتجوزك..اتفضلو يجماعه مفيش جواز هيتم
الناس مشيت ومروة بقت واقفه باصه لفارس بغضب وصدمه
:انت مش خايف على اخواتك يافاااارس؟!
فارس بقوة:اخواتي وهعرف اجيبهم يامروة وساعتها مش هرحمك
مروة بغضب وصراخ:هقتلهم..هقتلك يافارس هقتلكم كلكم
:مش هتقدري تعملي حاجه يامروة
مروة بصت وراها وشافت مروان واقف وبيبصلها بإستحقار
جريت عليه
مروة بجنون:انت جيت ترجعني صح؟جيت ترجعني؟؟هه قول..قوووول
مروان:ادخلوا
ناس دخلوا ومسكوا مروة وشدوها معاهم تحت غضبها وصراخها
مروة بجنون:اخواتك هيموتو يافااارس..انا قولت ان لو حد جيه جنبي يتقتلوا
:بس احنا ممتناش يامروة
مروة بصت وراها بغضب وجنون ولقيت سيف شايل هدير اللي باين انها تعبانه وجنبه بنت
مروة:لأ لأ مستحيل انتوا عايشين ازاي؟!ازاااااي هربته
مروان:خدوها
الناس اخدوا مروة ومشيت بعربية الاسعاف
فارس:انت وديتها المستشفى ازاي؟!انت مش طلقتها؟
مروان:مروة فنظر القانون مراتي ياخالد..انا لسه مسجلتش طلاقنا ويعتبر جوزها
***
بعد سبع سنين
سيف ورضوى اتجوزا بعد قصه حب كبيرة ومجنونه
مؤمن نسى منه واعتبرها اخته وحب هدير اوي واتجوزها
منه وفارس عاشوا فسعادة
مروة انتحرت وماتت موته بشعه
**
في بيت فارس
بنت بتجري ولابسه فستان زهري
وملامحها كلها منه
ووراها ولد بيجري وراها ومبتسم وملامحه ملامح سيف
:استني يا لانا..استني قولت متجريش
لانا برفض وهي بتجري وبتضحك:لا ياعدي مش هتمسكني برضه
عدي بزعل:ماشي يالانا براحتك..انا رايح بيتنا
لانا وقفت وبصتله وجريت عليه:لا متمشيش خلاص انا اسفه
عدي:تسمعي كلامي من اول مره على طول انتي فاهمه؟
لانا :حاضر
:شوفت ياض يافارس ابني مسيطر ازاي
فارس بغضب:ابعد ابنك عن بنتي ياسيف انا معنديش بنات للجواز
:لانا مش هتتجوز غيري ياخالو
فارس لف وشاف طفل بيبصله بغضب :مالك ياعم اسلام انت كمان
اسلام بغضب:لانا مش هتتجوز عدي..لانا هتتجوزني انا
وابتديت بينه هو وعدي المعركه على لانا😅(اسلام ابن هدير ومروان)
**
فارس راح لمنه:متيجي يابيبي ناخدلنا بريك من العيلة دي ونسافر
منه بتعب:فاااارسسس سيبني وحيات امك انا تعبانه وحامل وخولد اهو دلوقتي روح اتغدي
فارس بصدمه:اروح اتغدى؟! ووحيات امك؟! انا هروح اتجوز حد تاني يدلعني
منه قامتله:نعم ياخو..اه الحقني يافارس بولد بولااااد
فارس بصلها بتعب:استغفر الله يااارب وشلها وجرى بيها
وصلو المستشفى بعد فتره ومنه ولدت وجابت آدم
**
بعد شهرين
على الياخت في احد الشواطئ
منه كانت واقفه وبتفتكر حياتها كلها..حمدت ربها على كل حاجه فحياتها..ربنا رزقها بفارس وحبه ليها..رزقها بأولاد زي القمر..رزقها بعيله جميله
فارس وقف ولقاها سرحانه
فارس:اممم بتفكري فحد غيري صح؟
منه بإبتسامه:عمري مبفكر فحاجه غيرك يافارس ..انا بحبك اوي
فارس بعشق:وانا بمووووت فيكي ياقلب فارس..ربنا يخليكي ليا يارب
تمت❤
تمت النهاية .. روايتي الجديدة رواية موسم الحب كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
- الفهرس (رواية العاشقة المجروحة كاملة)