Ads by Google X

رواية هو حقي أنا الفصل العاشر 10 - بقلم دينا رضا

الصفحة الرئيسية

رواية هو حقي أنا البارت العاشر 10 بقلم دينا رضا

رواية هو حقي أنا كاملة

رواية هو حقي أنا الفصل العاشر 10

يارا قاعده وحط رجل علي رجل..وف قمه غرورها ولبسه فستان اسود لحد الركبه ورفعة شعرها لفوق...
ادم يدخل: يارا ان.... يطلع عليها بصدمه يارا
يارا تطلع عليه: عايز اي
ادم بستغراب: بتكلميني كده ليه وايه الفستان ده 
يارا بملل: ادم انا زهقت بصراحه 
ادم: زهقتي من ايه مش فاهم 
يارا: افضل امثل دور الضحيه.. او البنت الغلبانه.. وال الكل بيمثل عليها وهي زي الهبله بتصدق
ادم: بس انتي مش كده
يارا تقف قدامو: فعلا انا مش كده ودلوقتي دوري في العبه اتكشف و دلوقتي اقدر اخد حقي من اي حد اذاني.. لو هتوصل اذيك انت او اختك اللي بسببها اتجوزتني 
ادم ياخد نفس عميق: انتي مش فاهمه حاجه يا يارا
يارا: هشش لا فاهمه ومن بدري بس كنت عامله نفسي هبله ومش عارفه... اقولك علي خبر احلي..  بدات اخد حقي... خلاص
ادم يطلع عليها: قصدك اي
يارا تبتسم بخبث: قصدي.. ولاا حاجه 
ادم بغضب: يارا عملتي اي
يارا تمثل البرائه: ولا حاجه كنت بهزر معاك يعني معقول انا اذي حد
ادم بشك: لا عشان قلبك اببض ومستحيل تعملي كده
يارا بسخريه: طبعا 
ادم بخبث: بس ايه القمر ده
يارا بغرور: طبعا
ادم يقرب: بجد
يارا: بجد استني كده عملتلك عصير تحفه
ادم: تعالي بس هو ده وقت عصير 
يارا بزعل:انا عملتك عصير بأيدي ومش راضي تشربه
ادم: خلاص هاتي هشربه علشانك بس
يارا تبتسم: عقبال ما تغير هجيبوا واجي
ادم: تمام
________________
مراد: طمني يا دكتور 
دكتور:ورم في المخ للاسف وفي المرحله الاخيره
مراد بصدمه: ورم في المخ
دكتور: للاسف.. بعد ازنك ويمشي
مراد يحس بحزن عليها ويدخل يشوفها
جنا تتعدل: الدكتور قالك اي
مراد يمسك ايدها: ولا حاجه تعب بسيط بس
جنا بوجع:تعب بسيط ولا عندي كانسر في المخ
مراد: انتي عارفه
جنا بحزن: من بدري يا مراد 
مراد: كان المفروض تتعالجي جنا
جنا: انسي عايزن اروح البيت  عاوزه اعيش الكام يوم اللي فضلنلي في الحياه
مراد بحزن: حاضر يا جنا
_______________
يارا قاعده وفاتحه اللاب توب بتاع  ادم.. كلمه السر ايه اوف.. وتفكر.ممكن اسمه وتكتب اسمه يووه برضو غلط
ممم طيب ممكن اسمي وتكتب اسمها غلط برضو.. فكره يارا اكتر حاجه مميزه عند ادم... الماس ادم كان ديما بيتكلم عن الماس وهي مميزه جدا عنده وتكتب الماس اخيرا تبتسم دلوقتي هاخد حقي منكم والحق عليه ادم بس وانا بره الصوره وتطلع ع وهو نايم اسفه خلتك تنام بطريقه ده مكنيش عندي حل غير ان احطط منوم ف العصير ...
تشوف للاب توب وتنصدمه مش ممكن
________تاني يوم
ادم يصحي مساك رسوا 
يارا: ادم انت كويس
ادم: هاا هو حصل اي امبارح
يارا: مش عارفه لقتك نامت واحنا بنتكلم 
ادم: مش فاكر نمت ازاي
يارا عادي
ادم بغضب: يارا عملتي اي
يارا تمثل البراء: ولا حاجه كنت بهزره معاك يعني معقول انا اذي حد
ادم بشك: لا عشان قلبك اببض ومستحيل تعمل كده
يارا بسخريه: طبعا 
ادم بخبث: بس اي القمر ده
يارا بغرور: طبعا
ادم يقرب: بجد
يارا: بجد استني كده عملتك عصير تحفه
ادم: تعالي بس هو ده وقت عصير 
يارا بزعل:انا عملتك عصير بايدي ومش تراضي تشربه
ادم: خلاص هاتي هشربه عشانك بس
يارا تبتسم: عقبال ما تغير هجبوا واجي
ادم: تمام
________________
مراد: طمنيني دكتور 
دكتور:ورم ف المخ لاسف وف المرحله الاخير
مراد بصدمه: ورم ف المخ
دكتور: لاسف.. بعد ازنك ويمشي
مراد يحس بحزن عليها ويدخل يشوفها
جنا تتعدل: دكتور قالك اي
مراد يمساك ايدها: ولا حاجه تعب بسيطه بس
جنا بوجع:تعب بسيطه ولا عندي كانسرف المخ
مراد: انتي عارفه
جنا بحزن: من بدري مراد 
مراد: كان المفروض تتعلاج جنا
جنا: انسي عايز اروح البيت اموت ف بيت الكام يوم ال فضلنا ف الحياه
مراد بحزن: حاضر جنا
_______________
يارا قعده وفاتحه للاب توب ادم.. كلمه السر اي اوف.. وتفكره.ممكن اسمه وتكتب اسمه يووه برضوا غلط
ممم طيب ممكن اسمي وتكتب اسمها غلط برضوا.. افتكرت يارا اكتر حاجه مميزه عند ادم... الماس ادم كان دائما بيتكلم عن الماس وهي مميزه جدا عنده وتكتب الماس اخيرا تبتسم دلوقتي هاخد حقي منكم والحق علي ادم بس وانا بره الصوره وتطلع عليه وهو نايم اسفه خليتك تنام بالطريقه دي مكنش عندي حل غير اني احط منوم في العصير ...
تشوف اللاب توب وتنصدم مش ممكن
________تاني يوم
ادم يصحي ماسك راسو
يارا: ادم انت كويس
ادم: هاا هو حصل ايه امبارح
يارا: مش عارفه لقيتك نمت واحنا بنتكلم 
ادم: مش فاكر نمت ازاي
يارا :عادي انت نمت مره واحده كده
مراد:تمام
في مكان اخر 
مراد و جنا  قاعدين بياكلو  و فجأه يجي اشعار علي تليفون جنا و اشعار علي تليفون مراد و يبقو من رقم مجهول مراد فتح الرساله لقاها صور فرح جنا و مصطفي
مراد بعصبيه و يقوم يشد شعر جنا و يوريها الصور ايه ده يا جنا انطقييي..كنت عارف انك كانت متجوز بس مكنتش متواقع مصطفي
جنا بخوف: اي ستني هفهمك والله
مراد بعصبيه: تفهميني ايه و بعدين يبدأ يأخد نفسو بصعوبه 
جنا تبتسم بخبث
مراد: انتي عملتي ايه
جنا: ما انا مش هينفع اموت لوحدي و اسيبك ليها..انا كلت من نفس اكلك عشان نموت مع بعض
________
فلاش باك: 
يارا بترن علي حد
*مين معايا
يارا:اهلا بعدوتي و ضرتي سابقا 
جنا: هو انتي
يارا بأستفزاز: ايوه انا
جنا: خير عاوزه ايه
يارا: انا عرفت ان عندك كانسر يحرام اللهم لا شماتا 
جنا : انتي عرفتي منين
يارا: ملكيش دعوه عرفت منين بس مراد في الاخر لما تموتي هيرجعلي انا و هيلف ورايا انا يلا باي باي يبيبي 
جنا بجنون : مراد مش هيبقي لحد غيري و قررت انها هتحط سم ليهم هما الاتنين في الاكل 
باااك
 بعد يومين من موت مراد وجنا
____________
يارا:دلوقتي الخطوه التانيه
وصلت مكان  و راحت رنت الجرس 
مصطفي : مين
يارا: انا يارا يمصطفي افتح 
مصطفي بحزن: ازيك يا يارا 
يارا: الحمدالله يا مصطفي انت اخبارك ايه ،البقاء لله 
مصطفي : و نعم بالله 
يارا : انا جايه احذرك من حاجه 
مصطفي باستغراب: ايه هي 
يارا: حبيبه 
مصطفي باستغراب اكتر: مالها 
يارا: حبيبه هي اللي قتلت مراد و جنا علشان تنتقم منك
مصطفي : ازاااي و انتي عرفتي منين 
يارا: ازاي دي حطتلهم سم في الاكل عرفت منين ملكش دعوه بيها  انا جيت علشان اوصلك الرساله دي و أحذرك و امشي 
مصطفي جن جنونه و قرر ان هو يروح لحبيبه  و راحلها  و خبط عليها 
حبيبه: مين 
مصطفي: انا مصطفي 
حبيبه فرحت بس حاولت تداريه بجمود: افندم 
مصطفي: ليكي عين يا زباله تتكلمي بعد اللي انتي عملتيه
حبيبه: انا عملت ايه 
مصطفي بعصبيه:  انتي ايه يا شيخه مبتحسيش معندكيش كرامه
حبيبه بوجع: ياريت تفهمني في ايه 
مصطفي: في انك قتلتي جنا علشان مش عوزاني اكون لغيرك 
حبيبه بصدمه : قتلت ! قتلت مين 
مصطفي جن جنونه و ضربها بالقلم علي وشها 
حبيبه بصدمه و حزن و وجع: انت بتضربني انا و ليه علشان حاجه انا معملتهاش 
مصطفي: هتفضلي تنكري لحد امتي هي ماتت بسببك ، مكنتش اتوقع منك كده  و مشي و رزع الباب وراه و كسر قلب حبيبه للمره التانيه 
مصطفي اتصل بمدير اعماله و خلاه يحجزلو تذكرتين ل لندن و خد بنتو و سافرو
___________
عند حبيبه 
___________
حبيبه دخلت مستشفي الامراض العقليه لانها اتجننت بالفعل و هي جمله واحده اللي هي قاعده بترددها هو راجع و بيحبني 
____________
بعدين  شهر
_________
ادم قعد يجمع شتات عقلو و قعد يفكر في كل حاجه حصلت الفتره إللي فاتت و افتكر جمله يارا لما قالت انا بدأت اخد حقي منكو كلكو راح قايم بسرعه راح ل يارا 
ادم : يارا
يارا: نعم يا ادم 
ادم بهدؤء مريب: هسألك سؤال و جاوبي بصراحه 
يارا: اتفضل 
ادم: انتي السبب في كل حاجه حصلت الفتره اللي فاتت صح 
يارا : ايوه انا  دورك جاي متخفيش
ادم بجنون: انتي ازاي عملتي كده...
يتبع الفصل الحادي عشر 11 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent