رواية عشقت فجر الصعيد البارت الحادي عشر 11 بقلم سارة أحمد عماد
رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الحادي عشر 11
في منزل ربيع ..
فجر /مخلاص ي أما عاد ماحنا اطمنا عليها متجلجيش عليها.
صفيه ببكاء/ي عني ايه عاد اتحرم كده من بنتي واسيبها عند ناس غرب كده .
ربيع بوجع/اني السبب اني السبب مش عارف احميكم واصل .
فجر /جرا ايه ي ابو فجر متصلي علي النبي كده انشاء الله كل الي حاجه هتبجا فل الفل .
ربيع /انشاء الله ي ضنايا جومي انت ارتاحي علشان كتب كتابك بكره ي ضنايا خلاص ي فجر هتبجي مسؤله من راجل يجي وياخدك مني .
فجر بمرح/جرا ايه ي ابو فجر محدش يجدر ياخدني منك واصل ي حبببي .
صفيه/ي اختي علي محنك انت وابوكي .
فجر/هههههه جولي بجا ي صفصف انك غيرانه علي ربيع .
صفيه /ههههه ضحكتيني ي فجر .
فجر/ربنا يسعدنا يارب ويكفينا الشر ي أما ..
في فيلا عامر ..
كان يسير سليم بقلق وخوف فهي من حقها أن تعلم أمر زواجه فمن حقها القبول أو الرفض .
ساره بسعاده/ازيك ي سليم .
سليم بقلق/ازيك ي ساره عامله ايه .
ساره بابتسامه/الله يسلمك مالك ي سليم شكلك مش كويس .
سليم /هتفهميني ي ساره وهتصدقيني.
ساره بارتباك/فيه ايه ي سليم مالك قلقتني اتكلم.
سليم /ساره انا بكره هتجوز بس ولله العظيم أنه جواز مؤقت مضطر ل كده علشان انقذ بنت ملهاش اي ذنب تستاهل أنها تعيش رافعه رأسها زي بقيه البنات صدقيني ي ساره انا بحبك ارجوكي متبعديش خليكي جنبي انا بحبك والله والا مكنتش جيه وقولتلك .
ساره بالم ودموع/هتتجوز ي سليم .
سليم بالم /صدقيني غصبن عني ل كام شهر بس .
ساره بوجع/ بس انا عايزه اعرف السبب اظن من حقي .
سليم /لا ي ساره اسف مش هينفع اقولك لأن هبقا بكشف الي ربنا سترها وانا مقدرش اعمل كده .
ساره بدموع/الدرجه دي خايف عليها .
سليم بتنهيده/ساره انتي كبيره كفايه واظن انك فاهمه كلامي كويس انا مقدر احساسك والي انتي فيه وصدقيني انا مستعد اخليكي تقابيلها وتاكدلك كلامي .
ساره بعشق ودموع/اوعدني ي سليم أن محدش يدخل قلبك غيري اوعدني ان كل الستات متحرمين عليك الا انا اوعدني ي سليم .
ليقترب منها سليم وهو يقبل يدها.
/اوعدك والله العظيم اوعدك بحبك.
ساره بحب/وانا بموت فيك والله العظيم ي سليم وواثقه فيك ..
في شقه ما خاصه ب فارس.
لولوه بتعب /ايه ي فارس هو انت كل متبقا مخنوق من حاجه تتطلعهم عليا انا شايف جسمي بقا عامل ازي .
فارس بحده/جرا ايه ي روح امك مانتي بتاخدي قد كده متوجعيش دماغي انا مش نقصك .
لولوه بدلع/مالك ي قلب لولوه ايه الي مضيقاك .
فارس بسخرية/والله انا مش عارف هلاقيها منين ولا منين وفيوقهم ست رنا خطيبتي.
لولوه بغضب/خطيبتك انت خطبت ي فارس بعد كل الي عملته علشانك ده انا هطربق الدنيا .
لم تستطيع إكمال حديثها ليمسكها من شعرها بغضب .
فارس بغضب/اسمعي ي روح امك مش فارس سلطان الي يتهدد ومن مين من واحده زيك لميها لدفنك مكانك فاهمه.
لولوه بدموع/فاهمه فاهمه بس سبني بقا .
فارس بحده/غوري في داهيه كاتك القرف سيبهالك وغاير في داهيه.
لولوه بتوعد/ماشي ي فارس ماشي مش بعد كل الي عملتهولك هترميني كده مش هيحصل ابدا .
في فيلا عاصم ..
كانت تجلس هايدي بملل فقد فشلت كل محاولاتها باستدراج عاصم لتفكر في استخدام الكارت الاخير.
عاصم بابتسامه/صباح الخير .
الجميع/صباح النور .
حنين بطفوله /صباح الخير ي بابي .
عاصم بحنان/صباح النور ي روح بابا.
هايدي بخبث/عاصم انا عايزه اجي اشتغل معاك في الشركه.
شمس بعصبية/جرا ايه ي هايدي انتي هتفضلي قاعده هنا علطول ولا ايه مواريكيش حته ترويجها.
هايدي بمسكنه/كده ي طنط ده انا طول عمري بعتبرك زي ماما بالظبط انا خلاص همشي .
عاصم /ايه الكلام ده ي ماما والله ي هايدي جيتي في وقتك انتي هتدربي البنات في الدوره الي انا عملها في الشركه .
هايدي بانتصار/حلو اوي ي عاصم تمام اعتبر أن كل حاجه تمام .
حنين /وانا كمان يبابي هاجي معاكم .
شمس بقلق/ربنا يستر ربنا يحميك ي عاصم ي ابني .
في شقه كريم ..
كانت تقف في المطبخ وهي تعد الطعام بحرافيه شديده .
حنان بابتسامه/صباح الفل ي ايه .
ايه بابتسامه/صباح العسل ي أما خلاص شويه والوكل هيبجا جاهز .
حنان /والله مليتي عليا حياتي ي ايه ربنا يحميكي ي حبيبتي .
ايه /ربنا يخليكي ي أما ايه ده مين ده الي بيخبط.
حنان/ده اكيد كريم .
ايه /بس كيف مش هو معاه مفتاح .
حنان /كان ليدخل براحته لكن دلوقتي في قمر في البيت لازم يخبط قبل ما يدخل روحي انتي البسي نقابك ل حد مافتح الباب .
ايه /حاضر .
كريم بمرح /صباح الفل ي حنونه ايه ريحه الاكل الجامده اوي دي ده انا واقع من الجوع .
حنان/ادخل ي اخويا دايما كده موراكش غير بطنك ادخل.
ايه بخجل/ثواني والوكل يكون جاهز .
كريم باعجاب/انا قولت اكيد رائحه الاكل الجميله دي منك انتي.
حنان بغيظ/وحياه امك .
كريم بجديه/احمم المهم اني انكم توكلوني وخلاص لأني لازم اروح المستشفي ده اول يوم ليا ومينفعش اتاخر.
ايه /ربنا يوفقك ي دكتور كريم ويوفقلك ولاد الحلال.
كريم بابتسامه/امين ي يارب ..
في فيلا سلطان ..
في غرفه سليم ..
كان يستعد سليم للذهاب الي فجر لاتمام زواجهم ليقاطعه سلطان .
سلطان باستغراب/سليم انت رايح فين دلوقتي .
سليم بارتباك/رايح مشوار ي بابا ومش هتاخر .
سلطان /طب أسمع الأرض احنا خلاص اشترناها بس المشروع هناجله شويه .
سليم /ليه ي بابا ده انت كنت مستعجل اوي علي المشروع .
سلطان بارتباك/ابدا فيه ظروف جدت بعدين هتبقا تعرفها المهم انك تفضا انت واخوك فرحكم خلاص قرب .
سليم /حاضر ي بابا متقلقش .
فارس بسخرية/متجمعين عند النبي انشاء الله .
سلطان بحده/اهلا ي فارس بيه ي ترا خلصت وساختك مع البنات الي بتمشي معاهم ايه مزهقتش من الارف ده ون فيه واحده بقيه مسؤوله منك .
فارس /بابا بجد مش ناقص بنت اخوك دي الي بليتني بيها انا هتجوزها علشان خاطر حضرتك اكتر من كده متستناش مني حاجه.
سلطان بغضب/انا همشي من هنا قبل ماتشل من تصرفاتك .
فارس بحده/لسه مصمم علي قرارك .
سليم بقوه/ايوه مصمم والي عندك اعمله .
فارس بغضب/قسما بالله ي سليم لو فكرت انك تلمس منها شعره هقتلك وصدقني انا مستعد لده جدا .
سليم بغضب /تعملها مانت جاحد ومعندكش دم بس اوعا تفتكر اني ساكتلك ضعف مني لا كل علشان البنا الغلبانه بس لما يوم واحد يعدي من جوازنا وتقدر ترفع راسها وسط الناس ساعتها هنشوف غضبي هيبقا ازي .
فارس بوقاحه/واه علشان كده عايز تشغلها عند عاصم بس بصراحه هي بت جامده تستاهل أنها تتدور علينا احنا الثلاثه .
لم يستطيع اكمال حديثه اثر صفعه مدويه من سليم اسقطته أرضا .
سليم بغضب/انا عمري مشوفه في وساختك انا وعاصم انضف منك مليون مره اوعا تحط نفسك في مقارنه معانا فاهم جتك القرف ..
ليرحل سليم بغضب شديد لينظر الأخري إليه بكره ليقوم بتكسير كل مافي الغرفه لازاحه غضبه الذي سيحرق الاخضر واليابس .
في دوار عثمان ..
في غرفه حمدان ..
كان يجلس وهو يضع رأسه بين يده بغضب فقد أضاع بنفسه معشوقته .
عثمان بتنهيده/ليه وصلت ل كده ي حمدان .
حمدان بتعب/قصدك ايه ي ابوي .
عثمان /الرجاله حكولي علي الي حصل عمري متخيله انك تعمل كده انت كده خلتنا شياطين بجد تخطف ايه وعايز تزرع عيالك في رحمها ازي ي ولدي .
حمدان بانهيار/لاني بحبها ي ابوي بحبها كنت عايز اعمل اي حاجه علشان تجوزني تكون ملكي هي الي مش عارفه انا بحبها جد ايه انا حاسس من ساعه ماراحه مني اني مش عارف اعمل حاجه واصل حاسي اني عاجز وده مش طبعي ي ابوي .
عثمان بتنهيده/حمدان ي ولدي لازما تبجا راجل لازما نركز في شغلنا الي جاي الشغل كتير لازما تكبر ي ولدي انسا ايه ي حمدان انت يولدي تقدر تاخد زينه الصعيد كليتها فوق ي حمدان انا مش واخد عليك مكسور كده .
حمدان بتوعد /حاضر ي ابوي حاضر يعني هما هيراحوا مني فين مسيري اعتبر فيهم .
في منزل ربيع ..
كانت تتعالي الزغاريط فكانوا مقصورين علي الجيران فقط كانت فجر كالحوريه الساحره وسليم أيضا كان يشعر بارتياح لما يحدث فذلك هو الصواب وبالفعل تم كتب كتاب سليم وفجر ..
ربيع /الف مبروك ي ولدي خالي بالك من بتي .
سليم /اطمن ي عمي في عنيا .
صفيه بدموع /خلاص ي ضنايا هتفوتيتي خلاص.
فجر بدموع/وبعدين معاكي عاد ي أما كفاياكي بكي .
سليم /متقلقيش ي امي هجبهالك كل فتره .
صفيه /ربنا يخليك ي ولدي دي امانه في رقبتك ي ولدي.
سليم /دي في عنيا ي امي يلا بقا ي فجر علشان الطريق .
فجر بدموع/خالوا بالكم من نفسيكم ماشي أن عزتوني جلولي علطول اجيكم .
ربيع /يلا يضنايا روحي مع جوزك ربنا يسعدكم ي ضنايا .
في دوار العمده .
في غرفه قمر .
قمر بصراخ /سعديه انتي ي بت ي سعديه.
سعديه/نعمين ي قمر هانم.
قمر/اسمعي خودي الاسم الدواء ده هاتيه من الصيدليه بس هاتيه انتي عارفه لو عطيته ل حد هجطع خبرك فاهمه.
سعديه/حاضر ي ست قمر من عنيا .
قمر/خودي دول .
سعديه بسعاده/من يد من عدمها ي ست قمر .
قمر بدموع /سمحني ي صابر سمحني بس غصبن عني والله ..
في شقه فجر وسليم ..
سليم /الف مبروك ي عروسه .
فجر بامتنان/الله يبارك فيك ي سليم بيه.
سليم /به ده كلام فيه واحده تقول ل جوزها بيه معلش ثواني هرد علي التلفون .
فجر /دي ساره خطيبتك مش كده علي فكره انا لو عايز اني اقبالها واشرحلها كل حاجه انا معنديش مانع .
سليم بحده/لا ي فجر متكفشفيش نفسك علشان اي حد ولا لاي حد فاهمه .
فجر /ربنا يخليك ي سليم .
سليم /اسمعي بقا انتي كده خلاص اعتبريني اخوكي وانا شهرين تلاته وهطلقك وايديكي حريتك كامله وتقدري تعيشي وانتي راسك مرفوعه ومش كده وبس هتشتغلي كمان عند عاصم ابن خالتي لازم تعيشي حياتك ي فجر .
فجر/انا مهما عملت عمري مهعرف اردلك جمايلك دي تسلملي ي اخويا .
سليم /يلا انا همشي كل حاجه موجوده عندك جوه خالي بالك من نفسك واي حاجه كلميني .
فجر /حاضر .
في فيلا ما خاصه ب عاصم .
سلطان /ي عني ايه ي عاصم هنسيب الشحنه دي تروح مننا دي اثار بمليارات .
عاصم بسخرية/جرا ايه ي جوز خالتي زي متكون دي اول مره انت عارف اني بحب المصلحه تبقا بينا لو وسعت ميبقاش حلو .
سلطان/عاصم انت اكبر تاجر مخدرات وسلاح في البلد ي عني شحنه زي مش هتغلب والشركه غطا لكل شغلنا الوسخ جرا ايه ي كبير ةمش متعود منك علي كده هو دور الشرف والاحترام الي رسمه بهت عليك ولا ايه.
عاصم /تمام يجوز خالتي نفذ هو فيه أحلي من الفلوس . .يتبع .
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية عشقت فجر الصعيد كاملة"