Ads by Google X

رواية مريم الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم رقية حسين

الصفحة الرئيسية

رواية مريم البارت الحادي عشر 11 والأخير بقلم رقية حسين

رواية مريم كاملة

رواية مريم الفصل الحادي عشر 11 والأخير

احمد بعصبيه: انت عبيط انت متعرفش انا مين 
الظابط: بلاش غلط يلا سلمنا الأولاد 
احمد: مش هيحصل ويلا من هنا 
الظابط بزهق: هتسلم بزوق ولا هنرجع تاني بأمر بالقبض عليك انت كمان تهمه أساء لظابط 
احمد ببرود: اعمل التعملو 
مشي الظابط هوا ومازن ومحمد 
ودخل احمد وهوا متعصب مش عارف يعمل ايه 
مريم خرجت من اوضتها: احمد انا هاخد خواتي ونمشي مش عوزين نعمل مشاكل هدخل احضر هدومي 
احمد بتفكير: استني يامريم مش هينفع تمشي معاهم مازن مش هيسيبك 
مريم بدموع: مش هنعرف نغير البيحصل هيخدونا هيخدونا نروح بمزاج قبل ميخدونا بالغصب 
احمد: تتجوزيني 
مريم بزهول: ايه 
احمد: تتجوزيني 
مريم: لا لا مش هينفع 
احمد: هنتجوز لفطره صغير عبال متعدي ويبقا سنك18سنه وميبقاش في حد واصي عليكي ومتخفيش مش هقرب منك هتكوني بس في حميتي 
مريم بتفكير وفي نفسها: مش هيبقا اوسخ من مازن يعني يلا تجربه 
مريم: موفقه الحق بقا نخلص قبل ما خالو يجي يخدني 
احمد: حاضر حاضر  واتصل علي واحد بعتلو مأزون وكتب عرفي بس و قال لاحمد يمضي علي وصل امانه عشان يضمن ان بعد كده يكتب الكتاب رسمي ويكون المهر والكلام ده 
طلعت مريم وقالت من اؤتمن علي العرض لا يسأل عن المال 😂 متكتبش حاجه حضرتك هي كده كده خربانه 
احمد: زي مسمعت خلص بقا 
خلص المأذون الملوش لزمه اصلا وكانو ضربو ورقتين وخلاص بس حبيت اروش وكده يعني 
جه كريم وكرم اقصد مراد وقعدو يزغرطو متستغربوش دول في الاول كانو عوزين يشغلو اختهم في كابريه واحد يلم فلوس والتاني يطبل فا اكيد هيعرفو يزغرطو 
جه الظابط ومعاه امر بالقبض عليه وبعد ما مشي احمد معاه  راح للقاضي 
القاضي: انت فعلاً ضربت الضابت 
احمد: محصلش 
القاضي: طب فعلاً مردتش تديهم الاولاد 
احمد: حصل 
القاضي: ليه بقا 
احمد: جاي ياخد مراتي بدون سبب او تهمه 
القاضي: مراتك 
احمد: حصل 
بص القاضي لظابط: الكلام ده مظبوط 
االظابط: محصلش 
الظابط لاحمد:يعني دي مكنتش مراتك ونت لسه متجوزه 
احمد:تؤ تؤ مراتي من زمان 
وطلع الورقه العرفي وبتاريخ قديم 
القاضي:امضي يابني علي المحضر واتفضل 
دخل محمد ومازن يشوفو فيه اي 
القاضي:تقدرو تخدو كرم ومراد لكن مريم لا لان هي بقت ست متجوزه 
مازن بزعل:لا وعلي اي بقا مش عوزنهم 
مشي محمد ومازن ومحمد راح اتأسف من مريم  وانه كان بيعمل كده عشان ابنه ميكونش  بيعمل حاجه من وره وهي سمحتو عشان زي ماقال مازن خالو حبيبك يعني كانت بتحب خلها وخلص الموضوع ده 
وسليم ربنا يخدو جاله الكانسر وفي مرحله اخيره وراح اعترف علي كل جريمو ومريم عرفت انو قتل ابوها فراحت تفت في وشو وبعدين قلتلو انت خلاص هتموت بقا فا عشان انا مش زيك  انا مسمحاك  يا ابو احمااااااد  اتعدم سليم الربنا خدو  وملك ومحمود اتجننو ودخلو المصحه بعد ما عرفو ان مقدروش يضحكو علي احمد وان كل الاملاك بأسمو هوا مش بأسم ابوه😊
وكده معدش  غير احمد ومريم 😉
عاشو زي الأخوات بس كان حبهم بيزيد لبعض وبعدين احمد دخل كرم ومراد المدرسه ودخل مريم ثانويه عامه زي مكانت بتحلم خلصت وبعد كام سنه اتخرجت البت مريم من كلية الطب وبقت دكتوره قد الدنيا
والواد كريم ومراد كانو في اخر سنه في كليةهندسةزي ما ولدتهم كانت عوزه وكل واحد كان خاطب بنوته زي القمر
وبعد سنه اتخرجو وجه فرحهم علي البنات كانت منه ومي وكانو توأم برضو وجه يوم الفرح وكان احمد اخد مريم بالعربيه وودها مكان كله متزين ومليان ورد من البتحبو وقعد علي ركبتو وعمل فيها رميو وقلها بحبك تقبلي تكوني شريكة حياتي قلتلو وهي عامله نفسها جوليت انا كمان بحبك يلا بقا قوم عشان هدومك متتوسخش ونا  مش فضيه اغسل 
احمد: حاضر يابشه 
مريم: اقسم بالله  ميحصل كمل الباقي بقا وعمل زي باقي الروايات وعملي مفجأه انك عامل فرحنا مع اخواتي وصدقني هتفجأ 
احمد: عنيا حاضر احنا عندنا كام مريم يعني 
مريم: معندكمش 
عملها كل الهي طلبتو وهوا اصلا كان مجهز ده بس محبش يكسفها وهي اول مشافت الفستان الجيبه عملت فيها متفجأه زي مقالت 
مريم بستغراب مصتنع: ايه ده انت جايب فستان ابيض لمين يابني اوع تكون سرقو من عرايس اخواتي ازعل ولله
احمد بضحك مكتوم: لا ياستي انا حبيت يكون يوم جوزنا مع اخواتك انهارده وننهي الروايه دي بقا 
مريم: شوف ازاي كل ده عشاني وبعدين هوا ايه الننهي الروايه دي بقا انت ذهقت مني 
احمد: محصلش 
مريم: امال بتحبني يعني ولا اي 
احمد بحب: حصل وبموت فيكي كمان 
مريم بحب: خلاص اتسبت شيلني يلا بقا 
احمد بتلقأيه: ليه اتشليني اااا اقصد عنيا حاضر شلها ولف بيها وقلها بحبككككككك بس انزلي بقا عندي الغضروف
مريم بعشق: اقسم بالله مش أدي وعندك واحد رومنسيةوصلحو 
احمد بضحك: متجوز صبي قهوجي اقسم بالله  
مريم: عندك مانع 
احمد: محصلش
عملو فرح كلهم كانو مبسوطين وطيرين من الفرحه وكل واحد مع المزه وكل واحد اعترفلها بحبو 
احمد:  بحبك
بحبك من اول يوم شوفتك فيه في اسكندريه وشكرا انك غيرتيني للاحسن واسف لو زعلتك مره واسف لوضيقتك انتي عوضي في الدنيا دي ربنا يحفظك ليا وميحرمنيش منك ابدا
مريم بحب:  
بموت فيك اقسم بالله
 وبس كده عوزين ايه تاني الروايه كده خلصت 
تمت النهاية اقرا ايضا رواية عشقت فجر الصعيد عبر دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent