رواية عشقت فجر الصعيد البارت الثالث عشر 13 بقلم سارة أحمد عماد
رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثالث عشر 13
في شقه فجر ..
كانت تقف أمامه وهي تنظر له بغضب وكره شديد فذلك الوحش هو من دمر حياتها واسلبها اعز ماتملك لتتحدث بقوه .
فجر بغضب/انت ايه الي جابك هنه ودخلت هنه كيف.
ليقترب فارس منها لترجع هي الي الوراء ليحاصرها بين يديه.
فارس/انا ادخل اي حته انا عاوزها واعمل الي انا عاوزه واظن انتي اكتر واحده عارفه كده ي مرات اخويا .
لتنفض فجر يده بغضب.
فجر/اديك قولتها مرات اخوك وقسما بالله لو ماخرجت بره هجتلك واشفي غليلي منك لانك بنادم واطي وحقير.
فارس/عجباني قوتك بصراحه مش خايفه .
فجر بقوه /لاع مش هخاف من واحد زيك واصل وأخرج من هنه بدل متكلم جوزي واخليه يتصرف معاك صوح واوعا تفتكر انك هتنجا من الي عملته فيا ربنا انشاء الله هيردهولك زين .
فارس بتحدي وهو ينظر في عيناها/خليكي فاكره الكلمتين دول كويس انت عمرك مهتكوني ل غيري عمرك ي فجر واه حاجه اخيره لو سليم لمس منك شعره هتكوني الجانيه عليكي وعليه فاهمه.
فجر بغضب وغيظ/انا عمري مشوفت في بحاجتك واصل واطمن انا مستحيل اعمل كده عارف ليه لان للاسف جسمي اتلوث بواحد زيك ف سليم انضف من كده انا مرضهاش عليه وأخر مره هقولك أخرج من هنه.
فارس بتحدي/هخرج ي حبيبتي بس هنتقابل تاني احنا لسه في البدايه سلام ي روحي.
فجر بغضب/اللهي تتطلع روحك ي بعيد شيطان اوووف.
في المستشفي ..
كانت حالات القلق والخوف تسيطر علي الجميع .
رنا بدموع /اهدي ي ماما انشاء الله بابا هيبقى كويس.
ناريمان بقلق/اهدي ي فاتن انشاء الله هيخرج زي الفل .
فاتن بدموع/يارب يارب .
سليم بحنان /اهدي ي ساره ي حبيبتي انشاء الله عمي هيبقا كويس.
ساره بقلق/يارب ي سليم يارب .
سليم /معلش ي روحي هرد علي التلفون ايوه ي حمدي.
حمدي/ايوه ي سليم انا لغيت الاجتماع بتاع صفقه لندن .
سليم باستغراب/ليه فارس معرفش يديره .
حمدي/لا سعادتك فارس بيه اصلا مجاش علشان كده لعبته.
سليم بقلق /ايه مجاش طب اقفل ي حمدي هيكون راح فين قسما بالله مايكون الي في دماغي صح لهوريه شغله.
فارس/ها ي جماعه ايه الاخبار .
فاتن بدموع /عمك بيموت ي فارس .
سلطان /متقوليش كده ي فاتن عامر انشاء الله هيبقى زي الفل.
سليم بغضب/انت كنت فين وليه مروحتش الاجتماع.
فارس/عادي كان عندي مشوار مهم.
سليم بغضب/قسما بالله ي فارس ميكون الي في بالي صح .
فارس /مش هتقدر تعمل حاجه ي سليم ساعتها الكل هيعرف بجوازك من فجر واذا قدرت تحميها مني مش هتقدر من بابا الي لو عرف انت عارف كويس اوي ممكن يعمل ايه أقل حاجه هيخفيها ومحدش ي عرف يوصلها فاهدا كده .
سليم بغضب/انا اعرف احميها غصبن عن أي حد ومتزودهاش معايا علشان انت لسه مشوفتش غضبي .
سلطان بغضب/ايه فيه مالكم انتوا الاتنين بتاكلوا في بعض كده ليه ده وقتوا.
فارس/مفيش حاجه ي بابا عمي إخباره ايه .
سلطان/عمكم خلاص أيامه معدوده احنا لازم نعجل بالفرح .
فارس بغضب/نعجل ايه ي بابا ده فاضل اسبوعين .
سلطان بأمر/الفرح بعد بكره ي فارس وده قراري انا ولازم يتنفذ عمك عايز يفرح ببناته فاهمين رتبوا حالكم علي كده .
فارس بضيق/اووف حاجه تقرف .
سليم بضيق/والله هو مابقا حاجه تقرف غيرك انت .
فارس باستفزاز/تسلملي ي اخويا عن اذنك .
سليم /لازم اروح اطمن علي فجر و نروح شركه عاصم ..
في المستشفي في الصعيد ..
بدور بدموع /ي ترا ايه الي حصلك ي بتي .
حمدان /اهدي ي أما انشاء الله هتبقا زينه .
ربيع /اهدا ي عثمان انشاء الله هتبجا زي الفل .
صفيه بهمس/ي عني لازما كنا نيجي ي ربيع والله ميستاهلوا.
ربيع بهمس/الواجب وأجب ي صفيه كان لازما نيجي .
الدكتوره بابتسامه/متقلقوش مفيش حاجه خير.
بدور بلهفه/طمنينا ي اختي علي بتي الهي لا يسيك.
الدكتوره /متقلقوش واصل هي بس شكلها خادت دواء غلط وده مينفعش في شهور الحمل الأولي وبالذات لأنها صغيره في السن .
عثمان بصدمه/انتي بتجويلي ايه بتي قمر حبله.
الدكتوره/ايوه وفي الشهر الثالث الف مبروك .
حمدان بغضب/قسما بالله لاجتلها الفاجره .
ربيع وهو يمنع حمدان/اهدا ي حمدان اهدا ي ولدي احنا في مستشفي مش كده اهدا منفضحاش بتنا.
بدور بدموع وقهره/ي فضيحتك ي بدور ي فضيحتك
صفيه بهجوم/دلوقتي بتعيطي حاسبي نفسك الاول قبل متحسبيها انتي السبب في كل ده انت الي عملتها الشر وبس عمرك مخدتي بالك منها قمر ملهاش ذنب في الي حصلها انتوا السبب انتوا الي خليتوها تهرب لواحد تأني تلاجي فيه الي ملقتوش فيكم والعين بالعين والبادي اظلم وربك مبيسبش حق حد ولا ايه ي عثمان انت وحمدان .
في فيلا عاصم ...
في غرفه عاصم .
كان يستعد للنزوال الي الشركه فكان يرتدي حله كلاسيكيه فاخره فكان وسيما حقا لتقاطعه شمس والدته .
شمس /لسه مصمم انك تشغل البنت دي عندك ي عاصم .
عاصم /ايوه ي امي خليني تخلصك منها في البيت .
شمس بغضب/تخلصني منها في البيت وتفضل معاك في الشركه وتحقق هدافها ولا انت مش واخد بالك أنها بترسم عليك من زمان حتي واميره عايشه.
عاصم بتعب/ي امي ارجوكي انا بجد تعبه ويريت حضرتك متقلقيش عليا .
شمس بياس/ماشي ي عاصم ام اشوف اخرتها معاك .
حنين بلهفه/بابي انا هاجي معاك .
عاصم وهو يحملها ويقبلها/قلب بابا مش عندك حضانه النهارده .
هايدي/لا مقولنا النهارده اجازه ونروح كلنا .
عاصم /طب يلا بينا .
في شقه فجر ..
فجر /مكنش ليه داعي ي سليم تسيب حماك وتيجي .
سليم /لا كان لازم اطمن عليكي ولازم نشتغل ولا ايه.
فجر /حاضر ي سليم بس انا عايزه اقولك علي حاجه بحاول اداريها لكن مش قادره.
سليم بأسف/فارس كان هنا مش كده .
فجر بصدمه/انت عرفت .
سليم /ايوه عرفت وانا اسف ي فجر اوعدك أن ده مش هيتكرر تاني ابدا .
فجر بتنهيده/متقلقش عليا ي سليم انا مش ضعيفه ربنا معايا انشاء الله .
سليم بابتسامه /تمام ربنا معانا انشاء الله ي فجر المهم انتي مع عاصم واي حد جديد تعرفيه هتقوليله انك متجوزه تمام انا مش عايز اي حد يطمع فيكي فاهمه.
فجر بابتسامه/فاهمه ي اخوي فاهمه ربنا ميحرمني منك ي سليم بس سيبني انا اطلع لوحدي وأوجه وحدي كمان عايزه اعتمد علي نفسي..
سليم بابتسامه/حاضر ي ستي هسيبك تتطلعي وهبقا اجي اخدك خودي دي..
فجر باستغراب/ايه دي ي سليم .
سليم /دي كريدت كارت فيزا علشان تعرفي تصرفي براحتك.
فجر /ابوي مديني فلوس ي سليم .
سليم بغضب/بتقويلي ايه هاتي الفلوس دي.
فجر بقلق/ليه عاد ي سليم .
سليم بحده/فجر انتي مراتي ومينفعش تصرفي غير من فلوسي فاهمه.
فجر بابتسامه/فاهمه خلاص متزعلش .
في شركه عاصم...
كانت تجلس بشرود برهبه واستيحاء من ذلك المكان الفخم وهي تنظر إلي كل من يعملون برهبه من هياتهم الذي توحي بأنهم محترفين في مهنتهم في ماذا ستفعل هي معاهم لتفيق من شرودها علي صوت السكرتيره وهي تأذن لها بالدخول لتسير بخطاه مرتجفه ليلمحها بعنياه الساحره ويدقق بها وبعيناها الذي يعرفها عن ظهر قلب نعم هي من انتظرها ملاكه البري الذي رآه مره واحده ودائما ينتظره فبالفعل هي فجر الذي حدثه عنها سليم أما هي أيضا قد شردت به فتذكرته علي الفور نعم هو من أنقذها ووصلها الي محطه القطر في ذلك لليله المشؤمه .
عاصم بابتسامه وفرحه ولهفه/اهلا استاذه فجر اتفضلي لتنظر له باستغراب كيف عرف اسمها وما كل ذلك الترحيب ليستكمل حديثه متستغربيش انا عارف عنك كل حاجه سليم موصيني عليكي اوي ممكن بس معلومات دقيقه عنك اسمك كامل سنك حالتك الاجتماعيه .
فجر بارتجاف وقلق/اسمي فجر ربيع السيد سني 20سنه حالتي الاجتماعية متجوزه .
لتقع عليه الكلمه كالصاعقة فهي مللك ل شخص آخر فهو دائما قليل الحظ ..
عاصم /احمم منوره ي مدام فجر استنيتك كتير من ساعه سليم مقالي.
فجر بخجل/كانت في ظروف كده انا اسفه .
عاصم بالم/لا ابدا محصلش حاجه هايدي هايدي.
هايدي بدلع /نعم ي عاصم .
عاصم بجديه/خودي مدام فجر ودربيها مع البنات وخالي بالك منها .
هايدي بتكبر/وانتي بقا تعرفي ايه .
فجر بوجع وانكسار/معرفاش حاجه واصل متعلمتش.
هايدي بزعيق/ايه وانتي جايه هنا ليه انشاء الله انتي اخرك هناك تحلبي الجاموسه هي دي الي تعرفي تتفهمي معاها.
عاصم بغضب/هايدي احترمي نفسك واتكلمي عدل امال انا جيبك ليه مش علشان تعليمهم .
حنين بحنان/متزعليش ي طنط انتي حلوه اوي .
لتبتسم فجر علي ذلك الملاك الجميله لتنزل الي مستوها لتحضتنها بحب لتهدا حنين داخل أحضانها ليبتسم عاصم علي ذلك المشهد لكنه يتذكر زواجها ليشعر أنه هو وابنته سيظلوا محرومون من الحب والحنان والاهتمام طول الوقت .....
في فيلا الجيار ...
الجيار بغضب/اثار ي سلطان ودي ظبطها انت وسي عاصم من غير مترجعوا ليا ولا للبص الكبير .
سلطان /سعادتك الصفقه متتسابش دي فيها ملايين.
الجيار بحده/المهم أن كل حاجه تبقا متظبطه .
سلطان /اطمن سعادتك كله تمام .
الجيار/طب جهزوا نفسكم علشان هتقابلوا البوص الكبير.
سلطان /تمام ..
علي ضفاف النيل ..
كان يقف وهو يزفر بضيق من ذلك الزيجه ليقاطعه صديقه ادهم .
ادهم /ازيك ي فارس .
فارس /اهلا سياده الرائد .
ادهم بسخرية/مقدم ي فارس مش هفضل طول عمري رائد .
فارس /معلش ي ادهم انت عارف أن سببت الخدمه من زمان .
ادهم /وجيه الوقت انك ترجع ي فارس.
فارس بسخرية/لا معلش ي ادهم انسا أن سيبت الخدمه من زمان ومش ممكن ارجعلها تاني ابدا..
ادهم /بس انا فاكر كويس ساعتها انك قولت وقت متحتجوني هكون موجود واحنا اهو محتاجيلك ي سياده الرائد .
فارس بتنهيده وجع والم /ادهم انت عارف الي مريه بيه زمان انا مبقتش فارس بتاع زمان .
ادهم بمغزا/حتي لو عرفت أننا قدرنا نوصل للقتل خالد وورطك في القضيه دي وخلاك تستقيل من الاداره.
فارس بصدمه /ايييييه..يتبع.
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية عشقت فجر الصعيد كاملة"