Ads by Google X

رواية عودة الملاك الفصل الثالث عشر 13 والأخير - ميسون عبدالمجيد

الصفحة الرئيسية

رواية عودة الملاك البارت الثالث عشر 13 والأخير بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية عودة الملاك كاملة

رواية عودة الملاك الفصل الثالث عشر والأخير

 سليم:ملاك تقعد معايا شهر قبل ما نبتدي في اي اجرأت جواز 
سيف بأندفاع:لا طبعا انت عايزني اسبها تقعد وسط الأربعة دول
يحيي بنرفزة وغيظ:ليه ي خويا حد قلك اننا هنصحي بليل ناكلها
سيف بضيق وغيرة:لا منا بصراحة مش ضامنكم
باسل قام وقف قدامه:متتلم يلاا انت ايه محدش مالي عينك
ياسين بضيق:وبعدين اصلا المفرود احنا اللي نقول الكلام دا انخاف عليها انها قعدة مع شاب غريب لكن احنا اخواتها
سيف بضيق:بس ا..
سليم بحدة:مبسش هي كلمة خلاص احمد ربنا اني وافقت ي كدة ي بعد ما تتحوزو تفضلو قعدين معايا في الڤلة
سيف بضيق:ااه عشان تبقي كملت انا اقعد مع دول
ادهم بقرف:انت تطول تبص علينا
سيف ببرود:عندك حق والله اقرف
ادهم بصله بغضب
سيف قام خرج برا
ملاك:احم انا هروح التويلت وجاية
ياسين بضيق:التويلت ها
ملاك بغيظ:بس يااد
وخرجت
ياسين بغيظ:انا يتقلي ياد
سليم بضيق خفيف:بس بقي انتو اصلا زودتوها معاه
باسل بضيق: الصراحة اه
في الخارج
ملاك بتجري ورا سيف:سيييف سيييف
سيف بصلها بضيق:نعم ي ملاك
ملاك بمشاكسة:زعلتي ي بيضة
سيف بغيظ:ملاك اتلمي انا ماسك نفسي عشانك انا عايز ادخل اخلص عليهم كلهم
ملاك ضحكت:بس بقي ي جدع بيحبو يهزرو مع جوز اختهم
سيف ابتسم:جوز اختهم دلوقت بقيت جوز اختهم
ملاك بأبتسامة:ي باشا انت طول عمرك جوز بنتهم خلاص بقي فك التكشيرة دي
سيف بضيق مصطنع:لا انا زعلان وعايزك تصلحيني
ملاك ضحكت:ماشي أصلحك ازاي ي سيدي
سيف بأبتسامة:حضن كبير مع بوسه
ملاك بخجل وصدمه:سااافل والله لما مشيا
وطلعت تجري
سيف ضحك ومشي
بعد وقت كثير
 سليم روح البيت وكان معاه كل اولاده من ضمنهم ملاك وكانت الفرحة مش سيعاه مش مصدق انو هيبات يوم وكل اولاده معاه
في جنينة الفلا
سيف:خلي بالك من نفسك لو حد دسلك علي طرف رني عليا وانا هاجي اخدك علي طول
ادهم من وراه:لا راجل اوي ياد ايه دا دنتي اللي زيك مبقوش موجودين
سيف بصله ونفخ بضيق
ادهم حط ايده علي كتفه زي ما يكون اخده في حضنه
ادهم:لالا ابو السيوف اوعي تكون زعلت مننا
سيف ضحك بغيظ:بطل الكلمة المستفزة دي وانا مش هزعل
ادهم ضحك:ماشي ي بشمهندس سيف بيه حقك عليا علي العموم لو حابب تشوفها تعالي في اي وقت نكون احنا موجودين فيه
سيف ببرود وغرور:علي فكرة انا اشفها في أي وقت أنا عايزه
ادهم بغيظ:امشي يلا براااا
سيف ضحك ومشي
في الداخل كان قاعد الكل
مازن بفرحة:انا مش مصدق بجد يعني أنتي طلعتي عمتو
ملاك بأبتسامة:ايوا ي قلب عمتو
مازن حضنها وقعد يلعب بالتاب
بعد وقت
مازن رما التاب علي الكرسي بغضب
مازن بغضب:يووووه بقي ايه الغباء دا
ادهم بحدة:ايه ي مازن وايه العصبية دي
مازن بصله بضيق
ملاك ضحكت بسخرية:طبعا ما حضرتك سايبه مع الكائن دا ست شهور اما بقي نسخة منه في كل حاجة حتي العصبيه ( قصدها ياسين) 
ياسين بغيظ وغرور:دا ياريت يبقي ربعي بس
ملاك بصتله بقرف
وسليم بصلهم كلهم بحب
________________________________________________
قضو شهر سليم رجع بقي كويس وفرحان ومبسوط جدا لان هو وملاك قربو من بعض جدا وكمان قربت من اخواتها وبقيو عيلة جميلة وكمان كانت بتزور عبدالحميد وعبير كتير وسيف كان بيجي يقابلها وكمان باسل خطب عائشة
في يوم
يحيي دخل اوضة فاتن
يحيي:ماما
ماما اصحي
طب انا اسف إني زعقتلك
والله انتي اللي عصبتيني خلاص بقي
مااامااا
يحيي بيهزها بصدمة:ماااااماااااااا
بعد مرور عدة سعات
يحيي بعياط:هي ليه مشيت وسابتني بدري كدة ليه ليه تمشي قبل ما اصالحها انا والله مكنتش عايز ازعلها هي اللي ديما بضايقني بتصرفتها وانا كنت جاي اصالحها بس هي هي ليه مشيت ليه
باسل اخده في حضنه:خلاص بقي في راجل بيعيط هي اكيد في مكان احسن
يحيي بيمسح دموعه:لا وكمان كان عندها كانسر في المخ ومكنتش قيلا لحد
الكل باصصله بحزن
يحيي بص لسليم:بابا انت كنت تعرف ان عندها كانسر ومخبي
سليم بحزن:والله ي ابني ما كنت اعرف خلاص ادعلها بالرحمة
يحيي بغضب: لالا ماما مش مااااتت هي مش هتسبني في الدنيا لوحدي لاااا
باسل بصله وافتكر يوم وفات ورد مامته لما كان عنده اربع سنين عينه دمعت وبعد عن يحيي وخرج الجنينه وفضل يعيط
يحيي قاعد موطي راسه للارض وبيعيط
ملاك قربت منه واخدة في حضنها
وهو ما صدق زي العيل الصغير
ملاك بحزن:خلاص بقي كفاية انت من الصبح علي نفس الحال
يحيي بأنهيار:انا انا مش قادر استوعب أنا مليش غيرها في الدنيا
ملاك بأبتسامة:اما احنا رحنا فين بقي كلنا معاك خلاص بقي ربنا يرحمها
يحيي عيط اكتر
ملاك بصتله بحزن
في الخارج
ياسين خرج لقي باسل قاعد في الجنينه وحاطت راسه بين كفوفه بحزن وبيعيط بهمس
ياسين قرب منه حط ايده علي كتفه باسل رفع وشه بصله بحزن
ياسين بحزن:يحيي جوا حالته صعبه اوي
باسل ابتسم بسخرية:طب يحيي يبخته علي الاقل مامته فضلت معاه لغاية ما بقي عنده ٢٤ سنه انما احنا انا امي ماتت وانا عندي اربع سنين كنت في عمر مازن
ياسين بصله بحزن شديد  وعينه دمعت
ادهم قرب منهم وكانت عينه مليانه دموع
ادهم بحزن:هي ليه الدنيا بتاخد مننا الناس اللي بنحبهم
ياسين بحزن:متقلش كدة دا نصيب ومكتوب
ادهم بحزن:طب ليه ليه ربنا ياخد وحدة زي سارة طيبة وكويسة وعمرها ما عملت حاجة وحشه
ادهم بحزن:بس متقلش كدة حرام استغفر ربنا عندك مثلا انت لما بتروح جنينه في ورد بتقطف اجمل وردة شكلها حلو ولونها حلو وريحتها حلوة ولا بتقطف الوحشة الدبلانه
ادهم بصله بحزن
باسل: عشان كدة ربنا بياخد الناس الكويسة الأول وبيسبب الناس الوحشة بيديهم فرصة يتوبو ويرجعو لربنا
ادهم هز راسه بحزن
عدت الايام والحزن بيقل وأنهرده فرح سيف وملاك
ملاك في البيوتي سنتر معاها عائشة وباقي البنات وبتعمل ميك اب وشكلها قمر
عائشه بتبوسها:يلهوي ي ناس قمر كدة قمر
ملاك ضحكت بخجل
اما تحت كان الفرح معمول في جنينه كبيرة علي البحر
واقف ادهم وباسل وياسين ويحيي بيستقبلو الناس وهما الاربعة لبسين بدل كحلي وقمصان بيضة وببيون كحلي وشوز سودة كانو زي النجوم وحاجة كدة قمر
اما سيف واقف بطلته ولابس بدلة سودة شيك اوي وقميص أبيض وجرفتا سودة وشوز سودة كان زي القمر ومش مصدق انو خلاص هيتجوز ملاك ويعيشو سوا لاخر العمر
بعد وقت خلصت ملاك ميك اب والبنات نزلو وهي قعدة استنت عبدالحميد يجي باخدها ودا كان شرطها انها تمسك ايد عبدالحميد
عبدالحميد خبط ودخل لقي ملاك قعدة علي كرسي بفستنها الابيض المنفوش الرقيق وتاجها مع عنيها الزرقة وشعرها الدهبي كانت زي الحوريه بظبط
عبدالحميد بصلها وهي كان بصاله ومبتسمه بحب
عبدالحميد بصلها شوية وعينه اتملت دموع
ملاك قامت قربت منه وحضنته جامد
ملاك بأبتسامة وح:انت اعظم اب في الدنيا انا بموت فيك انت فعلا أبويا انا مهما قلتلك مش هوفيك حقك بس كل اللي هقوله اني بحبك اوي
عبدالحميد بحب:وانا بعشقك ي نور عيني ربنا يخليكي ليا ي رب
حضنو بعض ونزلو
وصلو عند الطريق اللي بيوصل للبحر والكوشة
مشيو علي طريق يكفي لاتنين بس مفروش بسجادة حمرا وعلي جنابه ورد ابيض واول ما مشيو عليه اشتغلت اغنية 
(بنتي وحبيبتي وكل حاجة في الدنيا ليا معقول كبرتي والعمر عدي بالسرعة ديا...)
بعد وقت وصل عبدالحميد وملاك قدام سيف
عبدالحميد بجد:انا دلوقت انسي إني ابوك خالص هو تحذير مني لو في يوم فكرت تزعل بنتي ولا تضايقها متلمش إلا نفسك
سيف بأبتسامة:دي في قلبي من جوا
عبدالحميد ابتسم وباس راس ملاك وسلمها لسيف
سيف مسك اديها وحضنها جامد جدا مكنش مصدق ان امنيته اتحققت واتجوز ملاك
سيف بأبتسامة:بعشقك
ملاك بأبتسامة:بحبك
ابتدأ الفرح وكان مليان بالحب والسعادة والبهجه
في الخارج
كان ياسين داخل القاعة
سلمي:اااااه مش تحاسب خبطتني
ياسين بضيق: أنتي اللي مشيا حطا عينك في الفون
سلمي بغضب:امال مش اظبط الميك اب يعني
ياسين بضيق وغيظ:لا يختي ظبطيه بس بعيد عني
ياسين مشي وسابها وهي فضلت تشتم عليه
بعد وقت خلص الفرح
باسل:انا بقلك اهو هنسبعالك انهرده ومن بكرا هنيجي نقعد معاكم واحتمال نروح معاكم شهر العسل
سيف بغيظ:انا هدخل واقفل باب الشقة والجدع فيكم يبقي يوريني وشه
كلهم ضحكو وملاك سلمت علي الكل وعبير سابتها بعد عياط كتير
خلو وقفلو
ملاك وقفة مكسوفة ومتوترة
سيف جه من وراها مسكها من كتفها بحب لفها ليه
ملاك بصتله بخجل وحطت وشها في الارض
سيف رفع وشها برقة
سيف بأبتسامة:مكسوفة مني مني انا طب والله ازعل
ملاك ضحكت بخجل
سيف حضنها بعشق وقضو اجمل ليلة في حياتهم
__________________________________________________
بعد مرور خمس سنوات
زين:انا بحبك ي رحمة ووعد مني هجوزك
رحمة بطفولة:بجد ي زيني أنا كمان بحبك اوي
ياسين بغيظ:متلم ابنك ي عم انت
سيف ببرود:تعالي ي زوزو ي حبيبي متكلمش الاشكال دي
ياسين بغيظ:سبحان الله ابنك نفسك غتاتك
فادي بغضب طفولي: أنتي مش قلتي امبارح انك مش بتحبي غيري ي رحمة
رحمة ببرود:وبحبك انت كمان ي فادي
باسل:حمش ي قلب بابا
ادهم ضحك:منتي كمان شوف بنتك المنحرفة دي بتحب الكل 
الكل ضحك
يحيي بحب:خليكم انتو كدة وباس بطن كاميليا مفيش غير لولي هي اللي هتبقي مؤدبة
سلمي بسخرية:ايوا ايوا حصل دنا امبارح حايشة ابنك عن بنتي بالعافية
عائشه:لا بقي كدة العيب فعلا في بنتك ي ياسين
ياسين بغيظ:والله ما عارف طلعه لمين 
الكل ضحك
سيف بهمس وحب:وانت فين من كل دا ي جميل
ملاك بحب وتعب:مش عرفة بس ابنك مراد تاعبني اوي
سيف بحب:سلامتك من الوجع ي قلبي
ملاك بأبتسامة:بحبك ي سيفي
سيف بأبتسامة:بعشقك ي ملاكي
تمت .. اقرا ايضا رواية الاسطى حور كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent