رواية شمس الزين البارت الثالث عشر 13 بقلم حنين علي
رواية شمس الزين الفصل الثالث عشر 13
شمس: طلقني
زين: شمس .. شمس
شمس: نعم معلش سرحت شويه
زين: شكلك مش مظبوط فيكي حاجه ومش عايزه تقولى مالك
شمس: قولتلك مفيش ي زين مفيش حاجه لو في هخبي عليك ليه
زين: طيب هستناكي لما تيجي وتحكيلي لوحدك
شمس: تمام هنرجع تاني امتي
زين: نطمن ع مريم ونمشي
شمس: تمام
زين: هنزل اشوفها دلوقتي
شمس: ماشي
زين نزل لمريم
دق دق دق
مريم: ادخل
زين: اى الاخبار دلوقتي
مريم: بخير بوجودك
زين: يارب ديما بخير
مريم: هتفضل واقف بعيد كده
زين: معلش جيت اطمن عليكي عشان همشي أنا وشمس عندها خطوبه صاحبتها كمان يومين
مريم: اقعدا يوم كمان وروحوا بكره
زين: هشوف شمس
مريم: م تيجي نتمشي شويه تحت اتخنقت م قاعده الاوضه
زين: تمام
خرجوا من الاوضه ونزلوا يتمشوا ف الجنينه
مريم: مقولتليش علاقتك انت وشمس اتحسنت ولا ايه
زين: يعني احنا كويسين حاليا بس مش عارف حاسسها متغيره م ساعه م جينا
مريم: كح كح متغيره ازاى يعني
زين: مش عارفه بس كإن في حاجة مضايقاها بس هعرف
مريم: تلاقيها بس عشان غيرت المكان وجيتوا فجأه وكده
زين: يمكن
مريم: متضغطش عليها برضو وهي لو في حاجة أكيد هتقولك
زين: تمام يلا اطلعي انت عشان نمشي
مريم: يعني مش هتقعدوا شويه
زين: عشان شمس متزعلش
مريم: تمام
مريم سلمت ع زين وحضنته وشمس كانت شايفاهم م شباك الاوضه
زين طلع لشمس الاوضه
زين: جهزتي
شمس: بلبس اهو
زين: طيب هنزل استناكي تحت
شمس: ماشي
زين نزل يستني شمس تحت وشمس قفلت الاوضه وراه وقعدت تعيط فتره
شمس: انا خلصت
زين: كنت بتعيطي
شمس: لا
زين: ماشي اركبي يلا
شمس: تمام
شمس ركبت هي وزين العربية وبدأوا مشوارهم
شمس كانت قاعده باصه للشباك وسرحانه وزين كل شويه يبصلها
زين: مش عايزه تحكي ؟
شمس: مفيش حاجه احكيها
زين: بس أنت متغيره كده
شمس: عادي كلنا بنتغير بطرق مختلفة كلنا بنسمع حاجات تغيرنا وبنشوف حاجات تغيرنا وبنمر بحاجات تغيرنا لدرجه أننا منعرفش نفسنا بعد م اتغيرنا وبتكبرنا بتكبر عقلنا بتكبر وتغير طريقه تفكرينا بتغير اتجاهاتنا وخططنا لحياتنا كلنا بنتغير ولازم تبقي عارف كده تبقي عارف ان اللى حواليك ممكن يتغيروا ف اى وقت ف اى لحظه
زين: اللى صادق مبيتغيرش
شمس: كله بيتغير حتي انت هتمر بحاجات تغيرك
زين: يمكن ! وصلنا انزلى هركن العربية واجي وراكي
شمس: تمام هطلع انام عشان تعبانه شويه م الطريق
زين: تمام
شمس طلعت غيرت ونامت
زين ركن العربية وطالع
زين: شمس نمتي؟
زين غير وطلع البلكونه قعد فيها وشغل اغنيه لام كلثوم
عدي فتره وزين قاعد ف البلكونه بيسمع ام كلثوم
"العيب فيكوا ي في حبايبكوا اما الحب اما الحب يروحي عليه يروحي عليه"
شمس: تشرب شاى بالنعناع
زين: اشرب
شمس: تمام هعمله واجي
زين: استني هاجي اعمله معاكي
شمس: تمام
زين قام مع شمس ودخل يعملوا شاى وطلعوا يشربو ف البلكونه
شمس: ملك كلمتني هنزل معاها بكره تشترى حاجات عشان الخطوبه
زين: تمام
شمس: زين
زين: اممم
شمس: محبتش قبل كده يعني مكنش في حد ف حياتك كنت معجب بحد حاجه كده
زين: لا بتسألى ليه
شمس: عادي اصل اي حد ممكن يكون حب قبل كده أو بيحب يعني قولت ممكن تكون بتحب ولما جيت أنا بوظتلك الدنيا
زين مسك ايديها: لا يحبيبتي محبتش قبل كده محبتش غيرك ولا هحب
اتنفس براحه ورجع بضهره ع الكرسي
يعني كنت ضد الحب وان حد يدخل حياتى بس جيتي انت غيرتها غيرتيلي كل خطتى انت الشخص اللى اتكلمتي عليه لما قولتي كلنا بنتغير بطرق مختلفة وانت دخلتي حياتي غيرتيني وغيرتي حياتي بس أنا فرحان بالتغيير ده بالعكس مش مضايق إطلاقاً
شمس اخدت نفس عميق: ممكن ننزل نتمشي شويه ع البحر؟
زين: ممكن ليه لا
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية شمس الزين كاملة"