رواية حمقاء في الموساد البارت الثامن عشر 18 بقلم إيزيس
رواية حمقاء في الموساد الفصل الثامن عشر 18
عدنان بضغطة واحدة ع الريموت انفجرت القنابل واحدة ورا التانية وتعالت اصوات الانفجارات وهو واقف شامخ زي الاسد بيتفرج وعيونه كلها نصر ..شدت الانفجارات خلت الليل كأنه نهار ...بس ملك ياتري ماتت ولا.....
في مصر
سيف فاق مرة واحدة وصرخ ...ملاااااااك
الممرضة خرجت بسرعة وجابت الدكتور فحص سيف
الدكتور ...حمدلله علي سلامتك يا بطل
سيف....فين ملك
الدكتور ...لحظة واحدة هنادي عليها
دخلت والدة سيف واخته
أمينة جريت حضنت سيف...حمدلله علي سلامتك يا حبيبي انت كويس حاسس بإيه قولي
سيف ..أنا الحمد لله كويس يا ماما فين ملك
أمينة بصت لتحت وما اتكلمتش
نور..بتعيط...ابيه سيف الحمدلله انك خفيت
سيف...بص لمامته ولنور ..فين ملك يا نور لسة مارجعتش من إسرائيل ...وبعدين اتكلم بصوت عالي ...ليييييه فين حسام ..مسك صدره اللي وجعه بألم
دخل حازم ....سيف ما تقلقش حسام زمانه جايب ملك وجي ف الطيارة
&&&&&&&&
في اسرائيل
حالة من الهلع والزعر مسيطرة علي كل أرجاء اسرائيل الانفجارات فضلت مولعة لغاية الصبح والاخبار انتشرت بسرعة البرق أنه أكبر قيادات الدولة كانوا في الفرح ..الخوف والقلق والحزن كل دي مشاعر طبعا جديدة عليهم هما مش متعودين عليها هما متعودين يأذوا وبس يبطشوا ويقتلوا أرواح بريئة وبعدها يحتفلوا بكل دم بارد ...اسرائيل كلها مقلوبة رأسا علي عقب اذا كان هما بيخافوا من الحجارة اللي ف ايد الاطفال الفلسطنيين فما بالكم بقا بقنابل الاسود المصرية ...
&&&&&&&&&&&&
في مصر ام الدنيا
نايمة علي سرير ابيض في مستشفي خلفيتها بيضة ..ملك بدأت تفتح عيونها ببطء
ملك....ايه المكان الابيض دا انا اكيد مت ودخلت الجنة ..طب فين سيف واهلي..وليه الجنة شبه المستشفيات كده
سيف كان مربع أيديه و ساند علي باب أوضتها وبالعافية ماسك نفسه من الضحك
قرب عليه وقال
سيف...أنا هنا يا ملك
ملك ...سيف الحمدلله اني شفتك انت كنت واحشني اوي ...وبعدين قالتله ...قرب شوية...سيف قرب
ملك همست في ودنه...هو عادي احضنك ف الجنة ولا حرام عشان مش متجوزين
سيف...انفجر ضحك ...وقال لها...حرااااام يا ملك
ملك...احم ديما كاسفني حتي ف الجنة ..وبصتله وقالت سيف أنا فجرت نفسي عشان اجيلك عشان تعرف بحبك اد ايه
سيف....واضح 😂
حسام...دخل الأوضة ..مش هتبطلي فشر بقا فجرتي نفسك امتي يا نصابة
ملك...بصدمة....عدنان هو انت كمان مت
حسام ..يخربيت ام الغباء..انتي اخر حاجة فاكراها ايه
ملك...لما كنا بنحط القنابل ف الفستان
حسام...امممم بعدها اديتلك حقنة وجيبتك علي مصر هنا عشان تعرفي أنه سيف لسة عايش
ملك....بصدمة وفرحة ودموع واحاسيس كتيرة ...يعني ايه احنا عايشين ودي فعلا مستشفي
سيف...ضحك ...شفتي بقا ازاي
ملك نسيت نفسها في اللحظة دي وقامت حضنت سيف...
وسيف شالها وحضنها هو كمان و كان بيتألم بس هو بجد حب الشعور دا جدااا
ملك ....ايه يا سيفو نزلني انت ما صدقت ولا ايه
سيف...همس ..ليه هو اللي حضنتك
ملك...ايييه يا كسفتي أنا غلطانة بقا ..سيف ضحك ونزلها
ملك بجدية ... اه يا عدنان يا واطي انت ليه خبيت عني أنه سيف لسة عايش
عدنان ...بصراحة عاجبني اوي تمثيلك وانتي عاملة فيها البت القوية العاقلة ..كان نفسي ابرمجك ع الشخصية العنيفة دي بس مع الاسف رجعتي ملك القديمة لا وايه ليڤل الغباء مرتفع اوي عندك اليومين دول ما شاء الله
سيف...ماتحترم نفسك ياض انت ماتتكلمش علي مرات صاحبك بالطريقة دي
عدنان ...اه الا مرات صاحبي بجد نفسي اشوف عيالك يا سيف وهما اكيد هياخدوا غباء أمهم
سيف....بجدية ...علي فكرة بقا ملك ذكية جدا هي بس بتصطنع الغباء
ملك...كانت سرحانة ومش معاهم وفجأة اتلكمت.... عدنان يعني احنا ما انتقمناش ولا ايه
عدنان.....بص لسيف وضحك وقال....لا واضح انها بتصطنع الغباء ..وبعدين قال لملك ..هي البعيدة مش بتفهم ولا ايه اه فعلا أنا نسيت انك احم تفكيرك بطئ ههههه(قلد كلامها اللي قالتهوله ف اسرائيل)
ملك ..بغيظ ...تصدق انت عيل والمفروض ما حدش يقولك سره ..احكيلي بقا ايه اللي حصل
عدنان ..تمام هاحكيلك بعد ما اتفقت معاكي ع الخطة اللي هننتقم بيها من ديفيد روحت لألونا علي مكتبها
FLASH BACK
فلاش باك
في الموساد
آران دخل مكتب الونا
آران. ...اسمعي الونا لقد اعددت لكي خطة ذكية ستتمكني بها أن تتزوجي ديفيد بدلا من الفتاة الحمقاء العربية
الونا بلهفة...وما هي الخطة
آران....سترتدين ثياب الزفاف بدلا من الفتاة وانا من سيحضر لكي الثوب
الونا ...حقا آران إذا فعلت هذا من اجلي فسأجعل ابي يعطيك ترقية لتصبح مساعده مباشرة
آران....ابتسم ...هذا لطف منكي يا معذبتي.انا لا اريد سوي سعادتك
الونا طبطبت علي خد آران ..امم عزيزي آران هون عليك ..
BACK
باك
في المستشفي
ملك....ايوا برضو ما فهمتش أنت انتقمت ولا لا
عدنان...وربنا ما هارد..رد يا عم الرومانسي
سيف ...احم ملك ركزي شوية يا حبيبي ..الونا لبست الفستان يوم الزفاف بدالك وعدنان اداكي إبرة منومة وجابك علي هنا ف طيارة خاصة
ملك....يووووه ما تريحوني قتلتوا ديفيد ولا لا .ايه الناس اللي مش بتفهم دي يا ربي
سيف بص لعدنان ..انت تعرفها أنا ما اعرفهاش ..وفضلوا يضحكوا هما الاتنين
دخل حازم ...أنا اللي هاريحك يا بطلتنا احنا مش بس موتنا ديفيد احنا موتنا الرئيس وكل القيادة بتاعته وناس كتير غيرهم ودا طبعا بفضلكوا انتوا التلاتة يا وحوش مصر
ملك بفرحة...ياااااه بجد ..طب ممكن موبايلك يا حازم باشا
حازم استغرب ...اتفضلي ..
ملك كتبة حاجة ع جوجل
ومسكت الموبايل وبدأ يغني
🎶وبحبك وحشتيني بحبك وانتي نور عيني دا وانتي مطلعة عيني بحبك مووووت 🇪🇬
لفيت اد ايه لفيت مالقيت غير ف حضنك بيت وبقولك أنا حنيت بعلو الصوت🎶🇪🇬
ملك منسجمة وبتغني وهما باصين لها وبيضحكوا
عدنان ...ملك هو انتي ليه حاسة ديما انك بتصوري احداث مسلسل
ملك...بعيش اللحظة يا عدنينو
عدنان ..ابوس ايدك بلاش عدنينو بتقفلني والله من الاسم
سيف ...يا ايه ياختي ..اوعي اسمعك تدلعي حد غيري انتي فاهمة هاقطم رقبتك
ملك....بصتله وكشرت زي الاطفال وما اتكلمتش
خرج عدنان وحازم وبعدهم بشوية وصلت
والدة سيف ونور وراحوا اوضتة ملك وسلموا عليها وكانت واحشاهم كأنهم يعرفوها من زمان
أمينة...اسمعي يا ملك انتي هتخرجي من هنا علي بيتنا أنا عاملة لكم كل الاكل اللي كنتوا محرومين منه في البلد اللي ما تتسمي دي
ملك بخجل...لا شكرا يا خالتي أنا هرواح بيتنا
أمينة.....كده برضو يا ملك انا باعتبرك زي نور بنتي بس انتي شكلك مش بتعتبريني مامتك
سيف ...عاجبك كده يا ملك يرضيكي تزعلي الست أمينة القمر دي
ملك...لا طبعا ما يرضنيش
نور ...خلاص بقا يا لوكا فكك من الجو القديم دا وانك مكسوفة وكده احنا قريب جدا هنبقا أهل ..وغمزت لسيف وقالت ..ولا ايه يا ابيه سيف
سيف....والله ابيه سيف نفسه دلوقتي حالا نبقي أهل ولا ايه رأيك يا ام سيف
أمينة...ضحكت وماله يا حبيبي خير البر عاجله
ملك...أنا ملاحظة انكو متجاهليني خالص هو أنا ماليش رأي ولا ايه
سيف ....ايه تقدري تقولي لا دانا كنت أفرغ المسدس في دماغك
ملك.....مش هرد عليك ..بقول ايه يا خالتو أنا طالبة ايد الشحط دا موافقة ولا متكلمين عليه
كلهم ضحكوا وسيف قالها...دا لو متكلمين عليا كنتي انتحارتي
ملك ضربته في صدره ...وقالت انت غلس وانا بكرهك علي فكرة ..وسيف أتألم بجد من ضربتها
ملك....بلهفة...سيف انت كويس
سيف ابتسم .....لسة بتكرهيني
ملك....همست..تؤ تؤ
سيف ...بصلها وابتسم وقال ...يلا يا جماعة نمشي لحسن أنا جعان جداااا ...سيف مسك ايد ملك واستني لغاية ما والدته واخته خرجوا
وقالها ...وحشتيني
ملك ابتسمت بخجل ومارديتش
خرجوا من المستشفي وراحوا علي بيت سيف .
اتغدوا وقضوا وقت ممتع مع بعض ضحكوا وهزروا وملك حكت لهم عن مغامراتها في الموساد وشاهدوا فيلم مع بعض ..وبعدها سيف اخد ملك ووصلها بعربيته لغاية العمارة اللي ساكنة فيها
نزلت ملك من العربية وهي وسيف بيتبادلوا النظرات ويضحكوا لبعض
شافها شاب من أهل منطقتها واضايق وقال بقا غايبة بقالك شهرين ومانعرفش مكانك اتاريكي ماشية علي حل شعرك وكمان قلعتي الحجاب اللي ما وريتك يا ملك
ملك دخلت العمارة ولسة هتطلع الاسانسير وقفها صوت الشاب
...ايه يا ملك هو حلال للغريب وحرام علينا ولا ايه
ملك..
يتبع الفصل التاسع عشر 19 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي ع جميع فصول الرواية "رواية حمقاء في الموساد كاملة"