Ads by Google X

رواية غرام الادهم الفصل الثامن عشر 18 بقلم ايمان

الصفحة الرئيسية

رواية غرام الادهم البارت الثامن عشر 18 بقلم ايمان

رواية غرام الادهم كاملة

رواية غرام الادهم الفصل الثامن عشر 18

 بعد مرور أسبوعين ترفض انجي عمل حفلة خطوبتها بسبب الامتحانات 
ودلوقتي الاستعدادت لخطوبة معاذ وندي 
ندي ايه رأيك يا غرام انفع عروسه 
غرام قمر يا حبيبتي ماشاء الله ربنا يسعدك 
ندي وانتى كمان قمر دا ادهم مش هيقدر يشيل عينه من عليكي النهاده
غرام اتلمي يازفته وخليكي ف نفسك هروح انادي معاذ وبعد شويه بيدخل معاذ 
معاذ مين دي
ندا هنستهبل ولا اي
معاذ انا كدا عرفتك بس ايه القمر دا يخربيتك
ندا انا قمر من يومي ياحبيبي
معاذ ياواد ياجامد استني انتى قولتى اي
ندا قمر من يومي 
معاذ لا ال بعدها حبيبي 
معاذ يعني انا حبيك 
ندا بس بقا يامعاذ ويلا نطلع
معاذ طيب ياختي حتى كلمت حبيبي مستكتراها عليا
تضحك ندا 
معاذ اضحكي يختي دا ال فالحه فيه بس
وبيطلع ندا ومعاذ وبيكلم معاذ ندا 
معاذيلا نرقص سوا 
ندا بس انا مش بعرف ارقص 
معاذ بصوت واطي ياحظك يامعاذ طلعت مش بتعرف ترقص
ندا وهي بتضحك  بتقول حاجه يامعاذ
معاذ بقول انك قمر ياحببتي 
ندا افتكر وبعد شويه بتيجي غرام
غرام الف مبروك ي مستر معاذ 
معاذ مفيش بينا رسميات قوليلي يامعاذ علطول انا دلوقتي خطيب صحبتك
غرام بخجل حاضر وبتبص ل ندا وتحضنها 
غرام الف مبروك ياحببتي
ندا الله يبارك فيكي عقبالك انتى كمان
غرام وتفتكر ادهم ومن غير متقصد بتقول ياارب
ندا دا اتتى واقع بقا 
غرام وهي بتغير الموضوع قومي نرقص
وبتقوم ندا وترقص مع غرام وبيولعوا الفرح وادهم بيبص لغرام وماسك نفسه بالعافيه 
ومعاذ بيبص ل ندي وبيروح يقولها هو دا ال مش بتعرفي ترقصي تضحك ندي عليه وبعدين بترقص هي ومعاذ ع اغنيه نصيبي وقسمتي الحلوه وبعد م الاغنيه تخلص بيقعدوا بيروح ادهم ويمسك الميكروفون وبيقول 
ادهم اولا الف مبروك لصحبي واخويا وحبيبي معاذ والف مبروك ليكي ي انسه ندا انتى ربنا بيحبك علشان رزقك بواحد زي معاذ بيقوم معاذ وياخد ف حضنه وبيقوله مكنتش اعرف انك بتحبني كدا
ادهم انت اخويا انا يمكن بتعصب عليك كدا بس انت عارف غلاوتك عندي 
معاذ ربنا يخليك ليا ياصحبي
ادهم ويخليك ليا يلا روح اقعد جمب عروستك علشان اكمل كلام 
وبيروح معاذ جمب ندا 
ادهم انا حابب اقول حاجه قدامكم وبينادي علي  غرام وبتبص عليه غرام انا بحبك وبموت فيكي انتى الحاجه الحلوه ال فحياتي تقبلي تكوني نصي التاتي ومراتي وام لعيالى
غرام بخجل من نظرات الناس واعتراف ادهم بحبه قدامهم بتهز راسها موافقه بيشيلها ادهم وبيلف بيها وبيقول بصوت عالى بحبك غرام بضحك وانا كمان بحبك نزلنى ي ادهم بينزلها ادهم وبعدين بيلبسها خاتم دلوقتي بقيتي بتاعتي رسمي محدش يقدر يقرب او يلمسك غيري عقبال الفرح يارب
معاذ بهزار حتي ف يوم خطوبتي اخدت الجو مني الناس بتضحك على معاذ وبيسقفوا لادهم وغرام
محمد الف مبروك ياحبايب انا كنت حاسس من نظراتك ليها بس قولت استني لما تتكلم انت 
ادهم الله يبارك فيك يابابا 
محمد وبيبص ل غرام الف مبروك ياحببتي وبياخدها فحضنه 
غرام الله يبارك فيك ياعمي وبينتهي اليوم بخطوبه ندا ومعاذ وغرام وادهم 
ف صباح اليوم التالى
يروح حمزة لانجي عشان يوصلها للجامعة ويلاقي كلهم قاعدين يفطروا وف الوقت ده تنزل غرام من ع السلم وتتفاجئ بحمزة
محمد تعالي يا غرام سلمي ع حمزه خطيب انجي
غرام بصدمة بس متبينش اهلا يا حمزة الف مبرووك ليك
حمزة الله يبارك فيكي يا غرام
محمد اقعدي افطري يا بنتي
غرام لا معلش يا عمي مليش نفس
ادهم يلا عشان نمشي
وتروح غرام الجامعة ويوصلها ادهم
ادهم بشك غرام انتي حالك اتقلب ليه لما شوفتي حمزة
غرام حمزة كان خطيبي القديم
ادهم هو ده الي كنت بشوفه معاكي
غرام ايوة هو
ادهم بعصبية وغيرة والهانم لسه بتحبه بقا ومش قادرة تنساه
غرام انا مبحبش غيرك يا ادهم حمزة كان مرحله ف حياتي وانتهت انا بس اتفاجئت لما عرفت ان ده خطيب انجي 
ادهم ماشي يا غرام هصدقك يلا وصلنا انزلي
وف المساء 
عند غرام يخبط محمد ع باب اوضة غرام
محمد غرام انتي صاحية
غرام ايوة يا عمي ادخل
محمد كنت عايز اكلمك ف موضوع يا حبيبتي
غرام خير يا عمي
محمد ايه رأيك نخلي فرحك انتي وادهم مع معاذ وانجي 
غرام بس يا عمي مش فاضل غير اسبوعين احنا كده مش بنكون بنستعجل
محمد ولا استعجال ولا حاجة يا بنتي انا نفسي افرح بيكوا مع بعض
غرام خلاص ماشي الي تشوفه
محمد طيب ياحببتي تصبحي على خير
غرام وانت من اهله ياعمي
ف صباح اليوم التالي تتصل ندي ع غرام وتعرفها بميعاد فرحها 
ندي بالسرعة كده يا غرام
غرام عمي الي عايز كده
غرام مش هتتوقعي شوفت مين امبارح
ندي مين
غرام خطيب انجي ومن بين الناس كلها يطلع حمزة خطيب انجي
ندي بتهزري صح
غرام انا اتصدمت كده لما شوفته بس مزعلتش انا دلوقتي مبحبش غير ادهم ربنا يسعدهم سوا
واعملي حسابك هننزل بعد المحاضرات نحجز الفساتين
ندي ماشي
وبعد المحاضرات بتنزل ندي وغرام وبيختاروا فستان يجنن لغرام
ندي هتخطفي عقل ادهم لما يشوفك بيه يا غرام
غرام ربنا يخليكي يا حبيبتي عقبال لما اشوفك لبساه
ندي يارب ياختي يارب
غرام ماتتقلي يابت شوية
ندي هههههههه طيب يلا عشان معاذ عازمني ع الغدا ومش عايز اتأخر
ويطلعوا بيلاقوا معاذ وادهم برا
تتفاجئ غرام وتبص لندي 
ندي مليش دعوة انا قولت لمعاذ وانا معرفش انه معاه
ادهم بردو مش هتخليني اشوف الفستان
غرام لا هخليها مفاجأة
ادهم الي يريحك يلا عشان نتغدا سوا دلوقتي
ويروحوا الاربعة ياكلوا مع بعض وتمر الايام سريعا ويجي يوم الفرح
ويروح ادهم لغرام الاوضة عشان يشوفها ويلاقي ندا واقفة ع الباب
ندا ع فين مفيش دخول مش هتشوفها غير بالليل
ادهم بس انا عايزها ضروري ومش هتأخر خليكي جدعة 
ندا ماشي خلاص 5 دقايق بس
ادهم ماشي ويدخل لغرام الي بتتفاجئ بيه
غرام انت بتعمل ايه هنا 
ادهم وحشتيني ومش هقدر استني ل بالليل عشان اشوفك وعايزك ف موضوع مهم
غرام فيه ايه يا ادهم
ادهم انا هسافر دلوقتي ف شغل ضروري هخلصه وهكون عندك قبل المغرب مش هتاخر عليك
غرام لازم يعني
ادهم شغل ضروري جدا ومينفعش يتأجل
غرام ماشي يا ادهم بس متتأخرش عليا
ادهم ماشي ويبوس راسها ويمشي
وتمر الساعات وبيتم جواز انجي وحمزة وادهم لسه مرجعش وغرام بدأت تتوتر وتقلق عليه وترن عليه تلاقيه مشغول وتقول لندي هروح البس السلسلة عشان لما يجي ميزعلش اني نسيتها 
وهي داخله بتسمع ثريا بتتكلم ف التليفون ف تقرب غرام منها لما تسمعها بتقول ادهم وتلمحها ثريا وتفتح الاسبيكر بخبث 
ثريا انت فين يا ادهم مجتش ليه غرام لابسة ومستنياك
ادهم اجي فين يا ماما انتي صدقتي اني ممكن اتجوز دي انا كنت عايز اردلها الكف الي ضربتهولي بطريقة توجع اكتر انا عمري ما حبيتها انا بس كنت بعلقها بيا عشان الكف بتاعي يوجع غرام كانت لعبه انا بس كنت بتسلي بيها
وغرام سامعة كل حاجة وبتعيط وبعدين تلاقي رسالة ع التليفون بتاعها تفتحها وتنصدم من الي بتشوفه
google-playkhamsatmostaqltradent