Ads by Google X

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل التاسع عشر 19 - سارة أحمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت فجر الصعيد البارت التاسع عشر 19 بقلم سارة أحمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد كاملة

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل التاسع عشر 19

في فيلا سلطان ..
كان الجميع ينظر إلي بعضه بصدمه تعالات الصيحات والهمهمات داخل القاعه كان ينظر فارس بغموض لأخيه وسلطان بارتباك وغضب شديد وعامر كان يخفض رأسه خجلا فمن الواضح أن سليم قد علم باتفاقه المخزي مع أبيه اما هاتان العصفورتان كانوا يقفون بحاله لا تستطيع الوصف واخيرا خرج سلطان عن صمته .
سلطان بغضب/سليم انت اتجننت ولا ايه .
سليم بغضب جحيمي/ايوه اتجننت ي سلطان بيه لما اشوف العقد ده لازم اتجنن.
فارس لاستفسار/عقد ايه ده ي سليم .
سليم بسخرية/عقد تنازل من عمك عامر لابوك بنص أملاكه مقابل جوازنا .
فارس بصدمه/ايه .
ساره بدموع وقهره /بابا انت فعلا عملت كده .
رنا بدموع والم /بابا رد علينا ساكت ليه.
عامر بانهيار وتعب/ايوه عملت كده تغور الفلوس في ستين داهيه مقابل اني اطمن عليكم انا خلاص حياتي لتنتهي كنت مستعد اعمل اي حاجه علشان امان حياتكم واطمن عليكم.
سليم بحده/الكلام ده مش مع انا احنا ي عمي مع رجاله زباله تقدر تشتريها بالفلوس .
سلطان بغضب شديد/انت تخرس خالص وكفايه فضائح ل حد كده ويلا اتفضل علي المأذون .
ساره بدموع والم /ده علي اساس ايه أن احنا لعبه في أيديكم احنا مش موافقين .
رنا بدموع /ربنا يسمحكم كلكم علي الي عملتوه فينا .
فارس بحده /اسكتوا انتوا الاتنين الجوازه هتم غصبن عنكم بس بعد حاجه مهمه اوي لازم تحصل .
لينظر الجميع إلي بعضه في انتظر ماذا سيحدث ليقترب فارس من سليم ليأخذ منه العقد ليقاطعه أشلاء أمام صدمه الجميع .
سلطان بغضب وغيظ /ماشي ي ولاد الكلب مانا الي معرفتش اربيكم تربيه امكم صحيح.
ناريمان /الحمد لله انهم تربيتي انا ي سلطان .
سليم بعشق/ساره انتي عندي بالدنيا كلها الفلوس دي تحت رجليكي انا اشتريكي بعمري كله ي ساره انتي اغلي من كده بكتير بحبك يلا يروحي علشان تكتبي علي اسمي ونبقا ل بعض طول العمر.
فارس بحب/بقولك ايه بطلي عياط لارزعك بوسه قدام الناس دي كلها ولا يهمني .
لتشهق بخجل من ذلك المجنون ليشاور بيده ناحيه المأذون لتنصاع إليه سريعا فهي تعلم ماهو مدا تهوره .
في الدلتا ..
في شقه كريم ..
كانت تجلس في غرفتها وهي تتفحص كتابها ليصيبها القلق وهي تسمع كريم يعاني من سعال شديد لتسرع إليه .
ايه بخضه وخوف /كريم مالك عاد فيك ايه .
كريم بتعب واعياء/متقلقيش ي ايه واضح أن خدت دور برد ارتاح وهبقا كويس .
ايه بخوف/طب تعال معايا تعال ارتاح علي السرير لتتفحص حرارته ليصيبها الذعر ي نهار ابيض ده انت مولع هجيب اعملك كمدات .
كان لا يشعر بأي شي ليغفا امامها من كثره التعب كانت تقوم بعمل الكمادات وهي تنظر إليه بعشق اما هو فبدء يتحدث بالم وتعب .
كريم /ايه متسيبنيش انا بحبك ي ايه بحبك اوي ليغفا مره ثانيه بين يداها أما هي فكانت تبكي بسعاده وارتياح فها هي قد تأكدت من عشقه لها الذي اعترف بيه في انسب وقت يكون الكلام صادقا به لتحضننه بسعاده وهي تقبل رأسه بحنان ليغفيا الاثنان في احضان بعضهم البعض لتبدأ قصه العشق بينهم في كتابه اول سطورها❤️ ..
في الصعيد ..
منزل ربيع .
ربيع بحده/واه عاد متخلصي ي صفيه العربيه واقفه من بدري .
صفيه وهي تحمل عمار /خلاص ي اخويا خلصت اهو .
ربيع /مش عايزين نتأخر لازم نسافر الدلتا الاول نشكر الناس وناخد ايه كفايه كده عليهم كتر خيريهم 
وعثمان وحمدان فيهم الي مكفيهم مبقوش فاضين لينا .
صفيه /ايوه ي اخويا كفايه الي هما فيه ربنا يستر علي ولايانا.
ربيع /امين يارب يلا بينا .
في القاهره ..
في شقه حوريه عمه صابر .
كان صابر يجلس علي السرير وهو يدلل معشوقته فكان يطعمها في فمها وهي تنظر له باستيحاء.
قمر بسبع /كفايه كده ي صابر شبعت جوي .
صابر بتصميم /واه كلي عاد انتي حبله ولازم تأكلي وتتغذي ي ام الغالي .
قمر بعشق/ربنا يخليك ليا ي صابر وميحرمنيش منك واصل بقيه اهلي وناسي كلهم .
حوريه بباشاشا وجه /صباح الفل ي ام الغالي عامله ايه دلوقت .
قمر بابتسامه /الحمد لله ي عمتي زينه ربنا ميحرمني منك واصل .
صابر/بقولك ي عمتي هو عمي فتحي لسه بيشتغل في المعمار .
حوريه /ايوه ي ولدي لسه.
صابر/يبقا لازما أكلمه لازما اشتغل علشان نعرف نصرف .
حوريه بغضب/واه عاد عايز تصرف ايه عاد وانت في بيت عمتك ي واد انت .
صابر /لا ي عمتي كل الا كده انا راجل مراتي وابني مسؤولين مني اني .
قمر بعشق /ربنا يحميك ويخليك لينا ي ابوي الغالي ويرزقك برزقنا .
صابر بحب /انا عارف اني مهمه صرفت عمرك مهتعيشي زي مكنتي عايشه في دوار ابوكي .
قمر وهي تمسك يده بحنان/عندك حق عارف ليه علشان هناك كنت ميته مش عايشه انا روحي اتردت معاك انت ي صابر ده انا كنت في السجن كل الي مزعلني امي خايفه عليها جوي ابوي وحمدان عارفه نهايتهم زين .
حوريه /ربنا ي ضنايا يجمعك بيها قريب علي خير .
قمر /امين ي أما .
في الصعيد ..
في دوار عنيات .
كانت تقف بمكر وانتصار بعدما استطاعت تمضيه عثمان علي أربع فدانين اخري من الأراضي لتبتسم بانتصار لتعويض اكتر بكثير من أراضي ابيها .
فوالد صابر وعنيات كانا شريك عثمان في جزء من الأراضي وقد علم والدهم بجرائم عثمان في الاستيلاء علي اراضي الفلاحين وقبل أن يبلغ عنه قد علم عثمان ودبر له حادثه هو وزوجته لتخلصه منه كان صابر وعنيات صغار في السن فاخذاتهم حوريه لتربيتهم الذي كانت متاكده أن عثمان وراء ماحدث فكبروا صابر وعنيات وصمموا علي الانتقام منه ...
في شركه عاصم ..
كانت تسير فجر بارتباك داخل الشركه لتعرفها السكرتيره علي الفور لتخبر عاصم لياذن لها بالدخول علي الفور ..
في مكتب عاصم ..
فجر بارتباك /ازيك ي عاصم بيه .
عاصم بابتسامه /متهيالي مبقاش ي نفع ي مدام سليم انتي مرات ابن خالتي ي عني زي اختي بالظبط عاصم بس .
فجر بربكه/ي ترا شغلي لسه موجود. 
عاصم بتأكيد /اكيد طبعا بس مع اختلاف بسيط انك هتتدربي مع محترفين مش مع مبتداين هما صحيح محترفين لكن دايما بيحبوا يستفيدو بخبرات اكتر .
فجر /شكرا اوي ي عاصم .
عاصم بابتسامه /العفو .
فجر وهي تحدث ذاتها /ادي اول طرف الخيط عاصم اكيد ي عرف خالد فين وكل حاجه عنه واكيد وجودي هنا هيوصلني لاي حاجه تخص خالد .
في الخارج .
هايدي باستغراب/هو فيه حد مع عاصم بيه جوه ي ميرفت .
ميرفت /ايوه ي هايدي هانم مدام فجر جوه .
هايدي بغضب وهمس /فجر وبعدين بقا انا مش هخلص من ست فجر دي بس عموما هي جات لقضائها وهنخلص منها خالص ...
في فيلا سلطان ..
كان يذهب سلطان بغضب شديد وغيظ من ماحدث ليقاطعه صوت الهاتف .
سلطان بخوف /اهلا مستر مارك .
مارك بغضب/تعالالي حالا .
ليغلق مارك الهاتف بغضب ليراتكب سلطان فهو يعلم أن الأمور ستزداد تعقيدا .
في غرفه سليم ..
كانت تقف ساره بفستانها بدموع والم ليقترب منها سليم بأسف .
سليم بندم /حبيبتي انا بجد اسف ي ساره مكنش قصدي .
ساره بانهيار ودموع/مكنش قصدك تهين ابويا وانت عارف أنه تعبان وممكن يروح فيها فضاحتنا وراحت لبناني انا واختي أننا صفقه بيعه وشروه مكنتش قادر تستنا لما الفرح يخلص وتعمل الي انت عايزه بس طبعا عمرك مهتخاف علي مشاعري صورتي وحياتي زي مانت بتخاف علي فجر هانم مش كده .
سليم بغضب/سااااره كفايه وملكيش دعوه ب فجر انا اعتزرت بما فيه الكفايه وردتلك اعتبارك قدام الناس كلها كفايه .
ساره بنبره مهزوزه /هو سؤال وتجاوبني عليه ي سليم انت اتجوزت فجر ليه اظن من حقي دلوقتي اني اعرف .
سليم /لا ي ساره مش هقولك ومش من حقك فجر امانه فاهمه .
ساره بغضب/طلقها ي سليم مش هتلمس مني شعره الا لما أطلقها اظن من حقي اعرف مكانتي عندك بعد الي عملته .
سليم بوجع /مش هطلقها ي ساره قبل ماوصلها بايدي للي يستاهلها وبراحتك ي ساره انتي الي بتضيعي اجمل يوم في حياتنا .
ليرحل سليم لتنفجر أرضا بدموع والم .
في غرفه رنا ..
فارس بغيظ/وبعدين ي أما النكد ده ايه اليليه السوده دي .
رنا ببكاء كالاطفال /اعااااا انت بتزعقيلي ي ماما تعالي خوديني اعااااا.
فارس بغيظ /ي نهار اسود علي الطفله الي اتجوزتها فارس سلطان يبقا ده نصيبه ده ايه الحظ ده ي ربي بس .
رنا بطفوله /فارس انت زعلان .
ليقترب منها فارس بخبث .
/لا ي حبيبتي انا مش زعلان بس انتي الي زي القمر وجامده اوي وجميله ليقترب منها بتخدر ليقبلها في شفايفها برقه ونعومه لتتدوب بين يديه ليغرقون في بحور عشقهم ليصبحوا فارس ورنا زوج وزوجه أمام الله والناس ...
في الدلتا .
في شقه كريم ..
كانت تمسك يده بعشق وهو يجاهد لفتح عيناه لتتحدث هي براحه .
ايه بسعاده /حمد لله على السلامه ي كريم .
كريم بتعب /اه الله يسلمك انا تعبان اوي .
حنان /حمد لله على سلامتك ي ضنايا دي ايه فضلت جنبك طول الليل .
كريم بعشق /ربنا يخليكي ليا .
ايه بحب /ويخليك ليا يارب .
حنان باستغراب /وده مين الي جايلنا الصبح كده .
ايه /خليكي ي أما أنا هفتح .
لتفتح ايه لتصرخ بفرحه وسعاده .
/أما ابوي كيفكم اتوحشتكم جوي جوي .
كريم بتعب وهو يتحامل علي ذاته /اهلا وسهلا نورتوا وشرفتونا .
صفيه بحده /كده ي بنت بطني انتي كيف عايشه معاه كده ي بت .
حنان /اهدي بس ي ست صفيه مش كده افهمي الاول .
ربيع بغضب/تستني ايه ي ست هي دي الامانه الي وصناكم عليها برضك .
ايه بتفسير /ي ابوي افهم بس .
كريم /استني انتي ي ايه دلوقتي انا الي لازم اتكلم مش انتي ايه مراتي ي حاج ربيع .
ربيع بصدمه /اييه كيف ده حوصل ده انا هشرب من دمك ي بنت الكلب .
كريم بدفاع /عمي ربيع انا مقبلش أن حد يمد أيده علي مراتي صدقني الي حصل ده كان غضب عننا احنا الاتنين وانا والله لولا أني تعبت كنت جاي ل حضرتك النهارده .
ايه ببكاء /اه والله العظيم ي أبا .
ربيع بغضب/انا عايز اعرف ايه الي حصل بالظبط .
كريم /هقولك ي عمي ..
في فيلا مارك ..
كان يقف الآخر بارتباك وخوف ليتحدث الآخر بحده افزعته .
مارك بغضب/ممكن اعرف ايه الي حصل امبارح في فرح ولادك ده .
سلطان بارتباك /غلطه ي بروف وانا اسف وصدقيني هتتحل.
مارك بحده/اتفضل شوف كل الجرائد مورهاش غير الي حصل والعيون كلها هتبقى علينا .
سلطان /اسف ي بروف .
مارك بتحزير /انا مش عايز اي غلطه قبل الصفقه الي جايه مفهوم .
سلطان /مفهوم سعادتك .
في فيلا ما خاصه ب خالد ..
كان يجلس وهو يتفحص ذلك الملفات بتنهيده ليقاطعه عاصم .
عاصم /ازيك ي خالد .
خالد باشتياق /عاصم عامل ايه ي اخويا واحشني .
عاصم /وانت كمان ي خالد انا محتاج اتكلم معاك بخصوص فجر .
خالد بخفقان قلب وخوف /مالها فجر ي عاصم اتكلم .
عاصم /اهدا ي خالد فجر تايهه ي خالد محتاجلك قوي لو سبتها اكتر من كده مش هتلاقيها .
خالد بالم /عاصم انت عارف نهايتي وبعدين فجر فاكره أن ميت .
سليم /لا ي خالد فجر عارفه انك عايش .
خالد بغضب /عملتها ي سليم اكيد انت الي عرفتها .
سليم بحده /خالد اهدا لا طبعا مقولتلهاش انا لقيه أن معمول نسخ لرقمك من تلفوني اكيد سمعتنا وعرفت انك عايش .
عاصم /وعلشان كده جت تشتغل عندي علشان تبقا قريبه مني وتعرف توصلك .
خالد بضياع /انتوا ايه الي بتقلوه ده انا مش فاهم منكم حاجه كده الدنيا ممكن تتقلب افهموا انا مبنمش من كتر التفكير فيكم كلكم  .
عاصم /متهيالي كفايه كده ي خالد لازم الموضوع ياخد شكل تاني غير كده لازم هما الي يدفعوا التمن وانت ترجع للغلبانه الي بوظنالها حياتها وتعيش ي خالد. .
خالد بسخرية /ايه مالكم خلاص بقت الرومانسيه بتجري في دمكم ولا ايه .
سليم بضحك /ههههه لا في ديه عندك حق الصراحه .
اميره بعشق واشتياق  /لا تتكلموا عن نفسكم انا حبيبي ملك الرومانسيه كلها وحشتني ي عاصم .
عاصم بصدمه عارمه /اميره .
في شقه فجر وسليم ..
كانت تمسك بالهاتف وهي تنتظر رد الآخر لياتيها الرد سريعا .
/فجر .
/ايوه فجر انا محتاجلك اوي كل الي بدور عليه معايا لازم نعمل حاجه قبل مكل حاجه تروح لازم اقابلك وهتفهم كل حاجه.
/حالا هكون تحت العماره .
/هنزل استناك بسرعه ..يتتبع
google-playkhamsatmostaqltradent