Ads by Google X

رواية ملاك الفارس الفصل الأول 1 بقلم رحمة أحمد

الصفحة الرئيسية

رواية ملاك الفارس البارت الأول 1 بقلم رحمة أحمد

رواية ملاكي بقلم رحمة أحمد كاملة

رواية ملاك الفارس الفصل الأول 1

وفي حي شعبي في اسكندريه في بيت متوسط كانت نائمه تلك
 الملاك الذي تحمل كل الجمال التي خلقه الله متوسطه الطول والجسم ايضا عينها عسليه و
 ملامحها تبدو طفله بانفها الصغير وشفتيها الورديه وتصحي بطلتنا علي صوت
 جميله وهي تقول بغضب ـ يلا ي زفته اصحي بقا وتحس ملاك بشئ ياتي عليها من تلك الجميله علي ضهرها حقا انه سلاح الام (الشبشب) 
ملاك _ شكرا يا امومه 
وتجري ملاك بعيدا عن جميله فا هي تعلم ما يحدث بعد سلاح الام (الشبشب) وتدخل تتوضئ لكي تصلي فرضها وتخرج لجميله و جابر و معتز 
ملاك _ جميلهههههه ي جميلههههههه 
جميله _ بتزعقي لي ي بنت الج*مه 
ملاك _ احم انا استاهل وتجري الي ابيها _ صباحك عسل ي جابر ي قمر انت 
جابر بضحك _ قلب ابوها دي يولاد 
ويخرج معتز من الغرفه _ صباح الخير ي ماما صباح الخير ي بابا صباح الخير ي ملاكي 
ويرد الاب والام علي ابنهم _ صباح الخير ي حبيبي 
وترد جميله بحب _ صباحك قمر زيك ي زومي وتوجه الكلام لامها _مش يلا بقا ي جميله عشان نفطر عصافير بطني بتهوهو 
جميله _ يلا يختي 
ويفطروا ولا يخلي الفطار من مزحهم لبعض و حبهم لبعض وتتجه جميله الي كليتها فهي في كليه فنون جميله ويتجه معتز الي كليته فهو في كليه هندسه 
ملاك_ اي ي سطا اخرت عليكي 
رغد بغيظ _ لا خالص ارووووووح منك فين فاضل خمس دقائق علي المحاضره ي شيخه منك لله 
ملاك بضحك_ اهدي بس كده هتتجنني ومش هنلاقي مستشفيات تعالج التخلف ده كله 
رغد _ اديني نص برودك وانا اعيش مرتاحه 
ملاك _ افكر وبعدين نسيتي تسلمي 
وتنظر رغد لتلك المعتز حبها الاول والاخير وتتكلم برقه و حب وخجل من نفسها انها لم تنظر لمن بجانب الحمقاء ملاك _ احم حضرتك عامل اي ي استاذ معتز 
معتز _ كويس بيكي احم قصدي كويس معاكي ايه الي بقوله ده الحمدلله الحمدلله سامو عليكو بقا عشان اخرت 
وتتفنجر ضاحكه ملاك _ الواد ي عين امه اتلحس و انتي مالك ي ختي قلبتي كده لي مش من شويه كنتي عامله فيها جعفر مالك عينك بتطلع قلووب لي 
رغد بكسووف _ انا ي بنتي انا 
ملاك _ لا انا انا ههههههههههههه 
رغد بغيظ _ رخمه يلا بقا علي المحاضره عشان هنتهزق 
ويتجهوا الي المحاضره ودخلوا وجلسوا في صمت 
ملاك _ يااااااه اخيرا خلصنا ده رغاااي بشكل هو صحيح امور امور اي ده يخبل يختااااااااي 
رغد بصدمه _ طب طب خلاص 
ملاك _ اي ي بنتي مالك 
لتنظر للمكان الي تنظر له رغد ويحمر وجهها من شده الكسوف فهو كان يسمع كل شئ بوجه مبتسم 
ملاك _ طب س س سلام وتجري وهو ينظر لها بحب فهو حقا يحبها 
وتذهب الي البيت 
ملاك _ جميلههههه يااااا جميلههههه انا جعااااااانه 
جميله وهي تخرج من الطبخ _ انا مرابيه معنا في البيت اي يا ام بطن انتي 
ملاك بثقه_ مرابيه ملاك ي ست الكل ملاك 
جميله بحب _ واحلي ملاك يلا ادخلي قيري هدومك  عقبال ما احضر الغدا 
وتقبل ملاك امها وتتجه الي الحمام لكي تتوضئ و تصلي فرضها وتخرج تلبس بيجامه بالون البينك و مرسوم عليها ميكي و تعمل شعرها قطتين نعم فانها طفله علي هيئه انسه شديده الانوثه و تخرج تقبل ايبها و تجلس علي السفره وهي تقول لمعتز بغمزه _ اي ي زومي عامل اي دلوقتي 
معتز _ ها الحمدلله 
الام بلهفه _ لي كان ماله ي ملاك 
ملاك بضحك _ كان قلبه بيدق تسع دقات ي ماما صح ي زومي 
الام بضحك فهي تعلم بحبه لرغد _ اه عرفه انا الدق ده ياااا ما جابر قالي عليه صح ي جابر 
جابر بحب _ ي قلب جابر ولحد دلوقتي والله 
جميله _ ربنا يخليك ليا ي حبيبي 
ملاك بضحك _ يلا يا معتز نجيب ليمون 
جميله _ يلا ي بنت الج*مه من هنا 
ملاك _ شكرا يا امومه 
وتتجه ملاك الي غرفتها وتتذكر جاسر بملامحه الجميله وتضحك علي نفسها لانها فعلت هكذا و تجلس تقرا وردها وتغفو في نوووم عميق 
وفي الصباح 
تقوم ملاك لتزهب الي الحمام 
وتتوضئ وتصلي فرضها وتلبس دريس بالون البيبي بلو وطرحه بالون الابيض 
و تذهب وهي تقول لامها _ ماما انا هنزل عشان عندي محاضره بدري و يبقا قولي لمعتز اني مشيت
جميله _ طيب اقعدي افطري الاول 
ملاك _ هفطر في الكليه مع رغد 
جميله _ طيب ي حيبتي ربنا معاكي 
وتنزل من البيت و توقف تاكسي 
وتقول له علي المكان و يتجه بها الي الكليه 
ملاك _ مالك وقفت لي ي استاذ
الراجل _ الدنيا زحمه ي بنتي والله 
ملاك _ طيب و كانت هتتكلم ولكن قاطعها خبط التاكسي من سياره خلفها 
نزلت ملاك والرجل الذي باين علي وجهه الطيبه 
وينزل شاب من السياره الضاخمه بملابسه الشيك وشكله الجذاب الذي خطف انظار الجميع 
و هو يقول بعصبيه للرجل _انت الي الي مواقفك كده انت مجنون ويذهب للرجل لكي يضرب الرجل بالقلم ولكن توقفه يد ملاك وهي تضربه بالقلم _ انت اي قلة الأدب دي انت الي خابط التاكسي و تشتم و جاي تمد ايدك علي راجل قد ابوك انت حقيقي متربتش 
الشاب بعين حمرا تكاد ان تطلق رصاص _ انتي ازاي تمدي ايدك عليا ي بت انتي انا هوريكي 
واوقفهم الناس وركبوا ملاك التاكسي و اخذها الراجل وهو يتاسف لها علي المشاكل التي سببها لها 
و وصلت ملاك الي الكليه وذهبت الي المحاضره و كان جاسر هو الموجود
ملاك _ احم اسفه علي التاخير 
جاسر بحب _ اتفضلي 
و خلصت المحاضره و لم تذهب عم نظر جاسر ولو ثانيه وكادت ان تخرج ولكن اوقفها صوته خلفها وهو يقول _ انسه ملاك استني ثانيه 
ملاك _ نعم حضرتك عاوزني 
اقترب منها جاسر بعيون لامعه و بحب و هو يقول بهمس _ اه عاوزك انتي ي واخده قلبي وروحي معاكي بحبك ي ملاكي
وتحول وجه ملاك الي اللون الاحمر من شده كسوفها 
فا يقترب منها اكتر وهو يضحك علي شكلها و يطبع قبله علي خدها 
ملاك بصدمه وكسوف _ انت انت قليل الادب و مش متربي وتجري من امامه وهي يضحك علي برائه ملاكه وخرجت من الكليه و  وصلت الي البيت 
في مكان اخر
مجهول _ عاوزك تجيبها بسرعه فاهم 
مجهول 2 _ فاهم فاهم 
google-playkhamsatmostaqltradent