رواية أحببت خائناً البارت الأول 1 بقلم دعاء زينة
رواية أحببت خائناً الفصل الأول 1
_يأنسة أنتى يأنسة
=بكف ايدى لوشته عالوشه ورفعت الكاب عن وشى ايه يابن الكويسة شغل التلزيق ده
_أنت اتجننتى يابت
=بصحصحه من الغفلة اللى كانت فيها هاااا ايه فى ايه انا فين
السواق:حضرتك فى المكروباص يأنسة وبقالنا ساعة بنصحى فيكى عشان مكان نزولك جه
=بتثاءب طيب طيب لا مؤاخذة ياباشا حقك عليا كان كابوس الله لا يوريك
_ربنا يهديك
=هو انا مجنونة ياعم أنت
_لا انا اللى مجنون وغلطان لأهلك كمان
=طب وسع وسع نزلنى كده جاتكوا الهم
-ونزلت ونزل معاها بنوته زى القمر هادية خالص نادت لابسة دريس سماوى رقيق وخمار بنفس لون الدريس وبصوت رقيق خالص:لو سمحتى لو سمحتى
=اتلفت حواليها وعدلت الكاب على رأسها وشاورت على نفسها أناااااااا
-ايوه حضرتك
=باستغراب حضرتى وماله اؤمرى
-حضرتك راحه شركة الخديوى جروب
=اه خير
-احم اصلى راحه هناك انا كمان اقدم للوظيفة اللى. قالوا عنها
=طيب ربنا يوفقك ويوقفنى معاكى خير بقى
-بتوتر كنت عاوزة بس ادخل مع حضرتك لانى معرفش حد جوه
=فى سرها وده على أساس أنى أبقى بنت صاحب الشركة
-هااا حضرتك قولتى ايه
=بنفاذ صبر قولت لو مبطلتيش تقولى حضرتك هرميك قدام اتوبيس جماعى ماشى
-بخوف ايه
=بضحك أهدى أهدى أنا بهزر ياشيخه بصى ياستى انا معنديش مانع يلااا
-شكرا لحضرتك
=بنفاذ صبر يابنتى اتعاملى معايا عادى بلاش احترامك الزايد ده وبعدين احنا صحاب من دلوقتي اظن مفيش داعى للرسيمات دى ولا ايه
- هزت رأسها بمعنى اه
=طيب اسم الجميل ايه
- اسمى فيروز وحض
=بصت ليها تاانى
- بضحك وانتى ياقمر
=انا ياستى محسوبتك ليل
-اسمك حلو اوي
=أن شاء الله يخليهملك 😊وبعدين يلا يأختي هنقضيها سلامات ولا ايه🙄فى مقابله وفيه ناس مستنيه لا ياهانم
ضحكوا واتحركوا ودخلوا الشركة
=ليل فى سرها ياخربيت جمال أمك ايه ياخواتى البنات دى
طبعاً نسيت اعرفكوا باليل بنت جدعه جدا عيشة دور الولد شويه شعرها غجرى قصير باللون البرتقالي شبه شعر اميرة من أميرات ديزنى (مش فاكرة اسمها الصراحه 😅اللى يعرفوا يقولهولى) بيطول بس هى دايما تقصه وهى قصيرة ولبسها كله اوڤر سايز وعبارة عن غوامق عيونه غريبة سيكا هى عسلى بس لما بتفرح بتدى لون متناغم مع شعرها بشكل يسحر اللى قدامها جدعة ووو بس كفاية عليها كده لسه فى ناس تانيه
بعد مادخلوا فيروز مسكت فى ليل بخوف
=لا بقولك اجمدى كده مش جايه مع بنت أختى وراحوا مكتب الاستعلامات
=لو سمحتى ياوزة
الموظفة باستعلاء:أفندم
=الانترفيو بتاع الناس الجديدة فين
الموظفة بنفس التكبر:فى الدور الرابع مع أستاذ أمير وفجأة صوتها وطى اوى لما عدى من قدامها اللى يعد فتى أحلام الجيل بتوهان سامى
= ياربى على ضيق التنفس أمير ايه ياحلوة
الموظفه : مبدئياً اسمى هنا ده اولاً ثانياً قولنا أمير سامى
=بصوت على سيكا والله كنت فاكرها أمير من اللى بيلزق ياربى عالعته
هنا:أنتى اتجنتى
-جات ليل ترد قاطعتها فيروز خلاص يا ليل حصل خير وأنتى يأنسه احنا طبعاً متشكرين بس مكنش ليه لزوم الخطأ عن إذنك
وشدت ليل ومشيت
ليل:😳مكنش له داعى ايه ياختتتيي
فيروز:الخطأ ايه غلطت ولا ايه
ليل بعصبية:اسكتى الله يرضى عن والديكى معرفش شدتينى ليه كنت هج
قاطعتها فيروز:والكاظمين الغيظ ياليل
ليل :والكاظمين الغيظ وكل حاجه انما سهوكة البنات دى بتجبلى ضيق تنفس وكرشة نفس بعيد عنك وانا صاحبة مرض
فيروزة ضحكة :يس خلاص انا أصلا لو كنت سبتك كنت قضيتى عليها
ليل بغيظ:ومين سمعك ده انا كنت هعمل من ودانها اللى شبه لباش كيرى دى قطايف
فيروز باستغراب : استنى بس
ليل :ايه
فيروز :ايه اللى طلعنا على السلم هو مفيش اسانسير
ليل: عجبك كده كل من الكلام عن حفيدة علبة السجاير كلوباترا اللى برا دى
فيروز:ياستى خلاص حصل خي ومكملتش كلامها لما خبطت فى شخص وقعت عليه النسكافيه
_مش تفتحى يابنى أدمة
فيروز بتوتر:أنااا انا أسفه والله
_والله ويفيدنى بإيه أسفك دلوقتي وبزعيق هااااا
جات ترد فيروز قاطعتها بعصبية:استنى هنا مبدئيا كده أنتى متتأسفيش فاهمه ثم أن حضرتك اللى نازل من منحدر فمن باب أولى انك أنت اللى تاخد حذرك
_بيرفع حجبه باستهزاء وأنتى اللى هتعلمينى الأولى أنى أعمل ايه
ليل:محدش كبير على العلم ثم نظرة استهزاءك دى تخليها لنفسك وانت باصص فى المرايه مش طايق. نفاقك وكذبك والعك اللى بتعمله فى حياتك أنما نظرتك ليا متكونش غير احترام وبس فهمت ياشخص
وخدت فيروز وطلعت فيروز متوترة جامد وشبه بتترعش
ليل وقفت:فيروز حبيتى أهدى مش أى موقف بسيط هيكون سبب فى أنك تتوترى بالشكل ده وبعدين خلاص محصلش حاجه واحد غلط واتأدب أنسى بقى
مسحت فيروز دموعها وهزت رأسها أستجابة لكلامها وكملوا طريقهم وصلوا الدور المقصود ودخلوا اتمشوا فيه يدور على مكتب أمير سامى وفى طريقهم وقفت ليل فجأة
فيروز :فى إيه يابنتى وقفتى ليه
ليل :هشش وققفت تسمع باهتمام
_انا شايف أن مفيش فيها حاجه والموضوع بقى عادى
=والله ازاى يعنى
_يعنى عادى حوار التعامل مع إسرائيل بقى طبيعى دلوقتي اللى مش طبيعى موقفك
=والله موقفى انا اللى مش طبيعى لمجرد أنى مش عاوز اى تعامل اطبع مع اللى بيقتلوا إخواتنا واولادنا وبيستبيحوا حرمة مسجادنا
_بإقناع مين جاب سيرة التطبيع بس ده مجرد تعامل وصفقات واكتساب خبرااا
وقطع كلامه الدخول العاصف ل ليل
ليل بمنتهى العصبية والغيرة الوطنيه: والتعاما معناه ايه ياستاذ هاااا معنى لا يدل سوى عالتوريط والخسة والندالة عالخيانة أنى ابقى شايفهم بيقتولوا أهلى وبيستبيحوا حرمة أقصانا وأجى أنا ابقى حمامة السلام اللى برترفر مش كده ،وبعدين تعالى هنا وهى البتاعه بنت إمبارح دى عندها خبرة ايه بقى عشان تكتسبها منها هااااا أنا عاوزة أقولك أن سكسوكتك اللى أنت فرحان بيها دى عمرها أكبر من عمرها ياحضرة
_أنتى اتجنتى أزاى تقتحمى المكتب من غير أستذان
فيروز:زى ماهنقتحم الحدود لو اتفتحت لينا من غير تفكير زى ماجاتلك الجرأة أنك تتكلم مع تطبيع كيان صهيوني
_الموضوع دلوقتي مبقاش زى زمان وإسرائيل مبقتش
ليل بعصبية وصوت العالى:ماسمهااااااااش إسرائيل اسمها فلسطين محتلها إسرائيل
_باستفزاز لا إسرائيل وعاصمتها أورشليم شئتم أم أبيتم
ليل بإفراط فى العصبية والصوت العالي:مسمهاش إسرائيل أسمها فلسطين
فيروز بحدة:وعاصمتها القدس الشريف مهد الديانات
ليل:ملتقى عين موسى ومسرى محمد ومهد كل جميل
_باستفزاز أكبر مش أنا اللى بقول كده دى الحكومات العالمية مش أنا
ليل التفت حوالها ومسكت ورق الصفقة قطعته ورمته فى وشه: الحكومة دى لأو*اخ أشباهك من الخونة مش لينا كانت فلسطين وهى فلسطين وهتفضل فلسطين
فيروز :وكلمة كمان مش هتخرج من هنا حى صدقنى
= بصوت يشبه الرعد فى حدته ممكن أفهم في أيه
_اللى حصل يافندم أنى كنت بتناقش مع المدير التنفيذي للشركة فى الصفقة الجديدة واقتحموا علينا المكتب بمنتهى الهمجية وقطعوا ورق الصفقة
=بص لليل نظرة نارية
ليل بعند وقوة:خلى عندك الجرأة وقولوا الصفقة هتم مع مين
=على نفس الحالة والهدوء اللى هو فيه جاوب
_حضرتك مع فرع من فروع شركة إسرائيلية فى الخارج وحضرتك أدرى الناس أن التعامل مع الكيان الإسرائيلي بقى أمر طبيعى وأظن حضرتك شفت الدول اللى أعلنت صراحة وضع التعامل بشكل رسمى الإما*ات والبح*ين وغيرهم كتير
=بهدوء عصب ليل وحضرتك شايف أن الموضوع عادى مش كده
_عدل كرفتته وبنصر بص لليل أيوة طبعا يافندم
=والانسات رأيهم أيه
_متخلفين يافندم رجعين قال ايه هيدفنونى مكانى لو قولت إسرائيل تانى
=لف حواليه امممم يعنى تخيل كده لما البنات هيدفنوك( وبنرة نارية سمعت الشركة والشركات المجاورة) تخيل بقى عااااشور الخديوى هيعمل فيك ايه وضربه لكمة واحدة بس بس كانت كفيلة أنها تفقده الوعى تماماً
ليل بحماس: تسلم ايدك يأبو الأبطال
عاشور بصلها بصة مالهاش استدالال : نوووور
نور جات فوراً:اؤمر يافندم
عاشور: نادى لخلف يجى يرمى الزبالة دول برة
نور :اؤمرك يافندم
عاشور بنفس النظرة اللى من غير ملامح:انتوا تعالوا ورايا
فيروز بهمس:على فين
ليل بنفس الهمس:على جحيمك الأبدى ياوزتى وضحكت😅
فيروز بخوف:ليكى نفس تتضحكى
ليل:ياسبحان الله قلبتى ليه على الفار المبلول من شوية كنت هتقتلى وتتفدنى كمان
عاشور وقف بعد ماتحرك خطوتين وهو مديهم ضهره:مبحش اكرر كلامى مرتين يلااا
البنات اتفزعت واتحركت فوراً وراه ودخل مكتبه ودخلوا هما كمان فك زرار البدلة وحدفه على الشماعة وقعد على الكرسى
عاشور بغرور:أنتوا مين وبتعملوا ايه
فيروز بتوتر:حضر حضرتك احنا
ليل اركنى يافيروز: أحنا مين فأنا ليل وهى فيروز وجانا ليه عشان عندنا انترفيوه فى شركة حضرتك
عاشور :طب ومش المفروض فيه احترام خصوصية وبديهات معروفة ان مينفعش اقتحام أماكن وخصوصاً لو كانت مكاتب إدرايه وفي حاجه غير دى اسمها ضبط النفس
ليل بنظرة تفاخر وانها عملت الصح: اولاً البديهيات دى فى حاجة مالهاش علاقة بمواضيع حساسة زى فلسطين وقدام قضيتها لا بنسأل نفسنا احنا فين ولا بنعمل ايه واظن ان أنت نفسك خير مثال على كده وأنك بمجرد ماتحكالك اتحكى وحطت مية خطت تحتها اتخليت عن ثبات الانفعالى الرهيب اللى أنت فيه
فيروز: احنا مش أقل من حضرتك وطنية وإذا كنت شايف أننا غلطنا فتبقى مشكلتك احنا معندناش مانع ابدا نعمل بدل المشكلة ألف فى سبيل ان حد يهين فى مبدأنا
عاشور بعدم فهم قصده:مبدأكوا
ليل:ايوه مبدأنا واللى فلسطين مش قضيته الأولى والأخيرة يبقى مالوش مبدأ والخيانة ماهى إلا طبع فيه
فيروز:وإذا كنت شايف أننا غلطنا
ليل: فاحنا ميشرفناش أننا نبقى جزء من شكرتك
وجم يتحركوا وقف بثبات وبنبرة جدية
عاشور:ماقولتش حد يتحرك لسه
ليل:هو احنا فى مدرسة
عاشور بنفى:تؤتؤ أنتى فى دنيا الخديوى والداخل فيها بمزاجه ميخجرش منها غير بمزاجى
عذراً فهى أجمل من سيحتل ذلك الصغير بين أضلعى♥️🥺
يتبع الفصل الثاني 2 عبر الرابط التالي: "رواية أحببت خائناً كاملة" اضغط على أسم الرواية