Ads by Google X

رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الأول 1 بقلم منة كمال

الصفحة الرئيسية

رواية عاشقة الشوكولاتة البارت الأول 1 بقلم منة كمال عاشور

رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة

رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الأول 1

الام :فايرووز
فيروز بفزع :اي اي في اي البيت بيولع ولا اي
الأم بغضب : اي كل أكياس الشوكولاته الي علي السرير دي
فيروز بتوتر: اصل اصل.... اصل يا ماما انتي مش راضيه تخاليني اجيب شكولاتة وكمان خصمتي من المصروف بتاعي عشان مجبهاش بس .. انا بصراحه امبارح جيت مشي من الكليه وجبت بلفلوس شكولاتة
الام : يا بنتي حرام عليكي كل الشكولاتة الي بتكليها دي هتبقي شبه العجلة 
فيروز : اعمل اي بس يا ماما بس مقدرش اعيش من غيرها  بحبهااااا اوووي 🍫🍫😋🤤
الام : يا بنتي ده مش حب ده ادمان ويلا قومي من مكان عشان متتاخرش علي الكليه 
فيروز :حاضر يا نبع الحنان😚
فيروز قامت اتوضديت وصليت  ومشيت علي الكليه
هايدي : فيرووووووزي وحشتني اووي 
فيروز : وانتي كمان ياقلبي وحشتني ويلا نلحق المحضره عشان لو الدكتور طردنا وشك هو الي هيوحشك 
هايدي: ايوا بقا شغل الكراتيه هيطلع اهو 😅
ودخلو المحاضره  وبعد أما خلصو قعدو في الكفتريا 
هايدي : انا جعانه اووي
فيروز : وانا كمان طب هتكلي اي
هايدي :سندوتشات 
فيروز:طب يلا نطلب بسرعه عشان نلحق نروح منتاخرش زي امبارح ويتشبشبلنا في البيت
هايدي: هههههه اه والله فعلا خلاص هناكل بسرعه ونمشي
فيروز: يلا نروح بقا 
هايدي : يلا بينا ياصحبي 
(استوووب نوصف الأول االعسلات )
(هايدي بنت عندها 22سنه في كلية هندسه ونشرتها بيضه وعنيها بني فاتح ومحجبه وصديقه فيروز من الثانوي واكتر من الاخوات)
(فيروز البطله العسل وهي بنوته عندها 22سنه وبشرتها بيضه محمره وعيونها زرقا مثل السما ومحجبه)
(عند بطلنا في شركه السيوفي )
(  في مكتب حسام السيوفي شاب عنده 25سنه وسيم جدآ بشرته بيضاء وعيونه خضراء ولديه جسم رياضي وصاحب شركات السيوفي للمقاولات )
حسام : الوو
حازم : الو ياشق عامل اي يا زميلي 
حسام بعصبية : انت فين يا زفت
حازم ببرود : بلبس وجاي اهو اصل راحت علي نومه
حسام : ربع ساعه وتبقي قدامي وقفل الخط قبل أن يرد 
السكرتيرة:  مستر حسام ده ورق الصفقة بتاع الوفد الامريكي
حسام : اوك .....ليلي مستر عاصم فين
ليلي : عندو اجتماع مع الموظفين يا فندم
حسام :لما يخلص بلغي اني عايزه
ليلي : حاضر يا فندم حضرتك عايز مني اي حاجه تاني 
حسام : شكرا اتفضلي 
جيه حازم ودخل مكتب حسام  ..... استوووب لحظه (حازم هو صاحب حسام من ايام الجامعه وغير كده هو ابن عمو وهو شاب عنده 26سنه وهو شاب طويل لديه بشره امحويه وعيونه عسلي وشعره كثيف ولديه جسم رياضي )
حسام : حمدلله علي السلامه ياخويا ده كله ربع ساعه 
حازم : معليش بقا ياحوسحوس
حسام بجديه : علي مكتبك يا حازم 
حازم :طب براحه ياعم متزوقش طيب
وخرج حازم وحسام كمل شغل 
(في بيت فيروز )
فيروز : ماااااااماااااااا انا جيت 
الام :يا مجنونة ربنا يهدك رعبتيني وحدفتها بشبشب في وشها
فيروز:ااااااه اي يا هبه مالك بس حرام عليكي وشي هيطير  ده انا بس بعمل صوت للبيت بس بدل ماناس تفكر اننا انقرضنا
هبه : طب يلا يازفته ادخلي غيري هدوكك وتعالي ساعديني في المطبخ ابوكي زمانو جاي
فيروز : حاضر يا نبع الحنان
دخلت فيروز غيرت هدوكك وتوضيد وصلت ودخلت تساعد أمها وخلصت وكلت وراحت التدريب اه تدريب اصل فيروز بتحب تلعب كراتيه اووي وخدد جوايز كتيره قبل كده لانها محترفه عشان كده مش بتطخن من الشكولاته🍫😋🤤😅
فيروز : خلصت تدريب راحت قعدت في مكنها المفضل وهو البحر وكان منظر البحر جميل جدا وكانت سرحانه في جماله بعد دقائق دخل ثلاث شباب وكانو بيعكسوها
الشاب الأول:  اي يا قمر قاعده لوحدك ليه كده حد مزعلك ولا اي
الشاب الثاني: لو حد مزعلك احنا ممكن نفرفشك ونبسطك علي الآخر 
الشاب الثالث قرب منها ومسك ايديها وقلها تعالي معانا احنا هنبسطك
فيروز: شادي ايديها وسع يا حيوان انت وهو وامشو من هنا احسنلكم 
يلا بطلي رغي وتعالي معانا 
فيروز شاديد ايديها وضربتو بلبوكس  والاتنين التانين جهم يضربوها مسكت واحد كسرت رجلو والتاني وشو بقا شبه الخريطة من كتر البوكسات (الكراتيه عمل شغل عالي اووي😅)
وفي الوقت ده حسام جاي يقعد عند البحر لانو مكانو المفضل وشاف كل حاجه وبقا واقف مصدوم من قوتها 😳 ..... بس في الوقت ده فايروز كانت مشيت وحسام فاق وراح قعد علي البحر وكان سرحان في فيروز
(في الصباح عند طلوع اشعة الشمس 🌅🌞 في بيت فيروز)
هبه : فيروز يلا قومي اتاخرتي علي الكليه 
فيروز بنوم : يا حجه هبه سبني انام شويأ 
هبه بغضب : قومي يابت اتاخرتي 
فيروز : حاضر خلاص قومت اهو 
هبه : يلا قومي اغسلي وشيك ولو نمتي تاني هتلاقي الشبشب في وشك 
فيروز وهي بتقوم : لالا خلاص انا قومت اهو 
قامت فيروز وتوضيد وصليت ولبست ومشيت علي الكليه 
(في فيلا السيوفي )
كان بطلنا بيلبس عشان يروح الشركه ولبس بدله سودا وصفف شعرو وحط برفان متميز  وفضل سرحان شويا وكان بيفكر في فيروز 
حسام في نفسه : هو انا ليه مش قادر ابطل تفكير فيها هو انا شكلي حبيتها ولا اي ..... لالا حبيتها اي اكيد لا ده  انا حتي معرفهاش ومعرفش عنها اي حاجه
حسام راح الشركه وكان عندو اجتماع مع حازم وعصام والوفد الإميركي
(طبعآ الكلام بالإنجليزي )
جاك : تشرفنا للعمل معاك مستر حسام 
حسام : مرسي مسيو جاك
حسام : نظر لحازم بأن يقوم بشرح تفصيل المشروع 
جاك :بجد مستر حسام المشروع متميز جدا انا موافق عليه
حسام : شكرا مستر جاك وسلم عليه وبعد كده الاجتماع خلص وكل واحد دخل مكتبو 
(وكانت الصدمه عندما دخل حسام المكتب)
حسام : انتي ......
ياتري🤔 حسام شاف منين في المكتب ؟و ده الي هنعرفو في البارت التاني .
يتبع الفصل الثاني 2 عبر الرابط التالي (رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة)
google-playkhamsatmostaqltradent