Ads by Google X

رواية زوجة الشيطان 2 الفصل الثامن 8 بقلم زينب قابيل

الصفحة الرئيسية

رواية زوجة الشيطان الجزء الثاني 2 البارت الثامن 8 بقلم زينب قابيل

رواية زوجة الشيطان كاملة

رواية زوجة الشيطان 2 الفصل الثامن 8

جاسر : دي مراتي علياء لسة كاتبين كتابنا دلوقت ...!!!!
نور بصدمة غير مستوعبة ما قاله : اي...م مراتك انت اتجوزت يا جاسر ؟!
جاسر ببرود أتقن إظهاره : اه ....نستأذن بقا لأن زي ما انتوا فاهمين لسة كاتبين كتابنا ومحتاجين نخرج ونتفسح عرسان جداد بقا بس حبينا نسلم ع عمي علي ويباركلنا 
علي  بحزن : ربنا يباركلكم يابني 
جاسر ببسمة : يارب يا عمي نستأذن وأمسك بيد علياء وهو ناظر لعين نور مباشرة وهي تتسلط علي مسكة أيديهم وخرج مودع إياها بنظرة تحتضن تفاصلها بسلام ....! 
             ********
علي : متزعليش يا حبيبتي ومتنسنيش انك اختارتي البعد من الاول 
نور بانهيار : يعني أنا مش من حقي اعاقبه مرة علي غلط ، كل مرة هو اللي المفروض يعاقب هو اللي المفروض يأذي وانا استحمل وابقي مغلوب علي أمري كده يا بابا 
علي : والله ما عارف اقولك اي يابنتي 
نور وهي تسمح دموعها بقوة : متقولش يا بابا انا عارفه هعمل اي كويس ، مش هو بس اللي بيعرف يوجع ... وإذا كان بعدي عنه وجعه يبقي يستقبل وجعي بقا عشان انا كمان مش هسكت
علي : هي حرب يا حبيبتي دا جواز يعني مودة ورحمة 
نور ببسمة سخرية : كان رحم هو ... انا ماشية بقي يا بابا ...واه قريب هسكن معاك تاني 
علي بفرحة : اخيرا يا حبيبتي
نور بابتسامة خفيفة : آن الأوان نفرح من قلبنا يا حاج كفاية تعليق سعادتنا علي غيرنا ...يلا سلام يا حاجوج .....
          ******** 
جورية : اي بتقولي اتجوز 
نور : اه 
جورية : وهتعملي اي 
نور: هشوف ..لازم هوصل لحل ...المهم انت هتعملي اي مع محمد 
جورية : بصراحة يا نور انا معجبة بواحد زميلي ف الجامعة وعاوز يتقدملي 
نور بصدمة : اي يتقدملك ؟! ليه هو أنتي ومحمد اي راضعين علي بعض !!
جورية : ما انتي عارفه اني مش بحب محمد يا نور 
نور : أيوة بس هو بيحبك ، بيتمنالك الرضي ترضي ، قايدلك صوابعه العشرة شمع ، صبر عليكي عمر ، استناكي بدون ملل ، انت مدركة هتعملي اي ...دا مش بعيد يقتلك فيها ! 
جورية بخوف : ليه هو انا جاريةعنده ولا اي وبعدين الجواز تم بدون موافقتي ومعرفتي اصلا يبقي باطل 
نور بصداع : انت حرة لما يجيلك بالليل ابقي قوليله ، انا رايحة اجيب ريان 
       ******* 
ماشية ومش حاسة باللي حواليا لقيت عربية وقفت فجأة بصيت بخضة 
نور : ف اي 
جاسر : ماشية نايمة 
نور : متطلعة له بصدمة ومن ثم تبدلت بقوة اهلا بالعريس 
جاسر بابتسامة : اهلا يا أم ريان 
نور : كويس اني قابلتك 
جاسر :اي وحشتك 
نور بسخرية جدا لدرجة عاوزة اقولك انا مينسبنيش وضعك ده 
جاسر :وضع اي 
نور : جوازك عليا 
جاسر : جوازي عليكي ...! وانت فين اصلا ، هو انت حاسبة فرقة خمس سنين  دي جواز!
نور: هو انت فاكر أن انت اللي مسموحلك الوجع والعقاب والعتاب ، لا يا جاسر غلطان وإذا كنت سكت زمان عشان بابا ف ده جهل مني حياة الناس ف ايدي اللي خلقها مش ف ايدك ! 
جاسر : اه يعني عاوزة اي دلوقت
نور : بغضب انت متجوز عليا وكمان بتكلم ببوقاحة
جاسر بهدوء : طيب بصي يا نور انا اه اتجوزت ومبسوط بالخطوة دي لو انتي مش مريحاكي فكرة انك عندك ضرة دي ف ممكن تنفصلي بكل هدوء ...اه وتسبيلي ريان ، اظن كفاية عليكي خمس سنين اوي 
نور بغضب أعمي : انت اهبل اسيب ابني ، بس هقول اي واحد زيك متعود ميبقاش عنده قلب يفكر فيه فلازم يكون ده المتوقع 
جاسر بحزن أخفاه : تمام ردك يوصلني اخر الاسبوع وف حالة الموافقة هتعيشي معايا 
نور : بغضب بتحلم.... ومشيت 
        ***** 
علياء : حمدلله  ع السلامة يا أبيه 
جاسر بتعب : الله يسلمك يا علياء 
علياء : ها قولي عملت اي 
جاسر بشردو : خيرتها يمكن تجبر قلبي مرة وتختارني 
علياء : بس ده غلط يا أبيه 
جاسر باستغراب : اي الغلط 
علياء : كونك فهمتها أني مراتك مش ولاد خالة واخوات ف الرضاعة ، وكمان بتخيرها ...للعلم مفيش ست تقبل الوضع ده وخصوصا لو بتحب الراجل ... لان ببساطة يا تكون كل حياته يا تبعد وتتحمل وجع البعد ولا انها تشوف جوزها بتشاركها فيه واحدة تانية ... لان ف الوقت ده هتحس أنها ملهاش اي أهمية وكرامتها ف الأرض 
جاسر : اي علاقة دي بالكرامة 
علياء: لما تتجوز واحدة عليها بتحسسها بالنقص وأنها أقل من اللي انت متجوزها عليها وبكدة كرامتها مش موجودة أصلا 
جاسر : خلينا نشوف هتعمل اي ....يمكن تختارتي ولو لمرة 
علياء : نور اختارتك كذا مرة يا جاسر... انا هسيبك مع نفسك ترتب افكارك وهعملك كوباية قهوة 
            *******
جورية : وهتعملي اي 
نور بشرود : مش عارفة ....اومال فين محمد 
جورية : محمد قال عنده مأمورية وهيجي اخر الاسبوع 
نور : كويس قدامك فترة تراجعي نفسك 
جورية : انا مقررة يا نور 
نور : اللي تشوفيه بس نصيحتي ليكي خدي اللي شاري ترابك وبيحفي عشان يوصلك ...
               ********
بعد اسبوع ....
الباب بيخبط 
جورية بارتباك: نور...م محم... محمد .. برة
نور : اهدي كده وكلميه براحة انا هنزل اعمل مكالمة ...
محمد بهيام : وحشتيني اوي 
جورية بارتباك زائد : محم.. محمد انا كنت عاوزة اقولك حاجة 
محمد بسعادة : انت تطلبي عنيا 
جورية بخوف : بصراحة أنا واحد زميلي معجب بينا وعاوز يتقدملي وانا كمان معجبة به
محمد بعيون كالدم ووجه شرس:.....
   ********
نور : أيوة يا جاسر 
جاسر :ياه ف معادك مظبوط مالك.... بتنهجي كده 
نور: انا قررت
جاسر : وتقولي قرارك ف الفون ؟!
نور: اه.... لما تفضي تعالي خد ريان ...وابعتلي ورقة طلاقي ف اقرب فرصة..!
يتبع الفصل التاسع عبر الرابط التالي: "رواية زوجة الشيطان كاملة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent