رواية غرام الادهم البارت الواحد والعشرون 21 بقلم ايمان
رواية غرام الادهم الفصل الواحد والعشرون 21
بعد مرور اسبوع
عند غرام
محاسن بشك مش غريبه يا غرام كل الي بتروحي معاهم بيناموا ويسبوكي
غرام.بتوتر هو ده الي بيحصل انا ذنبي ايه
محاسن الي انتي بتقوليه يا غرام ميدخلش عقل حد لو واحد او إتنين هقول عادي ممكن تحصل بس دول ستة يا مفترية والرجالة كانت هتموت عليكي اكيد مش بعد ما تروحي معاهم هيناموا اكيد فيه حاجه غريبة ف الموضوع
غرام بارتباك متقدرش تداريه هو ده الي بيحصل انا بروح معاهم وبعمل زي ما علمتيني بس هما الخايبين
محاسن هعمل نفسي مصدقة وتسيبها وتمشي
وتروح لصباح وتقولها جمعيلي البنات كلهم ماعدا غرام وتعاليلي
وتروح صباح وتجمع البنات لمحاسن
محاسن غرام طلبت منكوا حاجة قبل ما نبتدي الشغل
ريري مطلبتش غير حاجة واحدة
محاسن ايه هيا
ريري مكنتش عارفه تنام من الدوشة وطلبت مني برشام منوم
محاسن عشان كده بقا
طيب يا بنات كل واحدة تروح ع شغلها
وانتي يا ريري روحي اسالي غرام المنوم ده معاها ولا خلص احنا يهمنا راحت غرام بردو
ريري حاضر وتروح لعند غرام وتسألها وتيجي وراها محاسن من غير ما تاخد بالها وتقف ع الباب وتسمعهم
ريري غرام المنوم الي جبتهولك عجبك
غرام ايوة جميل جدا يا ريري تسلميلي
ريري يعني بتعرفي تنامي كويس
غرام اه جدا ده بيخلي الي بياخده عامل زي القتيل
ممكن طلب يا ريري
انا الي معايا هتخلص النهاردة وانتي عارفة عليا رقابة ومبعرفش اتحرك ممكن تجيبيلي علبة كمان
ريري هتخلص ازاي يا غرام بالسرعة دي العلبة كانت كبيرة اوي
غرام بتوتر ما انا باخد كذا حباية عشان اعرف انام
وهنا تدخل محاسن بشر بقا انتي بتشربي الرجالة منوم وتقولي هما الي بيناموا ده انتي ليلتك سودة
طلعي علبة المنوم دي بسرعة وهاتيها
غرام بخوف لا انتي فهمتي غلط انا بس مكنتش بعرف انام من الدوشة وكنت باخد كذا حباية مكنتش بحط لحد حاجة هما الي كانوا ييناموا لوحدهم
محاسن عليا انا يا روح امك يلا غوري هاتيلي البرشام وهتنزلي سهرة النهاردة ولما نشوف هينام ويسيبك ازاي
وتروح غرام تديها المنوم
محاسن شاطرة ويلا جهزي نفسك لليل
بعد خروج محاسن
تقعد غرام ع السرير وتعيط يارب مش عارفة اعمل ايه ساعدني يارب وطلعني من محنتي الطريقة الوحيدة الي كانت بتنقذني منهم اتاخدت مني واكيد مش هعرف اجيب غيرها تاني يارب انا مش قادرة استحمل كل الي بيحصل معايا هنا
يارب انا مليش غيرك طلعني من هنا سليمة
ويجي الليل ع غرام
وتدخل عليها محاسن يلا يا حلوة ورديتك بدأت
غرام بحزن جاهزة
ويروحوا ع السهرة
محاسن مش عايزة اسمع انك زعلتي الزبون ولو ده حصل صدقيني هندمك ع اليوم الي اتولدتي فيه
غرام بكسرة اطمني مش هيحصل
محاسن ده لمصلحتك انتي
هروح اخلص تمنك مع الزبون وارجعلك
غرام بحزن ماشي
وبعدين ترجعلها محاسن وتقولها تطلع معاه الاوضة
وتدخل غرام واول ما تدخل بيقرب منها جامد
غرام مستعجل ليه استني اغير هدومي واجيلك
هو ماشي بس متتأخريش
غرام حاضر وتدخل الحمام وتطول كتير ويخبط عليها
ده كله بتغيري هدومك انجزي مش فاضي
غرام حاضر جاية
يارب استرها معايا يارب انا مش عارفة اتصرف ازاي
وتطلع غرام ولسه هيقرب لها التلفون بتاعه بيرن
غرام تلفونك بيرن
الشخص متشغليش بالك انتى وبيقرب منها تانى
وبيلاقي التلفون رن مره تانيه
غرام اكيد فيه حاجه رد ع تلفونك
الشخص انتى معاكي حق ويمسك التلفون وبيرد
الشخص الوو خير بترني ليه
الشخص التاني الحقني امك ماتت انا مش عارفه اتصرف
الشخص الاول بتقولي ايه خليكي انا جاي حالا وبيبص ل غرام وبيقولها يخربيتك دا انتى نحس غوري من هنا وبعد شويه بتلبس غرام وبتطلع وبتشكر ربنا انه انقذها منه ف اخر لحظه
وبترجع غرام الفيلا وهي مبسوطه وبتلاقي محاسن ف وشها وبتحاول تداري فرحته
محاسن واضح ان الشغل عجبك
غرام بتوتر اه عجبني بس انا تعبانه ينفع اروح ارتاح شويه
محاسن خدي فلوسك اهي وروحي ارتاحي علشان باين ع شكلك التعب
غرام حاضر عن اذنك
وتروح تنام وتقول يارب انت انقذتني النهارده بس مش عارفه ايه ال ممكن يحصلي بكره انا لازم اطلع من هنا ف اسرع وقت
عند ادهم قاعد ف اوضه المكتب بتاع الفيلا وبيفكر ياتري انتى فين ياغرام انا حاسس انك مش كويسه قلبي واجعني عليكي ارجعي ياغرام انا عرفت قيمتك لما بعدتي عني انا اكتشفت انى بحبك ياغرام وهو بيفكر الباب بيخبط
ادهم ادخل
الخادمه القهوه بتاعه حضرتك
ادهم حطيها ع المكتب واطلعي
الخادمه حاضر وبتحط القهوه وبتقف شويه ومتردده تتكلم ولا تمشي
ادهم خير وافقه ليه فيه حاجه
الخادمه بارتباك بصراحه يابيه ف حاجه مهمه ولازم حضرتك تعرفها
ادهم حاجه ايه دي
الخادمه بصراحه كدا انا سمعت والده حضرتك بتكلم واحده ف التلفون وبعدين بتحكيله كل ال سمعته
ادهم انتى متاكده من الكلام دا
الخادمه انا سمعت بودانى يابيه
ادهم شكرا ليكي انا مش عارف اشكرك ازاى
الخادمه ولا شكر ولا حاجه بس انسه غرام غاليه عليا وانا مقبلش انه يحصل معاها كدا
ادهم طيب تقدري تتفضلي انتى
وبيتصل ادهم على امه بس مبتردش
ادهم يوووه راحت فين دلوقتي انا لازم الاقيها ولو الكلام دا صح مش هيحصل كويس حتى لو كانت امي
عند ندا
معاذ بيتصل عليها
ندا الو
معاذ اذيك ياندا عامله اي
ندا كويسه الحمد لله
معاذ طيب ايه رايك نطلع نتغدا سوا النهارده
ندا لا مش هقدر يامعاذ مره تانيه
معاذ علشان خاطري ياندا انتى من وقت م اختفت غرام وانتى مش مهتميه بيا ياندا
ندا بتفكير معاذ معاه حق انا اهملته جامد الفتره ال فاتت دي
معاذ روحتي فين
ندا بتنهيده معاك
معاذ طيب البسي وانا هجيلك
ندا حاضر هروح البس سلام
معاذ ايوا كدا شاطره سلام
ف المساء عند غرام
بتدخل ليها محااسن يلا ياغرام البسي ورديتك بدات
غرام بتوتر وزهق هو كل يوم انا زهقت
محاسن انتى عليكي الطلب لو ع الزبون ف انتى بيجيلك زباين كتير ف يوم واحدبس انا علشان جدعه بخليلك زبون واحد
غرام بقرف لا كتر خيرك
محاسن يلا اجهزي وبطلى دلع
غرام بقله حيله حاضر هلبس واطلع
بعد شويه بتجي محاسن يلا تعالى معايا وبتشاورلها غ اوضه من الاوض ترح فيها لحد متخلص مع الزبون وتدخل غرام الاوضه وهي خايف من ال هيحصل ومش عارفه هتعمل اي
عند محاسن انا اخترتلك واحده على ذوقي وان شاء الله هتعجبك
الشخص بغرور لما نشوف بس لو معجبتنيش
محاسن وتقوم بمقاطعته من ناحيه هتعجبك فهي هتعجبك اووي دا كل الرجاله ال هنا هيموتوا عليها
الشخص طيب هي فين
محاسن ادخل الاوضه ال قدامك دي وهتلاقيها
ويدخل الشخص عليها الاوضه وبيبص ع الاوضه بس مش بيلاقيها فييقول اكيد ف الحمام وبيخبط ع الحمام
غرام حاضر طالعه
وبعد شويه بتطلع غرام وبتديه ضهرها
الشخص وهو بيحضنها من ضهرها مش هتوريني شكلك عندي فضول كبير اشوفك وبيلفها ناحيته واول ميشوفها بينصدم وبيقول غرام بتفتح غرام عينه واول م تشوفه بتقوله انت تعرفني
احمد معقوله نسيتي شكلى ياواطيه
غرام الصوت دا مش غريب عليا وبعدين بتفتكر وبتقوله احمد
احمد ايوا ياستي احمد وبتحضنه غرام
احمد انتى بتعملى ايه هنا ياغرام
غرام بتحكيله كل حاجه من وقت وفاه اهلها لحد اليوم دا
احمد كل دا حصل معاكي ياغرام
غرام وهي بتعيط شوفت ي احمد بس الحمد لله محدش لمسني
احمد الحمد لله والله لاخليهم يندموا
غرام هتعمل ايه
احمد اول حاجه لازم تتطلعي من هنا
غرام هطلع كيف انا حاولت اهرب بس معرفتش
احمد انا عرفت هطلعك ازاى
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية غرام الادهم كاملة" اضغط على أسم الرواية