رواية غرام الادهم البارت الثاني والعشرون 22 بقلم ايمان
رواية غرام الادهم الفصل الثاني والعشرون 22
عند غراام
احمد انا عرفت هطلعك ازاى
غرام ازاى
احمد بصي ياستي انا هبلغ البوليس بالى بيحصل هنا وهما هياخدوهم كلهم ع البوكس
غرام بس كدا هياخدونى معاهم يا احمد
احمد لا متقلقيش انا هظبط كل حاجه
ويتصل احمد على البوليس ويقولهم العنوان وبعد شويه البوليس بيجي وبياخدوا كل ال ف الفيلا
الظابط اخيرا وقعتي يامحاسن
محاسن بميوعه ميقع الا الشاطر يابيه
الظابط بجديه اظبطي نفسك ياوليه بدل مظبطك
وبياخدوا غرام معاها
ف مركز الشرطه بينادي الظابط على غرام وبتطلع تلاقي احمد مستنيها تعالى ياغرام متخفيش انت هتحكي للظابط كل حاجه وبعدين هنطلع من هنا
بتحكي غرام كل ال حصل معاها من وقت مطلعت من الفيلا بتاعت ادهم لحد موصلت عند محاسن وبتحكيله عن الحاجات ال كانت بتحصل ف الفيلا والحفلات المشبوهه
الظابط انا متشكر ليكي ياغرام اخيرا لقيت دليل على محاسن وكله بفضلك انتى واستاذ احمد
غرام على ايه يافندم انا ال بشكرك علشان انقذتني منهم
الضابط انتى مش بتشكي ف حد ياغرام
غرام حد مين
الظابط يعني مين ال ليه مصلحه يدخلك مكان زي دا
غرام بتفكير وتفتكر ان هي سمعت اسم ادهم بس بتقول لا انا معنديش اعداء خالص
الظابط متاكده
غرام ايوا
الظابط طب تعالى امضي هنا وتمضي غرام
الظابط كدا تقدري تطلعي من هنا
احمد عن اذنك
غرام شكرا ليك ي احمد انا مش عارفه لو مكنتش انقذتني كان هيحصل فيا اي
احمد متفكريش ف ال فات ياغرام فكري ف الجاي
غرام انا مش عارفه افكر يااحمد
احمد تعالى معايا ياغرام
غرام بتردد بس انا مش معايا اي ورق شخصي
احمد انا هتصرف قولتى ايه
غرام ال تشوفه ي احمد
احمد ماما وبابا هيفرحوا اووي لما يشفوكي
غرام تصدق وحشوني اووي
احمد هتشوفيهم ياستي يلا بينا
غرام يلا
عند ادهم
لسه بيدور ع امه ومش لاقيها وهيتجنن
ادهم هتكون راحت فين دلوقتي
وبيروح عند ابوه يساله
ادهم بابا انت شوفت ماما النهارده
محمد لا يابني هي مش ف البيت
ادهم لا يابابا طيب متعرفش ممكن تروح فين
محمد فيه حاجه يا ادهم قلقتني
ادهم هتعرف كل حاجه بس الاول لازم الاقيها
محمد يمكن عند حد من اصحابها منتا عارف امك مش بتقعد ف البيت ع العموم هي شويه وهتلاقيها داخله
وفعلا بعد شويه بتيجي ثريا
ادهم اخيرا شرفتي
ثريا ف ايه يا ادهم بتكلمني بالطريقة دي ليه
ادهم غرام فين يا ماما
ثريا وانا هعرف منين غرام فين هو انا الي هربتها
ادهم بعصبية وصوته بدأ يعلي غرام فين
ثريا بخوف ف فيلا ****
ادهم لو غرام حصلها حاجة متلوميش غير نفسك
ويمشي ادهم ويروح للعنوان الي قالتله عليه امه ولما بيروح بيلاقي الفيلا مشمعه وبيلاقي واحد ماشي ف الشارع ف بيساله
ادهم الفيلا دي اتشمعت من امتي
الشخص من ساعتين البوليس جه وقبضوا ع كل ال في المكان اصل المكان دا مشبوهه بتاع بنات الليل يعني
ادهم طيب متعرفش خدوهم ع قسم ايه
الشخص قسم *********
بيروح ادهم يركب عربيته وبيوصل القسم ويقابل الظابط
ادهم غرام فين
الظابط استريح الاول طيب وفهمني مين غرام
ادهم كانت جاية مع البنات الي اتمسكوا اداب من شوية
الظابط بتفكير قصدك غرام احمد الزيات
ادهم ايوة هي فين
الظابط خرجت من ساعتين وكان معاه واحد وهو الي انقذها من الي كانت فيه ولولاهم مكنتش عرفت اقبض على محاسن وال معاها باين عليه بيحبها اووي
ادهم اول مسمع كدا النا غلت جواها ومشي علطول من القسم وقاعد يفكر مين ال غرام مشيت معاه معقوله يكون حمزه بس حمزه ف شهر العسل وميعرفش حاجه هو او انجي ياتري هيكون مين انا هتجنن
عند غرام في ايطاليا
ف فيلا عائله احمد
احمد خليكي هنا انا هعملهم مفاجأه
غرام انت لسه فيك العاده دي متغيرتش
احمد لسه زي م انا ياغرامي
غرام حتي دي منستهاش
احمد مستحيل انسي يلا انا هدخل وبعدين انادي عليكي
احمد بابا ماما اناجيت
هيام حمدلله على سلامتك ياقلبي وتحضنه
احمد وحشتيني ياماما
هيام وانت كمان ياحبييبي
احمد امال بابا فين مش باين
حسام انا هنا ياحبيبي وبيسلم عليه
احمد انا عندي ليكوا مفاجاه واتمني تعجبكوا ادخلى
هيام مين دي ي احمد وبعدين بتقرب منها وبتقول مش معقوله غرام
غرام وبتجري عليها تحضنها ايوا انا ياطنط هيام وحشتوني وبعدين بتحضن ابو احمد
وبعد شويه امال امك وابوكي فين ياحببتي
غرام بحزن اتوفوا من فتره
هيام انا اسفه ياحببتي مكنش قصدي
غرام لا ولا يهمك ياطنط
هيام بس ايه المفاجاه الحلوه دي
احمد دي فكرتي ياماما انا اصريت عليها
هيام مش عاوزه تيجي تشوفينا ياغرام
غرام لا مش ياطنط بس انا هحكيلك كل حاجه مش هخبي عليكوا وتحكي غرام كل حاجه حصلت معاها
هيام ياهياحببتي كل دامريتي بيه لوحدك
حسام من النهارده انتى بنتنا ومفيش خروج من هنا ماشي
وتحضنه غرام وتحس بجو الاسره ال كانت مفتقداه وبتعيط
حسام بتعيطي ليه دلوقتى ياغرام
غرام اصل افتكرت بابا وماما
احمد بهزار ليضحك غرام دا انتى نكديه ياشيخه
غرام بضحك بقا انا نكديه ويجروا ورا بعض ف الفيلا وهيام وحسام بيصحكوا عليهم
بعد مرور سنه
عند ندي النهارده فرحي ياغرام انا اسفه انى بعمله من غيرك بس معاذ انا ظلمته جامد الفتره ال فاتت وتعب معايا وانا مقدرتش اكسر فرحته سامحيني كان نفسي انك تكوني معايا ف يوم زي دا وبتقعد تعيط
عند ادهم ماسك صوره غرام وبيكلمها النهارده عدي سنه كمان ياغرام وانا معرفش اي حاجه عنك ياتري روحتي مع مين وسبتيني انتى وحشتيني ياغرام ونفسي اشوفك ارجعي ياغرام النهارده فرح معاذ اقرب صديق ليا وبحاول اكون مبسوط بس مش عارف لانك مش معايا انا مش عارف اعمل ايه من غيرك وبعدين بيقوم يلبس ويروح عند معاذ ويساعده ف تجهيزات الفرح
ف المساء في كوافير..
معاذ لسه هيدخل علشان يجيب ندا بيلاقي حد بينادي عليه
والد ندا استني يامعاذ انا هسلمهالك بايدي وبعدين بيدخل يجيب ندا ويحط ايدها ف ايد معاذ وبيقولها الف مبروك يابنتي وبتحضنه ندا بدموع الفرحه الله يبارك فيك يااحلى بابا ف الدنيا وبعدين بيقول لمعاذ خد مراتك ويلا علشان نروح القاعه
وبيوصلوا في افخم قاعه ف مصر
بيدخل معاذ وندا مع تصفيق حار من المعاذيم
وبيقعدوا ع الكوشه
معاذ ايه الحلاوه دي قمر ياحببتي
ندا يعني انا مكنتش حلوه قبل كدا
معاذ لا انتى حلوه في كل حلاتك ياقلبي
ووسط فرحه وبهجه من الكل بيدخل احمد ومعاها واحده
احمد الف مبروك يامعاذ اعرف على خطيبتي
معاذ وندا ف نفس الوقت غرام
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية غرام الادهم كاملة" اضغط على أسم الرواية