رواية ملك الزين البارت الرابع والعشرون 24 للكاتبة شهد عبدالسلام
رواية ملك الزين الفصل الرابع والعشرون 24
طبعاا زين رجع و معاه مراد
زين :عامله ايه دالواتي
ملك :الحمد لله
زين :طب تعالي ننزل نتغدا سوا و خدها و نزل و قاعده اتغدو في جو لطيف مع بعض
مراد:يلا يا روحي
نرمين :يلا
ملك :استنو شويه كمان
نرمين :معلش المره الجايه
زين :ياعم استنا
مراد :عايز انام باي
ومشي نرمين ومراد
و طلعت ملك و زين طلع وراهاا
زين بيتكلم في الفون
زين :مالك يا حبيبتي في ايه طب اهدي انا جاي نازل اهوو
وخرج زين
وملك قاعده هتموت عشان تعرف مين دي وازاي بيقولهاا يا حبيبتي ملك فضلت قاعده مستنيه زين و هي هتموت من العياط و طلع النهار و الساعه بقيت 7 و شويه و زين دخل
ملك :زين
زين وهو ميديها ضهروو :اي يا ملك
ملك :عايزه اتكلم معاك
زين :مش دالواتي و لف
زين مشي نحيتها و قاعد جنبها و حط ايدو علي خدهاا :اي ده مالك كنتي بتعيطي ليه
ملك :ورجعت للعياط
زين بيحضنها:اهدي بس في ايه
ملك بعياط :اوعاا انت بتخوني ليه يا زين
زين :بخونك في ايه
وافتكر لما اتكلم في الفون قبل ماينزل
زين :اهديي بس وانا هفهمك بعدين
شويه وملك بطلت عياط
الداده :زين بيه الهانم الصغيره تحت
زين :نازل
ساب ملك و نزل
وملك نزلت وراه من غير مايشوفهاا
ميار واترمت في حضنه :يرضيك كده و بعدين اصحا اتلاقيك مشيت
زين : كنت هجيلك يا حبيبتي
ملك بزعيق مع عياط في نفس الوقت:اي ده مين دي
زين و ماسك شعره :انتي ايه الي منزلك
ملك:بقولك مين دي تقولي مين الي منزلك
زين :اطلعي دالواتي مش وقتك
ملك :انت ازاي تكلمني كده
زين بطريقتو الي بترعب ملك مسك ايديهاا :اطلعي اوضتك يا ملك دالواتي
ملك خافت و طلعت
زين :تعالي و خد ميار و طلعوو براا الڨيلا و وصل ميار البيت
زين :ميار ركزي في مذاكرتك و مالكيش دعوه بيها وانا هخلص الموضوع ده
ميار :ماشيي
زين :ماشي خلي بالك من نفسك ولو حصل اي حاجه كلميني
ميار :حاضر
و نزل راجع الڨيلا
و كانت ملك وخدها شنططها و ماشيه
زين :انتي راحه فين
ملك :راجعه بيتي
زين :ملك عديها علي خير اطلعي نامي
ملك :مش هقعد هناا يا زين لما يكون حضرتك مش محترمني و مش محترم مشعريي و حبي ليك يبقا ماينفعش اقعد هنا لو ثانيه واحده
زين :قولتي ايه
ملك :ذي ماسمعت و هي اصل مش عارفه هي قالت ايه
زين عرف ان هي بتحبو وان هي فهمت غلط خالص
زين بابتسامه حط ايدو الاتنين علي كتفهاا :اطلعي دالواتي معلش وانا وربنا هقولك مين دي بس مش دالواتي
ملك :امال امته هااا و كمان سبتني و نزلت لما هي كلمتك و انا ولا كاني موجوده في حياتك اصلا و سايبني طول الليل هموت عليك
وبتضربه علي صدره وبتكلم :وبتحضنهاا ليه هاا ازاي تحضنهااا
زين شلها علي كتفه و طلع بيهاا :
نزلها في الاوضه
زين :مابططلعيش غير كده
انا داخل اخد شاور و مش عايز اسمعلك صوت و مش عايز اشوف دموعك دي انتي فاهمه
و دخل خد شاور و طالع لابس شورت
ملك :اي ده انت ازاي طالع كده
زين :تعرفي تسكتي و تنامي
و شدهاا وخدهاا بين احضانه وناموو
و صحيوو علي قبل المغرب
ملك حست في حاجه رابطهاا مش قادره تتحرك فتحت اتلاقيت زين
زين :صحيتي
ملك :اممم
زين :انا جعان
ملك :مفجوع
زين :قومي هاتي اكل
ملك :حاضر وهي بتاخده في الكلام عشان تعرف تقوم من حضنه
ملك فجاه افتكرت الي حصل :اوعاا بزعيق انت قولت هحكيلك احكيلي بقااا انا ساكته اهوو
زين :في ايه انتي بتتحولي يا بنتي
ملك :قولي اي موضوع ده و مين دي و ازاي تسبني و تنزلها و ازاي تحضنهاا قول
زين :يخربيتك اي ده كلوو.
ملك :انا ماليش دعوه بقا قولي عارف لو مقولتليش هعمل ايه
زين :بقا انا زين علي اخر الزمن بتهدد هتعملي ايه
ملك :هموتكك انت اصلا تحمد ربناا انك لسه عايش بقا انا شكل واحده تتخان
زين بستفزهاا :بس مش مع اي واحده طويله و عينيهاا عسلي ولا شعرهاا بقاا حلو اووي طويلل و استريت مش كيرلي
ملك بعياط :انا بقا هموتك انت و هي و لسه هتمسط في زين
زين :اهديي كده تعالي اقولك مين دي عشان انتي فاهمه غلط خالص
ملك :يعني مش بتخوني
زين :في قمر يتخان بردوو
ملك :طب قول
زين :جعان
ملك :انت بتاكل بعقلي بكلمتين
زين :عيب تعرفي عن حبيبك كده
ملك بتوتر :حبيبي منين و بعدين حبيبي مش مضمون
زين بغمز :يعني حبيبك
ملك :قول بقااا
يتبع الفصل الخامس والعشرون 25 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول (رواية ملك الزين كاملة)