رواية نور الجاسم البارت الخامس والعشرون 25 بقلم نيللي ياسر
رواية نور الجاسم الفصل الخامس والعشرون 25
حور: ملك هي فين نور.
ملك: قولتلها تنزل تجيب مناديل.. معرفش أتأخرت لايه.
حور: انا هنزل اشوفها.
" شادي كان في اوضته جوه الحمام وجاسم علي السرير"
حور: عمر مشوفتش نور عماله ادور عليها مش لقيها.
عمر وهي بياكل شيبسي: تلقيها هنا ولا هنا.
حور: انا مشوفتش حد بارد كده..بتاكل وصاحبك بيتخانقو.
عمر بلا مبالاة: ده العادي بتاعهم..علي طول لما حد يغلط التاني ينزل ضرب فيها علشان يعرف غلطه..بس بيحبو بعض.
حور: ايه الورقه دي.
" حور قربت من الورقه ولقتها صوره علي ضهرها قلبتها علي وشها وشافت صوره لملك بنفس اللبس اللي كانت لبسها من شويه وحد حاطط ايده علي بوقها*.
عمر: يا نهار اسود دي البت اتخطفت!!.
حور: جااسم..جاسم..يا ملك تعالو بسرعه.
....
رأفت: يوسف.. عايز اتكلم معاك.
يوسف بتعب: مش دلوقتي ورايا مشوار.
رأفت: بقولك عايزك دلوقتي.
يوسف: اوووف..نعم.
رأفت: هو انت بتشتغل ايه.
يوسف بسخرية: انت الذاكرة كويسه يا حج..
رأفت بغضب: رد علي قد السؤال.
يوسف: ايه يا بابا في الشركه بتاعتي انت نسيت.
رأفت: الشركه اللي انت صفتها من تلات سنين.
يوسف بصدمه: انت عرفت الكلام ده منين.
رأفت: يعني انت فعلاً صفيت الشركه..طب..طب الفلوس الكتير اوي دي بتجيبها منين..رد عليا بتجيبها منين!!.
يوسف اتنهد: بابا انا خارج دلوقتي لما ارجع نبقي نتكلم.
" يوسف خرج وساب رأفت في حيره وافكار كتير"
...
جاسم: طب ازاي..فين الامن بتوع الكمبوند.. الكاميرات.
ملك: احنا لازم نشوف الكاميرات اكيد هنلاقي حاجه.
" جاسم جري علي اللاب توب وشغل الكاميرات وشاف اتنين رجاله دخلين مع واحد من الأمن بيفتح ليهم الباب بتاع الڤيلا بقلق وبياخد فلوس ويمشي وهما بيدخلو دقائق وبيخرجو علي كتفهم نور وبيركبو عربيه من غير نمره ويمشو
ملك: طب موبايل نور كان معاها في جيب الترينج..
عمر: انا هكلم واحد يعرف مكانها من الموبايل.
" جاسم بص لشادي وشادي فهم نظرته وخرجوا من الڤيلا وراحوا لمكان الراجل بتاع الأمن وكان قاعد بيشرب شادي زق الكبايه والصنيه ومسكه من القميص بكل غل".
جاسم: بقي انا يا ولاد**** تتفقو عليا وتخطفو مراتي...ده انت حياتك كلها هتبقي جحيم...( وضربه بالبوكس).
شادي: تؤ تؤ..استني يا جاسم مش كده..هو هيقول هي فين.
الراجل بتوتر: انا معرفش حاجه.
شادي بغضب: لا هيبقي انت عايز تضرب بقي.
الراجل بخوف: ا..انا..انسه ملك ادتني المفتاح علشان احط ليها الخضار وكده وهي كانت في العربيه وانا عملت نسخه علشان الاتنين اللي خطفوها قالولي كده وكل اللي عملته اني فتحت ليهم الباب ومشيت.
شادي بسخرية: لا الصراحه الراجل غلبان معملش حاجه يدوب شارك في خطف واحده ( بصوت عالي).
جاسم: مش انا اللي هحاسبك الحكومه هي اللي هتحاسبك.
" شادي اتصل بأداره الكموند وهما اتواصلو مع البوليس واتقبض علي الراجل ده"
...
ريناد: ادم يا حبيبي..خد امضي.
ادم بسرحان وهو بيفتكر كنز: امضي علي ايه.
ريناد: ده ورق شغل مهم لازم امضتك.
ادم بتعب: هاتي. ( مضي).
ريناد بفرحه: شكرا يا حبيبي.. باي.
ادم استغرب من فرحتها: ____.
" ريناد بتخرج من الڤيلا وبتروح الجنينه الخلفيه وتحضن عاصم وبتهمس جمب ودنه بفرحه"
ريناد: كل حاجه ماشيه تمام.
....
عمر: جاسم صاحبي عرف مكان نور.
جاسم: فين المكان قول بسرعه.
شادي: اخلص..
عمر: المكان اهو ******.
...
" يوسف طلع عماره شيك جدا وقدام باب شقه كان واقف قدامها اتنين رجاله هما اللي خطفو نور"
يوسف: امسك الفلوس اهي.
راجل: من يد ما نعدمها يا باشا.
يوسف: انتو ولا شفتوني ولا شتفكو.
راجل تاني: طبعاً يا باشا.
" الرجاله مشيت ويوسف دخل الشقه وبيمشي بخطوات ثابته وبيفتح باب الاوضه اللي فيها نور ويدخل"
يوسف: هنشوف بقي لما دكتور جاسم يعرف انك اتصورتي وانتي نايمه مع راجل تاني هيكون رده ايه.
" يوسف لسه بيقرب منها سمع صوت الموبيل بيرن مسكه"
يوسف بغضب وهو بيرمي الفون: اه يا بنت ال...
: تؤ..عيب كده يا چو..دي فيها قطع لسانك.
يتبع السادس والعشرون 26 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول (رواية نور الجاسم كاملة)