Ads by Google X

رواية أحببت خائناً الفصل الثاني 2 بقلم دعاء زينة

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت خائناً البارت الثاني 2 بقلم دعاء زينة

رواية أحببت خائناً كاملة

رواية أحببت خائناً الفصل الثاني 2

فيروز:وإذا كنت شايف أننا غلطنا
ليل: فاحنا ميشرفناش أننا نبقى جزء من شركتك
وجم يتحركوا  وقف بثبات وبنبرة جدية
عاشور:ماقولتش حد يتحرك لسه
ليل:هو احنا فى مدرسة
عاشور بنفى:تؤتؤ أنتى فى دنيا الخديوى والداخل فيها بمزاجه ميخجرش منها غير بمزاجى
ليل باستغراب: يعنى
عاشور بثقة :يعنى انتوا أتعينتوا خلاص 
فيروز بأستغراب: يعنى ايه
عاشور: يعنى أنتى هتتعينى فى الحسابات والأستاذة أم لسان ونص (اللى هى ليل😅)هتبقى السكرتيرة الخاصة بيا ورفع سماعة التليفون هنا
هنا:ايوه يافندم
عاشور:تعاليلى المكتب حالاً
هنا: اوك وراحت المكتب خبطت ودخلت 
عاشور وهو باصص فى الورق :هنا هتاخدى الأنسه أسمك ايه
ليل: سحر اسمى سحر على اسم خالتك
عاشور بنظرة نارية بص ليها 
فيروز بسرعة: هى متقصدش يافندم هى
عاشور قاطعها:الكلام متوجهش ليكى أظن وقام بهدوء ماقبل العاصفة وقرب على ليل وبنبرة تشبه فحيح الأفعى هفترض أنك جديدة ومتعرفيش مين هو عاشور الخديوى تمام غير كده صدقينى مش هيكون فى مصلحتك
ليل بتحدى:وزى ما أنا معرفش سيادتك فالأكيد أنك كمان متعرفنيش وأنى مسمحش لحد أنه يقلل منه حتى لو كان ميقصدش وبهمس وأه أسمى ليل ليل السيد مصطفى 
عاشور فرح أنه أخيراً لقى بنت متهتمش بشكله ولا منصبه ولا أنه عاشور الخديوى ودافعت عن كرامتها ونفسها 
عاشور بضحكة سخرية:هنا خُدى الست ليل السيد مصطفى والأنسه وبص لفيروز الهادية بطبعها 
فيروز برقة :فيروز مصطفى كامل 
عاشور:وفيروز عرفيهم ايه اللى المفروض يتعمل ليل هتبقى السكرتيرة الخاصة وفيروز هتبقى فى الحسابات
هنا:تمام وبصت باستعلاء ليهم ورايا
ليل بهمس لفيروز:يا صبر الوحش على الجحش 
فيروز بنفس الهمس:أهدى ياسمعة 
ليل:وربنا هجيبها من شعرها 
فيروز:أهدى يابنتى هنتطرد قبل مانشتغل حتى
عاشور:يلا ياأستاذة منك ليها ولا هتفضلوا واقفين للصبح
ليل بتحية عسكرية :أسفين ياباشا اتحركى ياهانم منك ليها 
وخرجوا وراحوا مكتب السكرتيرة الخاصة ب عاشور الخديوى واللى هتكون فيه ليل
هنا بدلع :بصى أنتى وهى ده هيبقى مكتبك يااا ليل
ليل :ياربى ياربى أيه ضيق التنفس اللى جالى فجأة ده افتحوا الشبابيك هموت 
فيروز بضحك همست:ليل أهدى يمكن دى خلقة ربنا
ليل باستنكار:خلقة ربنا بتبقى عادية زينا أنما دى بعيد عندك سهوكة مكتسبة بفعل الفرجة عالاتراك ومراد بيك لا تتركنى هيك الله يخليك
فيروز ضحكت
هنا: ممكن أفهم ايه بيضحك 
فيروز :أبداً أبداً كملى ياقمر
هنا بسهوكة:طيب ركزى أنتى وهي ياماما مش هعيد تانى
ليل بنرفزة :بت أنتى بقولك ايه هتعدلى لسانك ولا  قسماً بربى ماهيحصل ليكى كويس
هنا جعفر أخيراً طلع من جواها:بت اتبنيتى فى حيطة بقولك ايه انتى مش نازلانى من هنا(وشاورت على زورها😒) فاهمه ولا لا 
ليل:حوشى يايت أنا اللى واقعت فى دباديبك بمجرد رؤية ياشبه عقب السيجارة أنتى 
هنا بغيظ :انا عقب سيجارة أناااا و
فيروز خلاص ماتت ضحك بس اتمالكت نفسها:بس بس أنتى وهى هترفدونى قبل ماأعرف مكتبى فين 
هنا :أنتى مش شايفه صاحبتك اللى عاوزة قص لسانها
ليل بصت لنفسها:أنا عاوز قص لسانى ياللى هقصلك
فيروز مسكت ليل:ليل بس خلاص بقى زودتيها ممكن تهدى
ليل :عشان خاطرك بس يابو الفوازير
فيروز بصت لهنا:ممكن  تهدوا أنتوا الاتنين بقى لو الراجل ذو الشوراب اللى شبه شوراب أبو نواف ده جه هيطردنا كلنا 
عاشور:أقدر أعرف مين أبو نواف ده ياحمل ياوديع
فيروز اتخضت واستغبت ورا ليل 
ليل :يافضحتشى مش تكح ياحضرة أفرض واحدة قالعة رأسها ولا حاجه
عاشور :تعاليلى ياستاذة أنتى يابتاعة ابو نواف 
قربت فيروز وبتترعش : والله أنااا أناااا 
عاشور:بقى أنا شبه ابو نواف طب مشيها جورج كلونى طيب
فيروز بابتسامة جاهدت أنها تتطلع:أنا والله أسفة أنا بس كنت كنت يعنى أقصد
عاشور بابتسامة مرحة:بس بس شكل الشريط سّف كنتى ماشية كويس
فيروز خدت الهزار عالقلبها وعينها ابتدت تتملى دموع
عاشور:ايه أنتى هتعيطى ولا ايه أنا بهزر معاكى
هنا:يافندم شدينا بس أنا و
عاشور: هشش هنا تعرفيهم المطلوب منهم وبس مفهوم
هنا بتأفف:حاضر
عاشور بص بصة أخيرة على فيروز ومشى وأستغراب أن لسه فيه بنات بالرقة دى واستغرب نفسه أكتر أنه اتقبل أن حد يسف عليه رغم أن ده مش مقبول بالنسبة ليه بأى شكل من الأشكال بس مهتمش ورجع مكتبه
هنا والبنات قاعدين بتشرح ل ليل المطلوب منها وكانت خلاص شبه خلصت وقايمه تاخد فيروز توديها مكتبها جه ذلك الفتى (اللى عدى من قدامها فى البارت الاول وخلى عينها تتطلع قلوب😍)
_السلام عليكم وبصفرة اووووه هى الشركة بقى فيها الحلويات دى من أمتى
هنا بهيام:أستاذ مالك
مالك بابتسامة : أه ياستى ووحياة الغاليين أسمى أهلى مالك بس وبص لفيروز وليل والحلوين  مين بقى
هنا: عاشور بيه فى مكتبه 
مالك:سيبك من عاشور وخلينا فى الجيلى
ليل:الجيلى بيزفلط ياخفة
مالك:طب ماتقوليلى أسم الجميل يمكن نخف أكتر ونطير
ليل:هو هتطير اه بس نفوخك اللى هيطير وراحت خبطته بكعبها على رجله
مالك:أهااااا يابنت المجنونة
ليل:المجنونة دى تبقى ستك ياملزق أنشف يلاااا
مالك بص لفيروز:صاحبتك دى عصبية خالص طب ماتقولى اسمك أنتى أهو نبقى خرجنا بأى مصلحة
ليل شدته من قميصه:صدقنى أنت لو مخرجتش دلوقتي هخرجك بحاجه فعلاً
مالك ببلاهة:ايه هاااا ايه
ليل بثقة:ب طفاية حريق فى نفوخك مش هتخلى دكتور يعرف يحط مشرط فيك
مالك وقف وهئ نفسه:لا ياروح مابعدك روح وبجدية مصطنعه هنا  عاشور جوه مش كده (هزت رأسها بمعنى أه)عظيم عظيم فرصة سعيدة يأنسات ولبس نضارته ومشى
طبعاً البنات ضحكوا على شكله 
هنا بجدية:ليل أنتى كده هنا كل حاجه أنتى عرفتيه لو فيه حاجه وقفت معاكى أسألينى
ليل حسيت أن فيها حاجه بس ماهتمش:اوكيهه
هنا:بينا يافيروز اوريكى مكتبك
فيروز هزت رأسها:هستناكى نمشى سوا
ليل:ماشى يلا وانشفى كده واى حاجه ناديلى😉
فيروز :هههه ماشى ومشيت مع هنا اللى كانت ساكته سكوت استغربته فيروز فعلاً بس محبتش تتطفل وصلوا مكتب بتاع  فيروز ودخلوا وأبتدت هَنا تعملها المطلوب منها وتفهمها الشغل ماشى أزاى ✨
ونروح لعاشور ومالك المكتب✨
دخل مالك المكتبةوبصوت عالى: أبو الصحاب I miss اووى يلا وقلع النضارة رماها وفتح دراعه زى اللى جاى من غربة
عاشور:سرعتنى يابن المسروعة 
مالك:بقى كده كده تشتم خالتك وانا واقف اخس اخس عالتربية 
عاشور باستغراب:خالتى مين يلاا
مالك بتصحيح:ايوه صح انت ابن خالتى امى لا انا ابن عمة امك انت ابن جوز أمى بقولك ايه وخبط على المكتب 
عاشور خبطته بالمج اللى فيه أقلام:قول يأخرة صبرى
مالك جرى عليه حضنه من رقبته كان هيقتله:كل دى شكليات 
عاشور بيكح وخلص نفسه من مالك وراح مديله لكمة فى وشه:أنت عارف لولا أنى عارفك كنت شكيت فيك يلا 
مالك :بقولك صح 
عاشور :اممم
مالك:مين الاوزز اللى برة دى
عاشور:ايه ياخويا
مالك:المزز الجامدين فحت ردم هبد دول
عاشور بfialقدامه ولبسهوله فى وشه:أنت متأكده أنك من عيلة الخديوى يلا
مالك:لا جابنى من قدام المعهد اليهودى
عاشور بحدة:قولتلك مية مرة سيرة الاو*اخ دى متجبهاش على لسانك ولا حتى بالهزار
مالك:مالك ياعم في ايه ماحنا بنهزر كده علطول ونقول حسام مساد وكريم شالوم في ايه
عاشور:فى أننا مش لازم نحي ليهم أى كلمة ياصاحبى لازم نعمل ليهم إبادة وبدل مابنمدح فى بعض بيهم نشوف ناس تستاهل فعلاً أننا نبقى زيهم مش حراميه مغ تصب ين سارقين أرضنا بيستبيحوا حرمتنا مينفعش
مالك بعدم اقتناع: خلاص ياعم الوطنى سيبك من كل ده وقولى من اللى برة دول 
عاشور :موظفين جديدة
مالك :مانا عارف بس اسمأهم أرقامهم عنوان البيت أن أمكن
عاشور: وحياة امى هزعلك  ومش هفكرك يامالك أن فى الشركة هنا تقلع وساختك وتخليها برة البنات اللي شبه اللى أنت عاوزه ده برة كتير وعلى قفى مين يشيل
مالك:ماتحسسنيش أنى بخطفهم ياعم عاشور كل بيبقى بمزاجهم ومبغصبش حاجه على حد وأنت عارف وبعدين ياعم يمكن ربنا يهدينا
عاشور رفع سماعة التليفون:ليل هاتيلى فيل المتحدة جروب الايطالية وقفل
مالك :عظيم دى ليل ومتلزمنيش أصلاً بشكلها اللى شبه إسماعيل صاحبى ده إسماعيل فى أنوثه عنها
عاشور:صدق أنك تافهه
مالك:صدق انها دبتنى على رجلى ورمتها بنت الورمة
عاشور: والله أنا اللى هورمك لو مخرصتش، كل حاجه عندك الشكل يا..........
مالك:خلاص ياعم أنا ماشى أنا ايه جابنى أصلا
عاشور:معاك حق خُد الباب فى ايديك
مالك بضجر طفولى:لا أنتوا أكيد كسبنى فى كيش شيبسى مش معامله دى أبدا
وفتح الباب وكانت ليل داخلة خبطت فيه 
مالك شوح بإيديه :أقولك  تستاهلى وسابها ومشى
ليل:ليك روقة بس اصبر
عاشور وقف بضحك على شكلها :أنتى كويسة
ليل:مين الحمار اللى من غير لجام اللى خارج ده
عاشور:لا ده حيالة ابن عمى 
ليل فى سرها: يانهار اسود هترفد ولا ايه
عاشور: اكتر ما أكره الهمس وعامة لا مش هتترفدى بس امسكى لسانك شوية 
ليل بتفكير:هحاول مش متأكدة يعنى🙄
عاشور:نعاام🙄
ليل:ابدا اتفضل الملف اللى طلبته
عاشور:طيب خديه بقى  لخصيه وحاولى تتطلعى منه البنود اللى ممكن تكون ضارة لينا قدام معاكى ساعه ونص هتقدرى
ليل بنظرة تحدى:هتشوف 
وخرجت ليل تخلص شغلها وعند فيروز وهنا✨
هنا:فهمتى كده هتمشى أزاى
فيروز:أه بإذن الله تسلمى
مالك:ياخراشى عالرقه ياناس
هنا :خير يامالك بيه اؤمر
مالك:اركنى أنتى ياهنا دلوقتي وبص لفيروز شكل القمر متدين
فيروز:لسه بدرى اوى انا يدوبك بسعى وربنا يثبتنا
مالك:اللهم أمين
فيروز:اقدر اساعدك بأى حاجه
مالك:اسمك الجميل ايه
هنا بغيظ:فيروز اسمها  فيروز
مالك:اسمك جميل اوى شبهك
فيروز بخجل بسيط:ربنا بيجعل لكل واحد من اسمه نصيب 
هنا بغيرة:ونصيبى من اسمى ايه بقى ياست فيروز
فيروز بمرح:هنا وسعادة وسرور
هنا بزعل:اومال مش شايفه حاجه منهم ليه
فيروز:عشان خلق الانسان دائماً عجولا للأسف يعنى متسرع عاوز كل حاجه فى وقت واحد وده مينفعش نصيبك من الهنا جاى جاى ولكن الأقدار تهيئ لكى كى تستقبله مستعدة منشرحة الصدر فأصبرى
على اد مالكلام ريح قلب هنا فعلاً الا انها بردوة لسه خايفه من وجود فيروز 
مالك:الله عليكى والله عظمة على عظمة ياست
فيروز:حضرتك عاوز اى حاجه اقدر اساعدك بيها
مالك:رقمك ياجميل
فيروز بتوتر:نعااام
مالك :أهدى أهدى بهزر معاكى يلا سلام وهشوفك كتير باااى
عند ليل عدى الساعه ونص وخلاص خلصت ودخلت تسلم الورق لقت شخص غريب فى قلب المكتب وفاتح الخزنة تعمل تسكت والله ابداً ومسكت فازة وراحت هوب نازلة على نفوخه وقعته من طوله(بنت المفترية😳)
تسكت ابدا تقعده على الكرسى وتربطه بكوفيه كانت معاها فى الشنطة (وده نظراً لانها مش هتلاقى حبل فى شركة محترمة زى شركة الخديوى فالجيش قالك ايه اتصرف 😂)
تنادى على الأمن تعمل أى حاجة لا تقعد تستناه لما يفوق🙂
طيب ياترى مين ده ؟ وازاى يدخل شركة الخديوى من غير ماحد يحس ؟وعاشور الخديوى راح فين والمفروض ده مكتبه؟وهل هنا خوفها من فيروز هيستمر ؟
كل دى أسئلة جاوبها البارت الجاى بإذن الله 💙

يتبع الفصل الثالث 3 عبر الرابط التالي: "رواية أحببت خائناً كاملة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent