رواية عاشقة الشوكولاتة البارت الثاني 2 بقلم منة كمال عاشور
رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الثاني 2
حسام : انتي اي الي جابك هنا
ريم : وحشتني
حسام : انا قولتك كل الي بينا انتهي
ريم : بس انا بحبك
حسام : انتي عمرك محبتيني انتي طول عمرك بتحبي الفلوس وبس وانا عمري مهرجعلك تاني ابدا
ريم : ماشي يا حسام وانا مبسبش حاجه انا عايزها واي حاجه عايزها بعملها وانت ليا انا وبس
حسام بغضب : اطلعي برررره مشوفش وشك هنا تاني
وطلعت ريم وركبت عربيتها ومشيت
حسام قعد علي المكتب وهو تعبان وبيفكر في الي حصل مع وازي عرف اني ريم مش بتحبو وبتحب فلوسو
فلاش باراك
حسام :وحشتني اووي ياروحي
ريم : وانت وحشتني
حسام :فاضيه نخرج النهارده
ريم : لا خارجه مع واحده صحبتي النهارده
حسام : ماشي خالي بالك من نفسك
ريم : ماشي
وفضلو بتكلمو كتير
حسام: سلام ياحبيبتي
ريم بضيق : سلام
ريم :اووف اخيرآ اي الارف ده راديو واتفتح ومش عايزه يسكت
ريم : الوو انتي فين
ساره : انا جيه اهو
ريم : طب اخلصي عشان بقالي كتير قاعده في المطعم
ساره : حاضر سلام
ريم :سلام
ساره : الو
حسام :الو يا ساره
ساره جت وسلمو علي بعض وقعدت
ساره : اي مالك يا بنتي زهقانه ليه
ريم : هيكون من اي يعني من الزفت حسام
ساره : يا بنتي حرام عليكي ده بيحبك
ريم : وانا بعشق فلوسو
ساره :يا بنتي بس كده حرام هتجرحي
ريم : مليش دعوه بكل ده كل الي يهمني الثروه الي وراها
ساره بخبث : حساااام
ريم بخضه وهي بتقوم: حساااام 😳
معليش بقا فلاش باك جوه الفلاش باك اصل المخرج عايز كده هنعمل اي اكل العيش
ساره : الوو
حسام : الو يا ساره
ساره : انا عايزه اقولك حاجه لزم تعرفها
حسام : في اي حاجه اي
ساره : حاجه عن ريم
حسام : ملها ريم هي كويسه حصلها حاجه
ساره : ريم مش بتحبك يا حسام
حسام بصدمه : انتي عبيطه اي الي بتقولي ده لا طبعآ انتي كدابه
ساره: لو مش مصدقني تعالي المطعم ***وانت هتعرف
حسام : لا انا عارف انك كدابه ومش هاجي
ساره : انت فعلا خساره فيها..... بس تعالي مش هتخسر حاجه
حسام :ماشي سلام
بااااااك
ريم بتوتر : ح .. حسام انت هنا من امتي
حسام بغضب : ضربها بلقم انتي واحده حيوانه ومتستهليش حبي ليكي
ريم : استنه بس يا حسام انت فاهم غلط
حسام : انا مش عايزه اعرفك تاني ابعدي عن وشي ولو شوفتك تاني هقتلك انتي واحده كلبة فلوس وسبها ومشي
ريم : هو عرف ازاي اني هنا يا ساره
ساره : انا الي قولتلو عشان انتي متستهليش واحد زايو عشان هو كان بيحبك بجد
ريم بغضب : انتي ازاي تعملي كده انا هوريكي انا هعمل فيكي اي انتي ازاي تعملي فيها كده ده انتي كنتي صحبتي الوحيده
ساره : وانا ميشرفنيش اني اكون صحبتك اصلا وسبتها ومشيت
ريم : ريم قعدد بكل بروود وكلمت السواق وراحت المول تعمل شووبنج ( بارده اوووي)
بااااااااااااااااك
حسام كان قاعد حاطيط راسو علي المكتب وفجآءه دخل حازم
حازم : مالك يا حسام
حسام : مفيش مصدع شويا
حازم : طب روح استريح في البيت شويا وانا هكمل الشغل
حسام : ماشي ولو احتجتني في اي حاجه كلمني
حازم : ماشي
(في الكليه عند فيروز)
هايدي بتعب : اخيرآ خلصنا ده كان يوم متعب اوووي
فيروز : اه فعلا كان يوم فظيع والدكتور كان بارد اووي ورغاي
فيروز : طب اي رايك نروح المول نشتري هدوم جديده
هايدي : موفقه خالص خلاص نروح نغير وارن عليكي ونتقابل
فيروز : اوك بس هنرجع علي طول عشان الحق التدريب
هايدي : ماشي ياعم كمال اجسام
فيروز : ههههههه رخمه
فيروز : وكمان عايزه اجيب شكولاته واخبيها عشان امي هتعلقني علي المنشر بدل الغسيل
هايدي : يا بنتي معندها حق هو اه كل البنات بتحب الشوكولاته بس مش بفتريه في اكلها زيك ده انتي مدمنه حبه حبه وهنسيحها وندهالك حقن
فيروز بصوت عالي : والله بموت فيها مقدرش اعيش من غيرها🍫🤤🤤 يناس حسو بيها😔
هايدي : خلاص يخربيتك الناس بتتفرج علينا شويا شويا وهيلمولك تبروعات عشان تجبيها
فيروز : طب يلا ياختي قبل ميحدفونا بطوب
سلمو علي بعض وهايدي مشيت
فيروز : الو ياعم محمد انت فين
عم محمد : جاي اهو يابشمهندسه
جيه عم محمد وركبت معها فيروز ومشيو
فيروز كانت مسكها التليفون وفتحا الاميل بتعها
وفجاه بترفع عينها
فيروز : حاااااسب يا.............😳😱
ياتري اي الي حصل 🤔وده هنعرفو في ( البارت التالت )
يتبع الفصل الثالث 3 عبر الرابط التالي (رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة)