Ads by Google X

رواية لولاهم لم أصبح خائنه الفصل الثاني 2 - نورهان هاني

الصفحة الرئيسية

رواية لولاهم لم أصبح خائنه البارت الثاني 2 بقلم نورهان هاني

رواية لولاهم لم أصبح خائنه

رواية لولاهم لم أصبح خائنه الفصل الثاني 2

_فوقت لقيت نفسي في سريري لكني كنت لوحدي مافيش حد جمبي ولما افتكرت اللي حصل فضلت اعيط لحد ما سمعت صوت مفتاحه وهو بيخترق الباب وبيفتحه عملت نفسي نايمه لإني كنت مرعوبه ليحبسني تاني بس انا مجتش في باله ودخل علي اوضته وكالعاده كانت في ست معاه، إستغليت الفرصه وقومت دخلت المطبخ أدور علي إي حاجة أكلها بس التلاجه كانت فاضيه وسمعت خطواته اللي بترعبني بتقرب عليا إستخبيت وشوفته وهو بيودع الست اللي معاه بحضن محستش غير بدموعي علي وشي وانا شايفه ست مكان إمي حسيت بالكسره وبضعفي من غير ماما وحتي بابا'
_كنت بعيط من غير صوت عشان خايفه لصوت شهقاتي تسمع بابا ويحبسني تاني، بعد ما هي مشيت هو طلع
 ‏أوضته وانا طلعت وراه وكنت متردده أدخله أقوله إني جعانه بس في الأخر دخلت.
موج: بابا انا جعانه..
الأب: انتي شيفاني التلاجه_التلاجه عندك تحت إنزلي كُلي منها.
موج: بس التلاجه فاضيه!
الأب: خلاص هعملك ايه يعني إنشالله ماعنك ما طفحتي
'للدرجه ديه انت قاسي يا بابا! 
_مشيت من عنده مكسوره ودخلت أوضتي وفضلت قاعده علي سريري وانا حاضنه نفسي وبفتكر ذكرياتي مع ماما وغصب عني دموعي خانتني ونزلت لحد ما النور قطع وكنت خايفه وطلعت أجري علي أوضة بابا ودخلت في حضنه لكنه زقني بعيد عنه_عارفين لما يكسركوا العالم وتجروا تستخبوا في سندكوا لكنه يخذلكوا بكسرته ليكوا وكأنه حالف إن لو العالم مكسركوش انا هكسركوا ده بظبط كان إحساسي جريت علي أوضتي قعدت علي الأرض أعيط من وجعي 
وانا بسأل نفسي انا ازاي هونت عليهم! هما ليه كسروني بشكل ده؟ وكل مدي صوت عياطي بيعلي لحد مانمت..
صحيت الصبح وكنت عارفه إنه مش بيكون موجود في الوقت ده خرجت روحت لجارتنا واللي عرفته بعدين إن ماما كانت موصياها عليا لما روحتلها حضنتني ودخلتني وأكلتني وقعدت معاها شوية ولعبت مع نور إبنها ووعد وكانوا توأم وأكبر مني بسنتين وإستأذنت منهم إني أروح لإن بابا كان قرب يوصل ودعوني ومشيت.
لما روحت كنت لقيت بابا بالفعل وصل ومعاه ست حستها مختلفه_ وملاحظوش وجودي وكانوا بيتكلموا إنهم ناويين يتجوزوا 
هي: هتتجوزني إمتي يا سيد
الأب: هانت يا عبير هانت
هي: طب وبنتك هنعمل فيها ايه
الأب: لا متقلقيش خالص كل اللي تطلبيه هيتنفذ حتي لو عيزاها خدامتك يا حبيبتي أهم حاجه راحتك وتبقي معايا
هي: بحبك يا سيد
الأب: وانا بحبك أكتر
_دموعي نزلت زي الشلال لما سمعتهم عايزني خدامه ليها يا بابا ده انا حتي عُمري ما سمعت منك كلمة بحبك ديه أبداً ده انا ده انا بنتك حته منك!
مقدرتش أستحمل وجريت علي جارتي تاني وكنت بعيط جامد اوي وفتحلي نور وأتخض لما شافني في الحاله ديه دخلني ومامته مني خدتني في حضنها وكأني أما صدقت وفضلت ماسكه فيها واعيط أكتر ولما هديت سألتني ايه اللي حصل حكتلها اللي حصل
مني: ربنا يهديه يا بنتي ويصلحله حاله 
انا وحيده اوي يا طنط ماما مبقتش موجوده حتي بابا عدمه احسن كتير من وجوده
مني: متقوليش كدا يا موج أومال انا روحت فين انا برضو زي أمك ووعد ونور أخواتك وحضنتني
ياا بقالي كتير محستش بالدفا زي مانا حاسه بيه دلوقتي
ووعد ونور جم هما كمان وحضنوني حسيت ساعتها بشعور حلو اوي شعور كنت مفتقداه..
قومت عشان أمشي نور قالي أستني انا هاجي أوصلك
أبتسمت وقولتله طيب، مشينا وكنا ساكتين لحد ما هو أتكلم وقالي 
 ‏نور: موج انا هفضل جمبك مهما حصل وده وعد مني
 ‏
موج: بجد يا نور يعني مش هتسبني زي ماما
نور هز براسه بمعني لاء وقالي
نور: عمرك شوفتي بحر من غير موج يا موج
موج: لاء يا نور
نور: يبقا مستحيل أسيبك لأنك موجتي يا موج.
لما وصلنا قالي هستناكي تدخلي وتشاوريلي من البلكونه وبعدين همشي
 ‏رديت بحاضر، دخلت وبجري علي أوضتي عشان ألحق أشوفه وأعمله باي 
وبالفعل دخلت وشاورتله أبتسملي وشاورلي وبعدين مشي وانا دخلت.
~الحقيقه نور مش مجرد جاري وصديقي مشاعري تجاه نور مختلفه..
نمت وانا ومبسوطه ولما فوقت شوفت منظر مستحيل أنساه...

يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent