Ads by Google X

رواية رهف الفصل الثاني 2 - بقلم ندى رأفت

الصفحة الرئيسية

رواية رهف البارت الثاني 2 بقلم ندى رأفت "Miyano Shiho"

رواية رهف كاملة بقلم ندى رأفت

رواية رهف الفصل الثاني 2

رهف:ياسين..
وقف الراجل شويه ..وبعدها رجع يمشي تاني ..
رهف بسرعه:ياسين ..وقف الراجل تاني 
رهف ابتدت تتدمع :انت ياسين ابن الحج مراد صح ..
هنا:أنتي بتعملي ايه يا رهف ..
بص الراجل لرهف ورحلها وقال:ايوه انا ياسين ابن الحج مراد مين حضرتك ..
رهف:الحمد الله يا ياسين انك رجعت بالسلامه بس انت رجعت امتى وازاي ترجع من غير ما تقولي ....يمكن معرفتش علشان أنا غيرت مكان سكني بس على الاقل ..قطع كلامها ياسين وقال:ثانيه واحده بس انتي عرفتي منين أني كنت مسافر ولسه راجع 
رهف:معقوله مش فاكرني يا ياسين ..
ياسين:بعد اذنك انا مش فاضي ووريا شغل كتير ..لو سمحتي اختصري ...
رهف:أنا رهف يا ياسين افتكرت ..
ياسين:رهف مين ..
انصدمت رهف وقالت:يعني ايه رهف مين ..
قامت والده ياسين وقالت:رهف بنت الحج محمد ..
رهف هزت رأسها..
والده ياسين:بجد ازيك عامله ايه يا بنتي وازي مامتك والحج محمد ..ياسين دي رهف بنت الحج محمد صاحب أبوك..
ياسين:اااه افتكرت ..ازيك يا رهف عامله ايه متقبلناش من فتره ..
رهف:من فتره بس ...دا احنا متقبلناش من سنين ..بس فاكر وعدك ليا يا ياسين ..انك لما تكبر هنتجوز وتبنيلي قصر من دهب ..
ياسين:جواز ...
والده ياسين بتضحك ..
رهف انصدمت من رد فعل والده ياسين وقالت:هو في حاجه تضحك في كلامي ..
والده ياسين:لا يا حبيبتي..انا بضحك على تصرفات ابني ..اصل كل كام يوم تقريبا تيجي واحده وتقول نفس الكلام الي قولتيه..مش عارفه يا ياسين انت وعدت كام وحده انك هتتجوزها لما تكبر ..
ياسين :خلاص بقى يا ماما انا كبرت والمواضيع دي راحت لحلها .. وبعدين انا مش فاكر اني وعدت كل دا إظاهر بقا طمعنين في فلوسي ..
رهف:ايه ..فلوس ايه  ..طب فاكر الخاتم دا انت ادتهولي علشان ديما افضل فكراك ..
والده ياسين:خاتم ايه دا يا أبني..
ياسين:لا يا دا خاتم عادي ..دا حتى أنا خدتو من واحد صحبي طلع ضيق على اخته .. وادته لرهف  معلش يا رهف لو مش عجبك الخاتم هتيه ..
رهف بصدمه :مش انت قولت انك طلبت من الحج مراد أنه يشتريه ليا مخصوص ..
ياسين:يا رهف دا كان كلام عيال ..لو سمحتي أنا اتأخرت على الشغل ومش فاضي سلام يا ماما ..
والده ياسين :تروح وترجع بالسلامه يا أبني..
رهف بزعيق :استنى هنا ..انت عارف كلام العيال دا أنا قاعده عليه لغايه دلوقتي وصابره ومستنياك...
ياسين:وانا مالي انك صدقتي ..دا اي دا ومشي وسابها رهف وقعت الخاتم على الأرض وجلها عدم توازن ..مسكتها هنا ..وقعدتها على الكنبه ..وقالت:مالك يا رهف ايه الي حصل ..
رهف ساكته والدموع قاعده تنزل من عينيها وشريط الذكريات قاعد ينعاد قدام عنيها.. وقالت:أنا عايزه أمشي...
هنا:أنتي بتقولي ايه ..
رهف:زي ما سمعتي أنا عايزه أمشي مش هقدر استحمل اقعد في الفلا دي ولو دقيقه واحده زياده ..قامت رهف ومشيت ..
هنا :معلش بعد اذن حضرتك يا طنط إظاهر تعبت شويه ههديها وهاجي لحضرتك 
والده ياسين:تمام ..
راحت هنا لرهف الي كانت بتعيط قدام الفلا ..
هنا:الي عملتي دا ..
رهف:أنا مش فايقه أتكلم في حاجه دلوقتي يا هنا خلينا نمشي ..
هنا:مش هنمشي نروح حته ..دي الست طيبه جدااا خليكي قويه وبعدين أنتي..بتقولي انك محتاجه شغل جامد جدااا ..انتي امك مريضه متنسيش ومحتاجه ادويه ..هتجيبي مصرفيها منين ..تعالي يلا ..واستهدي بالله والله العظيم ما قصدي اضيقك أنا بعمل كدا علشان بحبك ..يلا ..
دخلو الفلا وقعدوا على الكنبه..
رهف:لو سمحتي أنا عايزه كوبايه ميه 
والده ياسين للخادم:هات كوبايه ميه الانسه 
وبعد فتره ....شربت رهف الكوبايه وهديت شويه ..
والده ياسين:أنا اسفه يا بنتي ..
رهف:وبتعتزري ليه يا طنط أنا الي كنت هابله ..واضحك ...عليا ..
والده ياسين:أنتي كنتي المفروض تعرفي الموضوع من الأول.. .. 
رهف:مش فاهمه حضرتك تقصدي ايه ..
والده ياسين:اصل ياسين عمره ما هيتجوز واحده زيك احنا اصلا مش هنقبل أنتي مش مستواه ولا هتكوني فهمتي يا بنتي 
رهف بأحراج وبتحبس الدموع في عنيها:اه يا طنط فهمت ..
والده ياسين :كويس ...اه صح طمنيني عن الحج 
رهف خدت نفس:الحج تعيشي أنتي 
والده ياسين:ايه ..دا  حصل امتى وازاي ..البقاء لله ..طب والحجه عامله ايه ..
رهف: ونعمه بالله ..دا حصل من فتره لما كنت في ثانوي ..وأمي لسه هتكمل ..
هنا:مامتها تعبانه اوي يا طنط عندها مبادئ جلطه ومش عارفين ازاي هنلاحق  على مصاريف العلاج ..
والده ياسين:يا ساتر يارب 
هنا:علشان كدا رهف جت إنهارده للوظيفه ..
والده ياسين:موافقه طبعا ..تقدر تبتدي شغل من إنهارده ..
رهف:لا خليها ..هنا قطعت كلامها ..
:شكرا لحضرتك جدا يا طنط ..
والده ياسين على ايه يا بنتي ..يا راجي (اسم كبير الخدم)..
راجي:نعم يا هانم ..
والده ياسين :رهف خدامه جديده خدها علمها تفاصيل الشغل ...اه عملت إيه في كروت الدعوه وصلتها للناس ..
راجي:اه يا فندم متقلقيش من حاجه ..
والده ياسين:كويس ..
رهف:كروت ايه ..
والده ياسين:اصل خطوبه ياسين بعد بكره ..
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية رهف بقلم ندى رأفت" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent