رواية عشقت مريضتي البارت الثاني 2 بقلم فاطمة سعيد
رواية عشقت مريضتي الفصل الثاني 2
ادهم: اتفضل يا فندم اشرحلي الانسه مالها
عاصم: بص يا دكتور دي حورية بنتي وهي مريضه انفصام في الشخصيه و جاتلها حالة اكتئاب شديدة وللأسف انا كنت بدخلها كذا مستشفي بيقولوا حالتها صعبه وللأسف مرضيوش ياخدوها فا اضطريت اجبها لحضرتك
ادهم: واي السبب الي خلاها في الحالة دي
عاصم بدموع: حورية كان ليها اخ تؤام اسمه حمزة ومات في حادثه ودا هو السبب في حالة حورية
ادهم: تمام بس هو دا السبب
عاصم: لا انا معرفش السبب يا فندم فدا كان حادث وحورية وحمزة بس هما الي كانوا موجودين وحورية هؤ الوحيده الي عارفه اي الي حصل ولازم حضرتك يا دكتور تعرف
ادهم: تمام انا هروح اشوف لو صحيت واشوفها وافهم كل حاجه
عاصم: تمام يلا بينا يا مرڤت
ادهم: ……
__________
بعد قليل يدخل ادهم لحورية ليجدها نائمه مثل الملاك
ادهم: هند
هند: نعم يا دكتور
ادهم: هي هتفوق امتي
هند: كمان نص ساعه يا دكتور
ادهم: تمام اتفضلي انتي
ظل ادهم جالس بجانب حورية لنصف ساعه
بعدها بدأت حورية تإن
حورية: اممم انا فين وتبدأ بفتح عينيها
ادهم: انتي في المصحه يا انسه
لتقوم حورية بدموع: هما ليه شايفين اني مريضه
ادهم: لا انتي مش مريضه انتي فترة صغيره وهتطلعي
حورية: وعد
ادهم: وعد
ليصمت لدقائق بعدها
ادهم: احكيلي بقا يا حورية اي السبب في كل دا واي الي حصل في الحادثه
لتتحول نظرات حورية لخوف
حورية بخوف: انت مين وعايز اي وليه بتسألني كدا
ليدرك ادهم ان شخصيتها تغيرت
ادهم: اهدي يا حورية انا مش هأذيكي
حورية: انت عرفت اسمي منين
ادهم: لان لسه كنت شايف والدك بره وهو الي قالي عليه
حورية: طيب وبابا يقولك اسمي ليه وانت مين
ادهم: انا الدكتور بتاعك بس ممكن تعتبريني صديق اكتر من دكتور وتحكيلي مشاكلك وكدا
حورية بابتسامه: ماشي
ادهم: تمام احكيلي بقا با حورية عن حياتك كلها
حورية: انا حورية ٢٢ سنه من جامعه القاهره وكان ليا اخ تؤام اسمه حمزة كان معايا في جامعة القاهره بس حصل حادث كنا راكبين عربيتنا انا وحمزة وكنا ماشين عادي في الطريق وفجأة عربية دخلت فينا فجأة وكانت سوداء حمزة حاول يتخطي العربيه انقلبت بينا وانا قدرت اخرج منها حاولت كتير اني اخرج وقدرت بس حاولت اخرج حمزة اخويا منها مقدرتش وساعتها حمزة قالي
فلاش بااك 🎥
حمزة بصوت ضعيف: اهربي بسرعه يا حوريه
حوريه بدموع: لا انا مش هسيبك ابدا
حمزة: لازم تهربي بسرعه يا حورية هتحاول تقتلنا
وفجأه حمزة مات
حورية بصراااخ: حمزة
نهايه الفلاش بااك 🎥
ادهم: بس مين هي الي حاولت تقتلكم
فجأه تغيرت شخصيه حورية للبرود وجهنم اترسمت في عيونها
حورية بغضب وبرود: عمتنا هي السبب كانت عايزة انها هي الي تورث بابا مش احنا
ادهم: لاحظ تغير شخصيتها قاطعها طيب خلاص يا حورية اهدي وانسي
حورية بعصبيه: لا طبعا انسي اذاي انسي انها السبب في بعدي عن نصي التاني لاااا مستحييل
ادهم بصوت جمهوريّ: هند تعالي بسرعه
لتأتي هند مسرعه: نعم يا دكتور
ادهم: اديها حقنه مهدئه
لتعطي هند حورية حقنه مهدئه لتنام من تعبها
ادهم: شكل لسه في كتير معرفهوش يا حورية
___________
يذهب ادهم لمكتبه
ليأتيه اتصال
ادهم: الو
عصام: الو يا دكتور
ادهم: اذاي حضرتك يا فندم
عصام: الحمد لله طمني يادكتور علي اخبار حورية
ادهم: الحمد لله هي بخير ولس هيحكيله سمع صوت صراخ هند بتهتف بآسمه
ليغلق ادهم ويخرج بسرعه
قبل دقائق
بعد خروج ادهم من غرفة حورية
حورية بدموع ووجع: انا خلاص قررت اموت واخلص من كل الهم دا واجيلك يا حمزة واخرجت صورة اخيها واحتضنتها قائله: وحشتني اوي يا حبيبي انا جيالك قريب اوي
لتخرج سكينه قد خبأتها وتضعها علي معصمها
حورية: اشهد ان لا إله الا الله وان محمد رسول الله وتقوم بقطع شراينها
لتدخل هند في تلك اللحظه
عودة للواقع
ادهم: هند في اي
لدخل ليري حورية قطعت شراينها
ليصرخ بصوته جهزوا العمليات بسرعه
لتدخل للعمليات لتخرج بعدها
ادهم: اربطوها في السرير
ليقوموا بتقيد حورية في السرير
لينتظر لتفيق حورية
حورية: اي دا انا لسه عايشه اذاي لتنظر لنفسها ويدها وتجد انها مقيده
حورية: سبني يا دكتور انا تعبت انا عايزه انتحر
ادهم:..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع الفصول "رواية عشقت مريضتي كاملة"